Jump to content

Впечатления от Н5


terminator

Recommended Posts

Гледайки Hover H7, според мен Hover H5 е на път да бъде свален от производство. H5 е базиран на по-стара платформа, с по-стар двигател, докато H6 и H7 са изцяло нови модели, които вероятно ще пуснат един след друг да се правят у нас. H6 е "паркетник", докато H7 отговаря на размерите на H5, макар още да не знаем каква е 4х4 системата му - едва ли е part-time, но дано да е full-time, не да се включва при прибуксуване.

 

Мите, снощи говорих с бивш работник в завода ... според него в момента се работи по това да започне производство на Н5 паралелно с Н6 в България. В началото идеята е била Н5 да не се сглобява у нас, обаче китайците го спират от производство а имали много части на склад и ще ги пренасочват към нас за да започне тук сглобяване на модела, паралелно с останалите. Май нещо само мотора, който е евро 4 им създавал проблеми за стартиране на сглобяването му тук и сега се работи по тази линия - може би с новия дизел, който отговарял на евро5 стандартите.

Можеш ли да попиташ литекс моторс дали има нещо вярно в това? Ако наистина има нещо вярно в тази идея ще е много полезно за доста потребители, които са се заглеждали по Н5-цата, но поради различни причини не са се решили на покупка досега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 290
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Здравейте ,от днес съм собственик на 3 годишен Хувър Н5 внос от Италия .Още не съм го карал ,но от понеделник ще имам впечатления от малко по- стара кола на 40 000км.

Честито и от мен!

Чакаме с интерес мнението ти за автомобила

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

136 к.с. е мощността, така е по документи, също и в талона от КАТ се води толкова

 

A може ли да те помоля да снимаш големия талон на Hover-a ти като скриеш информацията кото може да те компрометира разбира се, интересува ме наистина ли пише в твоя талон 136коня =100кW . Ще съм ти благодарен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

136 конски сили са си 100kw (една метрична конска сила е 735W). Кое те учудва и те кара да искаш снимка на талона?

 

Това го учудва че на табелата на купето пише че е 93 kw, а не 100. Къде с тях, където и без тях, но .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

136 конски сили са си 100kw (една метрична конска сила е 735W). Кое те учудва и те кара да искаш снимка на талона?

 

Да знам как се смята коне/кW,просто се порових в Уикипедия преди няколко дни да получа повече информация за тези двигатели на Мицубиши и видях ,че наистина има дефорсирана серия за 4G69 която я сравняват като параметри с 4G63 двигател от 91г (каквото и да значи това ) просто ми стана интересно и се сетих ,че колега от форума беше споменал за някаква ценова листа в Италия кадето си го давали 126к/93кW с две думи ,а в книшката ми пише че е 136коня. И докато се чудех кое е вярно и кое не скочих до колата и погледнах под капака и видях какво пише на мойта, после се сетих да видя какво са написали КАТ по въпроса в големия талон и там си пише 93кW!!!

Та за това ми стана интересно ,че колегата твърди че в талона му пише 136коня демек 100кW. Преди да пиша тук попитах и "Leomm" да види какво пише на неговата ,да видим дали са еднакви да няма два вида двигатели ,примерно!!

"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ли нещо не разбирам :huh:

 

Искате да кажете, че на табелката за двигателя на Hover H5 купен в България пише 93kW/126 к.с. :huh:

 

Поне до сега никъде на официалния сайт не съм видял да се предлага в България такъв двигател. Според сайта двигателят е един единствен - 136 к.с. ( което всъщност се знае от всички нас).

 

Ето защо инфото горе много ме озадачава...или пък наистина не съм разбрал правилно коментарите?!

Редактирано от Migel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ли нещо не разбирам :huh:

Искате да кажете, че на табелката за двигателя на Hover H5 купен в България пише 93kW/126 к.с. :huh:

Поне до сега никъде на официалния сайт не съм видял да се предлага в България такъв двигател. Според сайта двигателят е един единствен - 136 к.с. ( което всъщност се знае от всички нас).

Ето защо инфото горе много ме озадачава...или пък наистина не съм разбрал правилно коментарите?!

 

Правлно си разбрал,на табелката на колата и на талона от кат си пише 93кW което е 126к.с ,а какво са имали в бредвид в офицялния сайт и аз иска да разбера,може би ги смятат подруга система конските сили(знам ли!!!) или ползват копирана информация

В руските сайтове и форуми също си го коментират за 136к.с 100кW , и малко съм озадъчен и объркан,и вкрайна сметка сигурно и разочарован. Ще потърся повече информация ,моля и други да го направят за да разнищим недорзумението. Това което намерих до сега е ,че двигателя 4G69 найстина може да извади 160к.с ,с дефорсираната серия се постига намаляване на вредните емисии за да се постигне евро4 .За мен обяснението за сега е,че са го орязали до толкоз точно заради евро4 ,а в Русия наистина може и да си е 136к.с понеже няма такова ограничение до колкото знам.

Редактирано от Niki.A.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина въпросът трябва да се разнищи!

 

Най-вече би трябвало да се търси становище от Литекс мотърс. Те са тези, които трябва да обеснят на какво се дължи това неприятно разминаване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

 

A може ли да те помоля да снимаш големия талон на Hover-a ти като скриеш информацията кото може да те компрометира разбира се, интересува ме наистина ли пише в твоя талон 136коня =100кW . Ще съм ти благодарен

Не знам дали трябва да се снима големия талон, но и при мен ясно е написано 93 kW. Май наистина има нужда от пояснения от Литекс .... или да си отворим нова тема: Пазарен "трик" или представяне на рекламна информация и т.н. ...

Ето и един сайт за преобразуване на различни мерни единици: http://www.convert-me.com

Редактирано от terminator
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има метрични и империални конски сили. В Европа се ползват метрични, в Северна Америка ползват империални. Но разликата между тях е много малка (нашите са 0.735kw, техните са 0.745kw), тоест това са 126 метрични конски сили или 125 американски (империални). Ще препратя запитване към Литекс, колата трябва да е 100kw.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте скъпи съмишленици,

 

Данните за мощността на двигатели (специално при автомобили), не винаги могат да се сравнят, когато се дават в конски сили. Причината е, че условията за определяне на тази мощност са различни в различните страни. Така например в Германия мощността се определя в конски сили по DIN (т. е. DIN-PS), като двигателят е „готов за вграждане” в дадения автомобил или механизъм, т. е. в „окомплектовано“ състояние. Това значи, че двигателят се изпитва заедно с гориво-подаващата, водната и маслената помпи, вентилатора, генератора, въздушния филтър, ауспуха и т. н. Тоест - по DIN двигателят е във вида, в който се качва в автомобила. В САЩ обаче мощността се определя за „гол” двигател, т. е. без да е натоварен с необходимите за работата му агрегати, както e по DIN. Изпитва се специално приготвен двигател, на който всички изброени агрегати се задвижват от външни източници на енергия, а не от самия двигател. В този случай единицата се нарича конска сила по SAE ("SAE-HP"). В Италия пък в употреба е единицата Cuna-PS. Разликите не могат точно да се дефинират, като на практика разминаването е от 5 до 15 %. Такива разлики възникват също и при измерването в kW, тъй като не единицата, а условията на измерване са различни. От тук идва и разликата по документи.

 

В конкретния случай ви предоставям измерване на два Ховъра на дино стенд (в тунинг център Овърдрайв).

post-5691-0-38896000-1341472132_thumb.jpg

 

От графиката по-горе се виждат няколко неща:

 

1. Разликата в мощността между автомобил на 4000км (в зелено) и автомобил на 44 000км (в червено) е около 15к.с., което е свързано с разработването на двигателя и софтуерното ограничение при нисък пробег. Ориентировъчно са нужни около 10-15 000км за да се развие пълния потенциал на двигателя.

2. Максималната мощност при автомобила с по-голям пробег е около 138к.с.

3. Резултатите са приведени със загуби в задвижването в размер на 24%

 

По коментари на специалисти при автомобили с такъв тип задвижване (преден двигател, задно задвижване, раздатъчна кутия, кардан, диференциал – всичките оразмерени за офроуд ползване и да поемат голямо натоварване и на бавни скорости) загубите трябва да са в размер от 25% до 30%.

Действително ако се ползват показателите за загуби 25% – 30% автомобила притежава повече от 140 коня.

Изпращам и две снимки на единият от автомобилите точно преди измерването.

post-5691-0-47182300-1341472144_thumb.jpg

post-5691-0-40437700-1341472146_thumb.jpg

 

С уважение,

Николай Ликьов

Бранд мениджър Great Wall

Литекс Моторс АД

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш, че двигателят на автомобила, който е достигнал пълната си мощност и на дино теста е показал мощност 138к.с. и има около 25% загуби е всъщност около 172к.с.( 138к.с. + 25% (около 34к.с.)). Дано да смятам правилно:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можем да благодарим на г-н Ликьов за отговора, който ни представи.

 

Още повече, че благодарение на неговите снимки имахме възможност да следим развитието на проекта от неговото начало - гола разорана нива или по скоро баири, до завършен завод.

 

От неговото инфо аз разбрах, че разработения двигател на Ховър е 136 к.с./100 kW по DIN и че наистина има т.нар. софтуерно ограничение на мощността по време на разработването (графиката ясно го показва) - толкова пъти дискутирано тук - има ли го, няма ли го... е оказа се, че го има!

 

От неговото инфо, обаче аз не разбрах как на някои двигатели мощността е 126 к.с./93 kW (колегите от форума).

Ако двигателят е 136к.с. по DIN какъвто е тествания на графиката, то по SAE бъде още повече к.с., а не 126.

Не разбрах по коя система е определена мощността 93 kW/126 к.с. и също така не разбрах в България по коя система трябва да се определя/обявява мощността - би трябвало да е само по една и да важи за всички вносители, производители и марки.

Редактирано от Migel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники, много е хубаво да се види, че реално на колелата джиповете достигат тази мощност.

 

Но можеш ли да обясниш наистина защо в КАТ колите се регистрират като 126кс (93kw), а не като 136кс (100kw)? Би трябвало да има една официална система за определяне на мощността в България и по нея да се регистрират автомобилите, но и по нея да се води маркетинговата кампания. Само това ми убягва. В крайна сметка в Щатите мощността на колите се замерва официално на коляновия вал, но и в талона съм сигурен, че пише същото. А дилъра в Италия е писал 126кс, на колкото съм сигурен, че и колата се регистрира, вместо да пишат конските сили по щатския метод на сайта си, понеже на него ще излезнат доста повече.

 

Реално погледнато мощността по талон е хубаво да бъде по-ниска, по-нисък данък и тн, докато колата върви по идентичен начин, но аз лично бих се чувствал излъган ако отида и си взема автомобил, за който казват че е 136кс, пък после излезе 126кс. Защото си мисля (без да знам дали наистина е така), цифрите в сайтовете на повечето, ако не и всички други марки отговарят на това, което се записва в талона. Тоест взимаш си CR-V 150кс по брошура, получаваш 150кс по талон. За нас е важно да разберем защо си взимаш 136кс по брошура, но 126кс по талон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

От измерванията се вижда, че Ховъра с 24% загуби на колелата показва 138к.с. на двигателя. Още веднъж повтарям, че загубите при такъв тип задвижване би трябвало да са даже по-големи.

 

В "НАРЕДБА ЗА ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЕТИКЕТИРАНЕ НА НОВИ ПЪТНИЧЕСКИ АВТОМОБИЛИ И ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО РАЗХОДА НА ГОРИВО И НА ЕМИСИИТЕ НА ВЪГЛЕРОДЕН ДИОКСИД" не се посочва по кой стандарт трябва да се изписва мощността на автомобила и няма уеднаквен стандарт в България. Данните по документи произлизат от типовото одобрение на автомобила. В наредбата за одобрение на нов тип също не се посочва точния стандарт, но присъства текста "максимална ефективна мощност", което ме навежда на мисълта, че това е показателя по DIN, а именно 93кВ.

 

За да не се чувстват всички наши съмишленици и клиенти подведени за Евро 5 вариантите на автомобилите стойностите по документи ще бъдат приведени с тези, цитирани в рекламни материали. Друг е въпроса, че мощността на двигателя действително ще бъде по-висока.

 

П.С. - относно снимките на завода, главния виновник е Ликьов старши - Пламен Ликьов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги и фенове! За първи път се включвам, но ви чета от около година. Вече направих 2300км на моя Н5, и то за около месец. Още ми е трудно да забравя "возията" на Ксантия-та, но свиквам малко по малко. :headbang: Новото си е ново. Всички вкъщи му се радваме.

Имах веднага малък проблем с превключвателя на фаровете, но момчетата в Митвас го оправиха бързо.

Вчера обаче намерих ново проблемче. Отлепено пластмасово капаче, което крие сензора за фаровете и чистачките, и е високо на предното стъкло зад огледалото за обратно виждане.

Явно е от голямата жега, въпреки, че си слагам редовно сенника за таблото (той там не крие). Кутийката е залепена за стъклото с 4 малки лепенки от двойнозалепващите и ми се вижда абсолютно несериозно.... Питам ви дали и друг е имал подобен проблем и евентуално за акъл как да го оправя, че вече 3 дни подред го слагам на мястото му, натискам, залепва се, но след стоене на слънце го намирам висящ на кабелчето.

Вече мисля за някое еластично лепило, но се надявам да има по-елегантно решение. Ако някой знае нещо по въпроса, ще бъда благодарен да го сподели.

Поздрави на всички, с пожелание за пълни резервоари, газ до ламарината и работещи климатроници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип не е правилно да бараш каквото и да е,като е гаранционен,но ти така или иначе,като отидеш ще ти го залепят по този начин отново,просто защото нямат др вариант.Аз бих ти предложил едни 2-3 точки безцветен силикон и си ти.Дано не ти треперят ръцете :toothy9:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз бих те посъветвал ако ти се очертава път през някой официален сервиз, да минеш и да кажеш за проблема, както че не искаш да се появява втори път. Те да си го лепнат с каквото искат, ако щът канаколит, но да го отбележат в сервизните документи, така че ако случайно стане нещо и ти се прецака датчика, да не кажат в сервиза "ти си го бутал, може като си го лепил да си го прецакал, не подлежи на гаранционен ремонт".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно каква е цената на резервните части на ГУ ? На някой налагало ли му се е да сменя нещо и да го плати ? Защото не съм видял фирмен магазин на марката в която да има части и цени. Пожелавам на всички ни нищо да не се разваля, но все пак ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...