Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/22/19 in all areas

  1. 1 point
    Малко превод от завода на Haval в Русия, предимно се отнася за Haval F7 /кога ли ще дойде в БГ?/, но е валидно и за Н6: Голяма част от оборудването е внос от Китай. Другите са Италиански преси Fagor, немски заваръчни роботи АВВ и японски боядисващи роботи PPG. ПОЦИНКОВАНЕ. Желязото идва поцинковано, след това се штампова, заварява, почиства се готовото купе, обезмаслява се, следва активация на метала, потапяне във вана за катафреза /не съм сигурен в БГ превода/, изплакване и изсушаване в термична камера. ДОСТАВКИ. Много от частите се доставят от световно известни марки. Кутий ZF и Getrag, системата за пълно окачване Borg Warner, оптика Hella, електроника и спирачки Bosch, горивна система Delphi, системата за безопасност Autoliv и т.н. Компонентите на тези фирми се използват в много масови и премиални марки и са се доказали като качество. Примерно, немска група от фирми Schaeffler, нейни продукти са известни по имена като INA, FAG, LUK. Това семейно предприятие от 1883 година днес се явява един от най-големите и технологични производители в Европа. Schaeffler доставя маховиците за двигателите, а също така отделни детайли за съединителя, за скоростните кутий и за шасито. Освен това, Haval има собствена научно-иследоватеска база. В седем страни днес работят технически центрове на фирмата: Китай, Индия, Южна Корея, Япония, Австрия, Германия и Америка. Това дава възможност на Haval да разработва и да поставя собствени компоненти и системи. Например, всички модели на Haval са оборудвани с двигатели собствена разработка. АСК GWM 7DCT450. Миналата година те за първи път представят роботизирана кутия с двоен съединител 7DCT. Той е създаден от екип професионалисти под ръководството на инж. Герхард Хенинг, който 14 години оглавява отдела за разработване на автоматичните скоростни кутий на VW и 11 години е главен отговорник по трансмисийте на тежките и леки автомобили на Daimler. При него в VW е направен първият в света 6-скоростен автомат за предно и задно предаване, а в Мерцедес е отговарял за роботите 7DCT и 9DCT. По време на проектирането на 7DCT за Haval, фирмата получава 85 патента за трансмисията на новия Haval F7. Днес с кутията 7DCT са снабдени всички нови автомобили: Haval H6 New 2019, младежкият SUV Haval F5 и новият Haval F7. Плюс Haval има няколко собствени платформи, върхи които се строят различните модели на марката. Кутията тежи 83 кг., има собствена система за охлаждане с ел. помпа и топлообменик, "завързани" към охлаждането на двигателя, така че, кутията добре се съпротивлява на прегряване. Механична помпа избутва масло с понижен вискозитет /заявено е, че вискозитета е 30% по-нисък от на другите производители/, температурния диапазон на работа е от -40 до +140 градуса. И най-важното - заявеният ресурс на кутията - 300 000 км. ДИЗАЙН. Със създаването на облика на Haval F7 се е занимавала цяла група европейски звезди - примерно, Пиер Леклерк и Реимон Джина /успешно работили в BMW и Alfa Romeo/. Сега в това направление в Haval работи британеца Фил Симонс, който е рисувал Land Rover. При разработкат на кросовъра F7, флагмана на линията F, са били привлечени за сътрудничество ведущи световни производители, брендовете на които са станали символ за качество, надеждност и ведущи световни технолигии на пазара на автомобилните доставчици. Bosch, Borg Warner, Continental, Mahle, Autoliv, Webasto и други. Ефективните и надежни турбини са производство на Bosch, а чистотата на въздуха се осигурява от филтрите на Mahle. Традиционен партньор на Haval е Borg Warner. Haval F7 е със система за пълна предаване с интелктуално управление на разпределението на въртящия момент Borg Warner NexTrac, осигуряващ във всички пътни условия оптимално распределение на тягата между колелата. Електромагнитната многодискова муфа има минимално време за реакция - под 0,1 сек. Въртящият момент се разпределя между осите - 50:50 и 90:10, което позволява при движение в нормални условия максимално да се икономисва гориво, а при пързаливо или нееднородно покритие - да се съхрани максималната устойчивост и динамика. Освен това, системата на Borg Warner предлага и няколко режима на работа /4 или 6 в зависимост от комплектацията/ с различен набор от настройки за различните условия на движение. Едно от най-съвремените на днешен ден решения в тази област е новото поколение на системата ESP Bosch 9.1 с електро-хидралично управление, което помага на Haval F7 да съхрани стабилност в движението на най-различни пътни условия. Ред други електрони системи за безопасност и помощ за шофьора се доставят от Continental. Надеждните и удобни ремъци за безопасност са от шведската фирма Autoliv. Webasto Group е проектирал панорамния покрив, най-голям в класа си, повърхност на остъкляване 0,83 м2, в отворено състояние площа на отворената повърхност е 0,36 м2. Превода е с известни съкращения, може да имам и няколко грешки в терминологията
  2. 1 point
    Колеги, да благодаря на всички които ми помогнаха. Станаха разни недоразумения с накрайниците, без да изпадам с подробности всичко вече е наред. Да кажа за тампоните, стават на 100%, вижте линка в по-горния ми пост. Хората са много отзивчиви, даже провериха внимателно в каталог и ми казаха, че тампоните са по 4бр. на колело, 8 тампона общо. Цената беше някъде около 16-17лв. бройката. Вече няма лоп, няма троп, всичко е тип-топ.
  3. 1 point
    На дбк нещата са читави, аз от там взех полиуретанови тампони за предните носачи. Задни не съм сменял, но наистина са само два болта и не е сложно. Избиване/набиване - там е зора и е хубаво преса или скоба да имаш. Шарнирите е важно просто да са от фронтера А - горния е с 3 дупки, долния с 4, като разликата при нас и фронтерата е че долния там се слага да легне на носача, докато при нас влиза в едно като джобче и е покрит и отгоре и отдолу. Другия вариант е да измериш тампона на задния носач с шублер, ако не се лъжа е с втулка отвън и отвътре, така че сравнително точно ще измериш, няма много деформация на гумата. Вероятно е от фронтера, ама няма сигурно с тез китайски пустиняци
  4. 1 point
    Венци, ако идваш по Самоковско имаш почерпка - толкова пъти вече ми помагаш. Благодаря за отговора. Значи, ще търся шарнири от фронтера. Година и модификация има ли значение или просто да търся за фронтера А. Погледнах в интернет цените, доста по-приемливи са. Относно тампоните на надлъжния носач - не съм ги разбил аз. Така взех колата преди почти година. Просто тогава майстора не му се занимаваше да ги търси. Симптома е, че при по-рязко отпускане на съединителя се усеща тропане - чукане все едно от към кардана. Но аз и без това карам изключително спокойно и свикнах, та не почти не тропа. Сега като дойде ред на шарнирите реших да се оправят и тампоните. Преди се обаждах на една пловдивска фирма, която ги изработва и то на много приятни цени, но от там ми казаха, че моделите от различните години имат малки разлики /в милиметри/ по тампоните и ме посъветваха да сваля старите и да ги измеря. Лошото е, че нямам никаква възможност да ги свалям и качвам, нито пък съм компетентен и се осланям на майстора. Ето линк към фирмата за тампоните, мисля че ще е полезно: http://www.dbk-dimitrov.com/dbk-dimitrov-тампон-задна-надлъжна-горна-щанга-opel-frontera-b-o-029i?filter_name= - интересното е, че става и за фронтера. Има ли разлики в цените от различните представителства?
  5. 1 point
    Ето как качва маслото - през задиранията, масленият сегмент работи, маслото остава в камерата и се получава втората снимка / а вече е киснало 1 ден за сваляне на нагара /. Висока конмпресия + течове от семерингите на коляновият вал към кутията и разпределителният в главата. Основният ремонт е заради надрасканите цилиндри и граничните стойности на хлабините. Ако се сложат стандартни сегменти резултата няма да е ясен до запалването на мотора. Най вероятният резултат още по голям харч на масло след ревизията на главата Детонациите в 4ти цилиндър се виждат ясно на снимката - от там криви клапани и заминали водачи. В крайна сметка си го прая за себе си, ако нямах намерение да я карам тази джипка щеше да е сглобена и обявена до сега тук и е сайтовете като прекрасна с леки външни забележки бутало 4ти цилиндър
  6. 1 point
    Здравейте, да ви се похваля, че ми изчистиха грешката p1336 чрез обучение на компютъра. Сега колата се освещава по-динамична, не придърпва и не глъхне. Разходът също падна. За изчистването на грешката ми взеха 40 лв в един сервиз на горнобански път. Успех на всички.
  7. 1 point
    Колкото до кожата на скоростния лост...шие се за 10 мин и то от неспециалисти кат мен...направих го и е 6+++.Хем мойте лостове са 2 . купих си изкуствена кожа просто същият цвят и това бе преди 4 години- не е мръднала...намерих една снимка от момента , когато съм я шил.
  8. 1 point
    Когато наливате масла някъде, трябва да внимавате какво се препоръчва за дадения агрегат - в раздатката с електромеханично превключване се налива АТФ не защото има готин червен цвят, а заради по-добрата и гладка работа на електромеханичния привод. В същата раздатка, но с чисто механичен привод /малката ръчка/ е подходящо GL5. В скоростната кутия GL5 не се препоръчва, тъй като е по-агресивно към частите от цветни метали /синхронизатори/, каквито в дифовете няма - там го лейте на воля, а в скоростната кутия - GL4. Посоченото мнение е лично и не обвързва никого, но мисля, че Иван се е справил блестящо, без значение марката - там всеки според вкуса и джоба. При мен Лики Моли 10/40, Тотал 75/80 GL4, Тотал АТФ , а в дифовете Манол GL5 Някой спомена по-горе в темата спирачни апарати - моите задните са от Фронтера /не питайте защо/ с накладки от Трупър '92г. Съединител Ексайд /Япония/; карета преден кардан Койо /Япония/; Мисля,че с Краси ще пием доста бира, докато се разберем японските или немски части са по-добри, че гледам доста немски флагове се веят от темите му забравих - маншона на скоростния лост към ръкава на ск.кутия - лада нива 1 в 1, моя се скъса и напълнихме скоростната кутия с кал и боклуци. След старателно измиване налях тотала, с който е сега, но има останал течен парафин и скоро ще сменям масло пак.
  9. 1 point
    Здравей колега,поздравления за джипа.Аз самият управлявам такъв вече повече от година и 20к км.В мостовете-синтетика-Ravenol 75w90 GL5,раздатка-Ravenol ATF, в скоростите-Ravenol 75w90 GL4,двигател-Bardahl 5w40+long life 6+1.Сменявал съм хидр. повдигачи от Aliexpress =70лв/във Видин за Ina ми искаха 230лв/.Купих стелки от Ховер 6- не пасват много добре-отзад са по малки,а отпред са по големи.Ако те интересуват рез. части-съставил съм доста обширен списък въз основа на руските форуми и лично сменени такива от мен.Успех и много безаварийни с Ховерчето.
×
×
  • Create New...