Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 25.09.2017 in all areas

  1. 2 points
    Последен пост по темата от мен,а после всеки както си реши. Целия проблем идва от ОБД комуникацията м/у бензиновия и газовя комп. Софтуерните адаптации винаги са в посока бензин и никога в посока газ. По тази причина и ефекта е само с бензина,а на газ си е винаги ОК. Колата се кара през по-голямото време на газ т.е. в повечето случаи с бедна горивна смес. От своя страна бензиновия комп следи тази смес /от изгорелите газове/ чрез ламбда сондата и се стреми да компенсира текущите данни т.е. стойностите на въпросните "бензинови тримове" отиват в "космоса" и компа преработва бензиновите горивни карти за да обогати сместа. В един момент се стига и до горе описания ефект в следствие на "грешното" съотношение на постъпилия кислород и подаденото количество гориво през дюзите. Компа не може да компенсира несъответствието по простата причина,че не му стига времето за адаптация с неговите 5-10 минути работа на ден. Според мен има два начина за решение: 1.Караш 300 - 500 - 1000км колкото е необходимо изключително и само на бензин и в зависимост от това кога ще се адаптира бензиновия комп ефекта ще изчезне,но при тези разходи на гориво на 100км. не го препоръчвам, а и си силно зависим от състоянието на ламбда сондата. 2.Ресет на бензиновия софтуер и горивните карти за 20 минути - проверено и работещо на 100%. Безаварийна на всички.
  2. 2 points
    Това което казваш за горенето е най- неточния начин за оценка на едно масло. Както винаги съм писал критерия за маслото е най-ниската и най -високата температура за експроатация на мотора. Ако я караш при минус 20 градуса целзии сложи 5В 40, имай предвид ,че лятото става много рядко , което не е хубаво за мотора. Другото което е този мотор е конструиран за 10В40 защото тогава такова масло е имало и не на последно място сега карат с разни 0В30 и 5В30, ама това е масло за северните ширини- не вярвай ,че по скъпото е по добро. Аз пробвах с Тотал 5В40 изкарах 3000 км и го махнах/достраша ме лятото започна да загрява повече и прочие и така/ и сега си карам с 10В40. Виж каквото са писали това и наливай......Техническо ръководство на руски страница 93 ред 9 повдигнал съм го с червено!!!! Технические характеристики двигателя автомобиля Модель 4G64S4M Тип Бензиновый четырехтактный, четырехцилиндровый, рядный, с жидкостным охлаждением, с верхним распредвалом, 16-клапанный, с многоточечным впрыском топлива с электронным управлением Диаметр цилиндров / рабочий ход (мм) 86,5 / 100 Рабочий объем (л) 2,351 Степень сжатия 9,5:1 Максимальная мощность (кВт) 93/5250 Максимальный крутящий момент (Нм) 195/2500 Минимальный расход топлива 250 г/кВт час Тип топлива Неэтилированный бензин с октановым числом не ниже 92 Номинальная частота вращения холостого хода 750+/-30 Моторное масло SAE 10W-40 Объем системы смазки 4,3 Зазор между электродами свечи 1,0-1,1 Максимальная температура масла 110°С Сухая масса (кг) 167 кг
  3. 2 points
    Здравейте колеги.Честита новата година.Здраве и без аварийно каране.Първо искам да споделя премеждията с Ховара.На 31 дек.сина ми тръгна спешно за София.Но магистарлата я затвориха и стария път през Айтос,също.И по двата пътя ТИР –ове правят бели.Питаме за Средец –Ямбол казаха че се почиства.И тръгнаха от там.След два часа се обаждат че са попаднали в ад.Отпред 4 коли с ефета шофьори решават да изпреварят снегонрина и се забиват в преспите и блокирват пътя.Обръща и зад него също каталясали коли в снега.Никой не носи вериги.И сина ми.Но не слуша.Самоуверен.Той е с лек.автомобил ФОРД.чисто нов.В колата е снахата и малкия Васил Милев.-внука ми.Паля ИТАЛИАНИ-КИТАЕЦА и хуквам.С мен идва и зет ми с неговия сложебен джип МАЗДА..Стигаме криво ляво до Средец но там е същински Ад.Полицията не пуска.Над 100 коли блокирани към Ямбол.казват.Зет ми казва ,аз съм до тук.Той,ама не аз.Питам полицая ,обеснявам и те ме пускат.....Щом отоваш да спасяваш бягай,но внемавай.А и както гледаме си с ,забележете,СЕРИОЗНА машина.Паля и потъвам в ада.След 10 км.ме настига пожарна и заедно продължихме.Но на един завой едно Беемве в канавката.Пожарникарите спряха да помагат ,а аз продължих.На 66 г съм,30 г от живота ми мина по морета и океани,от 5 урагана съм оцелял с корабите,2 пожара гасих и спасих корабите и екипажа,но в това което попаднах беше наистина ад.Вятъра с около 70-80 км.ч.сняг и видимост 50-60 м.Добре,че веднъж е минал снегорин и разбутал големите преспи.Но имаше по 30-50 см.нови.Джипа от Бургас на 4х4 скорост постоянна 60 км,и до с.Войник на три четири пъти се наложи да е снегорин.Без да забоксува,без да занесе.Стигам с.Войник и първата кола на сина ми.В снега.Еди трактор ги довлякал до селото и се върнал за другите коли.Аз казах на сина ми там да стои и чака.Обръщам,пускам аварийни,и всичко що свети отпред и от зад на джипа,събраха се към 15 коли и поведох колоната обратно.До Средец.Не искам никой да обиждам.Но имаше джипове с други марки,кортолясали в снега и ни напред,ни на зад.Когато стигнах полицейския пост и излязох да им благодаря че ме пуснаха,/аз и без тях щях да замина, прякола ми по корабите е Лудия Макс/ единия полицай ми казва.Браво докара цяла колона.И да знаеш, че тези джипове са много тежки и корави и само за такива условия. Прибрахме се в Бургас към 18 ч. И започнахме да празнуваме и за Нова година и че се върнахме здрави.Това е колеги.Щях да го продавам,но се отказвам.Но и ако го продам,ще внеса пак такъв от Италия. Гордейте се ,че ги притежавате. После ще пиша и за ремъците и ролките.
  4. 1 point
    Базов лагер на морето. На метър от див плаж.
  5. 1 point
    Не съм сигурен, че чертежа е точен от гледна точка на зъбите на корона и пиньон. Ако е така това значи че предавателното число на диференциала е 3.44, което е супер бърз диференциал и диференциали под 4 обикновенно се слагат на мощни автомобили. Реално колкото по ниско е числото на диференциала, толкова по-малко обороти на кардана са нужни да го завъртят, съответно трябва повече мощност и обратно - високо предвателно число, значи повече обороти на кардана за по-малко на гумите, което е като разликата да караш велосипед на 1ва и на 12та скорост - на първа въртиш много с малко усилие, на 12та въртиш по-малко, но с по-голямо усилие. Съмнявам се грейт уол да имат диференциали 3.44 ( поне аз не съм чувал, а доста съм прочел ) Ако е така с новите модели най-вероятно има изменения и по предавките в скоростите, но се съмнявам. Диференциалите на хувър 3 и 5 са напълно взаимнозаменяеми. Предавателните числа са 3.9; 4.22; 4.55 и 4.88. Тези с 3.9 ги слагат на 2.5 и 2.8 дизел, 4.22, 4.55 и 4.88 ги слагат на бензиновите, като 4.55 и 4.88 са по-ранните модели до около 2008, след това слагат 4.22.
  6. 1 point
    Въздух (О2+N)..?! Надали в пропан-бутана има такъв, или е пренебрежимо малко. Не следя детайлно разговора, но ако има някакви неточности и разлики в пробега това е: 1. Течни примеси в пропан-бутана, вкл. вода, съотношение пропан/бутан (бутана е по-калоричен) - влияят на разхода 2. Неточни/манипулирани измерватели на колонката (доста по-трудно е тарирането спрямо бензина, където можеш да го излееш в съд при атмосферно налягане) Помпата в газстанцията засмуква и подава течност, а не газ или въздух, защото засмуква втечнената фракция от дъното на цистерната.
  7. 1 point
    Във Варна има няколко цели или на части автомобили и някой от тях още са девствени на тема разглобяване. Двигателите са от 100к до 150к според пътните книжки които намерих в жабките,а и според вида на салоните им сякаш се покриват нещата. Колите са изкупени от фалирала фирма - поне така ми казаха!! За това което взех ми дадоха много читави цени така ,че ако някой му трябва нещо...……….телефона на продавача е 0887132525. За да няма излишни дебати после казвам ясно и точно,че не получавам комисионна или каквото и да било от продавача !!!!!!!!! Дано съм ви дал полезно инфо - за мен беше!! Поздрави,
  8. 1 point
    Нощ в Лозенската планина
  9. 1 point
    Здравейте, днес закупих новия Стийд 6, по думите в КАТ Пловдив и по думите на официалните дистрибутори е сефтето в областта, та реших да споделям в темата впечатления от автомобила и всичко свързано с него, като возия, стабилност и каквото още се сетите още. Понеже в една друга тема попитах , дали си струва, но не намерих отговор, взех го и сега ще помагам , ако някой има нужда от мнения. Първо искам да кажа, че имам 4 джипа , като най стария ми е 2010 година и и смея да твърдя че познавам добре някои известни марки и съответно имам база за сравнения. Та по темата, че се отплеснахме. На първо четене, шестицата е класа над 5 цата, що се касае до пъргавост, па макар и на газ ( имам петица и уингъл 3 (2012 год). Изключително стабилен на пътя, тествах го веднага по завоите в района на асеновградските села, обаче ми се струва , че ще харчи повече, за това ще споделя на по късен етап, понеже , съм изминал все пак едва 64 км с него и ми трябва малко повече време. Това е от мен за сега, ааа щях да забравя, возията определено е много по добра от предишните модели, не знам как ще се държи с 1 тон товар, уингъла си го вози бидонЯ с вода , еднотонен и то по черните пътища, скоро и този ще тествам на товар. до скоро от мен.
  10. 1 point
    Моля, квот можахме помогнахме....други има ли. Изглеждат много добре даже и отлично.....Хахахах, че и безплатен транспорт са ти уредиби....Жив и здрав да си - късметлия.......
  11. 1 point
    Много безаварийни километри и да ти служи вярно, Честито!
  12. 1 point
    Честито със здраве и безаварийно! Ще следя темата ви.
  13. 1 point
    Честито и безаварийно, и дано само да те радва машината
  14. 1 point
    Имаш на лични!!!! Колеги който желае нека ми пише. Не е удобно да слагам личен тел на дамата дето се занимава в завода с гумите. Пращам го на лични и става.....Работя бед комисионна, само за едно БЛАГОДАРЯ!!!!!
  15. 1 point
    Как да го напиша по-разбираемо? Казвам, че почти всички автомобили, които се движат по БГ пътищата са асемблирани в завода в Баховица. Процентът на котайската сглобка е доста по-малък...
  16. 1 point
    Почти всички автомобили, които се движат по бг пътищата са асемблирани в България.
  17. 1 point
    Може и така да е..., но поне народа взе малко въздух, защото можеше да купи нещо на по ниски цени и сега като гледам Хавал, цената му е значително по ниска и , като направят 2-3 промоции и ще стане по човешка. Пример 70000 км карам Н3 имам прлекрасни впечатления и резервните части са почти -без пари , а ходи там дето и разни Тойоти и Нисани ходят....т.е. върши работа.Съединител комплект 300 лева и то на ЕХИт , а на онези започван от 1500 лева те това е.....
  18. 1 point
  19. 1 point
    Започвам с уговорката,че каквито и експерименти да правиш с бутоните трябва да си на място,на свободна и с натиснат съединител. 1 вариант Най-точно,евтино и лесно ще се разбере ако се закачи на диагностика!! 2 вариант е изследователски при който сменяш елементи на посоки докато отстраниш проблема т.е. време + не малко пари. Това,че свети 4WD дали не е фалшива "тревога" защото ако се е включило двойното физически в това сухото време ще скапеш раздатката,но ти би трябвало да си усетил тежкия волан в завой и маневра ако е преминала на 4WD на сухо. Ако си стои физически на 2WD,а само индикатора ти показва 4WD може да са доста неща: -модул 4WD -датчик на раздатката - следи дали автомобила е в движение и ако е дефектирал и дава инфо на модула,че колата е в движение нормално е да не можеш да превключиш. -ел. отечка,шейтан машинка. -най-лесно е дефектирал бутона на 4WD т.е. да дава инфо на модула,че бутона е натиснат постоянно и по тази причина да не можеш да превключиш,но едва ли. Трябва да изследваш т.е. почни от лесните неща като разкачиш бутона 4WD за начало,на раздатката има доста букси,прегледай ги,напръскай с контактен и така последователно по веригата,но ще ти трябва канал за целта. Ако не постигнеш резултат по трудния начин отиваш на диагностика и ще те светнат за проблема. Ти си решаваш по кой път да тръгнеш!! На 4L включва ли или си стои само на 4WD или 2WD и то не какво свети а на кой режим реално работи.
  20. 1 point
    Аз си имам газаджииска теория за това ..подплатено от доста коли с инжекцион. Бензина при превключване на газ остава по бензиновите инжектори и застива там като котлен камът- това не е наведнъж , а за месец, два и ги запушва-особено при студена кола, като загрее бензина влиза на пари и се оправя, на газ съвсем защото влиза от други инжектори. Лечението и бензин с 98 или 100 или добавка да се отпушат бензиновите инжектори от т.н. котлен камък. Това съм ги пробвал поне 20 пъти. Не пипайте нищо налейте 5 литра 98 и слогете добавка на Лики моли за инжектори за 12 лева...
  21. 1 point
    Лечението е при Ники Аврамов от форума. Качваш последната версия на софта на горивните карти на бензиновия комп и си ОК. На практика се изчистват натрупаните грешки /бензиновите тримове/ и се връщаш към фабричните настройки преди поставянето на газовата уредба. Това го правят като официална услуга в Пежо,Ситроен,Опел и др. предполагам,но не зная защо Литекс и подразделения се дърпат. По принцип имам идея ,но тя не е тема на тази дискусия - 99.99% нямаш проблем в стъпковия мотор,но както си решиш.
  22. 1 point
  23. 1 point
    Хвани го по здравословни,щото при лекичко чукване,хлътва на зад и белята става голяма.А така и така ще го монтираш....
  24. 1 point
  25. 1 point
    На лични имаш инфото!!!! И допълвам какво животно е това пластмаската на чистачките:1 кадър: цялата механика/карантия/, следващи кадри разглобена крайната ябълка за чистачката на шофьора кадър 002 две ябълки на чистачката на пасажер а/ в казармата се казваше старшия на автомобила/, кадър 004 е тази която се закача за моторчето...при мен тя изхвърча, че даже не я намерих/ съмнява ме, че я бяха вързали със свинска опашка и тя се скъса на 3 път и на 2 ден откак я купих. Извод : има 4 пластмаски сваля се една и при добър стругар се прави от пластмаса- важна е ябълката, захващането към лоста може да се направи с гайка или две болчета за контра от двата края и да се законтри към лоста и даже ще стане по здраво....това е стругар, парче найлон някакъв и десетина лева.....Както е при Норк например четирите зъбчета са превъртяли- набраздяваш с шкурка и мажиш с двукомпонентно лепило в междините на зъбчетата, вкарваш жичка и стягаш пръстена за да пречи да се отварят или малка и тънка свинска опашка и се залепя от там не се движи. Може и отгоре да сложиш една скобичка за тръби да го стегне хубаво. Чакаш да изсъхне и си готов....Важно е да се движи от ябълката. Виждаш обаче каква е причината за да превърти- най-често затягане на оста на чистачката от прах и боклуци....почистваш до хубаво въртене... Пиеш една чаша червено вино за мое здраве...
  26. 1 point
    Стига сте писали глупости от типа "Рядко - Гъсто щот така каза гаражния мамстор бай Серсемин" Маслата си имат вискозитет при определени температури, смазочни качества и още един бюлюк параметри по които могат да се избират! Който иска може да се зачете малко и да разбере за какво става дума - пример : едно ново масло 10В40 може в пъти да покрива изискванията на старо 5В40 и обратното. Истината е, че всеки мотор е капризен към маслото и трябва да се нацели точното.
  27. 1 point
    Ето това е една според мен добра верига за авточасти /разбира се има още много/ http://www.kosser.net/bg/stores аз от тях пазарувам и ги поръчвам да ги донесат направо в сервиза с който работя....доволен съм..Влез във връзка, поръчаш и дори да си сгрешил връщат и заменят часта. За редовни клиенти провят големи отстъпки например за съединителя ми направиха 18 % и стана 246 лева за Н3 и Н5...
  28. 1 point
    Виж на колко км е може да изглежда нов, ама да е ..бъхтясал...така казваше един мой началник. Прашинките са под 20 микрона и са невидими...
  29. 1 point
    Здравейте колеги аз съм притежател на Волекс Ц 10 от 2012 октомври месец,колата вече е на 122 000 км и ми създава поредният проблем ,онзи ден ми се наложи и да се кача към планината и там температурата се оказа доста по ниска от очакваното от мен (5-6 градуса) и реших да пусна парното за да се посгрея ...Но Уви през въздуховода духаше само студен въздух.Преди две години ми беше направил същият проблем и "ескпертите" от Грейт Уолл Пловдив установиха че трябва да се смени радиатор парно колата все още беше гаранционна и аз се съгласих да се направи тази манипулация и така парното тръгна за няколко месеца до като не дойде миналата зима и уви проблема пак беше на лице този път не ходих до тях понеже съм силно разочарован от опита си с тяхния гаранционен сервиз и реших да си правя колата другаде и така смениха ми антифриза ,продухаха радиатора с компресора,излезе доста мръсотия парното пак потръгна но ефекта беше временен,също така искам да кажа че силно се съмнявам че в сервиза в Пловдив са ми сменяли радиатор парно или пък каквото и да е. Та така ако някой има идей или пък опит с този проблем,ще бъда благодарен да ги сподели в темата
  30. 1 point
  31. 1 point
    Дай линк към тази разработка да я разгледам. При мен е малко преди средата или средата в големите жеги , а след това вентилатора подържа тези нива. Тръбата която излиза от водната помпа и минава под изпускателните колектори също създава ядове на охлаждането. Много е тънкостенна и става на малки дупки където е извивката при монтажната планка към блока. Температурата е голяма там от колекторите и изпаряват протеклото,а системата взема въздух. Огледай тръбата внимателно от долната страна и ако има оцветявания в зависимост от цвета на антифриза сваляш,надуваш в един леген и на аргон или СО или нова - по избор. Това като профилактика , а иначе 5100 на трета........това на 4L ли е
  32. 1 point
    Да колега,първо откачваш акумулатора и изчакваш,закачваш след това сменяш крушката и след това включваш светлините за да видиш дали работи.С една дума става на изключени светлини,защото на включени има опасност при слагането на крушката да изгори на момента и да сработи пак тази някаква защита и се губи ефекта.Мен ми звучеше малко невероятно,но при мен се получи,къде е тази защита и каква е не зная.Преди тази гимнастика ,смених един път габарита,прегледах всички бушони и макар ,че бяха здрави ги подмених(след като от сервиза ми казаха ,че вероятно е изгорял стопа и трябва нов),след това смених релето за светлините,свалих стопа ,макар ,че нищо не видях и така след четене по руските сайтове се стигна до гореописаното
  33. 1 point
    31ци мт гуми с джанти 15 от паджеро. Чат пат опират в подкалниците гумите, още не съм я вдигнал, но вчера качих орлово око без проблем. Веднъж вече ме вадиха от тинята тия гуми, на Батак се подлъгах по сухото и влезнах в 40см тиня, ако бях със старите АТ-та не знам дали шях да изляза. Поздрави.
  34. 1 point
    Колеги, Честно казано ми е през .... заради какво/кой/как и тн. Важното е, че завода е спасен и марката остава на Българския пазар. Ужким скоро би трябвало и да започне и сглобяването на Steed 6 в Баховица, но да видим...
  35. 1 point
    А, колко по-лесно ще е всичко в тази държава, ако някой поне прочете реалните документи по търга преди да пише онлайн статии за байтклик или постове във форумите... 3 отделени минути (три) и какво показва математиката: 1. БАИ печели с оферта от 11,5 млн. лева; 2. Броят на автомобилите е 290; 3. 11,5 млн.лв / 290=39 655 лв. 4. Горната цена включва една камара полицейско оборудване!!! Воала
  36. 1 point
    Оказва се че така наречения фалит си е точно заради КТБ. Има нова компания, която се казва "Българска Автомобилна Индустрия" и тя е новият собственик на завода в Баховица, а също така и новият Официален Дистрибутор за България и Производител за Европа на Грейт Уол! Даже и нов шоурум са отворили онзи ден в София. Линк Също така са спечелили съвсем скоро някакъв търг на МВР за доставка на доста Н6-ци за границите. Линк
  37. 1 point
    Ето и снимки на возилото. Тук е със старият номер. Следва смяна на ангренажа, полиране и пастиране, както и цялостно почистване на салона. За салона съм заложил на Sonax и трябва да отделя ден, ден и половина след празниците да я почистя, че е пушено в колата и са правени някакви опити да се чисти Абсолютно безуспешни и с отрицателен ефект. По нататък ще дам отзиви и за гумите като натрупам малко км с тях.
  38. 1 point
    Всъщност това май са врътки, за да не се връщат парите от КТБ... http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2017/03/28/2943699_liteks_motors_trugna_kum_falit/
  39. 1 point
    Колеги ,проблема е решен,смених ел. модула който се намира на самия ел.мотор за движение на стъклото и всичко си дойде на мястото.Естествено ел. модула го взех от морга на цена 80 лв от ударен Great Wall H5,при цена в представителството 150 без труд и чакане на доставка както ми обясниха няколко месеца.При първа възможност ще кача снимки на модула и ще го дам на специалист да го погледне дали може да се отремонтира.
  40. 1 point
    Ето така изглежда ......мисля че му преличат ,чакам мнения !!!!
  41. 1 point
    Още за разхода - обиколка този уикенд по плажовете на Южното Черноморие - за 232 км. - ( 32 градско, 200 извън ), на климатик със скорост 90-100 км/час - 25 литра газ,какво да не му харесвам ? Очаквам и вашите наблюдения за разхода на джипа.
×