Jump to content

Моят Волекс (учебен)


gss
 Share

Recommended Posts

Поздрави на всички форумци!

Досега бях от четящите участници.Четох,четох,четох,мислих (дано е било достатъчно) и резултата е една рожба на българо-китайската дружба в моя гараж! Само на 110км. е ,но първите впечатления са относително добри. Екстрички има достатъчно.Вози прилично дори и на лош паваж.Въпреки нискокачествените материали ,пластмасите (все още) не тропат.Двигателят работи достатъчно тихо.Лесен за управление.Все положителни неща! Но за мен най-важно е здравината.Автомобилът ще е учебен и дано не стои повече в сервиза,отколкото на пътя.Затова бих си позволил да помоля тези колеги,които имат повече изминали километри да споделят отново ,какви проблеми са имали?

Edited by gss
Link to comment
Share on other sites

Еми честито:) Преди седмица бях в шоурума на Карловско шосе и от там казаха, за един волекс, който щял да бъде учебен. Значи е вашият:) Дълго да ви служи и жалко, че не съм курсист:)

Link to comment
Share on other sites

Аз видях учебен във Велико Търново. Ще е много интересно да покажеш снимки! Успех и много безпроблемни километри, хиляди да не кажа милион :)

Link to comment
Share on other sites

Колега, до тук за Волекс не са споменавани някакви сериозни проблеми с двигател или ходова част, заради които да ти стои колата постоянно в сервиза. Всичко е и въпрос на късмет:)

Link to comment
Share on other sites

Имам познат които има Волекс на които му пада акумулатора, ако не го пали през 2 дни. Не съм писал за проблема досега тук във форума. Още на 250 км му падна акумулатора докато бяха големите студове. Тогава не я беше карал 3-4 дни и казаха, че от студа е паднал и трябва да се припалва в студеното време. Казаха че са проверили електрическата система и няма проблем. Миналата седмица пак не я беше карал няколко дни и тотално се е скапал. Нямам информация за сега как се развиват нещата. Като имам резултат ще отворя тема за проблема.

Link to comment
Share on other sites

Със сигурност има утечка някъде и нещо го яде тоя акумулатор ... или самия той си е дефектен. Да досажда в сервиза на дилъра да му оправят проблема ... несериозно е на нова кола да има такъв проблем и да ти кажат "Препалвай я че да не пада".

Link to comment
Share on other sites

И на мен няколко пъти зимата ми беше падал акумулатора. Митвас отстраниха някаква утечка, но после пак ми падаше като не я карам 5-6 дена. Сега вече я карам често(евтино ми е, какво да се прави :) ), но ако някой ден пак падне и е топло ще ги помоля да го видят отново. Може да се окаже, че акумулатора не е читав.

Link to comment
Share on other sites

Честито на колегата с учебният автомобил.

Пожелавам му курсисти които са имали поне малко досег с автомобил,а не са "хванати от гората",респ. не си изливат неумението върху учебната машина.

 

Да споделя моята борба относно проблем с акумулатора.

При мен се оказа алармата.

Когато заключвам колата с оригиналното дистанционно,отчитаме голяма консумация на ток-около 10 пъти повече от нормално.Затова по препоръка от човека,който прави замерванията,колата да се ключи от дистанционното на алармата,а не от фабричното на колата.

Може някой от колегите да сподели как действа и с кое дистанционно.

 

Възможна е и утечка от допълнително монтирано радио,но в случая не става дума за това.

Link to comment
Share on other sites

Благодаря на всички за пожеланията! Автомобилът ще бъде сериозно експлоатиран (по 150-200км. на ден в градски условия).Това предполага,че за кратко време ще се натрупа голям пробег,поне за нашите стандарти.Надявам се проблемите от техническо естество да са възможно най-малко. Но каквото и да възникне,ще Ви информирам. Позволявам си да кача и няколко снимки.

post-5812-0-14121800-1333637072_thumb.jpg

post-5812-0-40514600-1333637096_thumb.jpg

post-5812-0-87043000-1333637124_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Поздравления за покупката . Изгодна е като цена и с подходящи габарити за учебен автомобил, но единственото отрицателно нещо е бензиновият двигател. За учебен автомобил не е много подходящ , предполага много по трудно потегляне за курсистите от там гаснене и доста по - голяма амортизация на ходовата част съединителя и тн. А и не напоследно място повече късане на нерви за инструктора.Но все пак щом ще се трудиш с него вероятно не те притеснява.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Честито за колата! И тези табели ги махнете от там закачени на тези шипове! Освен това отпред пречат на осветлението! Надявам се да се намерят в тази държава компетентни хора, да въведат стандарти за всичко, защото иначе се получава безумие!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Благодаря за честитките! Колата вече е на 4553км. Не създава никакви проблеми.На ден изминава 150-170км. градско.Не е трудна за управление и се приема много добре от курсистите.Все още ми се стува малко "тромава" ,но за обучение това е плюс. Скоростите влизат лесно с изключение на задна. Там нещата не са доизгладени и се изисква доста усилие за да бъде включена. Воланът не е много лек, но все пак може да се завърти дори на място, без да те заболят ръцете:lol:.Неприятното (поне за мен) е , че след завъртане ,самостоятелното "развиване" не е до изправено положение на колелата, а се налага корекция от водача. Пластмасите все още удържат и не тропат натрапчиво.Само леко поскърцват,но се търпи.Регулирахме в дилъра багажната врата.В началото се затваряше ,като капака на боклукчийски контейнер.Сега е по-добре ,но звука продължава да събира околните погледи.Все пак колата предизвиква доста интерес.Мненията общо взето са като за покойник - или добро ,или нищо. Сменихме и перата на чистачките. Наложи се,въпреки че те ловяха капките дъжд още във въздуха ,но каквото минеше и капнеше на стъклото ,там си оставаше! Долях си и стъкломиеща течност(чиста вода) ,тъй като нямаше въобще. Пиша го защото един колега в друга тема се очудваше ,как може да не е достатъчен фриона в климатика?! Май може! Сега да напиша и няколко думи и за табелките. Автомобилът за да получи разрешително за учебна дейност преминава освен редовния преглед и технотест , както и обстоен оглед от комисия към ДАИ. Така,че колега kearny стандарти има , компетентните хора ги спазват и на тяхна база издават протоколи за годност и разрешителни за работа.Що се отнася до това, дали пречат на светлините- не пречат.Отзад обаче е изключено едното "око" на парктроника.Накрая нека попитам нещо! Може ли да се регулира силата на осветеност на арматурното табло? При включване на фарове започва да свети съвсем "барово".Поне на другите ми автомобили има копче за реглаж,но тук нещо не го намирам! Май няма и да го намеря, но все пак да попитам! Това е за сега. Поздрави на всички колеги!

Link to comment
Share on other sites

Да и на мен не ми харесва, че през деня с включени фарове (а аз винаги карам с такива) осветеността на арматурното табло е доста зле. И аз не намерих никъде възможност за такова регулиране.

Link to comment
Share on other sites

Учебните коли са поставени в най-тежките експлотационни условия , от една страна изключително градско каране от друга неумело боравене с техниката ,ситуация по-тежка от такси, така че продължителния "тест" на колегата ще е от безценна полза за оценка на качеството и възможностите на С10 .

Link to comment
Share on other sites

Колега, количката изглежда добре. Вече няколко пъти се лепвам зад тебе:) Ама и все блондинки зад волана, гледам;) За задната, колегата поройник сподели, че след смяната на маслата на двигателя и на скоростната кутия нещата са се подобрили доста. Моторът е станал по-тих, а задната влизала нормално и без зор. За климатика - винаги може да се случи и при най-реномираните марки. Просто както винаги гледаме на всичко,което е произведено в България адски критично, а като е и Китайско.... Междо другото, твоята от внесените от Китай ли е или е Мейд Ин Ловеч? А твоя климатик как е? Нормално ли работи?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

То количката наистина изглежда добре! Като за снимка :).Особено,когато зад волана стоят и хубави хора :).Това май ѝ е най-хубавото.Между другото моята "реплика" на истински автомобил е вече на 18000км. Има си газова уредба.Има си много проблеми! Не става въпрос за надрани пластмаси по врати и табла.Ясно е,че се надират само с поглед. Обади ми се преди може би месец една дама,която се представи като служител на Грейт уолл. Провеждаше анкета.Как съм бил оценявал няколко фактора -дилърско обслужване,сервизно обслужване и качеството на автомобила.Към първите две оценката трябва заслужено да ми е максимална.Трябва наистина да си най-добрият търговец,за да продадеш този автомобил и много високо квалифициран монтьор за да го сервизираш.Поне за Пловдив това важи на 100%. За третото-качеството ѝ изброих ,какво се е повредило за 13000км.(тогава беше на толкова).Тя не остана много очарована,но и аз май не съм.Какви всъщност са проблемите:

1.Смяна на кормилна рейка.

2.Смяна на компресор на климатика.

3.Смяна на датчик,свързан с неизгорелите газове.

4.Не винаги зареждаща се и неотчитаща нивото на зареденото гориво газова уредба.

Последното е от петък вечерта.Гасиш двигателя и после няма палене.Поведението ѝ е като при липса на гориво.Дойде пътна помощ (по бързо от линейка) и утре пак ще се занимаваме с ремонти.Честно казано,вече започва да ми идва малко в повече.Та това е автомобил на 18000 км. За мен лично това е 19-я ми автомобил.Имам техническо образование,свързано с автомобили.Работя с автомобили.Та всичко това ме кара да си мисля,че не е нормално за този пробег да има толкова проблеми.Дано само при мен да е така.Мислех по Коледа да взема още една,но май трябва да помисля по-сериозно.Дали това,че е по-евтина е достатъчно.Ами когато изтече гаранцията!? Не знам.

Не искам да изглежда като антиреклама,но бях обещал да пиша всичко,което се получава с автомобила. Правя го и ще продължавам да го правя,макар и рядко.Поздрави на всички четящи и пишещи колеги,горди и не толкова горди собственици на "Волекс С10".

Edited by gss
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Съжалявам, че при теб се получава така. Аз съм на 13000 км и да чукна на дърво нямам твоя "опит". Дай моля те подробности за точки 1, 2 и 3... Мерси предварително :)

Link to comment
Share on other sites

Аз чакам да ми разрешат моя проблем с карето вече 5-6 месеца.... 2 карета ми смениха към май месец, но тропането във волана си остана. В сервиза казаха, че ще предадат на Литекс за проблема и те да се свържат с китайците, ама вече станахме октомври и никой нищо не ми казва дали има някакво движение по този проблем. Поне най-накрая си взех преведената гаранционна книжка за ГИ след има няма отново 5 месеца чакане. На задната броня в единия край пада покритието, като на срещата се усъмнихме, че задната броня е с фолио.

Link to comment
Share on other sites

Колега все пак колата ти е в гаранция и с пълно автокаско,ако имаш съмнения за бронята предявявай претенции да ти я оправят.За карето лично аз всеки ден ще вися в сервиза докато не решат проблема,ако трябва N-пъти ще го сменят докато оправят проблема.

Link to comment
Share on other sites

То хубаво гаранция и тн, лошото е, че това е кола, която се ползва за работа, не за разходка през уиикенда. Аз бих имал не по-малко притеснения ако трябва постоянно да влизаш в сервиз.

 

Като цяло проблемите с газовата уредба смятам, че са такива, които ще спрат да се появяват при следващи автомобили - до колкото разбирам сервизите тепърва монтират такива и от там могат да идват проблеми. Кормилната рейка също е проблем, който се пявява при повечето хора и се надявам скоро да бъде отстранен по начин, който да не изисква повторна намеса. Колкото за компресора на климатика и ламбда сондата (това предполагам имаш предвид под датчика за изгорели газове), са проблеми за които за първи път чувам и е жалко, че си изпатил от тях.

 

Репутацията се гради с резултати, така че щом твоят пост е откровен, не се притеснявай дали ще се приеме като антиреклама. В крайна сметка и аз бих имал притеснения и не бих взел втора такава кола, ако първата ми е създавала проблеми от изкарването от магазина.

Link to comment
Share on other sites

ако трябва N-пъти ще го сменят докато оправят проблема.

 

Интересно, а след смяната тези там рейки или карета, или каквото е, дали има някакъв ефект, дори за кратко?

Или, след колко време приблизително, проблемът се появява отново?

Данеби проблемът да не е само (или изобщо) в тези детайли (части), които се сменят?

Подобна ситуация навежда на някои мисли :

- има някаква партида от некачествени части и зависи на кого ще се паднат;

- причината не е (само) в тези части, които се сменят, но на майсторите не им се задълбочава много и правят най-лесното, за да отбият номера;

- в сервиза нищо не сменят, а само "попритягат тук-там", а на клиента какво казват е отделен въпрос.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...