Jump to content
pa4kov

Монтаж на газова уредба на Hover H5

Recommended Posts

Преди плизо месец станах щастлив притежател на чисто нов Hover H5 и разбира се възползвах се от промоцията с безплатната газова уредба. За съжаление още чакам монтажа на същата. Днес позвъних на диструбутора, от когото купих автомобила и ми беше казано, че все още чакат доставка на газови бутилки. Променени са размерите и обема на бутилките, по-малък диаметър и малко по-дълги. Някой да се е сблъсквал със същият проблем (до колкото може да се нарече "проблем")? Някой има ли повече информация относно монтажа на газовите уредби?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами нали на никой не му харесваха бутилките, които се монтираха до момента! Хората от Литекс Моторс са си взели бележки от това и явно се опитват да угодят на клиентите си - да се виждат по-малко отзад. Така че сега трябва явно да се чака да бъдат произведени новите с по-малък диаметър. Така че, търпение му е майката!:)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей, pa4kov честита придобивка!

Цялата сага с газовата уредба можеш да проследиш в раздела "Общи технически въпроси"

и тема "Смущаващо недоразумение с газовите бутилки монтирани на Н5 и Steed"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди плизо месец станах щастлив притежател на чисто нов Hover H5 и разбира се възползвах се от промоцията с безплатната газова уредба. За съжаление още чакам монтажа на същата. Днес позвъних на диструбутора, от когото купих автомобила и ми беше казано, че все още чакат доставка на газови бутилки. Променени са размерите и обема на бутилките, по-малък диаметър и малко по-дълги. Някой да се е сблъсквал със същият проблем (до колкото може да се нарече "проблем")? Някой има ли повече информация относно монтажа на газовите уредби?

 

Както колегата спомена - имаше брожения към старите бутилки, които бяха с по-голям диаметър и естетически не изглеждаха добре, когато са монтирани.

Все още и аз очаквам новите, забавянето за които е чисто административно - да се придвижат документите за хомологирането (лицензирането). Трябваше до средата на април да е приключило, но явно има още забавяне. Ще чакаме...

 

Диаметъра действително е по-малък, но са удължени, по този начин обема не е променен!

Edited by Любомир

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вече са пристигнали по-малките бутилки :D Вчера ми се обадиха Понеделник след обед да закарам колата за монтаж, а хубавото е че съвпада и с гаранционното обслужване и с едно влизане в бокса ще поставят и газовото и ще я обслужат

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вече са пристигнали по-малките бутилки :D Вчера ми се обадиха Понеделник след обед да закарам колата за монтаж, а хубавото е че съвпада и с гаранционното обслужване и с едно влизане в бокса ще поставят и газовото и ще я обслужат

 

Напиши някой ред какви са ти впечатленията от новите бутилки, след като си вземеш колата от автосервиза. Ако пуснеш и някоя снимка на монтажа, цена няма да имаш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Напиши някой ред какви са ти впечатленията от новите бутилки, след като си вземеш колата от автосервиза. Ако пуснеш и някоя снимка на монтажа, цена няма да имаш.

Няма проблем

ще има и снимки

Share this post


Link to post
Share on other sites

Гледах на полицейските бутилките стърчат много надолу! Не говоря тук за естетика, а за безопасност преди всичко! Защо не се монтират тороидални? Май гледат да минат тънко за няколко лева повече!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има цяла тема по тоя въпрос ... четете хубаво преди да пишете.

 

Тороидални не могат да се сложат защото на Ховъра рез. гума е сложена с лек наклон напред а тороидалната бутилка трябва да е хоризонтална. В Италия, Русия и Украйна ги монтират по същия начин бутилките. Не че е за успокоение и не че е красиво ама е така.

Edited by gwfan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Гледах на полицейските бутилките стърчат много надолу! Не говоря тук за естетика, а за безопасност преди всичко! Защо не се монтират тороидални? Май гледат да минат тънко за няколко лева повече!

 

Предполагам, че става въпрос за старите (първите) бутилки с по-големия диаметър. Нека да изчакаме и да се види как ще изглеждат тези с по-малкия диаметър. Имаше много сериозни дикусии относно тази тема преди месеци. Надявам, че производителя ще се съобрази с разумните и изпълними желания на потребителите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

От три дни газовата е вече факт :P мога само да кажа че съм приятно изненадан от разход и мощност, а малката бутилка стои перфектно от долу.

 

Утре ще има снимки

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честито за газовата :)

 

От сервиза какво ви казаха за зареждането на бутилката? Като изгасне коя лампичка да ходите да пълните?

 

Моята бутилка е от големите бойлери и ми казаха като останат да светят само 2 да пълня. Така зареждам около 40 литра. Тази препоръка е с цел да не се повреди помпата в бутилката. Още не съм пробвал да я изцедя до последни какпки газчица :).

 

Смятам че не би следвало да се се пълни толкова рано, но за сега спазвам препоръката.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честито за газовата :)

 

От сервиза какво ви казаха за зареждането на бутилката? Като изгасне коя лампичка да ходите да пълните?

 

Моята бутилка е от големите бойлери и ми казаха като останат да светят само 2 да пълня. Така зареждам около 40 литра. Тази препоръка е с цел да не се повреди помпата в бутилката. Още не съм пробвал да я изцедя до последни какпки газчица :).

 

Смятам че не би следвало да се се пълни толкова рано, но за сега спазвам препоръката.

 

Петък говорих с дилъра за да се осведомя как върви монтажа на ГУ и ми каза, че 2 литра остават неизползваеми с цел да се предпази помпата. Предполагам, че като се достигне до този минимум автоматично се превключва на бензин.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Следователно, може спокойно да си кара човек до последно нали така?

 

Логично е да е така. При дизеловите двигатели е задължително горивната помпа да е омокрена постоянно с гориво. Би трябвало това да е валидно и за помпата при LPI-то. От друга страна, не е добра практика да се кара до "последна капка".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съгласен съм че не е добре да се кара до последна капка, но все пак между 12-20 литра постоянен запас си е доста. Идеята ми е поне на 1 светеща да започна да зареждам :) защото така изминавам около 300 км градско само :). Ще питам пак в сервиза като ходя за маслото и ще споделя какво са ми казали.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Когато "запалиш" колата, то тя се стартира на бензин. Минават около 30 секунди преди да се превключи на газ.

 

Ако няма необходимото количество, то няма да се превключи, а ще си остане да гори на бензин.

 

Ако ти свърши газта по време на движение, то се превключва на бензин и си продължаваш на бензин.

 

Всичко това е автоматично и не е необходимо да се притесняваш дали има газ или не. По-скоро се притеснявай дали имаш бензин, че без него и да си до горе с газ, то няма как да потеглиш :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой пробвал ли е автоматичното превключване от газ на бензин, когато свърши газта, че при мен нещо "автоматичността" не работи. Когато стигне критичния минимум, колата почва да се дави и гасне, но не превключва автоматично. Пробвано е и в движение, и на място.

Иначе вече от десетина дни съм газифициран с малката 55 литрова бутилка. За монтажа, мощността и поведението на колата нямам забележки, но разходът е малко големичък според мен - около 14 литра на 100 км. към 80% извънградско. Но опитите продължават.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Запомнете едно основно правило - не позволявайте газта да свърши!

Светне ли последната черта на индикатора за налична газ в бутилката - заредете!

Ако по някаква причина оставите газта да свърши на 100% (не е препоръчително, предвид горното) - заредете минимум 9 литра!

Лека.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой пробвал ли е автоматичното превключване от газ на бензин, когато свърши газта, че при мен нещо "автоматичността" не работи. Когато стигне критичния минимум, колата почва да се дави и гасне, но не превключва автоматично. Пробвано е и в движение, и на място.

Иначе вече от десетина дни съм газифициран с малката 55 литрова бутилка. За монтажа, мощността и поведението на колата нямам забележки, но разходът е малко големичък според мен - около 14 литра на 100 км. към 80% извънградско. Но опитите продължават.

 

Аз съм го пробвал - не работи. Колата както казваш се дави и гасне - и на свободна и в движение. Даже имах 2 чертички светещи на газта и ми го направи този номер. Доста се притесних, но се сетих да заредя догоре с газ и вече нямаше проблеми. Много е глупаво така, защото ако се движа със 130 по магистралата и изеднъж загасне ще е много неприятно, че даже и опасно.

И не знам дали е когато стигне критичния минимум, защото преди съм карал на газ докато ми е оставала светеща само една чертичка, а когато започна да ми гасне имах 2 чертички газ.

 

А за разхода - качва се наистина. Не е като по рекламите как е едва ли не същия като на бензин. Но при мен от 7,3 бензин се качи на около 8,5 газ, т.е. около 20% отгоре...

 

Запомнете едно основно правило - не позволявайте газта да свърши!

Светне ли последната черта на индикатора за налична газ в бутилката - заредете!

Ако по някаква причина оставите газта да свърши на 100% (не е препоръчително, предвид горното) - заредете минимум 9 литра!

Лека.

То правилото е ясно, Бойко, но все пак е нормално газова уредба за 2300 лева да има елементарно автоматично превключване от газ на бензин преди да се стигне до тази критична точка.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честито за газовата :)

 

От сервиза какво ви казаха за зареждането на бутилката? Като изгасне коя лампичка да ходите да пълните?

 

Моята бутилка е от големите бойлери и ми казаха като останат да светят само 2 да пълня. Така зареждам около 40 литра. Тази препоръка е с цел да не се повреди помпата в бутилката. Още не съм пробвал да я изцедя до последни какпки газчица :).

 

Смятам че не би следвало да се се пълни толкова рано, но за сега спазвам препоръката.

Аз пробвах да карам до край, и превключи автоматично два дни подред а вчера започна да забива и гасне без да превключи, и сега ще пробвам пак и ако не обърне автоматично ще я пратя за рекламация.

 

Честито за газовата :)

 

От сервиза какво ви казаха за зареждането на бутилката? Като изгасне коя лампичка да ходите да пълните?

 

Моята бутилка е от големите бойлери и ми казаха като останат да светят само 2 да пълня. Така зареждам около 40 литра. Тази препоръка е с цел да не се повреди помпата в бутилката. Още не съм пробвал да я изцедя до последни какпки газчица :).

 

Смятам че не би следвало да се се пълни толкова рано, но за сега спазвам препоръката.

При мене като остане да свети последната лампичка карам още 80км. и чак тогава превключи автоматично на бензин

Edited by poroinik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако ти гасне без да превключи автоматично трябва да я върнеш в сервиза, но не за рекламация, а за настройка на компютъра на газовата. Имат параметър, който определя на колко литра газ да превключва на бензин, за да предпазва помпата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако ти гасне без да превключи автоматично трябва да я върнеш в сервиза, но не за рекламация, а за настройка на компютъра на газовата. Имат параметър, който определя на колко литра газ да превключва на бензин, за да предпазва помпата.

Днес я пробвах два пъти да краи, и за щастие си превключи автоматично

Share this post


Link to post
Share on other sites

На първо изпразване - привключи както се очакваше.

 

Поразпитах и се оказва, че остават около 4 литра в бутилка. При зареждането "до горе" влязоха около 40 литра, което хвана 80-те % на 55 литра.

 

Колегата rtasev е посочил какво да се предприеме.

 

Допълнително като съвет, който ми беше споделен от колега - когато се пълни газ, след това да се кара известно разстояние 20-25 км само на бензин и след това да се превключва на газ. Това предпазва до голяма степен системата от наслояване и задръстване на филтри от боклуци в газта.

Edited by Любомир

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Аз съм го пробвал - не работи. Колата както казваш се дави и гасне - и на свободна и в движение.

И не знам дали е когато стигне критичния минимум, защото преди съм карал на газ докато ми е оставала светеща само една чертичка, а когато започна да ми гасне имах 2 чертички газ.

 

А за разхода - качва се наистина. Не е като по рекламите как е едва ли не същия като на бензин. Но при мен от 7,3 бензин се качи на около 8,5 газ, т.е. около 20% отгоре...

Да, ама едно е разход 7,5 на бензин по 2,53, (18,97) друго е разход на газ 8,5 по 1,23 (10,45)........второто е по-добре,струва ми се. На мен също ми даде разход 8 - 8,5. И по същия начин оставих газта на една чертичка за да знам все пак кога свършва (аз съм с 55 литрова). Като остана само един светодиод, не изминах кой знае колко и колата започна да придърпва, така няколко пъти и накрая разбрах, че няма да превключи сама, и преминах ръчно на бензин. Все още не мога да разбера кой светодиод като изгасне колко литра остават. Първо си мислех че на 10 литра ще гасне по един, ама не.

Edited by radioworld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...