Jump to content
pa4kov

Монтаж на газова уредба на Hover H5

Recommended Posts

Прав си, Пачков.

 

Във връзка с ГУ - дадоха ли ви ръководства? На мен не и казаха, че ги нямат разпечатани още. В момента единственото, което имам е фактура. Нищо друго. Казаха, че гаранцията на ГУ-тата също ще е в тази книжка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А на някой да са дали паспорт на газовата уредба?

Share this post


Link to post
Share on other sites

А аз може ли да зачекна следното питане тука при монтажа на газовата!

Монтират ми газовата, вече с по малката бутилка узаконена с сертификат и полагашата и се гаранция!! Това прави ли "фабрична газова" както я рекламират фабрична след като в големия талон не пише ,че върви "камиончето" на газ. И може ли фактури за газта да минат за разход от регистрирани коли на фирми. Или трябва пак да се сменят талоните на автомобила!!! Ако може някой с монтирана вече газова и регистрирана кола на фирма да сподели!!Или някое дилърче да ни светне по въпроса!!

Edited by Niki.A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А на някой да са дали паспорт на газовата уредба?

 

Не, но ми казаха, че законодателството било променено и вече май нямало да има паспорти. Никой не знаел. И няма да има проверки на всеки 6(мисля) месеца на газта специално, а ще стават заедно с техническия преглед. Общо взето идеята е, че нищо не се знае около тези неща със сигурност.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много въпроси на които да търсим отговор..... Аз имам книжка от Vialle от която преведох това което съм постнал по нагоре а именно - на 200 км газ, се харчи около литър бензин. Това пише. На колко такта е не знам. Но вярно,че не питах какво масло сложиха.....категорично обаче, следващата смяна е след 10.000 км. или 12 месеца. Не вярвам да слагат различни масла в сервизите, все пак Литекс не може да нямат изисквания за това. Мисля, че темата за маслата я има и е отделна във форума. Днес пак забравих фактурата, утре обаче няма да забравя да погледна какво пише там (ако има разбивка) разбира се. В последните дни карам доста, и разхода ми на смесен режим без да прекалявам със скоростта в извън градското е между 10 и 11/100 км. от което не може да съм недоволен. Верно, че един път ми даде и 14-15, но тогава беше само градско от светофар на светофар.

 

При вас как е разхода ?

Edited by radioworld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето и какво смениха:post-5233-0-69016700-1338559495_thumb.jpg

За това питах какво моторно масло са ти сложили, защото на мене ми сложиха OMV 10w40 полусинтетично което е пълен абсурд

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой друг има ли проблем след слагане на газовата колата да не пали толкова лесно както преди? Преди само като врътнех и палеше от раз, последните паления особено ако не е карана преди това и е студена трябва да задържа 2-3 секунди след слагане на газовата. От февруари до преди слагането на газовата никога не ми е падал акумулатора и дори студените месеци нямах никакви проблеми.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не, нямал съм проблем с паленето след като сложиха газта. А като запали държи ли равномерни обороти и само тези 2-3 секунди чакане ли са проблема или има и нещо друго в поведението на колата, което да се е променило след това?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами само при паленето е проблема. Понякога като и запали отива на 60-700 оборота, стои 1-2 секунди и скача на 1500 за 1-2 секунди и спада на 1000, както попринцип когато е студена при палене.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен го има понякога. Трябва да подам малко газ за да запали когато е студена, но не всеки път. След слагането на газовата така. Преди от първия път, без подаване на газ си палеше. В сервиза искат да е колата при тях, да я мерят като е студена, но не ми се занимаваше и го отложих за другото влизане в сервиза, когато може би ще е студено.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой друг има ли проблем след слагане на газовата колата да не пали толкова лесно както преди? Преди само като врътнех и палеше от раз, последните паления особено ако не е карана преди това и е студена трябва да задържа 2-3 секунди след слагане на газовата. От февруари до преди слагането на газовата никога не ми е падал акумулатора и дори студените месеци нямах никакви проблеми.

 

Колега, така описан проблема ме навежда на мисълта за липса на бензин до инжекторите! Вечер, като се прибираш обръщаш ли я на бензин да поработи малко? Ако не, прави го и проблема трябва да спре. Ако я гасиш директно както си на газ има вероятност инжекторите и горивопроводите до тях да остават "сухи" и от там да идва проблема със замислянето при палене сутрин или след няколко дни ... докато помпата качи гориво. Ако обаче си го правил това и пак има проблеми то виж някъде за хлабавини по маркучите, вакумрегулатори, горивна помпа в резервоара и т.н. Просто търси от къде се губи горивото и няма достатъчно при палене, а като завъртиш 2-3 пъти вече е качила гориво и всичко е нормално.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

А да бе аз ще търся. Да търсят в сервиза... А и нали уж при каране на газ впръсква и бензин през определено време. Това да я превключвам всеки път на бензин вечер не ми се струва като нормално. А и в сервиза не ми споменаха за нищо такова!

Share this post


Link to post
Share on other sites

няма никакво значение каква ти е газовата уредба - АГУ, ГИ или ГИ с течна фаза ... винаги в края на деня или преди пристигането на местоназначението, преди да се угаси колата се обръща на бензин принудително и се оставя да поработи малко ... то си е в твой интерес де. Ако е служебна колата и не ти пука за нея - карай както можеш. Ама ако е твоя и мислиш да я караш поне няколко години прави го и няма да имаш грижи с бензиновата горивна система.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Колега, така описан проблема ме навежда на мисълта за липса на бензин до инжекторите! Вечер, като се прибираш обръщаш ли я на бензин да поработи малко? Ако не, прави го и проблема трябва да спре. Ако я гасиш директно както си на газ има вероятност инжекторите и горивопроводите до тях да остават "сухи" и от там да идва проблема със замислянето при палене сутрин или след няколко дни ... докато помпата качи гориво. Ако обаче си го правил това и пак има проблеми то виж някъде за хлабавини по маркучите, вакумрегулатори, горивна помпа в резервоара и т.н. Просто търси от къде се губи горивото и няма достатъчно при палене, а като завъртиш 2-3 пъти вече е качила гориво и всичко е нормално.

 

Определено не съм съгласен - в пост 39 си направих труд да преведа книжката на газовото - там пише защо колата гори литър бензин на 200 км газ - именно за да не остават инжекторите и горивната помпа сухи. Така, че проблема (ако има такъв и е сериозен) трябва да се търси другаде. Не зная това подаване на гориво (бензин) към газта дали може да се регулира софтуерно или е заложено. Но категорично - газовото е такова, че си добавя бензин колкото трябва именно за това. А и е достатъчно компютъризирана и съвременна за да се налага ръчно да преминаваш на бензин за да не остават сухи инжекторите.....но дали компютъра работи правилно - това вече е отделен въпрос.

Edited by radioworld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нещо което ми направи впечатление (не му отдавам много значение) но ми е любопитно - когато загася колата, от зад в газовата бутилка се чува едно къркорене, по скоро като "квакане" в самата бутилка. Някой друг обърнал ли е внимание ? В сервиза казват, че се изравнява налягането в газовата система (което ако е така е, може би е нормално). Но дали и при някой друг се получава ?

 

И тъй като сме в тема за газта - последния смесен разход на газ който засякох за около 500 изминати километри: 10,5 л/100 км. Мисля, че е добре.

Edited by radioworld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега последно какви документи трябва да имаме за тази газова, за да може като ни спрат да сме изрядни? И аз както и poroinik имам само фактура. Трябва ли последно да има паспорт, някакви документи за сертификат, лепенка на задното стъкло и нов документ за техничешки преглед, където да пише, че колата е на Бензин / Газ? След като газовата е сложена след минаване на техническия преглед то слагането в оторизиран сервиз на нова фабрична уредба означава ли, че сега не трябва 3 години да минаваме преглед или трябва веднага да отидем на преглед специално заради газовата?

Share this post


Link to post
Share on other sites

На мен не са ми казали, че трябва да правя нещо допълнително с газовата. Нямам лепенка с !GAZ.

Съответно предполагам, че не е проблем да паркираме в подземи паркинги където е забранено за LPG, но когато пише че е забранено за газова уредба дали важи?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами това за лепенката май е задължително. Братовчед ми е полицай и сега му звънях да го питам. За лепенката каза, че трябва да имам. За годишния технически преглед още е каша, но до 2-3 месеца щяло всичко да изяснят. Но определено тярбва да имаме документ, защото газовата е монтирана след минаване на годишен технически преглед. http://www.dnes.bg/politika/2012/04/24/masirani-proverki-na-gazovite-uredbi-v-kolite.157142

Статията е от 24 Април, а от тогава не е минало много време. Това, което ме притеснява е, че дилъра не ми даде абсолютно никакъви документи!

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен имам сервизна книжка на Viale, но май не пише нищо конкретно в нея (по спомен) и ръководство за експлоатация.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,сега като се минава преглед на колата минаваш и за този на газта,новото е че не се бие печат в паспорта на газовата,а си минава със стикера на колата за прегледа тоест това е и стикер за газта.Стикера на стъклото би трябвало да е задължителен,а и би трябвало да имате паспорт на бутилката,там се води по номер и дата на производство:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега разгледах в сайта на МВР "ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА" - http://www.mvr.bg/NR...0/PPZDVP_BG.pdf

 

 

Чл. 18. (1) За обозначаване на пътни превозни средства се използват следните

опознавателни знаци:

 

16. (нова - ДВ, бр. 32 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) "Моторно превозно средство с

монтирана автомобилна газова уредба" - знакът има формата на равностранен триъгълник със

светлоотразителни жълт цвят и червена крайна ивица с вписани в него надпис с латински

букви "GAS" и знак "Внимание". Поставя се на задното стъкло от вътрешната страна в горния

ляв ъгъл или на подходящо място на челното стъкло, ако МПС няма задно стъкло.

 

Сега въпросът ми е от къде може да се купи такъв стикер? За да си го купя ще изискват ли някакви документи за минат технически преглед и то специално за газовата?

Edited by nmnikolov

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Сега въпросът ми е от къде може да се купи такъв стикер? За да си го купя ще изискват ли някакви документи за минат технически преглед и то специално за газовата?

Има ги на свободна продажба къде ли не, по сервизи за монтаж на АГУ, разни магазини, сергии, сайтове:

http://www.fobosgas....imanie-gaz.html

http://tpetrov.com/s...D0%95%D0%A0+GAS

 

и т,н.

Edited by viggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вече мога да се похваля с монтирана ГУ. Мотажа (МИТВАС) е изключително грамотно направен. Бих казал, че ГУ напълно се покрива с определението "заводска". Бутилката (обем 55 л., максимално 47 л., оползотворими около 40 л.) почти не се забелязва, нужно е да приклекнеш за да я видиш. Накрая, получих подробен инструктаж и ми беше отговорено на всички въпроси, които се сетих да задам. По шестобалната система оценка: Отл. 6. Системата си работи супер, не се забелязва никакво понижаване на динамиката на автомобила. Единствено, забелязах, че на моменти рядко двигателя глъхне. Надявам се, че това е временен проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вече мога да се похваля с монтирана ГУ. Мотажа (МИТВАС) е изключително грамотно направен. Бих казал, че ГУ напълно се покрива с определението "заводска". Бутилката (обем 55 л., максимално 47 л., оползотворими около 40 л.) почти не се забелязва, нужно е да приклекнеш за да я видиш. Накрая, получих подробен инструктаж и ми беше отговорено на всички въпроси, които се сетих да задам. По шестобалната система оценка: Отл. 6. Системата си работи супер, не се забелязва никакво понижаване на динамиката на автомобила. Единствено, забелязах, че на моменти рядко двигателя глъхне. Надявам се, че това е временен проблем.

 

Да ти кажа и аз като сложих моята ГУ в началото понякога по-трудно палеше от сорта на 2-3 секунди докато запали. За щастие обаче винаги палеше, въпреки този проблем. Но с течение на времето този проблем отшумя и напоследък не се забелязва този ефект. Аз да попитам колко от хората във форума са си сложили лепенка "GAS!" на задното стъкло и съответно като са ви спирали полицаите гледали ли са за наличието на тази лепенка? Искат ли ви и документи за ГУ, минат преглед и т.н., защото доколкото знам още не е изчистен този въпрос в закона и не би трябвало да се заяждат за липса на такива документи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...