Jump to content

garson

Members
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

garson last won the day on November 9 2014

garson had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutral

About garson

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Карам:
    GW Hover H5
  1. На Н6 не знам къде е, на Н5 е в сектора с бушоните горе в ляво от педала на съединителя. Трапецовидна букса, двуредова с 20-на женски извода. На повечето коли е при бушоните, предполагам, че и на Н6 ще е там.
  2. От тук http://www.aliexpress.com/item/Latest-version-super-mini-elm327-bluetooth-OBD2-Scanner-ELM-327-Bluetooth-Smart-Car-Diagnostic-Interface-ELM/461219967.html съм купил 4 за мен и приятели, единият беше нещо кахърен и продавачът надлежно си ми изпрати нов. Признавам си, че отдавна не съм пазарувал от дийлекстрийма, за да те посъветвам, а и леееко завишени ми се струват цените там. Има и в продавалника, а.к.а. olx, по 12-на лева, но аз обаче се въздържам да давам линкове за непроверени от мен неща. За работа с контролера са ти необходими телефон с андроид и програмата Torque. Линкове към нея има много по сайтовете с apk-та.
  3. Нали знаеш какво е казал Остап Бендер за давещите се? Предлагам да си купиш един OBDII контролер за 5-6$. Така ще знаеш на момента каква ти е грешката и дали се налага ходенето до сервиз. И без това в 99% от случаите сервизите само нулират грешката и на въпроса "Защо се получава?", отговарят "От газта е." или в твоя случай - "От нафтата е.". И това не е само за китайските "жипки", на почти всички нови коли е. В тази връзка една весела случка от преди 2 години: На една бензиностанция в Катовице, Полша, забелязвам, че на единият ми фар на моя Н5, Бог да го прости, за пореден път са изгорели късите. Псувайки китайците, които са оставили отвор зад фара колкото да влезе ръка на 10-годишно китайче, както вероятно и благодарение на сериозния махмурлук, изтървам крушката във фара. Никога досега не ми се е случвало подобно нещо и въоръжен с подръчни материали - клещи (по-скоро мултитул), тел и магнит около 20 минути се опитвам да я извадя. Най-накрая побеждавам и монтирам крушката. Идват две полякини на видима възраст около 60-70 г. и питат нещо. Аз не знам полски, но съпругата ми е живяла няколко години там и знае, та тя превежда. Питат жениците, явно впечатлени от умелото ми боравене с телта, дали случайно не съм автомонтьор, че имали проблеми с новата си кола Сутиен С4. Ненужно изживявайки се като такъв, отивам и виждам, че и на тях им свети ярко жълтата лампа с двигателчето, а колицата нямаше още и 200 км. Казах важно "момент" и отидох да си взема контролера от джипа. Отворих капачето (на сутиените е под радиото), закачих контролера и нулирах грешката. Беше нещо от сорта на бедна или богата смес. Та каките палят колата, всичко вече е наред и видимо доволни даже ни канят, ако минем през някакво градче в южна Полша, непременно да им се обадим. Тръгваме и ние и съпругата ми до границата с Чехия не спря да се смее. Чула как жените преди да тръгнат, говорили по телефона с някого, как новите коли били "голяма работа". Как един човек извадил от българската си кола някаква част, сложил я на тяхната и всичко заспало. Та с две думи - притежанието на OBDII контролер е важно, независимо каква кола карате.
  4. Разходът зависи основно от натоварването на генератора/алтернатора. Колкото повече консуматори има включени (светлини, плафони и др. ламБи, климатик, вентилатор, нагреватели на стъкла/огледала, отопления на седалки, зареждане на акумулатора и т.н.), толкова повече се вдига и разхода. Има известна зависимост и от външната температура заради намаления вискозитет на маслата при ниски температури. Но с две думи - през лятото, с минимално количество консуматори - около 0.5 л/час. През зимата е възможно да стигне до 1.5-2 л/час. Предполагаем разход за 4 часа "блеене" по това време на годината - около 5 лв. Всъщност и сам можеш да проведеш емпирично изследване - пълниш бутилката и "блееш" докато свърши газта. Тъкмо ще споделиш и реалния разход на празен ход.
  5. Според думите на един от отговорните другари от ЛМ по време на пловдивския панаир миналата година, C30 е с 15 килограма по-тежък от Волекса. Тоест няма проблем да я движи, но от друга страна рязко ми се уби интереса към най-новия "хит" на българския пазар. Всъщност, възможно е да са използвали някакви нови космически технологии за олекотяване, та може и да не съм прав де.
  6. Основната идея на поста ми беше, че при наличието на много добри китайски телефони е пълна глупост да се купуват ментета, още повече за същите пари.
  7. Не разбирам защо телефоните, произведени в Китай, задължително трябва се асоциират като ментета/реплики. Според последните проучвания на IDC, Huawei е на 3-то място по произведени телефони, а ZTE на 5-то, задминаващи реномирани производители като LG, HTC, Nokia и др. Разбира се, далеч са от Samsung и Apple, но с тези темпове на развитие, скоро почти всички бюджетни смартфони ще са китайски (не че и сега не са - Foxconn е производител на iPhone-те). Освен тях, много по-малки производители - Lenovo, Star, Actwell, Meizu, Newman, K-Touch и др. произвеждат качествени и най-вече евтини телефони. От няколко месеца ползвам Lenovo A789, според мен по нищо не отстъпва на аналогичните му HTC Desire V и Samsung Galaxy S Duos, даже е и с по-добри характеристики, а 220-те лв., които платих тогава (сега е около 200 лв.) са 1/3-та от цената им.
  8. Картите тук - http://forum.pocketbulgaria.com/viewtopic.php?t=27215 Малко е объркващо с тия магнети, но търси навтекските карти (NQ 2012 Q3 са последните). Те като че ли са най-пълните за момента. Освен карти е добре да си сложиш и спийдкамери, предупреждения за водача, допълнителна информация за адреси и други подобни благинки. А най-добре да започнеш със смяната на iGO8 с iGO Primo 2.0 (ако си с Win CE устройство). Резолюцията е без значение, т.е. картите са еднакви за всички резолюции, устройства и операционни системи.
  9. Аз за ~7000 км. на газ разход под 15 л./100 км. никога не съм имал. Всъщност не, веднъж имах 14.9. Определено се имам за икономичен шофьор и понятието "газ до ламарината" не ми е познато. Явно трябва да я водя в сервиза за диагностика и евентуална настройка.
  10. Още за разхода и от мен- ~ 240 км. (магистрала ~200 км). С климатик. Скорост 120-140 км/час - 40 литра газ, какво да му харесвам?
  11. А на някой да са дали паспорт на газовата уредба?
  12. Имам чувството, че всеки сервиз има някакво собствено тълкувание на нещата. Най-ярък пример са броят на тактовете на бензин спрямо газ в иначе прекрасната ни газова уредба. То не бяха на 8, 10, 12, 16, 20... колкото сервизи, толкова различни коментари имаше. И досега няма еднозначен отговор. Сега "сагата" се повтаря с гаранционното обслужване. Изрично поне пет пъти ги питах на колко километра е следващото ТО и отговорът беше "след 15 000 км, и след това на всеки 15 000" т.е. на следващата смяна е на 20 000 км. Искрено се надявам до няколко месеца да са наясно. А иначе разликата в парите сигурно се дължи на различната часова ставка в различните сервизи.
  13. Сменят се четири масла - двигателно + маслен филтър, на скоростната и раздатъчната кутии и на диференциала. Други филтри не се сменят. На 20 000 км. ще сменят освен масло и масления филтър и въздушен и горивен филтри. Не съм убеден, че Ховъра има филтър на климатика или поне като консуматив не се предлага.
×
×
  • Create New...