JI_GIT Отговорено 28 Септември, 2013 Share Отговорено 28 Септември, 2013 Вчера завъртях моите гуми и ясно си личеше, че има разлика в износването предни - задни. В нета виждам и схеми за завъртане, в които участва и резервната... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
peterst Отговорено 28 Септември, 2013 Share Отговорено 28 Септември, 2013 (Редактирано) Вчера тръгнах да пиша за схемите за въртене на гумите, та писах и за резервната, но нещо стана с броузера и ме върна на предна страница и се загуби писаното Та резервната също може да се включва във въртенето, защото при смяна на вече поизносена гума с чисто нова резервна, може да има сериозна разлика в диаметъра, като това ще води до натоварване на разпределителната кутия и/или диференциалите. Обикновено при 4х4 машини, при необратимо разкъсване на една от гумите, се препоръчва купуване на нови 4 гуми, а не да се купува нова или да се кара резервната дълго време (като заместител на скъсаната), ако тя не е била въртяна в подобна схема. Това особено важно при full-time 4х4 системите, където се натоварва централния диференциал, ако има разлики в диаметрите на гумите. Много малко хора спазват схемата за въртене на 4 гуми + резервната, както и закупуване на нови 5 гуми при износване на старите или необратимо скъсване на някоя от тях. Но неспазването на правилото за каране на еднакви гуми - марка, модел, размер и износване, обикновено води до повреди в разпределителна кутия и/или диференциалите. Та всеки си избира. Разбира се, при каране с резервната гума, колкото да се отиде до най-близката гумаджийница, то натоварването в трансмисията не е продължително. Но отново остава закупуването на 4 гуми, ако се някоя от тях се скъса безвъзвратно (т.е. няма лепене). Това е общо взето. Всеки може да си избере схема на въртене, като се включи и финансовата част при закупуване на нови гуми след време. Да не говорим и за случая, когато новозакупените гуми са с различен размер спрямо резервната Редактирано 28 Септември, 2013 от peterst Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boyko23 Отговорено 28 Септември, 2013 Share Отговорено 28 Септември, 2013 Не се вталясвайте прекалено. При скъсване на една гума, спокойно може да се закупи една нова, стига разликата в грайфера да е до макс 0,8мм. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
poroinik Отговорено 29 Септември, 2013 Share Отговорено 29 Септември, 2013 0,8 cm може би... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
feikot Отговорено 29 Септември, 2013 Share Отговорено 29 Септември, 2013 Това с въртенето малко не го разбрах.Предна дясна,като отиде на задна лява и се променя посоката на въртене,освен ако не се демонтира и завърти на джантата,което според мен е фенменална безсмислица,защото това са си едни 50 кинта на примерно 5-6 месеца,не че нещо,пък и монтаж демонтаж на джантата,тая гума сигурно понася някакви наранявания по борда.Просто си разсъждавам де,никой не ангажирам. Аз до сега не съм въртял гума ни един път и двете ми коли са 4х4 фул тайм (пасат и нива) предишните ми летни гуми на пасата,малко се бяха износили предните,но това е логично,тъй като те поемат натоварването при намаляване и спиране.Същото е и на нивата,ама там не им обръщам внимание. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kra_kamenov Отговорено 29 Септември, 2013 Share Отговорено 29 Септември, 2013 това със въртенето на гуми има голям смисъл на на джиповете фул тайм за парт тайм си е просто излишно или най малкото набутване на пари по гумаджий Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
feikot Отговорено 30 Септември, 2013 Share Отговорено 30 Септември, 2013 Подчертах,че и двете ми коли са фул тайм ! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cecodj Отговорено 30 Септември, 2013 Share Отговорено 30 Септември, 2013 Здравейте колеги, От известно време се замислям дали да си закупя Н5. Искам да попитам тук собствениците на тази джипка , относно поведението и на сняг и лед. Въобще как е положението зимно време. Искам да уточня, защо питам. Карам вече 5-та година Сузуки sx4 дизел, но едно нещо много ме дразни, особено зимно време при сняг. На колата ми и липсва ESP , което води до следното меко казано неприятно усещане. При скорост над 70 км.ч. ако задните колела захапят или навлезат в по-дълбок сняг управляващия има усещането ,че колата "носи" отзад или че ще "занесе" , завърти демек. Човек го полазват тръпки по гърба и престава да "шпори" . Когато колата е в режим, само предно предаване, този проблем липсва. Другото, което ми се е случвало е следното. При режим 4x4 ""auto"" или пък със " заключен диференциал" при скорости до 50 км. ч. в сняг около 25см. колата може да стане неуправляема при завой. Получава се нещо от рода на "избутване" от страна на задните колела, които явно са зацепили по-добре за снега, а предните се пързалят, въпреки че колата е по-тежка отпред. Много е гадно. Все едно си натиснал спирачката върху леда, колата за доста секунди е неуправляема, тоест ако си в завой то тя се движи напред и не завива. Понеже виждам, че Н5 също е без ESP се питах как се държи на пътя при зимни условия. Вече сузукито ми е тесничко, пък и човек карал веднъж нова кола трудно му се иска да се качи на стара, после. Това което ми харесва в Хувъра е големия обем, тоест мисля, че количеството пренесен товар, спрямо изразходените средства си струва. Напоследък и нафтата хич не я бива, та ми се иска да мина на бензин-газ. Ще бъда благодарен, ако някой ми отговори и си "побъбрим" тук. Късмет на всички. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki-25 Отговорено 30 Септември, 2013 Share Отговорено 30 Септември, 2013 Принципно много клипове можеш да видиш в http://www.youtube.com/ където руснаците правят страхотни клипове,но колегите които са карали през зимата могат да кажат повече Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cecodj Отговорено 30 Септември, 2013 Share Отговорено 30 Септември, 2013 Принципно много клипове можеш да видиш в http://www.youtube.com/ където руснаците правят страхотни клипове,но колегите които са карали през зимата могат да кажат повече Да, трябва ми личния опит на колегите.... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JI_GIT Отговорено 1 Октомври, 2013 Share Отговорено 1 Октомври, 2013 Опита е пряко свързан с парите за оборудване. Ако ще го караш "сток" не можеш да си позволиш много, но с други джипки или трактор зад гърба си можеш малко да си поначешеш крастата и след една автомивка жената нищо да не разбере - пак си караш по асфалта "цивилно". Необорудван не можеш да правиш чудесата от клиповете /което не означава, че не можеш да пробваш/ Внимавай за механични проблеми - при Ховър-а няма електроника, която да смегчи или опрости грешките. Това "auto" е нещо такова, което да забравиш. Предният мост при този модел се включва само от водача и то само на хлъзгави настилки. В противен случай, поради големите вътрешни натоварвания на трансмисията рискуваш повреди или повишено износване. Слабост за модела е липсата на къси предавки, само на заден мост /2H/, но не е болка за умиране, а и има водачи при които са на разположение и не ги ползват през целия живот на автомобила. Купето е обемно, багажният отсек също. Макар и да не е чудо на чудесата, като за джип е повече от добре. Личен опит извън пътя - с този не мога да се похваля с много - малко каменисти наклони и малко катерене по сипеи на принципа "може ли още малко" като асфалта да се вижда в огледалото Сега с тия дъждове ще е по-интересно, че днес май ме засърбяха ръцете. Като има снимки ще качам. Предварително да намаля срама - джипа е като от магазина, без никакво оборудване, дори и гумите са магазинските. Газта няма да е "като на умирачка", че да може и други клипове да се правят. :drunken_smilie: Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JI_GIT Отговорено 11 Октомври, 2013 Share Отговорено 11 Октомври, 2013 Някой оглеждал ли си е шасито? При мен има лека, локана и повърхностна корозия /ръждиви петна/ Не е болка за умиране, но като че ли е рано за подобни изненади,автомобила е на малко повече от година, а и идва зима - влага, луга, пясък и т.н. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki-25 Отговорено 14 Октомври, 2013 Share Отговорено 14 Октомври, 2013 Колега направи рекламация при дилъра,разбира се,че не е нормално за джип на 1г да има такива корозий и ръждиви петна Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmnikolov Отговорено 14 Октомври, 2013 Share Отговорено 14 Октомври, 2013 (Редактирано) Колега, май май бялата им боя е МЕГА зле... И аз съм с бяла и имах следи от корозия след 1 година ползване. Досега не бях споделял тук, но на автомобилното изложение тази година имаше 2 C30 изложени и двете бели. Е едната имаше някакви мотиви по нея но няма значение. И двете бяха с отлюпена боя от едната страна на задната броня, където се хваща за шасито и е близо до ламарината на задната врата. Същото се случи и при мен малко след като я закупих. Но факта, че на изложение може да си позволят да покажат такъв дефект не говори никак добре. Аз дори го пуснах в сервиз като оплакване. От Литекс нищо не направиха и след като ми взеха колата заради карето им се оплаках, че изобщо не реагират и не оправят проблема. Е оправиха го.... като намазаха с нещо като бял кит просто да не си личи от далече толкова. Казаха ми, че като заведа щета ще ми го оправят бояджиите. Е то пък след няколко месеца ме удариха отзад и ето, че трябваше да се прави бронята. Да ама като я закарах в Грейт Ауто на Ботевградско шосе и си я взех като видях как са я боядисали и разбрах, че скоро пак ще започне да се люпи боята. Виждаше се съвсем лесно разликата между стария и новия слой. И отново бронята и ламарината са без милиметър разстояние и нормално при вибрации да се отлюпи. И това при условие, че целия ремонт е за сметка на гражданската отговорност на този, който ме удари. Та така с боята на Volex-a ми. Редактирано 14 Октомври, 2013 от nmnikolov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JI_GIT Отговорено 20 Октомври, 2013 Share Отговорено 20 Октомври, 2013 (Редактирано) ...аз имах предвид друго - купето е добре и отгоре и отдолу. Ръждивите петна са отдолу по рамата. Тя е черна, но боята вярно е кофти или е много тънък слой. При едно от миенетата, след поредната кална разходка, се загледах и на доста места видях петна. Ожулена боя няма, язви - също, но специфичният цвят на ръждата се вижда. Ако се наведеш отстрани не се вижда - само отдолу. Ще им обърна внимание в сервиза, но още не съм ходил, че добричкия спря да работи с ловчанлии и трябва да ходя до Варна /следващия най - близък/. Там още не съм ходил, но имам за смяна някои неща и ще пробвам с едно посещение да оправят всичко. Просто колата ми трябва всеки ден, а откакто я купих и вече не ми се качва на старата ! Апропо, някой да каже впечатления за варненския сервиз/и, ако са повече от един/? Да зная предварително на какъв ще седна... ! Със здраве! Редактирано 20 Октомври, 2013 от JI_GIT Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
st.videv Отговорено 20 Октомври, 2013 Share Отговорено 20 Октомври, 2013 (Редактирано) Не се притеснявай, железата ще ни надживеят- минах по тоя път..Само от раз и гледай мотора..Хахахах Редактирано 20 Октомври, 2013 от st.videv Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radioworld Отговорено 1 Ноември, 2013 Share Отговорено 1 Ноември, 2013 Да върна малко темата към гумите - всъщност колко трябва да е налягането ? На различни места различно ми казват, различни са манометрите и скалите по бензиностанциите, ..... А колкото до въртенето на гумите - аз моите ги завъртях един път, без да включа резервната която и без това не нося. Вече съм на 49.000 км. и виждам, че износването им е равномерно и могат да изкарат спокойно без да са станали "галоши" поне още 10.000 - 15.000 км. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
st.videv Отговорено 2 Ноември, 2013 Share Отговорено 2 Ноември, 2013 На моя си има табелка и пише 2,3-значи и за твоя е толкоз.../разлика в тежеста и гумите няма.../. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
terminator Отговорено 2 Ноември, 2013 Автор Share Отговорено 2 Ноември, 2013 ... табелата е от вътрешната страна на капачката на резервоара. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ЯворМитев Отговорено 13 Ноември, 2013 Share Отговорено 13 Ноември, 2013 Мдааа....явно е и безопасен автомобил: http://novini.dir.bg/news.php?id=15507976 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JI_GIT Отговорено 13 Ноември, 2013 Share Отговорено 13 Ноември, 2013 браво, много добра находка - реклама наживо. Аз ще се осмеля да се почувствам горд с избора си и да похваля и другите колеги с пожелание никога да не се налага да се убеждават по този начин в здравината Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki-25 Отговорено 14 Ноември, 2013 Share Отговорено 14 Ноември, 2013 Аз съм горд от избора още преди като го взех,защото гледах снимки и клипове на братушките и останах доста доволен от това какви качества притежава този джип и не отстъпва по нищо на доста други джипове та дори и за проходимост. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki.A. Отговорено 19 Март, 2014 Share Отговорено 19 Март, 2014 Изкам да споделя нещо, моя "Дзвер" се поотпуши от към вървеж.Наложи се да го понастъпя, че не преценихме времето за самолета,по скоро ккъсно видяхме че летището в Пловдив е доста далече от магистралата,направо не си е в пловдив изобщо При тази скорос за 130км разход 16,8/100 газ, което е добре. Само още не ми харесва гратското тръгване на светофари, някак си се мъчи,уж тръгва и за момент заглъхва. Преди да сложа газ тествах ускорението и си постигаше завоцките данни. Сега едвам се докопвам до 14,5сек от 0-100км. което е доста тромаво,но и това ще се оправи в един прекрасен момент. Сега съм в Русия и доста наточени Hover-и виждам.Като ми остане време ще поразгледам и поразпитам от каде си ги оборудват. 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
admin Отговорено 19 Март, 2014 Share Отговорено 19 Март, 2014 Уау! 200км/ч с тази кола, при въздушното съпротивление и двигателя, който има, си звучи направо невероятно! Дори да е било по баир надолу! Вероятно реални по GPS са около 180-185км/ч, което е заводския максимум. Стабилно ли се държи машината? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kra_kamenov Отговорено 19 Март, 2014 Share Отговорено 19 Март, 2014 Със пикапа само един път вдигнах 180км/ч на магистрала Хемус и мога да кажа че си остана стабилен на пътя като при 130км/ч Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.