Jump to content

peterst

Members
  • Мнения

    128
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    16

peterst last won the day on Януари 20 2016

peterst had the most liked content!

1 Последовател

Profile Information

  • Адрес:
    София, България
  • Карам:
    Opel Frontera Sport 2.0i, 1994

peterst's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

33

Обществена Репутация

  1. Ето как работят доста различни системи на други марки и модели, защото в нормални условия трудно се усеща от водача какво точно се случва, особено при тези, които са с основно предно задвижване:
  2. Има разлика в допълнителните документални такси при нови коли и при стари (над 5 години) - това са данъка и каското. Данък на кола 97 к.с. (толкова e C30 според официалния сайт) е 67.90лв. на година при коли от 0 до 5 години. Данък на кола 97 к.с. при коли над 5 до 14 години е 36.38лв (това според някакъв онлайн калкулатор, като съм задал данъка в София). До тук добре, ама при каското нещата са доста по-фрапиращи - на 22к лева за нова кола е около 1100лв. На 5-тата година след обезценка до 15к лева (зададох го примерно, не зная застрахователите как ще оценят 5 годишен C30) каското пада до към 900 лева. При 10-15 годишна кола от същият клас, т.е. не е стар лъскав "премиум", оценките са за доста по-ниски суми - примерно между 3к и 7к лева, а това означава доста по-малка сума за автокаско - 300-500 лева. Гражданската отговорност заа подобен обем двигатели е около 180 лева, винетката си е стандартните 67. При новата кола нямаш 3 години годишен преглед, но после си е колкото и за стара кола - около 40-50 лева (поради наличието на газова уредба). Други важни разходи за всяка кола са гумите, тъй като те си консуматив и трябва да се вземат предвид като се смятат разходите. При даденият размер 185/65/15 цените се въртят около 90-110 лева за летни и 110-130 зимните - това за среден до висок клас гуми, но не и най-скъпите Да добавим и два пъти смяна на гумите, като тук цените варират доста според разните гумаджии. Може и вариант с хотел за гуми, като няма да се разправяш да ги разнасяш и да се чудиш къде да ги държиш. Тук аз ползвам вариант да ги сменям на 150км от София, след като за 4 гуми ми взеха 90 лева в известна гумаджийница. Сега ми е 20лв смяната + 20лв хотел за гумите и останалите стигат за горивото да си направя разходката и пак да ми е по-евтино Пиша ги нещата, защото да не се окажат малко по-криви сметките в бъдеще Специално за C30 и на мен много ми харесва като визия, защото предпочитам седаните пред хечбеци и комбита. Отделно е важно да ти доставя удоволствие не само шофирането на колата, когато си вътре, но и като я погледнеш и отвън. Тъй като тук има хора с този модел, те биха споделили техните мнения как е като комфорт и поддръжка, за да добиеш по-добра представа какво те очаква в бъдеще. А и може да направиш тест драйв, за да я усетиш истински. Желая ти да направиш избор, който теб да те удовлетворява
  3. Аз съм навит за такава среща. Като местоположение на срещата нямам претенции, но предполагам ще е най-удобно някъде в Централна България, за да може да се стига за 3-4 часа от всички желаещи. P.S. (следобед ще слагам гумите за GreatWall национ... ъъъ среща.. ъъъ за кал )
  4. Изнасянето с фланци има и истински предимства, освен визията, та не е само да имат недостатъци... Примерно се подобрява стабилността в завой и "клатенето" на джипа при по-високи скорости. Особено при повдигане на джипа с 2" или повече, когато центърът на тежестта също се вдига и чувството за нестабилност в завой се усеща повече, а опасността от преобръщане се увеличава дори при малки скорости - първа/втора бавна и страничен наклон примерно......
  5. Можеш да си поръчаш готови фланци в офроуд форума от Явор - Vromos (отиваш на последните му мнения, където контактите са най-актуални): http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=10353 или от jordansto: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=119103 Един съвет от мен: ако сложиш фланци, ще трябва да слагаш и уширители на калниците, иначе ще си вечно с мръсен джип и при най-малкия дъждец, да не говорим в момента в този топящ се сняг какво е... Това по асфалт само Отделно си има и разни кусури това изнасяне, ама нали се прави в името на красотата и на визията
  6. Честит имен ден на всички именници във форума! Да сте живи и здрави! А специално за нашия модератор - да смени H5 с LC
  7. Един пример как на един и същ модел на дадена марка се слагат различни раздатки - примерно Jeep Cherokee, където раздатката може да е парт тайм (NP231), фултайм (NP242) или on-demand (NV246). A отзад на джипа все си пише 4х4
  8. Малко за обозначенията за 4х4 при разните фирми http://www.thetruthaboutcars.com/2013/06/alphabet-soup-4x4-vs-4wd-vs-awd-wheres-the-differential/ И още объркваща информация, че да стане купона пълен: http://en.wikipedia.org/wiki/Four-wheel_drive В крайна сметка всичко опира до описаните категории тук: http://www.jeep.avtograd.ru/systems/index.htm ------- В крайна сметка 4х4 се ползва като универсален термин за предаване на движение на двата моста (и четирите колела), а как точно е изпълнено си има точно определено наименование. Разните фирми си слагат каквито си искат надписи по колите, като това не ги прави "правилни" тези обозначения... offtopic: Истинско, пълно, 100% 4х4 имат джиповете с блокаж на междинния диференциал (ако го имат, а при парт тайм си е просто включен преден мост) и 100% блокажи на преден и заден диференциал. Само и единствено те могат да въртят и 4-те гуми, ако някоя от тях приплъзва. Но тук не става въпрос за тях, защото тези блокировки се ползват в специфични случаи и веднага след излизане от препятствието, те се изключват (поне на предния и задния диф).
  9. Един съвет: недей гледа какво пишат за клирънс Гледай с колко големи гуми е... Дъстъра е с 215/65/16 гуми (пак според някакъв сайт...), което е 27". Хайде сметни кой е с по-голям реален клиренс То няма SUV, включително и старите истински машини, които да са с клиренс над 21-23см фабрично...
  10. Значи самата идея на H6 да е асфалтов SUV, значи че ще е подходящ, най-малкото заради клиренса. Дали системата му 4х4 е full-time или on-demand (с някакви виско муфи и разни други технически решения), не е от такова значение (макар да гледам по разни сайтове, че пише да е full-time, т.е. с междинен диференциал, макар да има и вариант само с предно ). Клиренса е по-важното, защото можеш да минаваш в по-дълбок сняг. Размера на гумите му, според някакъв сайт, са 225/65/17, което си е 29", а това не е никак малко за този клас машини. С едни хубави зимни гуми, спокойно ще може да се качваш по непочистените пътища, дори и системата му за 4х4 да пуска задния мост само при приплъзване на някое от предните колела (по подобие на Honda CRV). Не зная дали има някакъв traction control, който допълнително да помага при хлъзгави пътища, но не е от такова голямо значение. Общо взето при внимателно шофиране, проблеми няма да има. Под внимателно имам предвид и да не се влиза в снежни преспи, които очевадно са прекалено големи и не се знае дали са от пресен пухкав сняг или отдолу си е тежък стар сняг или направо лед. Не бива да се надценява машината и да се кара с подходяща скорост спрямо терена, че то 4х4 помага за по-лесно ускорение, управление и т.н., но спирането е като на всяка друга кола с подобно тегло
  11. По точка 1 мога да кажа (без да съм карал H6, но не мисля, че има значение), че най-важното са гумите и шофьора. Никоя система 4х4 няма да помогне, ако гумите са за лятна "мъгла" или пък се раздава газ до ламарината. Клиренса помага до някъде, където леките коли просто лягат, но пък винаги може да има достатъчно дълбок и тежък сняг, където и "джипка" да не може да оре и да легне. А като няма гуми и Г класата с трите блокажа, пак си стои на място и върти четирите гуми в два пръста кал
  12. Специално за качването на бордюр на задна има проблем и при други машини, та май даже се оказва, че не е проблем, ами така си работи системата за 4х4. В офроуд форума е обсъждана темата доста обширно: Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242 ...при това става въпрос за автоматици и за една от признатите хубави раздатки за жиЙповете.........
  13. По-горе нещо не излизат всички клипове в поста (виждат се само като линкове), за това ще повторя последния, защото съдържа всички съвети на едно място:
  14. Започвам тази тема, защото в този форум става дума за високопроходими машини, а те обикновено са викани, когато някой заседне в кал, сняг, пясък и т.н. Друг момент е, че зимата дойде, а снегът (да се надяваме) скоро ще ни зарадва. Но освен радост, случва се и да се стигне до момента някой автомобил да заседне в снега. Мое наблюдение показва, че повечето хора нямат никакво въже или колани за дърпане на автомобили, или когато имат, те не са подходящи за изтегляне на заседнал автомобил. Това са повечето колани и въжета, които се продават по магазините и в бензиностанциите. Те са подходящи за дърпане на автомобил по асфалт, когато колата има някакъв технически проблем - не може да запали, свършило гориво и т.н. В офроуд форума е писано много за така нареченото правилно въже. Защо правилно? Просто то не е обикновено въже, а има доста голяма разтегливост и по този начин се избягва камшичния удар, когато колата трябва да се изтегли със засилка. Когато няма разтегливост на въжето, има голяма опасност то да се скъса и да направи големи поразии на колите и хората в и около тях. В друг случай въжето издържа, но може да се откъсне част от бронята на колата, а дори и да се стигне до много сериозни повреди при леките автомобили (тъй като отдавна не се правят на отделна здрава рама). Ето и един пример какво се случва при съвсем леко дръпване (на 1:30) и си представете какво можеше да се случи, ако детето беше отвън до колана: Камшичният удар може да удари стоящите наблизо хора, а масово продаваните въжета и колани са с куки накрая, та си става чиста летяща бомба, ако куката се откачи и бъде засилена от въжето. Даже има случай с мои познати, които при тръгване от светофар въжето се откача от куката и с камшичен удар влиза (направо си го разбива) през предното стъкло на задната кола и минава на сантиметри от шофьора... Още по-лош вариант е тегленето с метално въже, което при камшичния удар без проблеми може да разсече тялото на човек... За да се види какво прави кинетичното въже, което притежава разтегливост, намерих няколко примерни клипа: А тук е показано разликата с обикновените колани, верига и кинетично въже: Кинетичното въже също така позволява изтеглянето на много по-тежки машини, дори дърпащата кола да е много по-лека от тях. При една разходка лично гледах как Витара (малко под 1100кг) издърпа Гранд Чероки (почти 2000кг) с такова въже и лично бях изумен от лекотата, с която дърпаше и липсата на удар при разтегляне на въжето. Независимо от качествата на кинетичните въжета, животът им в един момент е към края си и се късат при поредното издърпване. Тогава пак стигаме до проблема с камшичния удар. И тук идва малката хитрина да се постави нещо върху самото въже - дали ще е торбичка с пясък, която да виси от двете страни на въжето, или нещо друго - например ако няма нищо подходящо, може да се прежали някое яке. Така при скъсване на въжето, торбичката обира камшичния удар и се предотвратяват неприятностите. В следващият клип може да се види подобен аксесоар, както и какво се случва, когато не се ползват: Някой може да си ги направи и сам тези торбички, но както писах - при липса може да се ползва почти всичко, което може да се заметне върху въжето. И последното, за което се сещам в момента: никога не закачайте въжето за теглене на друго място, освен на обозначеното, тъй като то е усилено и е направено за тази цел. А за джиповете с рама винаги трябва да се закача за рамата и пак да се ползват предвидените за това места, а не за допълнително добавяни тегличи или аксесоари за красота тип "булбар", защото не се знае колко здраво са захванати и дали няма да стане поредната летяща бомба...
×
×
  • Създай нов...