Jump to content
Любомир

Подмяна на изгоряла лампа за къси светлини

Recommended Posts

В рамките на месец ми изгоряха последователно лампите (H7 55W) на десен и ляв фар.

 

До тук добре, случва се и това, но подмяната се оказа истински екшън.

 

Изчетох книжките (български и английски) и там много лесно описват подмяната - само с подменя се. Но се оказа,че демонтирането на изгорялата не е чак толкова опростено. На десния бърках в една много тясна ниша, след което няколко дена имах болки в дланта. Наложи се човек от сервиза да идва да ми помага. От него видях, че се бърка отстрани на тази ниша. С много усилия успя да я подмени.

 

При следващата, вече се бях подготвил от видяното. Наистина отстрани става по-лесно, но проблемът възникна когато трябваше да се откачи лампата от щипката която я прикрепя. Отново виках същия човек и съм му благодарен за помощта. Оказа се, че за да се освободи трябва тази щипка да се придвижи в едната посока и нагоре, но това не е толкова лесен процес.

 

Надявам се повече да не ми изгарят лампи, защото не е помислено за лесната им смяна, както беше при предната ми кола.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оф...Тия ламБи...Не е само при Н5 тоя проблем.Следи внимателно как е положението при Меган-а :)

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В рамките на месец ми изгоряха последователно лампите (H7 55W) на десен и ляв фар.

 

До тук добре, случва се и това, но подмяната се оказа истински екшън.

 

Изчетох книжките (български и английски) и там много лесно описват подмяната - само с подменя се. Но се оказа,че демонтирането на изгорялата не е чак толкова опростено. На десния бърках в една много тясна ниша, след което няколко дена имах болки в дланта. Наложи се човек от сервиза да идва да ми помага. От него видях, че се бърка отстрани на тази ниша. С много усилия успя да я подмени.

 

При следващата, вече се бях подготвил от видяното. Наистина отстрани става по-лесно, но проблемът възникна когато трябваше да се откачи лампата от щипката която я прикрепя. Отново виках същия човек и съм му благодарен за помощта. Оказа се, че за да се освободи трябва тази щипка да се придвижи в едната посока и нагоре, но това не е толкова лесен процес.

 

Надявам се повече да не ми изгарят лампи, защото не е помислено за лесната им смяна, както беше при предната ми кола.

 

Любо, с тези задължителни светлини ще ги сменяме често така, че свиквай ! Някъде бях описал приключението си със смяна на крушка - не уцелих гнездото и бях я пуснал вътре в самия фар ....не искам да си спомням за 40-те минути в които се опитвах да я извадя.....така, че на всички които им предстои смяна - много внимателно, че ваденето после е много неприятно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всички по-нови коли е такова положението .Наскоро се наложи да сменям изгоряла крушка на астра 2005г. през специален отвор в подкалника! Така че слагайте само качествени крушки да става по-рядко процедурата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора не мога да ви разбера :) Защо ви е нужно да се занимавате с глупости и да си губите цял ден в опити за смяна на крушката като за 14 лв ти я сменяват в сервиза заедно като в тази цена е и самата крушка. При други марки цената е в мега пъти повече. За Опел може и към 70лв да ти отиде. :) да не говорим за други марки :)

 

Присъединявам се към изказването на колегата, че при всички нови коли е така. И на Опел астра се бърка през калника и на рено и на форд, само с тези съм си имал вземане даване за други не знам. Едвали на някое Порше или Мерцедес ще е лесна смяната, като на по-стар модел от същата марка.

Редактирано от Ванката

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям Ванката. Една хубава сутрин си паля Ховърчето и съседа ми вика, че ми е изгоряла крушката. Оставям детето на детска и бегом в Митвас. Момчетата свършха работа за 15-20 минути, даже нямаше време за едно кафе. А цената беше някъде около 15-20 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, като си купил такава кола не става въпрос за 15-20 лв. Но аз съм инженер по образование, и някой дребни неща ме влече да си ги разгледам и отстраня сам. Разбира се двигател няма да разглобявам, ама ми е неудобно с 28 годишен стаж като шофьор да отида в сервиза да ми сменят една крушка което не е толкова трудно при Ховъра. Както не мога да обясня на жена, удоволствието сам да си измиеш колата понякога (макар, че не струва повече от 5-7лв). Е да, ама кефа си е друга работа.Както и да е - вчера писах, че ми е паднал ремъка на климатика и утре ще ходя в сервиза да го поставят. Но днес имах време и желание, вдигнах капака да погледна къде се поставя и как се оптяга - добре, че го направих, защото на двигателя се беше свила една моя приятелкаpost-5233-0-45584600-1359303186_thumb.jpg и кой знае какво щеше да стане ако бях запалил двигателя - майната му на колата, ами щеше да отиде котето тъй като единствения път да излезе е през всички ремъци и шайби. Та като огледах, няма нищо по-лесно от това да сложиш този ремък - два болта и един ключ 14. Супер лесно и интелигентно направено - е, поставих си го, отнеми 6 минути. Не си заслужава, за нещо елементарно утре да губя 30-50 или не знам колко минути, защото в сервиз винаги се чака.

Та въпроса беше за малките радости от дребни неща с които си се справил. С големите неща се борим всекидневно......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Меган, Меган, Меган...... направо да се гръмнеш.

Редактирано от radioworld

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, а какво правим ако по време на движение през нощта извън града изгорят крушките или поне едната от тях? Тогава пътна помощ ли да викаме? :) Добре, че на Волекса по-лесно се сменят а и моите ръце са малки хаха

Редактирано от nmnikolov
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено малките ръце помагат ;)

 

Любо да ме извини за оффтопика, но понеже беше боднат клип за меган-а...

 

Не знам колко опитен беше тоя чичко Стиви(поне така беше представен), но беше прекалено свалянето на гумата и завирането с фенерче под калника. Както беше споменато по-горе на астра h се бърка от същото място, само че отвора е правоъгълен - отнема не повече от 2 мин.

При чичко Стиви - 45 мин.... е освен опит е нужна и малко сръчност ;)

Абе както се казва - шоу да става, хората да се радват!

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес крушките на късите изгоряха едновременно в пълен синхрон (с каква точност ги изчисляват само :hello2:) Смяната отне не повече от половин час :toothy12:

 

За отместване на телената щипка, която държи на крушката на левия фар, много помага гаечното ключе от оригиналния комплект с инструменти. При десния операцията минава изненадващо гладко, ако се откачи маркуча на водата за чистачките, застане се с лице към предното стъкло и се работи с дясната ръка.

 

Относно качеството на светлината - не слагайте крушки General Electric :sign13: Пожелавам им бързо изгаряне :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, човека дето купих колата от него/ до сега е продал 4, внесени от Италия/ по повод обаждането ми за изгорял габалит вляво, каза: фара е с три болта - сваля се и се сменя :icon_cyclops_ani:. Не съм намерил време да го сменя имам 2500 и 50 по черен път.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига, бе ! Цял фар за една крушка - малко в повече ми се вижда. Не е толкова трудно, особено ако вече си го направил веднъж. Миналата седмица го направих за трети път, и ставам все по-добър и бърз (само не мога да се науча да не си дера ръцете ама мястото е наистина малко) На мен първите ми крушки изгоряха в синхрон с разлика 4-5 часа. Сега изгоря само левия, но съм готов с крушка и за десния. А колкото до това ако изгори на пътя - сменя се бързо, дори само на габарит. Ако имате и фенерче под ръка.....е-хеее, и сервиз може да направите :toothy12:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига, бе ! Цял фар за една крушка - малко в повече ми се вижда. Не е толкова трудно, особено ако вече си го направил веднъж. Миналата седмица го направих за трети път, и ставам все по-добър и бърз (само не мога да се науча да не си дера ръцете ама мястото е наистина малко) На мен първите ми крушки изгоряха в синхрон с разлика 4-5 часа. Сега изгоря само левия, но съм готов с крушка и за десния. А колкото до това ако изгори на пътя - сменя се бързо, дори само на габарит. Ако имате и фенерче под ръка.....е-хеее, и сервиз може да направите :toothy12:

Колега- фара е на 3 болта и май- наистина е по лесно.

Аз на Пежо- 307 SW, като ми изгоря първия път късите и се мъчих и отидох в сервиза дето сервизния инженер ми е приятел и той каза следното, първо погледна крушката дето му я дадох и след това с две движения я сложи и каза: Погледнах я защото слагат с по голяма мощност 100 вата имитация на ксенон и гори отражятеля/рефлектора/, за това не може всеки да я сменя...Разбирашшшшшшшшшш :icon_cyclops_ani:

Редактирано от st.videv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това съм съгласен - като пише 55, слагаш 55 ! Такива дето казват - и 100 Вт. да сложиш ще свети.....да,ще свети, ама не знаеш после какви дертове ще береш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро смених и аз крушката на късите.

Купих Osram и много се чудих,че на кутийката пише  UV Filter,понеже все искам да знам нещо повече се поинтересувах ,защо е този филтър,дали е нещо свързано със слънцето и.....какво се оказа....тази защита била за да се предпази рефлектора.

Хитро. :hello2:

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега , не е толкоз просто. Инженерите си знаят работата. Още от времето, като карах  Москвич Алеко, разбрах, че аматьорските изпълнения в амтомобилите се заплащат скъпо.Така, че крушка - каквато пише.. :hello2:

Редактирано от Говедо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още за ел. инсталацията на джипа - ако ви спрат левите или десни габарити на цялата кола, да знаете, че предния и задния светодиоден са вързани  заедно във верига. Ако изгори крушката отпред спира и задния габарит. Проблема отне часове на техниците в два различни сервиза докато го открият - а той бил прост. Защо са го направили така не знам, но да не се шашкате ако спрат. Просто си сменете крушката на несветещата страна и готово.

 

:BangHead: Не правете като него !!! - на мен смяната на едната крушка която струва 0,78 ст ми излезе 36 лева..... :toothy12:  отидох до сервиза, гледаха 30 минути и казаха, че е нещо сериозно да я докарам друг ден да имат повече време. Тръгнах от сервиза и ме спряха катаджии, защото в сервиза изгасили фаровете и аз не обърнах внимание - имам навик да са постоянно включени. Отнесох фиш за 20 лв. На другия ден закарах колата, оставих я, хванах такси за центъра - 8 лв. След 10 минути ми се обадиха, че е готова - още 8 лв. на връщане - общо 36 лева за крушка на габарит !

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно при мен това го няма,защото преди време ми беше изгорял задния габарит,а предния фар си светеше и явно това си е + при мен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги искъм да попитам следното,някой да е слагал ксенони на ховърите или ако знае ако сложа случайно трябва ли да се лъже компютърат за светлините,понеже някой ги лажат с някви машинки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Консултирай се с дилъра. Принципно вероятно си още в гаранция, така че такива интервенции са крайно нежелателни или ако могат да се направят - трябва оторизирания ти сервиз да ги одобри и направи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така -само в оторизиран сервиз,като бях в Митвас видях че продават ксенони.

Колкото до смяната на крушките на късите - вече съм спец,сменям си ги аз и то за време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за ксеноните ще ти трябва сервиз, но късите светлини се сменят за по-малко от 5 мин. И аз не се отървах - и при мен изгоря една от лампите - дясна, но просто се отбих до магазина и още отпред, пред вратата я смених. Не ми се стори сложно, че и да свалям целия фар....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×