Jump to content

Трябва ли да се вписват гаранцинните ремонти в сервизната книжка?


Милена Манолова

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Вчера си взех колата от сервиза на Ботевградско, повредата е отстранена, НО....искам да споделя възмущението си. Не ми дадоха никакъв документ за извършения ремонт на колата, приемчика ми обясни, че са ми сменили дюзи и помпа, която е вътре в газовата. Дадоха ми да се подпиша на документи за ремонт, на които не пишеше изобщо какви части са сменяни, т.е нищо не пишеше. Нищо не съм плащала, ядосах се леко, че понеже бързах и не обърнах особено внимание на това, мислех, че някъде по книжката ще е отразено. Е днес проверих, няма нищо отразено в книжките, нито на газовата, нито на колата. Изводът ми е следния: в тоя сервиз яко въртят далавери с части, убедена съм! Повече няма да отида там... или в Митвас или в Минерал Ауто/Хасково/.......как може да не отразяват никъде ремонта на колата и сменените части, само за пример в Минерал Ауто ми дадоха за всичко документи, дори за ъпдейта на софтуеъра на газовата.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да е лошо да пуснете един сигнал до централата на Литекс Моторс. Редно е ръководството да има обратна връзка, пряко от клиентите.

 

 

За да отговорим по-добре на Вашите нужди създадохме Технически център за обслужване на клиенти на Great Wall България.

На телефон 0700 10 204 Вие можете да споделите мнението си относно Вашия автомобил Great Wall и да получите съдействие при:

  • Разрешаване на технически проблеми;
  • Доставка на резервни части и аксесоари;
  • Предоставяне на информация за Вашия автомобил;
  • Нередности при обслужването.

Можете да се свържете с нас на телефон 0700 10 204 от понеделник до петък от 9:00 до 12:30 ч. и от 13:30 до 18:00 ч. или на email: callcentre@greatwall.bg

*Разговорите са на цената на един селищен разговор ( за абонати на БТК).

Ние сме тук, за да ви помогнем навременно и професионално!

 

Ето и линк към формата за връзка на сайта им: http://greatwall.bg/contacts/

Редактирано от johnnie
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

или в Митвас или в Минерал Ауто/Хасково/.......

Брат ми кара неговата Toyota и на дядо му на техническо обслужванеТойота Венци Велико Търново, който е и официален дилър на Great Wall. Доволен е от обслужването и излиза над 100лв. по-евтино дори след приспадане на горивото в сравнение със сервизите в София.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за Търновския офис на "Венци" ама в Габрово разкараха ГрейтУолитата още миналата година и вече не са им представители!?!

Редактирано от radowolf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това нищо не значи. То и на Ботевградско шосе сервиза е на Литекс Моторс, но въпреки това малко хора повтарят да ходят там...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, колеги. Не е редно да не дават никакви документи за извършения ремонт, сега аз на сляпо доверие си взех колата, дали наистина са сменили нещо един Бог знае.....Не ме касае дали крадат или не, но да го правят на мой гръб, никак не е нормално.....! Поне да бяха драснали нещо някъде...., а то никъде нищо. Няма да повторя, ясно е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо си пуснете едно оплакване до Литекс Моторс,защото и други ще има,а това не трябва да се повтаря все пак сме клиенти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми Колеги,

 

Не искам да обидя никой от вас, но по приказките ви си личи, че това вие първи нов автомобил с гаранция.

Информация за ремонта и сменени части извършени по гаранция не се получават документи и не се записват никъде. Всичко се пази в сервиза и централизираната им система. От 3 години си карам Волекса там, по време на Грейт Ауто и сега когато е Литекс Моторс, никога не съм имал проблем  със сервиза, ако автомобила е имал проблем то той е отсранен в минимални срокове.

Ходил съм и други сервизи, но не съм толкова доволен от другите.

Сигурен съм, че почти всеки един от вас е ходил там и проблема му е бил разрешен. Направете си равносметката. Кое е по-важно 1. да ви говорят много и автомобила ви да не е добре или 2. малко обяснения и автомобила ви е ок.

Аз предпочитам 2.

Ако ви липсват вещи от автомобила ви подайте оплакване. На кой му трябват повредени част. СЪБУДЕТЕ СЕ от този ДЪЛБОК СЪН.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте в този сервиз не съм ходил и нямам наблюдения НО от тези коментари става ясно какво е нивото, ходил съм в Митвас и съм доволен, но и цената е....По препоръка на st.videv видях и сервиза в Пловдив, еми добри са и точни. Аз лично ползвам Аутоплюс-Бургас, но ми идва далеч и ще мина в Пловдив.

А сега относно ремонтите, имаме общо 8 автомобила все нови, всеки от сервизите където ги обслужваме и ремонтираме (Нисан,Дженеръс ауто и Мотопфое)винаги ни дават лист с всичко извършено и всички стари части са в багажника след преглед от нас те самите ги изхвърлят.

Моето мнение Литекс нямат качествен сервиз в София, Митвас са добри и любезни но скъпи.

Редактирано от Весислав Кангов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Господин Весислав Кангов,

 

Отново правите типичната грешка между гаранционен ремонт и ремонт платен от клиента.

Процедурата е следната платен ремонт: всичко сменено по автомобила и заплатено от клиента е собственост на клиента и той има правото да си вземе сменените части, тъй като са негови, а сервизът е длъжен да ги даде на клиента.

Ремонт извършен в гаранционни условия и части подменени по гаранция са собственост на фирмата проиводител в случая е Грейт Уол/ Литекс Моторс. тези части и документацията придружаваща ремонта са за фирмата.

 

разграничете двата вида ремонти.

 

Пробвайте да вземете части подменени по гаранция от една от горе споменатите фирми.

 

Няма автомобилна марка която да дава части на клиентите си сменени по гаранция, само информация се получава и тя е какво е сменено или какво е направено.

 

Ако автомобила е ремонтиран по гаранция и работи както трябва, бъдете сигурни, че никой не ви е откраднал нищо, то може само да са подменили развалените ви части с нови.

 

Когато ви извършат ремонт, за който заплатите, изисквайте сменените части. Това е ваше право.

Надявам се да започнете да правите разлика между гаранционен ремонт и платен от клиента.

 

Пожелавам успех и късмет на всички ви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разграничете двата вида ремонти

Съвсем точно.

Може още да се добави и ремонт по застраховка, когато сменените части са собственост на застрахователя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

Днес ми се обадиха от Литекс Моторс по повод оплакването ми във форума, чест им прави, че се свързаха с мен и подробно ми обясниха каква е практиката им. В резюме... оказа се, че действително не се дават документи на клиента, а се изпращат към фирмата производител, която ги подменя гаранционно. Факт е, че към днешна дата колата ми върви перфектно, приемам, че са отстранили проблема. Хубаво е, че поне се свързват с недоволните клиенти, за да им разясняват практиките си, иначе и към днешна дата щях да се чудя защо нямам никакъв документ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да обидя никой от вас, но по приказките ви си личи, че това вие първи нов автомобил с гаранция.

Информация за ремонта и сменени части извършени по гаранция не се получават документи и не се записват никъде. Всичко се пази в сервиза и централизираната им система. От 3 години си карам Волекса там, по време на Грейт Ауто и сега когато е Литекс Моторс, никога не съм имал проблем  със сервиза, ако автомобила е имал проблем то той е отсранен в минимални срокове.

Ходил съм и други сервизи, но не съм толкова доволен от другите.

 

1) Абсолютно обеден съм, че нямаш нищо общо със сервиза на Ботевградско Шосе и си се регистрирал като примерен потребител, който иска да изкаже честно мнение, как от този сервиз си доволен, а от другите не си.

2) Ако това, което казваш е вярно - че никъде не се записва и получава документи, то това явно важи само за Great Wall или дори по-точно за конкретния сервиз. 

 

Карал съм гаранционна Хонда, сега карам чисто ново Kawasaki - за всяко оправено нещо по време на гаранция, имам документ с опис и цена 0лв/гаранционно подменено. Естествено - стари части не са ми връщани и не бих очаквал. Но ми се струва крайно некоректно да не се казва къде е бил проблема в автомобила и какво точно е правено по него!

 

Отделно, че са ми напълно ясни всички номера на гаранционните сервизи, при които влизат две еднакви коли, едната гаранционна за обслужване, втората негаранционна за ремонт на повредена част и частите се въртят и по гаранция се сменя повредената част за сметка на производителя. Точно в такива практики бих имал съмнение ако в сервиза не ме уведомят какъв точно е бил проблема и как са го отранили :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги,

 

От името на "Литекс Моторс" ви благодаря за коментарите и споделените мнения. Те са от изключителна важност за нас, защото целта ни е да предлагаме качествено обслужване и клиентите ни да са доволни.

 

Както знаете на телефон 0700 10 204 можете да се свържете с Техническия център за обслужване на клиенти на Great Wall, където с готовност ще ви помогнем да отстраните проблема и ще отговорим на вашите въпроси. Можете да ни пишете и на callcentre@greatwall.bg.

Редактирано от Trifoneze
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих искал да минавам в оффтопик, но наистина не се дава подробна информация какъв е бил проблема и как е опревен проблем, ако не настояваш и не питаш до послед и пак няма да ти стане много ясно точно какво е било. Само един път като беше Грейт Ауто ми казаха в детайли, какъв е проблем при отремонтирането на съединителя. Но документ няма. 

 

Подкрепям admin, че е редно като си оставиш колата на сервиз да имаш документ че си я оставил и след това какво е опревено. Сега дали ще е Литекс, Митвас отиваш даваш си колата, ключ, талон ( аа може и всичките документи) и няма никакво копие от документ че колата ти е там, Това с ключа и документите е ОК в някои случай, защото като са до 18 часа, трудно може да стигне човек да си вземе колата от ремнот и се налага някои да тича да я вземе и всичко е честна дума. 

 

Разговора започва да се измества от основната тема, затова ще спра до тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Админ,

 

1. Не нямам нищо общо със сервиза, но ми писна да чета глупости както и някои твой:

"Отделно, че са ми напълно ясни всички номера на гаранционните сервизи, при които влизат две еднакви коли, едната гаранционна за обслужване, втората негаранционна за ремонт на повредена част и частите се въртят и по гаранция се сменя повредената част за сметка на производителя. Точно в такива практики бих имал съмнение ако в сервиза не ме уведомят какъв точно е бил проблема и как са го отранили"

2.Достъчно дълго съм работил в тази сфера в Южна Африка и Австралиа, за следните марки BMW, Toyota, Hyundai, Mitsubishi и други. При извършване на гаранционен ремонт се получава само информация, както и се разбира от случая на Мангуста. Причината да не се получават документи или фактура е 1) частите са собственост на проиводителя или на този който ги плаща. 2) В номенклатурните документи има само кодове от които нищо нямам да разбереш и ще се объркаш още повече.

Относно недоволството към другите сервизи е, юе не ме предразполагат толкова добре, там се чуствам комфортно.

 

Да се върна на гаранцийте, нека незабравяме всяка фирма има различна политика относно тези ремонти.

Всяка част подменена по гаранция се запазва и връща към проиводителя, ако служители са ти казвали, че свалят от един автомобил и слагат на друг, то те са наистина много лоша практика. Тррябва да смениш този сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващият път се опитай да се аргументираш кои са глупости. Дали ти е писнало е личен проблем, но тук водим дискусии, които би било добре да са подплатени с нещо повече от повърхностна обида.

 

2. При извършване на гаранционен ремонт се получава само информация, както и се разбира от случая на Мангуста. Причината да не се получават документи или фактура е 1) частите са собственост на проиводителя или на този който ги плаща. 2) В номенклатурните документи има само кодове от които нищо нямам да разбереш и ще се объркаш още повече.

 

Никъде не съм казвал, че очаквам фактура, нито да ми връщат части. А иначе логиката ти е убийствена. Значи ако не ми кажеш какво си ми пипал по моята кола, понеже е гаранционно - ми спестяваш объркване. А ако колата ми не е гаранционна, аз няма да се объркам да ми напишеш коя част е подменена? Смятам, че за да не се описва какво е подменено, има нещо гнило. Ето какво казва закона по въпроса кое са глупости и кое не:

 

Съгласно чл. 123, ал. 2 от Закона за защита на потребителите, „когато производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката и удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, търговецът е длъжен да запази на потребителя първоначалните гаранционни условия. Когато рекламацията се удовлетворява чрез ремонт на стоката, извършените ремонти се отразяват в гаранционната карта и срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок”.

 

Не знам как е в сервиза на BMW в Южна Африка, ама в България е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логиката на Voleexa е "желязна". Интересно ми е според него ако се стигне до съд с производителя/сервиза как клиента би доказал клиента каквото и да било, без наличието на документ, описващ извършените гаранционни ремонти? Отделно, че е задължително според мен всички части да имат сериен номер и да се описват в документ сменените части заедно с този номер и да се предоставя на клиента. Спомням си как самите Литекс Моторс бяха коментирали тук, че са хванали сервиз да лъже клиента, че сменя части при ТО. Станно ми е и защо в гаранционната книжка няма предвидени място за записване на всички гаранционни ремонти. В нормалните страни на запад от нас така ли е?

 

Другата интересна тема е защо сервизите при ТО основно сменят частите по гаранционна книжка. Може би проверяват и течностите, но като цяло пропускат останалите компоненти, които по гаранционна книжка трябва да се проверят. 

 

Сега се сещам и за следната ситуация:

Оставям си колата за ТО с проблемен съединител. Искам си документ за извършеното ТО, в което в крайна сметка не пище нищо за проблем на съединителя. След изминати 15км. им я карам с оплаквания от съединителя и ми заявяват, че е за смяна. В този случай съвсем спокойно според мен може да настоявам за гаранционна смяна на съединителя, защото повреда след 15км. на нормално работещ съединител е логично да е дефект. В този случай възможно ли е според вас съда да отсъди в моя полза?

Редактирано от nmnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разбира се, че е възможно. НО! Едно голямо но - трябва да доказваш по неоспорим начин каквото твърдиш. Каквото и да е, ако може да ти помогне, трябва да се използва. Това се отнася дори до записи на камери, до които ти нямаш никакъв достъп - съдът може да ги изиска в гражданско дело, а прокурорът в наказателно, ако си се оплакал, предвид възможна измама.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разбира се, че е възможно. НО! Едно голямо но - трябва да доказваш по неоспорим начин каквото твърдиш. Каквото и да е, ако може да ти помогне, трябва да се използва. Това се отнася дори до записи на камери, до които ти нямаш никакъв достъп - съдът може да ги изиска в гражданско дело, а прокурорът в наказателно, ако си се оплакал, предвид възможна измама.

Само за сведение , в българското законодателство пред съда записи от камери и снимки нямат доказателствена стойност . Такива материали могат да подпомогнат разследващите да си изяснят нещата , но трябва да ги докажат пред съда с други способи - свидетели , отпечатъци , ДНК, самопризнание ,документи и пр. Иначе практика е във всички сервизи( не само автомобилни) обслужващи гаранционно да изпишат някоя и друга част за фонда " и аз съм човек " .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... затова съм написал "ако може да ти помогне", а може, ако е иззето и съхранено по определен начин. Но да не се отклоняваме, що се отнася до сервизите, аз до сега съм посещавал три в различни областни градове. Доволен съм и от трите, но и на мен за гаранционните ремонти не са ми издавани документи. Документ за подпис при влизане на автомобила, документ за подпис при излизане, като всичко си остава във сервиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено съм на мнение, че при извършване на гаранционен ремонт е поне небходимо условие да се подпише приемо-предавателен протокол с извършените интервенции по автомобила, за да се прилага в последващ ремонт, защото ако няма история на сервизното гаранционно обслужване, може да се сменя една и съща част 100 пъти, без някой да се замисли за причината за повредата и. За това, че трябва да ти се представя сменената част мисля, че това си е политика на сервиза. Заменената част е гаранционна и логично е тя да стигне до производителя за да обследва причината за дефекта.

А пък чак камери и прокурор, малко се вкарахме във филми. Може комисия за защита на потребителя и до там. Аз мисля, че спадането на доверието в този сервиз само в тази тема не е малко. Не мисля, че и хора отговорни за оторизирането на гаранционните сервизи, не четат мнението на потребителите. Така че ако имате оплакване, тука му е мястото: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено съм на мнение, че при извършване на гаранционен ремонт е поне небходимо условие да се подпише приемо-предавателен протокол с извършените интервенции по автомобила...

 

Никой, освен г-н voleexa не е на друго мнение. Който пък се е регистрирал във форума точно след оплюването на сервиза на Ботевградско и е почнал да го защитава "без да има връзка с него" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на мнение,че сервиза трябва да дава някаква информация на клиента какво е сменил и да го има в базата данни на орторизираните сервизи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, темата е интересна, но започва да прилича на онази за информираното съгласие на пациента, преди да му направят клизма, или животоспасяваща операция,

Това е съвсем разбираемо, като се има предвид, че активните потребители във форума са техничари, или са близо до техниката, и се вълнуват за здравето на автомобила сериозно и компетентно.

Работата на сервизите, обаче, е настроена според средностатистическия потребител, който не прави разлика, дали компресията е оригинална и се доставя в туби или кофи. :)

Та, по същество мога да споделя, че при мен няма никакви забележки, относно работата и съставяната документация в сервиза, който обслужва гаранционно Волекса. Всяко оплакване се регистрира в системата (не знам, дали е само на сервиза) и се прави поръчка, а след отстраняването се подписват съответните отчетни документи. Отделно от това, явно имам щастието да се радвам на добро чисто човешко отношение.

Значи може. Защо не е навсякъде така? Труден въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...