Jump to content

Recommended Posts

благодаря, правилно поувлякохме се ...тук им е мястото.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mислиш ли, че за лятото 10w40, е с нещо по-добро от 5w40....?

Edited by viggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

По този въпрос е писано много...ако питаш в сервиза даже 0В30 ще искат да ти сложат дето е .....Тези буквички са в зависимост от вискозитета и температурата и 10В40 е за по висока температура, виж  в сервизната книжка пише, то си е минерално, но с допълнителна обработка и за това му казват полусинтетика/ като полубременна/. А  5В40 е за по ниска температера и по рядко,а в жегата става водичка, макар да е синтетичто и пречистено както казват уж била за по-нови коли.-до 100 к км.За нашата страна  и климат -твърдо 10В40..

Цитирам по памет "Черния обелиск" на Ерих Мария Ремарк- продават кола на многото за тогавашното време 50 ккм и казва на сервизния работник: "Сложи от най-гъстото масло, да уплътни и да не и тракат буталата и не и личат километрите. " и тогава е имало такива номера в сервизите. :wav:

Edited by st.videv

Share this post


Link to post
Share on other sites

По въпроса наистина е писано много, но ако му сложат 5W40 това е идеалния вариант и за студена зима и нашето лято т.е. ако кара колата малко и следващата смяна ще е след година. 5w-winter- през зимата достатъчно рядко, през лятото SAE40.

А аз лично смятам да сложа кръст на гаранцията, да си сменям маслата сам, когато и с каквито реша, филтри и т.н. И това заради малко азбест :evil1: .Е все пак нищо в сравнение със смърт от малко азбест...

И така -знае ли някой има ли Виали собствен сервиз, където да сменя филтрите на газовата?По разни разбирачи не ми се ходи.

Edited by anaydenov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колите още не са толкова изтествани и доказано безпроблемни, че да се прощаваш с гаранцията с такава лекота. А и веднъж като се простиш с гаранцията, ако ти трябва и да я продаваш, не можеш да кажеш, че продаваш гаранционен автомобил.

Share this post


Link to post
Share on other sites

st.videv, потърси в нета, и виж, коя цифра на какво отговаря.

Интересно, как реши, че 10w40 e за по-висока температура от 5w40.....

 

Относно това, че старите коли не били за синтетика...да, да...искаш ли да ти покажа една кола, която по километраж,  в момента е на около 345 000 км., и от около 150 000, т.е. откакто е наша собственост, се кара зиме и лете с 5w40?

И от смяна до смяна, не се долива, при което, от  5 литра туба,  на всяка смяна, остава по 1 литър. Сега съм ги събрал, туба, до туба в гаража...

Същата такава кола, със същият такъв мотор, беше карана около 180 000 км., на газ., пак с такова масло, и пак не доливах, до момента в който не я удариха и не я бракувахме.

Слаган е от този Motul :

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/53/8100_X-clean_5W-40_%28GB%29.pdf?1357664953

И от този, понякога:

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/original/8100_X-cess_5W-40_%28GB%29.pdf?1357663396

 

Другата кола я карам лятото с това:

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/51780/original/300V%20Competition%2015W-50%20%28GB%29.pdf?1329125523

Ей това е масло, което "носи на бой" в жеги...

Потърси последното от тази брошура- "PROPERTIES" и виж какво пише за маслото с което караш.

 

Всеки сам избира какво да налива, аз лично, не бих си причинил 10w40 на каквато и да е кола, при положение, че ситнетика, с малко търсене, се намира на много добри цени.

И да, позволи ми, да не се съглася с това, че 5w40, в сравнение с 10w40 "ставало на водичка"....

 

Единственото предимство на 10w40 "полубременна синтетика" е ....цената.

Edited by viggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре приятелю viggen, аз съм просто момче и даже не мога да търся в интернет:Обясни ми на прост език, какво означават тия цофри 0,5,10,15  и след гова 30,40,50  , че има и едни с букви A1  - SE,SF, SL  Пък имало и една още класация май отвъд океанска, ли , каква ли? Това , че не губи маслато даже и на еди колко си

к км да не мислиш, че е хубаво, Обясни предимствата... Аиде научи по простия от теб, пък и на другите ще е от полза. :wav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Абе вие работа нямате ли,че сте тръгнали да се карате...всеки да си " налива" квото ще..нямате ли други проблеми..Видев и ти голямо момче си станал,караш се със "зайчета" !?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, стига сте се дърлили за някаква-си там мазна субстанция

Знаково събитие - днес в Русе на едно кръстовище се събрахме: един бял полицейски Hover H5 със софийска регистрация, един чисто нов пикап Steed 5 с временен номер и волексът Гошо  :)  под мое управление.

Присъствието на автомобили Great wall става все по-осезаемо, което поне за мен е радостно обстоятелство! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги в спора се ражда истината. Нито се сърдя, нито се дърлям. В моя живот един от основните принципи е :Човек се учи до като е жив и ненаучен умира. Знам ли може да каже нещо ново и научно , аз нищо не знам от това което той знае- не мога да вляза в мозъка му. Нека сподели....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм на мнение,квот масло предписват това да сложат,само да важи гаранцията,че ми писна от дефекти.После ще кажат "виж ти сложи друго масло и сега е избила ръжда по купето,и за това не ти работят задните механизми на ел.стъклата и тем подобни" :toothy9:

 

То само гаранцията,ме държи още да не расфасовам "джипо" да го направя като хората. Ама още малко ще потърпя и ще я отсвирвам май....,абе ще видим!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стига така лековерно сте се отнасяли с гаранцията. Това са едно от основните им предимства на китайците (преди да се докаже на практика колко добри/лоши са те). Да не говорим, че ако някой се откаже от гаранцията и почне да си прави каквото си иска все едно казва "Не ви ща тези 1000-2000 лв"(които така или иначе вече са калкулирани в цената на автомобила за гаранция). Така че удържайте на подобни пориви :) Само емо вече се предаде, ама той е ептен хард кор :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Те тея 1000-2000лв ще ми излезнат през носа. Ако трябва да чакам пак за някои части по 4-5месеца и то такива ,че да не може да се кара колата. А сега сериозно,за мен проблема в гаранцията е не ,че ще избие някъде ръжда или няма да ми работи прозореца промерно. Проблем ще е ако се окаже нещо дефектно по ходовата част примерно и зема да се пребия някаде "недай си боже" ще кажат ми ,ние не носим одговорност щот не сме я подържали ние ти си си виновен сам. Пак говоря образно,важно е да се схване идеята за сериозноста с която се однасям с гаранцията. Но накой красив ден "мисълта и емоциите ще наделеят над разума" и тогава ще му мислим!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стискайте заби и търпете 5 години са си 5 години .ЕЕ аз затова си взех без гаранция....и си нося сам отговорноста, то и парите и не бяха много , но за 4000 км до тук мой-мога само суперлативи да говоря.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Господин Видев, голям човек сте, предполагам можете да използвате интернет търсачки?

За какви температури са различните масла, излиза и на google изображения.....

Като говорим за високи температури, има един момент, че един вид масло, като го "кипнеш", започва да маже по един начин, друго, по друг, не е само до по-дългия пробег с второто....

В една такава ситуация, предимствата не са за минерално/полусинтетика.

Също така, синтетиката и естерната такава, не са правени за употреба в полярния кръг само....

 


А, emorodev, ако обича, да не използва думички, като "зайчета", в изречения, с които ме визира! Бладодаря предварително !!!

Edited by viggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря ето , че и от теб научих нещо....жив и здрав.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Изчистих темата за джантите за Ц10 от мненията обсъждащи За и Против всесезонните гуми. Ако някой вижда смисъл в такава дискусия да си отвори тема. Аз поне не виждам.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наистина си е вярна,но за съжаление на българина не може да му се обясни това,както казва един мой приятел и продавач на коли:Българина обича да бъде излъган.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Напълно съм съгласен.И като си купи една баракуда за 2000лв на 15 години и започва да я ремонтира и да плюе по марките .

Share this post


Link to post
Share on other sites

А задаваш ли си въпроса ,защо купува такава баракуда???Ето ти отговора: поне 90% от българите могат да си купят само това. Кой не иска нова кола, те за това и гледат с въздишка лъскавите лимузини и псуват тях, себе си, марката, държавата най-вече съдбата си....И трепери  да може да отиде до село и да напълне багажника с квото баща му и майка му са притотвили. Комбитата  в  България не са за ТОУР, като в Европа, а за .........жалка картинка.Нашенска - не ги обиждай.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Не си схванал правилно това ,което съм казал.Самия аз карам вече 15 годишна кола ,но съм наясно какво мога да очаквам от нея.Незнам за другите форуми ,но поне този на опел е залят от теми на хора ,които си търсят коли за малко пари на малко километри..А такъв филм просто няма ,както каза колегата българинът иска да бъде излъган ,ще вземе някой кошник с върнат километраж на 130 хил.км и ще плюе марката ,че не бива вече ,че видиш ли кадет 1,6 дизел е вечния автомобил и такива вече няма .Истината за мен е ,че в България кола над 10 г единствения критерий не са километрите на автомобила,  а състоянието .И не виждам особена логика да вземеш грохнала трошка за 2 хилки и да вложиш повече от тези пари за да я приведеш в някакво що годе прилично състояние.Никого не искам да засегна ,исказвам личното си мнение ,но факта че заплатите са ни ниски не е извинение по пътищата на България да се движат неизправни автомобили.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

А може би искаш да кажеш, че въпреки пълните джобове и банкови сметки ей така от спортна страст българина купува баракуди/израза твой/, сложи ръка на сърцето и ето днес се налага да купиш кола екстренно /сегашната я удря едно БМВ с холанска регистрация и гражданска и леш - нямаш никаква вина, / Същата история се случи на зет ми/на сестра ми мъжа/ и три месеца до като си вземе парите от гражданската му. ЕЕЕ в четвъртък купи, като твоя опел 2000 дизел 2,0 16 клапана на 207 к.км за 3200 лева. Той не искаше ли нова кола, а де кажи ти кво ще купиш? Може би инсигния за 38000 лева. Дано можеш....

Дилемата е накладки или обувки за децата, шарнири или учебници и тетрадки, за амортисьори изобщо не говоря - те са скъпи много, за това просперират морги и части втора употреба....Това е истинския живот. Не говоря за малцинството/нали така се казва/ у тях останаха ладите и кадетите- от такива далече да бягаш.

Edited by st.videv

Share this post


Link to post
Share on other sites

А къде е казано че всеки трябва да има кола? 

Ако можеш да си го позволиш - си купуваш кола, ако не - караш колело и т'ва е. 

Има автобуси, влакове, таксита. А и ходенето пеша е много полезно.

 

Че доходите ни не са на ниво никой не го оспорва. Но го има и феномена - "На гол тумбак, чифте пищови".

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...