Jump to content

Колоездачи във форума


Recommended Posts

Тази събота успешно успях да завърша за първи път ежегодното състезание "100км обиколка на Витоша" като колоездач, за незавидните 10 часа и 40 минути, но по пътя изпих 3-4 литра бира, догодина мисля да подобря времето като не прибягвам до такива упойващи вещества :D

 

В хубавото време често ходя на работа с колело. Едно на ръка, че е доста по-евтино, съвсем отделно, че се чувствам много по-добре. Жалко, че в града (София) условията за велосипедисти далеч не са чудесни, но пък с времето се подобряват и виждам все повече хора да карат напред назад хубави колела.

 

Бидейки авто форум, е разбираемо основното превозно средство сред членовете да е автомобилът, може би малко по-често при това Great Wall. Но често си говорим за екология и икономия, та нека попитам - колко от нас използват най-ефективното превозно средство в света, а именно велосипедът! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам колело и не го ползвам, но много бих искал. При мен проблема е, че имам фобия от уличните кучета(като малък ме е хапало и от там ми остана), а в София такива не липсват. Търся начини да преодолея психическата бариера, но нещо не успявам.

Иначе въпреки кофти условията в София мисля, че все пак има начини човек да се придвижва на колело - най-вече използвайки кварталните улици, а не булевардите, защото там е лудница...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах едно колело, но ми го откраднаха от гаража. Така и не разбрах дали бях забравил вратата отключена или крадците бяха отключили.

Сега карам колелото на жена ми. Обикновено ходя с него на кортовете да играя тенис. Преди се случваше да ходя и на работа с него, но в момента сутрин карам детето с колата и няма начин да използвам колелото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм много запален и карам колело при всяка удобна възможност, дори късна есен и ранна пролет, когат условията позволяват... дори мислех на срещите на клуба да скоквам с колело при липса на great wall в гаража :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допреди 5-6 години ходех на работа с колело. Обикалях София за какво ли не пак с колелото. Нищо, че тогава (а и сега) кварталът ми е един от най-изолираните транспортно.

След това престанах. Лично според мен да се кара колело в София в днешно време е неоправдан риск и граничи с лека лудост. Не съм чак такъв манияк, въпреки че по времето, за което говоря, и аз участвах в обиколката на Витоша.

Сега хем колите са много повече, хем повечето привходящи (да не вземе да се обижда някой) карат много зле и опасно, хем да караш сред облаци изгорели газове, точно когато от карането са ти се отворили алвеолите – абе всичко това за мен вече е едно голямо НЕ за градското колоездене.

Екология, питаш? Електромобили. А колелата – сред природата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хем повечето привходящи (да не вземе да се обижда някой) карат много зле и опасно

Ами обиждам се, защото ми писна с тези глупави стереотипи. Това кой от къде е няма връзка с уменията му да шофира. Нека не обобщаваме по такъв грозен начин. Това че масово виждам софийски коли из провинцията, които карат като луди не ми дава правото да кажа - софиянци не могат да карат. Мисля, че в този форум сме се събрали хора достатъчно отворени и свободно мислещи и такива елементарни обяснения за шофьорските умения на някой не би трябвало да се вписват в мисленето ни... Лично мнение и не искам да разводнявам темата на админ за колоезденето :)

 

Иначе по темата - мръсния въздух, трафика наистина са пречки, но има начин човек да кара колело в София. Както казах - малките квартални улички и избягване на булевардите... Дано видим значително подобрение на условията за колоездене в бъдеще...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привходящи – имам предвид не само хора от други градове, а и от други квартали. Става дума за ходенето с кола на работа и паркирането из малките улички на съответния квартал, докато тротоарите почнат да се късат по шевовете. След пиковия час в края на деня се вижда кои са "само за малко" и наистина въпросните привходящи паркират и се врат навсякъде... айде да кажа "по много лош начин". Виждам го вече в трети квартал как става – пускат метро, отварят мол или няколко клона на банки и става опасно да се ходи пеша, камо ли с колело. Мой близък така при паркиране го притиснаха между две коли, при това на тротоара – не го били видели – добре, че не беше сериозно. А когато по пътя за работа са все такива квартали – няма начин с колело. Как, през парковете? Пак трябва да се излезе на шосе. Който живее и работи на границата на парк – браво на него, останалите сме зазимили колелата.

 

Това имах предвид.

 

А за това, за което си се обидил – да си призная, мога да говоря много за лошото шофиране у нас. Мога да кажа и че някои от близките градове и от областта наистина карат невнимателно. Обяснявам си го пак с това, че "са тук за малко и само минават с мръсна газ". Виждал съм го на много места в страната – всички не-местни и особено по-"транзитните" или карат много внимателно, защото не познават пътя и ги е страх, или карат като бесни, "защото бързат". Няма нужда да ме убеждаваш, че не е така и че трябва да съм толерантен. Толерантността на пътя си има име и то е разумно шофиране. Не нещо друго. Но темата не е за това, така че спирам.

 

Продължавам да мисля, че колоездене в София не е опция. Да, има напоследък велоалеи, но някои от тях са с такива безумни кръстовища, че чак се чудя как няма размазани (дано и няма, де).

 

Изобщо, в града въздухът е много мръсен и пак казвам – ако ще карам колелото, то ще е извън града или в парковете.

Редактирано от turin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно шофирането в голям непознат град винаги е доста кофти изживяване, но в България е просто отвратително. Говоря от опит преди да опозная София. Сега не ми е проблем, но знам какво им е на хората, които идват за през деня и не знаят нито от къде да минат, нито кога да се престроят. Аз карам винаги с пуснат GPS в непознати градове и райони и това ми спестява големите главоболия, но не всички имат под ръка GPS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 години бях още по-запален по колоезденето и карах всяка възможна секунда. почти всяка вечер ходех до банкя, пиех вода и се прибирах. Обаче в един момент всяко каране на колело беше съпроводено от гонене от глутници кучета. и така дойде моментът, в който си подарих колелото на един приятел, защото просто не исках да го поглеждам :(

миналата есен отново си купих колело и карам. за сега прболеми с кучетата не се сещам да съм имал тази година...

 

Това кой от къде е няма връзка с уменията му да шофира

има огромно значение поне според статискиките. примерно в Русе има най-много катастрофи с фатален край. застрахователката ми каза, че там изобщо не ги учат да шофират и всички застрахователи са на загуба от региона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кучетата никога не съм имал проблеми, последните 10 години. Преди и мен са ме гонили из квартала, имах и аз страх от дете, преодолях го преди точно десетина година при един инцидент в който едно куче се засили към мен да лае настървено, но вместо да се опитвам да се пазя и да бягам и аз тръгнах срещу него с ритници. Само секунда по-късно то вече бягаше скимтейки след като го изритах по здраво. Като че на последък обаче проблема като цяло е решен, не знам кастрирани ли са, но карам много и навсякъде, най-често между Красно Село и Подуене (което общо взето обхваща половин София), никога не съм срещал проблеми.

 

За последните 3 години имам 2400км навъртяни на колелото. Знам, че условията не са прекрасни, но не мога да се съглася, че да караш из града с колело граничи с лудост. Може би ако самия ти нямаш елементарна съобразителност, отвеян си, турил си си слушалките и не отчиташ никой около теб, тогава със сигурност е опасно. Но ако си внимателен, всичко е ок. Също така в София има достатъчно много паркове и удобни места за минаване, през които да си плануваш маршрута и да си облекчаваш карането в мръсотията и по булевардите. На места обаче е невъзможно и неприятно, уви пак го предпочитам пред предвижването с кола когато времето позволява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за незавидните 10 часа и 40 минути,

:toothy4: Нелош резултат, ако се престраша и аз бих опитал, а за бирата без нея не знам дали бих могъл да завърша цялата обиколка. Колкото за предвижването с колело в София, то това си е винаги екстремно преживяване, поради култура на шофиране, липса на велоалеи и мн. др.

Участвам и в някои други форуми където се обсъждат подобни теми и общото мнение е, че да се насърчи използването на велосипеди за предвижване в града, би трябвало общината да инвестира във велоалеи при всеки ремонт на столичен булевард. За съжаление общинските чиновници са все още далеч от визията и перспективата за бъдещето на този начин за предвижване, както и начин за облекчаване на автотрафика в града.

 

Но при по-голям натиск ............

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е, че трябва да се инвестира във велоалеи на всеки по-голям ремонт. Не съм съгласен, че не се прави - сега като гледам и по Ломско Шосе какви алеи са направили, и на Гоце Делчев до нас направиха - има доста проекти и бавно, но славно ги движат. Дано до 5 години вече значителна част от столицата да е спокойно обходима с велосипед. И без повече безумни алеи като тези заради които цял свят ни се смя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е болната ми тема в момента , аз живея в центъра на София и работата ми е на около 2км пак център и с кола е безумно за тези км. да се кара с нея поне лятно време . Но в къщи всички викат - недей да караш колело на третия ден си труп . И сега само гледам и избирам велосипеди и анализирам безопасни маршрути . Все си мисля , че по малките улички няма проблем , но по булевардите си е самоубийство . Гледам в Конрад продават електрически кит за 26" велосипед струва 300лв без батериите и зарядно . Състои се от едно колело( алуминиева капла) с куплиран ел.мотор в барабана , блок за управление и разните бутони и ръчки . Батериите варират като цена според мощността , абе всичко към 420-450лв. без велосипеда разбира се .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,....то идеята на колелото не е ли малко раздвижване.

С тоя електрически кит пак ще има - падна ми батерията (а пък е на три месеца нова), пак зарядни,....аман :D

 

П.П. Наясно съм, че може да се прибереш и с въртене...шегичка :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е да помага в изкачването или ако разстоянието все пак ти идва в повече , нищо не ти пречи да си въртиш и като видиш зор малко ел. тяга . Системата зарежда от спирането (даже има АБС ) и от инерцията и с нормални батерии -12 А/ч изкарва 20-40 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

идеята за електровелосипед ми се върти и на мен в главата вече няколко месеца. имам 2 колелета и си ги карам, но да отидеш на работа след 20 мин въртене на педали и цял ден да стоиш така ми се струва безумна. в нашият офис имаме душове, но надали в много други офиси условията са такива

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм запален колоездач, но в грададкса среда, карам само по тротоари, удължавам си пътя за да минавам през паркове, а на кръстовищата пресичам като пешеходец с бутане на колелото :) Просто не е безопасно. При толкова много паркирани коли по платната на булевардите, доста често се налага да се изнасям в средна лента за да ги заобикалям. Никой не знае кога ще се отвори някоя врата и...

Ама и колоездачите трябва да се научат как да се движат. То не е само да се качиш и да въртиш педалите. Не може на най-натовареното кръстовище да се намърда в средна лента пред колите, а на всичкото отгоре и в кръстовището. Такъв как да го пазиш! Все някой ще го отнесе някога!

Велоалеите липсват- няма ги. На запад има дори светофари за фелосипедистите! И хората си карат и ги пазят!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много уважавам всички видове алтернативни начини за транспорт като велосипеда, но е време да се въведът законови промени и колоездачите да носят отговорност за действията си. Не може всеки да прави каквото си поиска и после да се търси отговорност от водачите на МПС - не е изобщо справедливо. Достатъчно са примерите за възрастни хора, които шарят наляво надясно, постоянно засичам велосипедисти със слушалки, което е безумие. Отделно на междуградски пътища много често има групички от по 5-6 човека, които не карат един зад друг както е по правилник, а са се разпростряли по цялото платно и си говорят най-необезпокоявано, докато покрай тях фучат коли. Специално за мен такива неща са недопустими и е редно да има ясни и точни правила и отговорнисти за всички, стъпили на пътното платно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...