Jump to content
admin

Колоездачи във форума

Recommended Posts

Тази събота успешно успях да завърша за първи път ежегодното състезание "100км обиколка на Витоша" като колоездач, за незавидните 10 часа и 40 минути, но по пътя изпих 3-4 литра бира, догодина мисля да подобря времето като не прибягвам до такива упойващи вещества :D

 

В хубавото време често ходя на работа с колело. Едно на ръка, че е доста по-евтино, съвсем отделно, че се чувствам много по-добре. Жалко, че в града (София) условията за велосипедисти далеч не са чудесни, но пък с времето се подобряват и виждам все повече хора да карат напред назад хубави колела.

 

Бидейки авто форум, е разбираемо основното превозно средство сред членовете да е автомобилът, може би малко по-често при това Great Wall. Но често си говорим за екология и икономия, та нека попитам - колко от нас използват най-ефективното превозно средство в света, а именно велосипедът! :)

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам колело и не го ползвам, но много бих искал. При мен проблема е, че имам фобия от уличните кучета(като малък ме е хапало и от там ми остана), а в София такива не липсват. Търся начини да преодолея психическата бариера, но нещо не успявам.

Иначе въпреки кофти условията в София мисля, че все пак има начини човек да се придвижва на колело - най-вече използвайки кварталните улици, а не булевардите, защото там е лудница...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах едно колело, но ми го откраднаха от гаража. Така и не разбрах дали бях забравил вратата отключена или крадците бяха отключили.

Сега карам колелото на жена ми. Обикновено ходя с него на кортовете да играя тенис. Преди се случваше да ходя и на работа с него, но в момента сутрин карам детето с колата и няма начин да използвам колелото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм много запален и карам колело при всяка удобна възможност, дори късна есен и ранна пролет, когат условията позволяват... дори мислех на срещите на клуба да скоквам с колело при липса на great wall в гаража :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допреди 5-6 години ходех на работа с колело. Обикалях София за какво ли не пак с колелото. Нищо, че тогава (а и сега) кварталът ми е един от най-изолираните транспортно.

След това престанах. Лично според мен да се кара колело в София в днешно време е неоправдан риск и граничи с лека лудост. Не съм чак такъв манияк, въпреки че по времето, за което говоря, и аз участвах в обиколката на Витоша.

Сега хем колите са много повече, хем повечето привходящи (да не вземе да се обижда някой) карат много зле и опасно, хем да караш сред облаци изгорели газове, точно когато от карането са ти се отворили алвеолите – абе всичко това за мен вече е едно голямо НЕ за градското колоездене.

Екология, питаш? Електромобили. А колелата – сред природата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хем повечето привходящи (да не вземе да се обижда някой) карат много зле и опасно

Ами обиждам се, защото ми писна с тези глупави стереотипи. Това кой от къде е няма връзка с уменията му да шофира. Нека не обобщаваме по такъв грозен начин. Това че масово виждам софийски коли из провинцията, които карат като луди не ми дава правото да кажа - софиянци не могат да карат. Мисля, че в този форум сме се събрали хора достатъчно отворени и свободно мислещи и такива елементарни обяснения за шофьорските умения на някой не би трябвало да се вписват в мисленето ни... Лично мнение и не искам да разводнявам темата на админ за колоезденето :)

 

Иначе по темата - мръсния въздух, трафика наистина са пречки, но има начин човек да кара колело в София. Както казах - малките квартални улички и избягване на булевардите... Дано видим значително подобрение на условията за колоездене в бъдеще...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Привходящи – имам предвид не само хора от други градове, а и от други квартали. Става дума за ходенето с кола на работа и паркирането из малките улички на съответния квартал, докато тротоарите почнат да се късат по шевовете. След пиковия час в края на деня се вижда кои са "само за малко" и наистина въпросните привходящи паркират и се врат навсякъде... айде да кажа "по много лош начин". Виждам го вече в трети квартал как става – пускат метро, отварят мол или няколко клона на банки и става опасно да се ходи пеша, камо ли с колело. Мой близък така при паркиране го притиснаха между две коли, при това на тротоара – не го били видели – добре, че не беше сериозно. А когато по пътя за работа са все такива квартали – няма начин с колело. Как, през парковете? Пак трябва да се излезе на шосе. Който живее и работи на границата на парк – браво на него, останалите сме зазимили колелата.

 

Това имах предвид.

 

А за това, за което си се обидил – да си призная, мога да говоря много за лошото шофиране у нас. Мога да кажа и че някои от близките градове и от областта наистина карат невнимателно. Обяснявам си го пак с това, че "са тук за малко и само минават с мръсна газ". Виждал съм го на много места в страната – всички не-местни и особено по-"транзитните" или карат много внимателно, защото не познават пътя и ги е страх, или карат като бесни, "защото бързат". Няма нужда да ме убеждаваш, че не е така и че трябва да съм толерантен. Толерантността на пътя си има име и то е разумно шофиране. Не нещо друго. Но темата не е за това, така че спирам.

 

Продължавам да мисля, че колоездене в София не е опция. Да, има напоследък велоалеи, но някои от тях са с такива безумни кръстовища, че чак се чудя как няма размазани (дано и няма, де).

 

Изобщо, в града въздухът е много мръсен и пак казвам – ако ще карам колелото, то ще е извън града или в парковете.

Редактирано от turin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно шофирането в голям непознат град винаги е доста кофти изживяване, но в България е просто отвратително. Говоря от опит преди да опозная София. Сега не ми е проблем, но знам какво им е на хората, които идват за през деня и не знаят нито от къде да минат, нито кога да се престроят. Аз карам винаги с пуснат GPS в непознати градове и райони и това ми спестява големите главоболия, но не всички имат под ръка GPS.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 години бях още по-запален по колоезденето и карах всяка възможна секунда. почти всяка вечер ходех до банкя, пиех вода и се прибирах. Обаче в един момент всяко каране на колело беше съпроводено от гонене от глутници кучета. и така дойде моментът, в който си подарих колелото на един приятел, защото просто не исках да го поглеждам :(

миналата есен отново си купих колело и карам. за сега прболеми с кучетата не се сещам да съм имал тази година...

 

Това кой от къде е няма връзка с уменията му да шофира

има огромно значение поне според статискиките. примерно в Русе има най-много катастрофи с фатален край. застрахователката ми каза, че там изобщо не ги учат да шофират и всички застрахователи са на загуба от региона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кучетата никога не съм имал проблеми, последните 10 години. Преди и мен са ме гонили из квартала, имах и аз страх от дете, преодолях го преди точно десетина година при един инцидент в който едно куче се засили към мен да лае настървено, но вместо да се опитвам да се пазя и да бягам и аз тръгнах срещу него с ритници. Само секунда по-късно то вече бягаше скимтейки след като го изритах по здраво. Като че на последък обаче проблема като цяло е решен, не знам кастрирани ли са, но карам много и навсякъде, най-често между Красно Село и Подуене (което общо взето обхваща половин София), никога не съм срещал проблеми.

 

За последните 3 години имам 2400км навъртяни на колелото. Знам, че условията не са прекрасни, но не мога да се съглася, че да караш из града с колело граничи с лудост. Може би ако самия ти нямаш елементарна съобразителност, отвеян си, турил си си слушалките и не отчиташ никой около теб, тогава със сигурност е опасно. Но ако си внимателен, всичко е ок. Също така в София има достатъчно много паркове и удобни места за минаване, през които да си плануваш маршрута и да си облекчаваш карането в мръсотията и по булевардите. На места обаче е невъзможно и неприятно, уви пак го предпочитам пред предвижването с кола когато времето позволява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
за незавидните 10 часа и 40 минути,

:toothy4: Нелош резултат, ако се престраша и аз бих опитал, а за бирата без нея не знам дали бих могъл да завърша цялата обиколка. Колкото за предвижването с колело в София, то това си е винаги екстремно преживяване, поради култура на шофиране, липса на велоалеи и мн. др.

Участвам и в някои други форуми където се обсъждат подобни теми и общото мнение е, че да се насърчи използването на велосипеди за предвижване в града, би трябвало общината да инвестира във велоалеи при всеки ремонт на столичен булевард. За съжаление общинските чиновници са все още далеч от визията и перспективата за бъдещето на този начин за предвижване, както и начин за облекчаване на автотрафика в града.

 

Но при по-голям натиск ............

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е, че трябва да се инвестира във велоалеи на всеки по-голям ремонт. Не съм съгласен, че не се прави - сега като гледам и по Ломско Шосе какви алеи са направили, и на Гоце Делчев до нас направиха - има доста проекти и бавно, но славно ги движат. Дано до 5 години вече значителна част от столицата да е спокойно обходима с велосипед. И без повече безумни алеи като тези заради които цял свят ни се смя!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е болната ми тема в момента , аз живея в центъра на София и работата ми е на около 2км пак център и с кола е безумно за тези км. да се кара с нея поне лятно време . Но в къщи всички викат - недей да караш колело на третия ден си труп . И сега само гледам и избирам велосипеди и анализирам безопасни маршрути . Все си мисля , че по малките улички няма проблем , но по булевардите си е самоубийство . Гледам в Конрад продават електрически кит за 26" велосипед струва 300лв без батериите и зарядно . Състои се от едно колело( алуминиева капла) с куплиран ел.мотор в барабана , блок за управление и разните бутони и ръчки . Батериите варират като цена според мощността , абе всичко към 420-450лв. без велосипеда разбира се .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,....то идеята на колелото не е ли малко раздвижване.

С тоя електрически кит пак ще има - падна ми батерията (а пък е на три месеца нова), пак зарядни,....аман :D

 

П.П. Наясно съм, че може да се прибереш и с въртене...шегичка :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е да помага в изкачването или ако разстоянието все пак ти идва в повече , нищо не ти пречи да си въртиш и като видиш зор малко ел. тяга . Системата зарежда от спирането (даже има АБС ) и от инерцията и с нормални батерии -12 А/ч изкарва 20-40 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

идеята за електровелосипед ми се върти и на мен в главата вече няколко месеца. имам 2 колелета и си ги карам, но да отидеш на работа след 20 мин въртене на педали и цял ден да стоиш така ми се струва безумна. в нашият офис имаме душове, но надали в много други офиси условията са такива

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм запален колоездач, но в грададкса среда, карам само по тротоари, удължавам си пътя за да минавам през паркове, а на кръстовищата пресичам като пешеходец с бутане на колелото :) Просто не е безопасно. При толкова много паркирани коли по платната на булевардите, доста често се налага да се изнасям в средна лента за да ги заобикалям. Никой не знае кога ще се отвори някоя врата и...

Ама и колоездачите трябва да се научат как да се движат. То не е само да се качиш и да въртиш педалите. Не може на най-натовареното кръстовище да се намърда в средна лента пред колите, а на всичкото отгоре и в кръстовището. Такъв как да го пазиш! Все някой ще го отнесе някога!

Велоалеите липсват- няма ги. На запад има дори светофари за фелосипедистите! И хората си карат и ги пазят!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много уважавам всички видове алтернативни начини за транспорт като велосипеда, но е време да се въведът законови промени и колоездачите да носят отговорност за действията си. Не може всеки да прави каквото си поиска и после да се търси отговорност от водачите на МПС - не е изобщо справедливо. Достатъчно са примерите за възрастни хора, които шарят наляво надясно, постоянно засичам велосипедисти със слушалки, което е безумие. Отделно на междуградски пътища много често има групички от по 5-6 човека, които не карат един зад друг както е по правилник, а са се разпростряли по цялото платно и си говорят най-необезпокоявано, докато покрай тях фучат коли. Специално за мен такива неща са недопустими и е редно да има ясни и точни правила и отговорнисти за всички, стъпили на пътното платно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×