admin

Слагане на нефабричен борд компютър

Recommended Posts

Абе друго си е термометъра да е на дисплея на километража...

 

Иначе и за двете има решение - "Инфоборд" или разновидност на това устройство. Свързва се с интерфейса на автомобила и изкарва всичко - текущ разход, може да се ползва за трип, при настройка може да казва колко км остават до зареждане и куп други неща. Виждал съм монтирани такива на 10 годишни автомобили - в днешно време компютъра на колата знае всичко, дори да няма интерфейс на който да го показва. Такива устройства има много, трябва да се помисли къде най-красиво да се интегрира с колата. Има такива с тъч-скрийн, цветни дисплеи, монохромни, малки, големи и тн и тн, на всякаква цена - ето пример.

 

http://www.telwis.pl...4f7085aaa8f1629

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе друго си е термометъра да е на дисплея на километража...

 

Иначе и за двете има решение - "Инфоборд" или разновидност на това устройство. Свързва се с интерфейса на автомобила и изкарва всичко - текущ разход, може да се ползва за трип, при настройка може да казва колко км остават до зареждане и куп други неща. Виждал съм монтирани такива на 10 годишни автомобили - в днешно време компютъра на колата знае всичко, дори да няма интерфейс на който да го показва. Такива устройства има много, трябва да се помисли къде най-красиво да се интегрира с колата. Има такива с тъч-скрийн, цветни дисплеи, монохромни, малки, големи и тн и тн, на всякаква цена - ето пример.

 

http://www.telwis.pl...4f7085aaa8f1629

 

Чудно, сега остава някой дистрибутор да предложи монтаж на подобно устройство като запазва гаранцията :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересна джаджа , доста повече функции от нормален трип само за около 130лв. Само не виждам от къде се командва .

 

ПП. Да видях ги трите бутона . Може при наличие на датчици да мери и налягане в гумите .

Редактирано от nikid

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчиците са едни специални безжични винтили + подложки, които се монтират вътре на джантите. Но комплект такъв качествен е няколко стотин лева. Има китайски по стотина долара, но не знам колко изкарват.

 

Иначе инфоборда се свързва към стандартния OBD куплунг. След 2001ва година всички коли в ЕС са стандартизирани по някое ISO беше и задължително изкарват въпросната информация от компютъра на колата. Не би трябвало да се нарушава гаранцията на колата, стига да не трябва да се дупчи, за да се прокара кабела - номера е да се намери подходящо място и подходящо устройство, така че да е елегантно и без груби интервенции.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако правилно съм разбрал, Voleex C10 има компютър който разполага с всичката тази информация, но няма интерфейс чрез който да я предостави на водача?

 

Тази ISO стандартизация дали включва възможност за всеки автомобил да се тества с помощта на съответния кабел/интерфейс и софтуер и да изведе съответно грешки натрупани в паметта на компютъра, подобно на колите от VAG групата и всеизвестния vag-com интерфейс? Т.е. бърз и лесен начин за диагностика с компютър, а не "на око" от майстора или по метода "сменяй части докато се оправи".

 

Ако има таква възможност то какъв е интерфейса и къде се намира куплунга на самия автомобил, за връзка с компютър - накой дали знае информация по темата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самият OBD II порт изкарва информация за грешките в компютъра на база сензорите в колата, но освен това изкарва информация и за текущия разход на автомобила, обороти, скорост и куп други показатели. Въпросните устройства могат да се използват на практика на всеки автомобил с такъв порт (а въпросната стандартизация гарантира, че всички автомобили за ЕС произведени след 2001 го имат), включително за диагностика, но и за борд компютър. Устройства като Инфоборд или това горното, което съм показал, включват доста типично потребителски (освен сервизни) екстри, като часовник, термометър за външна температура (трябва да се монтира датчика някъде отпред), трип компютър и тн. Пак казвам - това не е нещо изключително за Great Wall, не се предлага официално от дилърите до колкото знам, но го предлагам като потенциално решение на хората, които имат или искат да имат такъв автомобил. Виждал съм монтиран Infoboard на доста по-стара Хонда Цивик да кажем (от преди 2000та година) - според мен трябва да се провери в магазините за авто-тунинг аксесоари, където продават инфобордове - там ще може и да се направи безопасен тест с такова налично устройство на OBD порта и да се обсъди как евентуално ще може да се монтира, без да се модифицира автомобила, така че да не се наруши гаранцията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Един disclaimer да сложим към този линк? Монтажа на въпросното устройство директно ви лишава от гаранция на автомобила. Това е защото се изисква да се правят връзки към разни кабели от инсталацията на колата (сензори, ламда сонда и т.н.), т.е. не се връзна към ECU-то директно и не е Plug and play (няма конектор за директна връзка). Това го прави по-универсално - на практика всяка кола, която е с компютър (независимо дали е OBD II или не) може да го ползва, но и е по трудно за монтаж, изискващо познаване на инсталацията на колата, умения за сплайсване или друг начин на връзване към съществуващата инсталация, калибриране от потребителя и лишаващо от гаранция за автомобила.

От друга страна гледам Митвас придлагат неоригинални капаци за багажника на Steed, от някаква италианска фирма. Това означава, че дилърите имат някаква свобода да предлагат не-GW естри, комбинирано със запазване на гаранция ан автомобила. Другото е въпрос на договаряне.

Редактирано от Vitku

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е на първо време дилърите да намерят сервиз или самите те да започнат монтаж на такова устройство при спазване на гаранцията , както става с АГУ( с/у допълнително заплащане разбира се) .Пък , ако решат от GWM/LM да оборудват за напред С10 с такъв трип има идеално място , това на часовника , ако няма предвидено м/у километражите . За 100-200лв. не си заслужава да се дава повод да се изтъква това като минус на модела .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги не разбрах (най-вероятно проблема е в мен) - на Voleex-a може ли да се прави компютърна диагностика? Ако може - къде в купето се намира буксата за връзка с компютър (това е по-скоро от любопитство)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа...определено цитираното информационно устройство не е с OBD или OBDII интерфейс, но пък може да се използват сигналите, ако колата има такъв. Освен това така е по - интересно за ентусиастите ;-) - не е само закачване на един куплунг, а трябва работа със схеми, поялник и т.н. Но това след изтичане на гаранцията! Преди това - само в оторизиран сервиз!

 

От друга страна липсата на заводски инфо дисплей (поне към момента), развързва ръцете на инженерите на LM да работят по този въпрос " на местна почва" и да предлагат монтаж - като допълнително оборудване, след съответното одобрение от GW.

 

 

П.П. Май последните няколко мнения трябва да се прехвърлят към раздела с технически въпроси - диагностика и информационни дисплеи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Vitku извинявам се, като намирах информация не съм догледал. Устройствата за които говоря са plug n play точно - връзват се към OBD и работят.

 

@Bobobobo, можеш да се обадиш на Митвас - те като представител и сервиз със сигурност знаят къде е OBD конектора. Такъв трябва да има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви две устройства за OBD:

http://skoda-fabia-israel.blogspot.com/search/label/multitronics

Руски, два модела. Мисля, че бях виждал някъде и за български такива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преместих мненията, за да може да се дискутира свободно. За мен е много интересно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този вариант, който се вгражда в някоя свободна дупка е интересен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://forums.gwm-bg.com/topic/196-my-steed-5-wingle-5-from-moscow/ Това устройство на колегата със Стийд от Москва не е ли подобен нефабричен борд компютър?А някой има ли представа дали подобни устройства се предлагат в България?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://forums.gwm-bg...-5-from-moscow/ Това устройство на колегата със Стийд от Москва не е ли подобен нефабричен борд компютър?А някой има ли представа дали подобни устройства се предлагат в България?

Да такова е. Дал съм съвсем същото в моя пост 13 , по-нагоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така. Моята кола също няма борд компютър. Купих от dealextreme OBD II reader с bluetooth за 22.90 долара (35лв). Устройството си седи в буксата, безжично работи, захранва се от нея. Чакам да пристигне. Аз имам Android телефон, за Android & iPhone има приложения, които четат OBDII информация точно от такива риидъри и показват текущия разход, грешки записани от компютъра, обороти на двигателя, на турбината (ако колата е с турбо) и тн.

 

Ще се радвам когато reader-а дойде и го пробвам при мен, да пусна снимки. След това мога да се видя с някой от вас - дали някой с Hover/Steed или Voleex, който има желание и интерес - да видим дали ще разчете всичко.

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако работи при теб, може да се разберем да го пробвам на ховъра, ако си от София де.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От София съм, но доставката от DX обикновено отнема около 2 седмици. Ще го пробваме и ще видим как е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По назад споменахте за руския вариант на Мултитроникс,има доста руски фирми предлагащи такива за най различни коли.

http://www.multitronics.ru

Аз съм с такъв на моята кола и това не е просто бордови компютър който може да смята разхода на гориво, една нищожна функция направо, а може да се ползва и за диагностика дори - грешки в компютъра и нулиране, наблюдаване на параметрите на инжекциона, напомняне на настъпило събитие за техническо обслужване и др. От както го имам не ми се е налагало да връзвам компютър...

Гледам в списъка има и някои модели ГЛ... върпоса е че тука няма такива, аз от Русия си го донесох, има и препоръчани цени които отговарят на истината +/- 100-200 рубли и цените са съвсем прилични, някои са си направо евтини... Има модели дори с гласови функции... като цяло джаджа която е изключително полезна. :tongue8: Ех, да ги правеха фабрично колите с такива, сервизите щяха да обеднеят леко, а на нас да ни се спести доста време в някои случаи. :icon_biggrin:

Редактирано от curse_m

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така. Моята кола също няма борд компютър. Купих от dealextreme OBD II reader с bluetooth за 22.90 долара (35лв). Устройството си седи в буксата, безжично работи, захранва се от нея. Чакам да пристигне. Аз имам Android телефон, за Android & iPhone има приложения, които четат OBDII информация точно от такива риидъри и показват текущия разход, грешки записани от компютъра, обороти на двигателя, на турбината (ако колата е с турбо) и тн.

 

Ще се радвам когато reader-а дойде и го пробвам при мен, да пусна снимки. След това мога да се видя с някой от вас - дали някой с Hover/Steed или Voleex, който има желание и интерес - да видим дали ще разчете всичко.

 

Пристигна ли устройството? Ако да, сподели как работи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И съм готов да го тествам на ховъра, само да се уговорим кога и как.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пристигна. На моята Хонда не изкарва разход на гориво. Не съм сигурен дали обаче ECU-то не е наясно с разхода или софтуера за телефона е ограничен (програмата се казва Torque). Ще тествам със софтуер за компютър и ще тествам с лаптопа ми какво ще изкарам. Иначе изкарва доста информация. Прочете някаква грешка, която ще проверят в сервиза, за това, че някакъв сензор давал отклонения на температурата и ще ходя в сервиза да питам какъв е тоя сензор. Изкарва оборотите на двигателя и турбината, скоростта и други. С един евтин китайски телефон с Android, с голям дисплей, сложен някъде на таблото да не е грозно, би било много яко допълнение към стандартните показатели на колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попадна ми едно устройство което е малко скъпо, но за борд компютър на Ховер Н5 е тествано и работи добре. Устройството е http://www.scangauge.com/products/scangaugeii/ с цена около 200$. Има и китайски такива на половин цена TurboGauge-IV ( не съм тествал с тях).

А за USB базираните на чипа ELM327 работи но не успях да намеря софтуер, който да смята разхода на гориво.

Иначе и двата четат параметрите от ECU-то като грешки, обороти, натоварване на двигателя и прочие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване