Vitku

Members
  • Мнения

    65
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    6

Обществена Репутация

13 Good

1 Последовател

Относно Vitku

  • Ранг
    Advanced Member

Profile Information

  • Адрес:
    Габрово
  • Карам:
    Renault Megane, 1.6 бензин, 1998
  1. Litex Motors фалира

    "Оказва се че така наречения фалит си е точно заради КТБ." - как се оказа това? Източник? От статията виждам само, че подставено близко лице до Ганчев е станало собственик на бизнеса чрез измислена компания, преживяла няколко преименувания, докато се оттърве от думичката "Литекс". И после са уредили с Бойко - МВР да купят джипки за 30 милиона лв. "за да спасят компанията" (според статията). Единична бройка по около 100 000 лв. Сигурно са с вертикално излитане и ракети въздух-въздух. Лошо няма де, все пак парите са европейски и по-добре да се изхарчат, отколкото да им ги върнем обратно, нопък нямаше да е зле да се изхалчат по-ефективно, примерно джипките да са два пъти повече за същите пари. Тъкмо и емблемата на ЦСКА ще има с какво да се плати... Ама що така бе? Все едни подставени лица, едни "катарзиси"... и накрая все мирише на стари мутренски номера.
  2. Litex Motors фалира

    Къде го пише това? Литекс моторс си покриват кредитита в КТБ, след фалита на банката, чрез цесии. Формано към момента кредит към КТБ нямат. Доста спорно е колко това е законно въобще, затова се именно съдят със синдиците. За запори не съм чувал нищо. Запор се налага след излизане на съдебното решение. Ако съда развали цесията, то кредита става пак дължим и живота продължава. Та не е това причината.
  3. Litex Motors фалира

    Ако плановете им са били да не си връщат кредитите, да - КТБ им е прецакала плановете. Иначе не виждам с какво ги е прецакала. Фалитът на КТБ прецака някои от големите вносители, но кредитополучателите не виждам как а прецакани. Нещо друго ще да ги е "прецакало"...
  4. Litex Motors фалира

    Деня свърши, коментар няма. Значи е ясно какъв е "официалният коментар": "Гризнахте дръвцето". Да ти дадат готови коли, дето се продават в милиони бройки в родината си. Само да ги досглобиш и продадеш. При това на цени, по-добре от на европейските производители. И ти да фалираш - явно такъв ти е бил плана отначало.
  5. Litex Motors фалира

    Ииии край: https://fakti.bg/avto/230305-litex-motors-falira
  6. Кое му се усъвършенства бързо? Тия неща (металургията, заваряането с одород) се знаят и правят от 50+ години... И колата ти е 100 киловата при някакви обороти близки до максимума, обикновено като я караш икономчно произвежда 20-30киловата. Истината е съвсем проста - за получаването на водород от електролиза се изразходва повече енергия, от тази която после се освобождава при изгарянето му. Иначе, че водорода е става за горива. Става, ама номера е да го добиеш с малък разход на енергия. Така че тоя простащина няма да я бъде. Ако има масови коли движещи се с водород, то няма да има нищо общо с тази "клетка".
  7. По Шипка на 5-та

    Коча е лек, малко над тон. K4M двигателя е добър, с хубав въртящ момент, макар и доста по-нагоре в оборотите. Кутиите на кочовете са една идея по-къси то на хечбека, за да имат "по-спортно" усещане при еднакви двигатели. Лично аз с Меганя хеч си карам Шипката на трета, защото колата върви добре. Някои завои е въпрос на здрав разум да ги минеш с 40км/час или по-малко (особено 2 завоя). Въртял съм се на Шипка на сух път, през август, на завой, с 40км/час, защото имаше разлято масло. Добре, че имаше и мантинела. Та тоя мазохизъм, само заради доказването на факта че си прав, не го разбирам. Съединителя скоро сменял ли си го? Примерно през последните 100 000км.?
  8. Алчен свят...

    Няма никакъв проблем да си купи гроба за вечни времено. Тогава такива бележки няма. Не може да го наемаш и после даси чутиш защот ти лепят бележки. Не виждам нищо скандално.
  9. В статията пише, че излиза по едно МПС на 20 минути (предполагам - грубо казано). Работи се на една смята, т.е. 8 часа дневно. Това прави по 24 МПСта дневно. При около 250 работни дни годишно - около и малко над 5000 автомобила годишно, ако асемблирането е с този темп или повече - ако засилят темпа. Т.е. асемблирането не е само проформа покрай вноса, стига инфото в статията да е вярно. Добре.
  10. Как да разпознаем истинския джип

    В тая локвичка и нормална кола не можеш да удавиш. Много е плитка, а няколко капки вода нито ще влязат във въздуховода, нито ще стигнат до двигателя, нито пък бензин прави толкова лесно воден удар, като дизела. И как ще загасне колата? От тази локвичка ще намокри електриките през чисто новите им уплътения и конектори? Бъркаш го с 10-15 годишните морги, където заради нацепени уплътнения и изолации може да стане нещо на електриките с леко напръскване...
  11. Джанти за c10

    Не само Меган Сценик 1 фаза 1, ами много други модели в Рено от 80-те и 90-те ползват джанта с тези данни (19, Клио 1, Клио 2, Меган Хечбек/Коуч/Класик/Комби фаза 1 и 2, Канго...):- 15" - 4x100 - ET 38 - 6J - централен 60.1mm Както се вижда ET не съвпада, макар че разликата е приемлива. Централният отвор на Рено обаче е по-голям и ще трябват втулки. Тези джанти са редки по моргите и защото ги купуват собственици на Опел и VW, от старите, които са в същата ситуация - данните им отговорят, с изключение на по-малкия (при тях) централен отвор. Та стават, ама не съвсем.
  12. Газово за Волекс C10

    Чак пък "тежко" товарен. Води се товарен.
  13. За DRL не са необходими LED-ове, може да се ползва крушка на габарита с двойна жичка, както правят много производители, особено от бюджетните марки (каквато е тази). След като е стандартно оборудване, трябва да се смята по моя начин. Нали не мислиш, че цената от 450лв. е нормална за няколко "дълготрайни LED" и чифт електронни компоненти, идващи от Китай при това? Един човек, сравнявайки две марки/модели бюджетни автомобили и цената им, едва ли ще се прежали с 450лв. отгоре за модела, дето бил с DRL. Там цената е от първостепенно значение, а DRL-а - не. Смешно е да се мисли, че една такава "екстра" е примамлива достатъчно, за да накара някой да плати 450лв. за нея, след като този някой го интересува единствено/основно цената на автомобила. Дори и бюджетните марки предлагат по поне три нива на оборудване, плюс много опции. Тук нямаш опция да си купиш модел с по-малко екстри на по-ниска цена. Има две нива, понапудрени с опцийки. Задавали ли сте си въпроса защо? Може би защото да добавиш евтини китайски екстри като навигация, парктроник, DRL и други светещи/звънущи джунджорийки вдига "value"-то на устройството пред клиента. Ако ги махнеш и оставиш евтина базова версия - нито ще е толкова евтина, нито ще е толкова примамлива като качество, спрямо конкуренцията. Като чета отзивите на собствениците на GW ми се набиват две неща: - ниско качество с множество дребни дразнещи проблемчета - читав/отзивчив сервиз
  14. Е, стойността на електрониката управляваща фаровете като DRL, в България, е под 10лв. крайноклиентска, с ДДС. В Китай, на едро, сигурно е под 2лв. (равностойност).
  15. Доколкото прочетох по тяхната преса, интервюто с директора на завода ЛАЗ, то: - завода им в Украйна работи на 25% от капацитета си, тъй като в Украйна няма пари за обновяване на парковете с автобуси и тролейбуси, както и бавят плащанията по вече закупените такива. Затова са решили да продават в Русия (ясно защо) и да влязат в ЕС през нас - тук ще се доставят части за "едрогабаритен монтаж", т.е. купе, двигател, ходова част, т.е.с минимална усилия, нещото ще става "произведено в EC". Т.е. само сглобка на полуготови автобуси. - така, внасяйки не автобуси, а части, ще избегнат допълнителните мита и акцизи и автобусите ще станат с 20-25% по-евтини от европейските аналози. Това което прави и ЛМ. - българското производство се надяват на първо време да го пласират у нас, Румъния и Сърбия - до края на другата година ще се уточнява и планира, а евентуално 2014-а ще се строи и произвежда. Ако стане е добре, защото в Габрово също трудно се намира работа. Няколко стотин работни места означават много за местния пазар на труда.