poroinik Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 Пускам тази тема всеки да си каже как се държи колата му в тези температури. Аз поне до сега не съм карал кола при -20 градуса и ми е интересно какво различно от обичайното наблюдавате. При мен три поредни сутрини пали без проблем. Първите 4-5 оборота все едно в двигателя има свинска мас. Общо взето пали така: натискам си съединителя и давам на свободна. Въртя ключа - двигателя прави "врът, врът, врът" и пали. Форсира се сам до към 1600 об/мин за около секунда-две и после слиза на 1000. Отпускам съединителя и явно маслото в скоростите е толкова спекло, че на свободна прави сама 5-10 см напред Карам я само сутрин по 4-5 километра на ден и се прибирам. За това време явно маслото в скоростите не успява да развие работна температура и те влизат с повече усилие. Офтопик за студа: Харесвам студа. Толкова е свежо и въздуха дори в София е кристално чист(поне сутрин в 7 и нещо ). Ако не беше работен ден сигурно щях да шаря по Витоша... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gwfan Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 (edited) Единствения ми проблем бе не миналата а по-миналата година, когато заради фалшив антифриз смених радиатора. При минус 22-23 градуса запалих следобяд да се прибирам и на половината път кипнах чайника защото радиатора (на 7 месеца) течеше като душ, но се усетих навреме, на два пъти наливах вода без да гася и стигнах до сервиза, оставих я там и си я взех след 2 дни с нов радиатор и с антифриз за минус 40. Иначе, от както съм с новия акумулатор (Exide, или нещо от сорта) вече 3-та година, никакво замисляне - пали от раз. Edited February 1, 2012 by gwfan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SP1 Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 (edited) Мойта си пали общо взето нормално за такова време, както е описал поройник. Скоростите влизат трудно в студа. Работя на около 7 км от нас, и някъде почти до работата ми почват да влизат нормално. Снощи като се прибирах, дори не успя да отлепи стрелката на температурата Edited February 1, 2012 by SP1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 При мен (дизел) запалва без проблем на -16, като двигателя държи около 1200-1300 оборота в началото и доста "трака". За около две минути пада до нормалните 850 оборота. Скоростите влизат идея по-трудно, съединителя се натиска и връща по-бавно. Но това са все нормални неща, палил съм миналата година в планината на -23 и там беше подобно. Интересно е, че вчера ми беше замръзнала течността на чистачките - не можех да пръскам на -16, а след като се позагря колата и успях, течността започна да излиза, но се стичаше по стъклото мазно като силно охладен алкохол. Интересното е, че е готова зимна течност до -20 от магазина Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
terminator Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 За Пунтото - него търкалям в града. С акумулатор на 4 години и всеки ден се кара по малко (3-5 км.) пали без проблем. За да загрее го държа 5-10 мин. и след това тръгвам. Дори и тогава включва трудно. За Ховъра - наложи се да го паля на -7 две сутрини подред - естествено без проблем, но за скоростите - трябваше да натискам съединител по два-три пъти за да включи на 1-ва. Бързо отвръща въздуха. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mistarmi Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 При мен не се наблюдава по-трудно включване на скоростите ,както са писали колегите по-горе.Единственото ,което ме дразни зимата ,е че свещите за подгряване не се включват на температури над 5 градуса.И се получва ,че пали по -лесно когато е по- студено ,отколкото на плюсови температури.Тази година си намерих някакви китайски чистачки със силиконови пера, и ми направи впечатление, че не се ''лепят''на стъклото и не стават като пластмаса ,когато се налага да ги ползвам. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nlikyov Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 Ами държат се, държат се, как да се държат Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fitibaldi Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 мдам... колега значи теб съм те видял на бул България преди няколко дни доста ме впечатли цялата нацапана със сняг предница... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Padreto Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 При моя rover (75-та), когато запаля сутрин се чува как пистовия ремък стърже в кожуха си (пластмасовия капак около ремъка). Освен това пуши малко повечко докато загрее и изключи смукача т.е. докато си влезе в нормални обороти. После си е ок. Що се отнася до малкия (rover) въобще не съм и опитвал да го паля на студено време. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krisko92 Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 При мен досега на -10 пали без проблеми. Трака малко повече и скоростите влизат по-трудно, но е нормално. Да се оплача от OMV MaxxMotion дизел - на следващия ден след като заредих отказа да запали сутринта с него. Рекламират го до -30 и е 2.83лв./литър. Попринцип зареждам от Лукойл и досега проблеми оттам не е имало. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fitibaldi Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 в OMV MaxxMotion няма добавка против замръзване. в алпин дизела имаше, ама тази година не се предлага Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krisko92 Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 (edited) в OMV MaxxMotion няма добавка против замръзване. в алпин дизела имаше, ама тази година не се предлага Правят му реклама, че е безпроблемен до -30 градуса. Щом няма добавка значи това е подвеждане на потребителите. Пък и те имената на горивата си ги сменят постоянно. Пък ако за теб е нормално да дадеш 2.83лв/литър за продукт, който се представя и рекламира като качествен, а при -10 градуса е замръзнал не знам какво да ти кажа Edited February 18, 2012 by Kris Dimitrov Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 в OMV MaxxMotion няма добавка против замръзване. в алпин дизела имаше, ама тази година не се предлага Според мен разликата спрямо Алпин-а е единствено в името. Като слушам реклата по радиото, този MaxxMotion го изкарват като "нафта за студ" - "безпроблемно палене до -30 градуса", докато за обикновения нищо не казват. Значи би трябвало скъпия им да е с добавки или не знам какво, че да не се сгъстява до тази температура. Аз от своя страна карам последния месец също с MaxxMotion и не мога да направя разлика - без проблем запалих на -20 с него. Но пък и два дни по-рано без проблем запалих на -16 с евтината стандартна нафта на ЕКО. Без проблем = запалване след първо подгряване от първия път, както винаги е палила колата от както я имам. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mistarmi Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 За зимата за да съм сигурен ,че нафтата ми няма да замръзне ,аз използвам добавки против замръзване.Много е изписано за и против добавките ,моето мнение е,че помагат,някак си не мога да се доверя на бензиностанциите и рекламите им. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fitibaldi Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 аз съм питал в ОМВ лично и това ми го каза бензинджията. нафтата е по-хубава, но няма добавка за замръзване. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krisko92 Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 За зимата за да съм сигурен ,че нафтата ми няма да замръзне ,аз използвам добавки против замръзване.Много е изписано за и против добавките ,моето мнение е,че помагат,някак си не мога да се доверя на бензиностанциите и рекламите им. Аз ползвам една на Castrol. По неволя този ден не сипах, имайки доверие на "хубавата" нафта. аз съм питал в ОМВ лично и това ми го каза бензинджията. нафтата е по-хубава, но няма добавка за замръзване. В такъв случай имаме пълното право да си искаме правата, защото получаваме продукт койтоне отговаря на спецификациите. Мисля че е крайно време да се създаде независим орган който да проверява качествата на горивата и да санкционира бензиностанциите ако те не отговарят на описаната характеристика. Не знам ще го доживеем ли обаче 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mistarmi Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Най-малкото можем да си търсим правата ,защото ако не се лъжа тече реклама точно на тоя дизел на омв ,че издържал на температура от -30 градуса.Все пак това е подвеждаща реклама ,и има орган ,който може да се занимава именно с това. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SP1 Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 (edited) Да ви питам, само от тази нафта на ОМВ ли слагате? Защото ако тя е с добавка против замръзване, а вие да кажем сте сипали нафта от друга бензиностанция, карали сте и ви е остала от нея да кажем 10л. Слагате от нафтата с добавка за до -30 градуса - да кажем 10л. Тогава нафтата ви ще замръзне да кажем при -15 градуса. Но в рекламата се казва " гарантиран стар при ДО -30" което значи, че може да имате малко проблеми с паленето и при да кажем -25градуса, което пък при смесване с обикновената нафта може да доведе до проблеми и при -10градуса. Но ако резервоарът ви е празен и сипите само от нея, и тогава имате проблеми с паленето при -10градуса, то тогава.... Абе с две думи става като с течностите за чистачки - колкото по-разредени, толкова по-лесно замръзват Edited February 19, 2012 by SP1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krisko92 Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 (edited) Да ви питам, само от тази нафта на ОМВ ли слагате? Защото ако тя е с добавка против замръзване, а вие да кажем сте сипали нафта от друга бензиностанция, карали сте и ви е остала от нея да кажем 10л. Слагате от нафтата с добавка за до -30 градуса - да кажем 10л. Тогава нафтата ви ще замръзне да кажем при -15 градуса. Но в рекламата се казва " гарантиран стар при ДО -30" което значи, че може да имате малко проблеми с паленето и при да кажем -25градуса, което пък при смесване с обикновената нафта може да доведе до проблеми и при -10градуса. Но ако резервоарът ви е празен и сипите само от нея, и тогава имате проблеми с паленето при -10градуса, то тогава.... Абе с две думи става като с течностите за чистачки - колкото по-разредени, толкова по-лесно замръзват Колега преди това с Лукойлската нафта палеше без проблем. На следващия ден след като беше сипано от OMV при същите градуси отказа. Отделно че не съм единствения с оплаквания оттам. Лятото като сипвах на скутера ми бензин постоянно се давеше и отказваше да пали нормално, а при него много добре се усеща качеството на горивото, защото двигателя е малък и маломощен. Edited February 19, 2012 by Kris Dimitrov Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SP1 Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Аз също сипвам бензин от ОМВ и от обикноврния 95 и от 100 октановия. Много съм доволен и от двата. Чувам добри отзиви за дизела на Ромпетрол и на Петрол. Но съм имал проблеми с бензините на Шел - имах зацапване на свещите.Възможно е да е попаднала вода в нафтата им. Фирмените ни коли ги карат с нафта на Лукойл. При -15 беше почти невъзможно да ги запалят. Следващите вечери охраната ги палеше всичките да работят за да могат да тръгнат навреме Така че колега и с на Лукойл нафтата се случват същите проблеми. Въпросът наистина е, има ли добавка или няма в нафтата на ОМВ? В тази на Петрол(Екстрафорс) слагат добавки на Сонакс против замръзване Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krisko92 Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Аз също сипвам бензин от ОМВ и от обикноврния 95 и от 100 октановия. Много съм доволен и от двата. Чувам добри отзиви за дизела на Ромпетрол и на Петрол. Но съм имал проблеми с бензините на Шел - имах зацапване на свещите.Възможно е да е попаднала вода в нафтата им. Фирмените ни коли ги карат с нафта на Лукойл. При -15 беше почти невъзможно да ги запалят. Следващите вечери охраната ги палеше всичките да работят за да могат да тръгнат навреме Така че колега и с на Лукойл нафтата се случват същите проблеми. Въпросът наистина е, има ли добавка или няма в нафтата на ОМВ? В тази на Петрол(Екстрафорс) слагат добавки на Сонакс против замръзване Май зависи от конкретната бензиностанция ми се струва. Въпроса е ако намериш едно място, в което константно е добро горивото да ходиш все там. Иначе и с Петрол проблеми не съм имал - дизел и бензин. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gwfan Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 (edited) Шурея ми кара дизелова Ксара пикасо. Зарежда само на Луколиото, с отстъпките, слага си сам добавки за подобрение на цетановото число и против замръзване и е много доволен. Аз пък съм имал проблеми с бензините на луколиото и ги избягвам, а съм доволен от ОМВ и Еко ... май в БГ всичко е до късмет и до обект. Някъде лъжат, другаде не, някъде са качествени, другаде не. Edited February 19, 2012 by gwfan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikosh Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 Колеги искам да попитам понеже мойта джипка е все още новичка за сега на 12000км някаде но ми направи впечатление на бензин когато съм докато набере колата малко предърпва и пресяца дали на някого го е правило това говоря за ховер 5 и също така да попитам някой сменял ли е свещите на джипката понеже погледнах и са някви torch дали няма да е от свещите това ? Някой ако е сменял свещи на Ховер 5 да даде информация какви си е сложил или кой са по добре за Ховер 5 nomer na dvigatel 4G69. Благодаря предварително. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ванката Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 За поведението на Н5 в студеното време мога да кажа, че нямам никакъв проблем с паленето. От както смених бензина не ми се е случвало да въртя два пъти или да подавам газ при палене. Разхода на газ започна да слиза надолу при нормално каране въпреки студеното време и градския тип на каране и не твърде дългите разстояния които изминавам за едно пътуване. Вече клони към 14 л/100. Това си го обяснявам с актуализирането на софтуера за газовата преди около 1 месец и повече може би. Доволен съм. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nmnikolov Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 А някой дали има информация за Волекса дали е наличен нов софтуер за газовата? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.