Jump to content

Младите инженери на Литекс Моторс направиха първия автомобил от пробното производство


Vitku
 Share

Recommended Posts

Младите инженери на Литекс Моторс направиха първия автомобил от пробното производство

 

 

Редакция (admin - имам press release с повече текст направо от Литекс):

 

ТОП КАЧЕСТВО ОТ ЕДИН ОТ НАЙ-МОДЕРНИТЕ ЗАВОДИ ЗА КОЛИ В ЕВРОПА

 

Младите инженери на Литекс Моторс направиха първия автомобил от пробното производство

 

Екипът от млади инженери на Литекс Моторс направи първия автомобил Great Wall от пробното производство, което стартира в завода на компанията край гр. Ловеч. Беше произведен лек пътнически автомобил Great Wall Voleex C10.

 

По този начин Литекс започна тестване и синхронизиране на оборудването и поточните линии на предприятието, както и въвеждане на системата за качество на произвежданите автомобили. С пробното производство, квалифицираните служители на завода допълнително ще усъвършенстват своите умения. На практика те ще приложат една от най-успешните и иновативни мениджмънт системи за производство на автомобили в света, което ще гарантира изключително високото качество на колите, произвеждани от завода.

 

 

gwlitex1411111.jpg

Edited by admin
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

С това е дадено началото на новото българско автомобилно производство! Безкрайно се радвам! Дано скоро започнат да бълват и автомобили за крайни клиенти, с високо качество, за да разсеем митовете, че у нас такова нещо не може да се случи и да привличаме все по-големи инвестиции :)

Link to comment
Share on other sites

Молодци. Независимо дали е правене на автомобили, мивки или каквото и да е - аз се чувствам горд от всяко ново българско производтсво. Особено това, което е в сфера, в която винаги сме искали да сме силни, но все не се е получавало.

 

Според непотвърдени слухове хората с ръцете в джобовете идват от завода на Нисан в Южна африка с по 30 годишен опит зад гърба си в автомобилната индустрия. Младежите около тях ще имат от кого да се учат и попиват опит.

Link to comment
Share on other sites

zx450y250_1203789.jpg

В завода края ловешкото село Баховица започна пробното сглобяване на автомобили от китайската марка "Грейт Уол" (Great Wall), съобщиха от "Литекс моторс". Първата кола, излязла от фабриката, е компактният модел "Волекс C10".

 

Целта на пробните сглобявания е да се тества и синхронизира оборудването и поточните линии на предприятието, както и въвеждане на системата за качество на произвежданите автомобили. Тестването на инсталациите на завода ще продължи до края на годината.

 

"Литекс моторс" планира серийното производство да започне в началото на следващата година, когато трябва официално да бъде открит и заводът на компанията. Фирмата вече има дилърска мрежа, в която от октомври се предлагат моделите на "Грейт Уол", но внос от Китай. До момента има над 150 заявки за различни автомобили.

 

На нашия пазар се предлагат компактният градски модел "Волекс С10", всъдеходът "Ховър" и пикапът "Стийд". Той ще се произвеждат в завод, разположен на близо 500 декара, с капацитет 50 000 автомобила. При влизане в пълен цикъл на производство в него ще работят около 2000 души.

 

Общата инвестиция в завода за автомобили се изчислява на 97 млн. евро, като от тях китайците осигуряват около 10%. останалите се дават от компанията на Гриша Ганчев "Литекс моторс".

 

Както е известно, последният опит за производство на нови автомобили в България е на британската "Роувър", която откри завод във Варна през септември 1995 година. Плановете са в него да се правят по около 10 000 коли годишно от модела "Роувър Маестро", а инвестицията се оценява на 20 млн. долара.

 

Начинанието обаче се проваля с гръм и трясък заради лоша маркетинговата стратегия и неконкурентната цена. Заводът затваря врати на 4 април 1996, като в него са направени едва 2200 коли.Източник - Дневник

Link to comment
Share on other sites

Най-много от всичко ми допадна,средната възраст на инжинерите,които са на снимката.Така трябва,старите сега ще им дадат вярната посока и до 5-6 години,тези които са на снимката,ще бъдат 30на годишни специалисти с опит.Дано да успее ГГ да ги задържи :) Страхотно !

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

"Това е първият автомобил, който беше сглобен в Ловеч. Изработен е изцяло от китайските ни партньори, но е сглобен в България. Този автомобил ще бъде разглобен и сглобен 150 пъти, след което ще бъде предаден за скрап. Така ще се тестват хората и поточната линия", обясни Терзиев.

 

Тестовете на поточната линия ще продължат до 15 декември. След това ще започне същинското производство, обясни изпълнителният директор на "Литекс моторс". Официалното откриване на завода е планирано за 18 февруари. "Откриването ще бъде малко по-късно, защото искаме да спазим и китайската Нова година", обясни Терзиев.

Link to comment
Share on other sites

Браво!

 

Доживяхме да видим началото, дано да пребъде и да се утвърди във времето. Радва ме факта, че млади хора, които не са свикнали да спят по комунистическите заводи (не искам да засягам хората с леви убеждения), ще работят в завода.

 

Успех на завода!

Link to comment
Share on other sites

Вече има над 150 заявки за различните модели, съобщиха от компанията

 

5df267703ea0ce9df9654c36ce8e98e1_Photo-320.JPG

Екипът от млади инженери на „Литекс Моторс” направи първия автомобил Great Wall от пробното производство, което стартира в завода на компанията край гр. Ловеч. От компанията съобщиха, че е произведен лек пътнически автомобил Great Wall Voleex C10.

По този начин „Литекс Моторс” започна тестване и синхронизиране на оборудването и поточните линии на предприятието, както и въвеждане на системата за качество на произвежданите автомобили. С пробното производство, квалифицираните служители на завода допълнително ще усъвършенстват своите умения, обясниха от „Литекс Моторс”. От там допълниха, че в завода край Ловеч ще бъдат приложени едни от най-успешните и иновативни мениджмънт системи за производство на автомобили в света, което ще гарантира високото качество на колите, произвеждани от завода.

 

Тестването на инсталациите на завода ще продължи до края на годината. Плановете на „Литекс Моторс” са произведени автомобили за реализация на пазарите в страната и чужбина да бъдат налични в началото на следващата година, когато трябва официално да бъде открит и завода на компанията.

 

Поради големия интерес на потребителите дилърската мрежа на марката в страната стартира с автомобили Great Wall внос от октомври 2011. До момента има над 150 заявки за различните модели.

 

източник:cars.bg

Edited by poroinik
преместено, тъй като има вече такава тема
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Първият автомобил от завода в Ловеч е готов

Той е тестов Great Wall Voleex C10.

Photo.JPG

 

Екипът от млади инженери на Литекс Моторс направи първия автомобил Great Wall в завода на компанията край гр. Ловеч. Беше произведен лек пътнически автомобил Voleex C10.

 

С асемблирането на автомобила се стартира така нареченото пробно производство, чиято цел е тестване и синхронизиране на оборудването и поточните линии на предприятието, както и въвеждане на системата за качество на произвежданите автомобили.

 

С пробното производство, служителите на завода допълнително ще усъвършенстват своите умения, казват от компанията.

 

Тестването на инсталациите на завода ще продължи до края на годината, а самото производство трябва да стартира от началото на 2012 година, когато ще бъде открит и завода на компанията.

 

Както вече знаете Литекс Моторс откри официално дилърската мрежа на автомобилната марка Great Wall за България, в която в момента се предлагат автомобили произведени в Китай.

 

До края на годината се очаква дилърската мрежа на компанията да бъде разширена на 15 офиса в страната, а през 2012 г. – на 22.

 

Повече инфо и снимки тук:

http://www.automedia...icle_14752.html

Edited by poroinik
Преместено. Темата се дублира.
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Без да подценявам момчетата и новото начинание, ще отбележа, че английската (британска) дума Engineer не се превежда на български като инженер, а като техник или механик.

 

Според мене съществено за успеха или неуспеха на предприятието на Гриша Ганчев ще бъде способността му постепенно да превключи на български подизпълнители (производители на части и възли), които вече така или иначе вече имат опит в производството на части за рено, дачия и др.

В случая не печалбата е важна, а морала - ако знам, че колите не само се сглобяват, но и имат 20% произведени в България части и аз бих си купил Ловечка кола.

Следващата стъпка е разработката - без проектиране в България начинанието ще просъществува само докато България е удобен плацдарм на китайците за пробив на европейския пазар, а след пробива ще им е по-изгодно и по-евтино да произвеждат в Китай.

радват ме толкова млади и умни лица.

Успех на Enginе-ерите!

 

Цената на Ц10 обаче е доста висока.

Дачия се продава в България за 12500 с ДДС. а един приятел от Румъния ми каза, че тяхното правителство имало програма, по която срещу връщане на стара кола (цената може да е 100-200 лева) цената на нова Дачия почвала от 4000 евро.

Една госпожа спомена в тоя форум, че просветът на Ц10 е доста нисък за Българските условия. От моя опит в БГ знам, че това е страшно важно за българските пътища. Дачия произвеждат коли с уякчено оказване и завишен просвет, предназначени за Източна Европа.

Изобщо пред Гришата има доста предизвикателства - управленски и с оглед на вижданията му за бъдещето.

 

Карал съм Ярис и бях доволен от нея до първата катастрофа с 20-ина км в час. Оказа се, че Ярисът отговаряше на определението, дадено от Артър Хейли за японските коли - с канап вързана (катастрофата я направих в Щатите и от повечето работилници ме съветваха да бракувам колата - аз обаче като българин си купих капак, калници, фарове, и прочие от интернет за 300-ина долара, и си я поправих)

Дано Ц10 да е по-добра от японския си аналог в това отношение.

 

Редакция от admin:

Беше пуснал 4 мнения едно след друго през няколко минути. Давам ти месечно предупреждение - ако искаш да допълниш коментарите си ползвай бутона "Редакция".

Link to comment
Share on other sites

Относно цената дачията разгледай малко нивото на оборудването и двигателя. След като добавиш малко екстри и цената скача на доста над 12500лв.

Същото се отнася и за Яриса - евтин базов модел, но с екстрите не чак толкова евтин.

Link to comment
Share on other sites

Без да подценявам момчетата и новото начинание, ще отбележа, че английската (британска) дума Engineer не се превежда на български като инженер, а като техник или механик.

 

Мисля, че статията е на български и е писана от българи, така че не виждам смисъл от това уточнение.

 

Без да влизам в езиков спор ще отбележа, че при превод една дума може да има няколко значения. Думата engineer при превод от английски със сигурност има и значение инженер - (човек завършил ТУ, ХТУ и други висши технически университети в България, със степен магистър).

Техник се превежда technician, механик - mechanic.

Друг е въпроса, че в България като всичко останало степента инженер е девалвирала доста и се изисква за длъжности, които в чужбина се изпълняват от хора завършили двугодишно техническо обучение! Имам предвид, че заглавието от снимката не е много точно, защото едвали всички които са снимани са инженери или пък всички които работят в производството са инженери.

 

П.С.

Извинявям се за това, че пиша извън темата, но трудно приемем неверни твърдения!

Edited by Migel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...