Jump to content

Драган

Members
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Драган

  • Rank
    Newbie

Profile Information

  • Карам:
    Фиат
  1. Някой искаше повече информация за Ярис. Карал съм 3 години Ярис Седан (произведен в Япония за Щатския пазар - в щатите се продава като Toyota Echo) -Главното оплакване от него по американските форуми беше, че пибипката му лесно се самонатискала - на случайно забърсване. В началото се смях, обаче после разбрах, че хората са били прави. -Другото, което им беше направило впечатление на американците (предимно амер. жени) беше стереото - изключително добро. И за това бяха прави - сравнявам със стереото на Хонда Сивик, което беше отвратително (на Опел Астра и ФВ Бора - добро, на Фиат - лошо, но по-добро от Хондата) -Твърдата пластмаса и гнусният интериор - наистина изглеждат гадни и след време направо досадни. Сравнявам с ФВ Бора, чиято вътрешност е класна; Астрата също дава чувство за уют и класа, Хонда Сивик - гадна вътрешност (амер. модел, а не продавания в Бг хачбак, чиято вътрешност е стилна); Мерцедес Е класа с дърво- личи си скъпа вътрешност, но доста безвкусна - Пак за интериора само че откъм удобство - малката Ярис отвътре е по обширна от ФВ Бората; Общо взето, колите, които описвам по-горе като безвкусни са обширни отвътре (Мерцедес Е, Хонда сивик), а тези с йкрасив интериор са тесни (Астра, Бора) - за седалките на Яриса - малки, твърди, но удобни. В това отношение ФШ Бора беше отвратително - седалки като корита, ще ти протрият бедрата отвън - Ярисът дава лесен достъп до компонентите на двигателя, за разлика от Бората (противно на общото мнение, че погерманските коли най-леко се работи - така е било допреди 20 години). Фиат Стило в това отношение е отвратителен, за да смениш изгоряла крушка трябва да вдигнеш колата на крик и да свалиш кората на предната гума (по спецификация) или ако предпочиташ можеш да свалиш акумулатора или резервоара за вода) - Двигател на Яриса - без проблеми, обаче на 120000 почна да свети лампата за проверка на двигателя - задръстен катализатор (сменя се за 50-ина долара + 30 за нов; оригинален отива към 300 зелени); Но всички коли си имат проблеми и те се знаят - Фолксвагените с електрическата система - непрекъснато им горят крушките; датчика за въздуха се прецаква на 150 хил км, на Хондите им се прецаква датчика за кислород; Мерцедесите имат прекалено много датчици 4 само на изпускателната система - някой излиза от строя след 100 хил км; на Фиата след 100 хил км се прецаква датчика за оборотите - Комфорт при каране, крен - Ярисът е най-зле от всичките коли, които съм имал (с изкл. на Шкодата на баща ми). тесните гуми намаляват консумацията, обаче на мостове със страничен вятър те е страх да не те издуха. Просто не ме кефи Яриса. ФВ и Хондата доставят удоволствие при каране, Фиат Стило и той донякъде; Мерцедес Е и Опел са прекалено меки за мене, обаче се харесват на пенсионери и жени. Ярисът обаче на никого не би харесал. -Външен вид - тук Ярисът май води класацията за стил - следван от Хонда, Бората и Стилото на едно равнище и на опашката претенциозната и грозна Е класа
  2. Без да подценявам момчетата и новото начинание, ще отбележа, че английската (британска) дума Engineer не се превежда на български като инженер, а като техник или механик. Според мене съществено за успеха или неуспеха на предприятието на Гриша Ганчев ще бъде способността му постепенно да превключи на български подизпълнители (производители на части и възли), които вече така или иначе вече имат опит в производството на части за рено, дачия и др. В случая не печалбата е важна, а морала - ако знам, че колите не само се сглобяват, но и имат 20% произведени в България части и аз бих си купил Ловечка кола. Следващата стъпка е разработката - без проектиране в България начинанието ще просъществува само докато България е удобен плацдарм на китайците за пробив на европейския пазар, а след пробива ще им е по-изгодно и по-евтино да произвеждат в Китай. радват ме толкова млади и умни лица. Успех на Enginе-ерите! Цената на Ц10 обаче е доста висока. Дачия се продава в България за 12500 с ДДС. а един приятел от Румъния ми каза, че тяхното правителство имало програма, по която срещу връщане на стара кола (цената може да е 100-200 лева) цената на нова Дачия почвала от 4000 евро. Една госпожа спомена в тоя форум, че просветът на Ц10 е доста нисък за Българските условия. От моя опит в БГ знам, че това е страшно важно за българските пътища. Дачия произвеждат коли с уякчено оказване и завишен просвет, предназначени за Източна Европа. Изобщо пред Гришата има доста предизвикателства - управленски и с оглед на вижданията му за бъдещето. Карал съм Ярис и бях доволен от нея до първата катастрофа с 20-ина км в час. Оказа се, че Ярисът отговаряше на определението, дадено от Артър Хейли за японските коли - с канап вързана (катастрофата я направих в Щатите и от повечето работилници ме съветваха да бракувам колата - аз обаче като българин си купих капак, калници, фарове, и прочие от интернет за 300-ина долара, и си я поправих) Дано Ц10 да е по-добра от японския си аналог в това отношение. Редакция от admin: Беше пуснал 4 мнения едно след друго през няколко минути. Давам ти месечно предупреждение - ако искаш да допълниш коментарите си ползвай бутона "Редакция".
×
×
  • Create New...