Jump to content
rintinty

Защо се отказвам засега да си сменя колата с Voleex C10?

Recommended Posts

Тъй като виждам, че във форума има прочит и от представители на Литекс Моторс, мисля че е добре да споделя и кое ме отказа.

Да започна с това, че на мен колата ми е нужна за лично ползване основно (всъщност единствено) в града и то обикновено съм с деца в колата.

Сега съм с дизелов автомобил (и само дизели съм карала), но бях склонна да направя компромис с вида на двигателя. Предполагам че е въпрос на навик по отношение на шофирането, но с разхода едва ли ще свикна (не пренебрегвам варианта с по- малкия двигател).

Дадения просвет/ клиренс е 11,4 което за моите виждания е ниско за българските пътища, но пак мога да направя компромис.

Предлаганото в момента оборудване е доста богато, НО защо няма въздушни възглавници за задните места. Това автоматично ме отказа на този етап.

Моите разсъждения са, че автомобил от този клас е за служебни цели- със съответно по- бедно оборудване и за семейно/ лично ползване- градско със възможно най- богато оборудване. Съмнявам се че толкова малък автомобил може да бъде предпочетен от семейство, ако могат да си позволят само един автомобил- багажното пространство е ограничено. Следователно (както е и моя случай) това е най- вече дамската семейна кола (обикновено мъжете карат по- големия семеен автомобил). Опциите за такова ползване задължително за мен включват всички елементи за сигурност по отношение на пътниците- деца. Както видях има Isofix система за закрепване на детско столче; има блокировка на вратите, но с ЛИПСАТА на въздушни възглавници за задните места не мога да направя компромис.

 

Видях, че се очаква в предлаганите опции на произвежданите в България автомобили този въпрос да е решен, но ще си остана с чакането, а така ми хареса автомобила....Като ще се чака- ще чакам електричката, хем ще е малко по- голям просвета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм запознат с технологията на въздушните възглавници, то при повечето случаи се препоръчва (и е като екстра възможността за) изключването им при возенето на деца!

 

А колкото до изискванията Ви ... то определено този модел не е вашата кола! Има на пазара достатъчно автомобили, които ще отговорят на повечето от изискванията ви! А и се очаква занапред да се обогати гамата на произвежданите у нас автомобили! Все пак ми се струва малко пресилено да сме толкова негативни и то при положение че засега са внесени малък брой автомобили и същинското производство още не е започнало!

 

А иначе е полезно да се трупат препоръки и желания на клиентите (евентуални) та да могат съответните хора да си правят съответните изводи и да коригират евентуално маркетинговите си стратегии за в бъдеще!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност възможността за изключване на въздушната възглавница е за мястото до шофьора- където може да бъде сложено детско столче в обратна посока на движението. За задните места възглавниците не се изключват.

 

А колата като визия и големина ми харесва много. Удовлетворяват ме и останалите опции, просто споделих кое не ми хареса, затова и така съм озаглавила темата.

 

За мен не е маловажен и избора Българска или чужда марка. Иска ми се да "стимулирам" българската икономика, не немска, френска или прочие, да не говорим за хилядите "морги" по автосалоните внесени от чужбина.

 

Като цяло много ми се иска това начинание да е успешно и откакто разбрах, че колите вече се продават не спирам да се оглеждам за тях по улиците.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Догодина ще влезе и по-големия седан - С30 ... той може да отговори на очакванията Ви ама от него не виждам в представителството в Габрово! Явно още не са минали през всички процедури по одобрението на модела за европейския пазар! Когато се появи обаче ще бъде точно идеалния семеен автомобил! А засега си оставаме само с компактния хечбек, "Жипката" и пикапа! Аз лично съм си харесал Hoover H6, ама и него няма да го има скоро в представителствата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

C30 не е в категорията "дамска кола", за което стана дума. Все едно да търсим Ярис и да решим да вземем Корола (то не все едно, ами си е направо същото).

За чакането на електричката – аз не бих чакал електрическия С20. Докато излезе той, на пазара ще има вече достатъчно други предложения, и то все от по-сериозни марки. Дори ще има сигурно втора ръка Leaf, кой знае (макар че нито С20, нито Leaf, са технологично наистина добри електромобили).

 

Ако трябва кола за разкарване на децата и сте гледали затова С10, защо не видите Toyota Yaris, пък дори и по-стар модел, пък дори и втора ръка? radowolf, въздушните възглавници на задните седалки, както и всички други наоколо (завеси и т.н.) не се изключват – изключва се само основната пасажерска възглавница. Това е от много години, на колите има едни лепенки със задраскано бебешко столче и ключе за изключване на възглавницата. Идеята е, че ако бебето е малко и столчето се слага обратно на движението на пасажерската седалка, трябва да няма възглавница, за да не го захлупи и притисне с кошчето към облегалката при удар. Във всички други положения децата в столчета са като другите пътници – възглавниците ги пазят.

 

Ако пък интересът към С20 е зарази електромобилността, бих съвсем сериозно препоръчал варианта да си вземете втора ръка запазена и здрава, съвременна кола с всички екстри работещи и т.н. И след това да я дадете да се конвертира – около 10 хил.лв. ще излезе или малко повече, зависи от търсените характеристики.

 

Който каквото да ми казва за "то новото си е ново", но бих предпочел кола на 4-5 години, която има всички звезди на тестовете пред нова кола, която колкото и да е прехвалена, не се знае колко години ще издържи, каква е сглобката, какво е качеството и колко добре е проектирана, но само е "нова".

 

Или вижте съответния Ярис, или си направете конверсия. ;) Само съвет, вие си решавате ;)

Редактирано от turin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде, моля, C10 не е женска кола! Който мисли подобно нещо - пред него ще изям две шкембета с по една шепа люто, 5 лъжици чесън и 4 бири, а това жена не може да го направи :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колежката сама така я нарече – "дамска семейна кола". Щом тя е купувачът и тя я е нарекла така, значи е такава за нея. Никой не казва за теб. ;) Наистина е малка кола, няма какво да се лъжем. Женска, мъжка – все тая.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, шегувам се, де... Макар, че това с шкембетата не е лошо като идея :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж ся,дай да оправим шкембетата,а другите да си мислят коя кола е мъжка и коя женска.Защото аз основно виждам "жени" с Х6,7мици,Туарези и прочие,които могат да поберат поне 3 от т.нар. женски коли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам едно питане.... Двигателите по лиценз ли се правят (ако е така ПО КАКЪВ) или са си китайска разработка?

Същото питаме ми е и за скоростните кутии.НЕ забелязах да се предлагат модели с автоматични таклива,защото не са внесени или просто не правят изобщо?

Благодаря предварително.

А според мен -женска кола е тази на която частите и ремонтите са им евтини ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

rosso666, двигателя се води собствена разработка. Но Great Wall 1.5L VVT-i двигателя дооооста прилича на Toyota 1.5L VVT-i двигателя:

 

269839-8th-gen-Civic-becomes-an-inspiration---Greatwall-Voleex-C50--engines.jpg

 

Разгледани от близо двигателите имат малки разлики - може да се каже, че Great Wall са заложили на изпитан и хубав двигател. По-натам ще се предлага и автоматик, CVT (безстъпкова скоростна кутия), такива обикновено могат да се похвалят като по-икономични от ръчните и работят изключително плавно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз - преките ми впечатления от С10 са от пловдивския панаир, като цяло са добри - красива доста добре оборудвана градска кола, доста прилично качество на материалите в купето за разлика от Н6, но сега по темата:

 

1. Клиренсът на автомобила си е напълно достатъчен, с малко по-вече внимание и желание може да се качи или премине през всяко нормално препятствие на пътя - за дупките по нашите пътища няма какво да говорим, там нищо не ни спасява освен валяк или спидера на Анакин Скайуокър :) дори бих казал, че по-висок клиренс вече ще приближи колата до друг клас автомобили, да не говорим за стойката и външния вид.

2. Като се има предвид, че автомобила ще го използвате "основно (всъщност единствено) в града" не разбирам какъв точно е проблема с липсата на въздушни възглавници за втория ред седалки!? Нали се предполага, че няма да развивате скорости по-високи от 50 км./ч., а при скорост до 50 км./ч. ползата от въздушни възглавници за отзад е доста спорна, особено като говорим за малки деца. Странични завеси е друга работа, но те вече ще оскъпят допълнително автомобила. Нека да си представим следната ситуация /не дай Боже!/ в автомобила сте вие като водач и 2 деца, настъпва ПТП при което се отворят и 4-те въздушни възглавници вие сте добре, но не е ясно как са децата отзад - първо вие трябва да се преборите с колана и въздушната възглавница отпред което повярвайте въобще не е лесно особено в стресова ситуация, след това трябва да се повторят същите процедури отзад с пищящите и ревящи деца, губи се ценно, а възможно е и жизненоважно време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз - преките ми впечатления от С10 са от пловдивския панаир, като цяло са добри - красива доста добре оборудвана градска кола, доста прилично качество на материалите в купето за разлика от Н6, но сега по темата:

 

1. Клиренсът на автомобила си е напълно достатъчен, с малко по-вече внимание и желание може да се качи или премине през всяко нормално препятствие на пътя - за дупките по нашите пътища няма какво да говорим, там нищо не ни спасява освен валяк или спидера на Анакин Скайуокър :) дори бих казал, че по-висок клиренс вече ще приближи колата до друг клас автомобили, да не говорим за стойката и външния вид.

2. Като се има предвид, че автомобила ще го използвате "основно (всъщност единствено) в града" не разбирам какъв точно е проблема с липсата на въздушни възглавници за втория ред седалки!? Нали се предполага, че няма да развивате скорости по-високи от 50 км./ч., а при скорост до 50 км./ч. ползата от въздушни възглавници за отзад е доста спорна, особено като говорим за малки деца. Странични завеси е друга работа, но те вече ще оскъпят допълнително автомобила. Нека да си представим следната ситуация /не дай Боже!/ в автомобила сте вие като водач и 2 деца, настъпва ПТП при което се отворят и 4-те въздушни възглавници вие сте добре, но не е ясно как са децата отзад - първо вие трябва да се преборите с колана и въздушната възглавница отпред което повярвайте въобще не е лесно особено в стресова ситуация, след това трябва да се повторят същите процедури отзад с пищящите и ревящи деца, губи се ценно, а възможно е и жизненоважно време.

 

А, ако се удари в друга кола, която също кара с 50 тогава какво правим ? Пак да не говорим, че има доста хора които карат с повече от 50 в града.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля ,че еър бег за отзад ще е достатъчно да бъде наличен като опция , защото това оскъпява , а при автомобил който се ползва изключително от един , двама души това не е рентабилно в този клас.

За тези ,които искат максимална сигурност ще трябва да изчакат и опцията за ESP .

Ползването изключително само в града пък налага и автоматична скоростна кутия в случая CVT , отлично решение за този клас автомобили. Имам в семейството Фиат Пунто с такава кутия производство на Субару и мога да кажа ,че е много икономична и безпроблемна за поддръжка ,а за кефа от автомат в града няма какво да говорим .

Впрочем да не забравяме ,че това всъщност е малък клас автомобил и да не го натоварваме със супер очаквания като за S класа , въпреки , че от GWM са го набъкали с екстри до козирката .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен това, че колата е с малки размери, не означава че не трябва да има възможност за повече екстри. Малкият размер предполага по- лесно намиране на място за паркиране- с моята кола си търся място с 1метър по- малко от това което търси съпругът ми. Определено моите шансове са по- добри. Да не говорим, че в МОЛ- овете също паркоместата са малки и когато сме с неговата кола заемаме 2 места. Е то и някои малки коли заемат място за две, но проблема е в зад кормилното устройство!

Относно автоматичната скоростна кутия- аз не съм фен, но не смятам че мнението ми е миродавно. Когато можеш да избираш измежду повече опции- все ще намериш твоята конфигурация.

 

Квалификации като "служебен", "дамски" и пр. автомобил е според това за какво се ползва, така че колегата poroinik (на когото завиждам за новата придобивка) да не се засяга. А относно лютите шкембета- победата му е служебна, аз не ям нито люто, нито шкембе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с "дамските" автомобили е доста остаряло мнение.

В големите европейски градове се карат основно малки хечбеци. И от мъже и от жени...

Икономичност и лесно паркиране. А и повечето от тях имат предостатъчно място отпред дори и за по-едър мъж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, Гледах клипчето и определено модела ми направи добро впечатление. Виждах го вече на живо и също изглежда добре. Карам и Дачия логан,

и като за работа е с нисък клас оборудване.

сядал съм в по-добри и въпреки луксозния вид има неудобства.

За сега съм определено добре настроен и към автомобила и към инициативата.

Очаквам Vollex 30 (или 50 Ако не е много голям) :)

Единствено се надявах цената за базовите да почва от около 13,500 лв.

Интересно е и как се монтира газовата уредба и каква и е цената. За нашите условия е много полезна опция ако е достъпна.

 

А не мислите ли че много прекаляваме с еърбезите ??

Все пак те са сламка за удавник...

Повече внимание трябва да отделиме на умения за шофиране, пеценка и реакция към ситуацията, а ако стигнеме до там да се осланям на еърбега то съм допуснал дузина грешки преди този момент. За щастие за 18год, стаж не ми е дотрябвал дано и така да продължава.

В концепцията на градски автомобил това не е водещ акцент !

Но да четеме, как коли от среден-висок клас имат по 8 еърбега и да искаме ниския клас да е пак с толкоз... и да е ако може на цената на каруца ... няма го никъде по света и у нас :):):) Който може да дава 40 000 Евра и да си взима комфортна и сигурна кола.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На днешно време не може да се говори за "женски" и "мъжки" автомобили... по време на криза забравяме, че караме "женски" автомобил... винаги ще е по удобно в големия град да имаш малка кола, което е практика в Европа от много години... маневрена, лесна за паркиране, предполага малък разход... и все пак не ми е приятно, когато до моето мъниче се паркира някоя 20 годишна пикла с някоя Х5 или Cayenne!

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

А не мислите ли че много прекаляваме с еърбезите ??

Все пак те са сламка за удавник...

Повече внимание трябва да отделиме на умения за шофиране, пеценка и реакция към ситуацията, а ако стигнеме до там да се осланям на еърбега то съм допуснал дузина грешки преди този момент. За щастие за 18год, стаж не ми е дотрябвал дано и така да продължава.

В концепцията на градски автомобил това не е водещ акцент !

 

И тук неминуемо идва въпросът- Знаеш ли с каква скорост се правят тестовете на ЕURO NCAP ?

 

Колкото до сламките, като ме натресе някой, който "случайно" не ме е видял, въпреки цялото ми внимание и концентрация... Предпочитам да ги имам в цели наръчи, отколкото да разчитам, при липсата им, тялото ми да поема и абсорбира енергията от това натрисане...

 

Автомобилните производители от години работят по усъвършенстване на сигурността на продуктите си...ти току що реши, че за градско шофиране тя е маловажна и с лека ръка я зачерта....

Редактирано от viggen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам едно питане.... Двигателите по лиценз ли се правят (ако е така ПО КАКЪВ) или са си китайска разработка?

Същото питаме ми е и за скоростните кутии.НЕ забелязах да се предлагат модели с автоматични таклива,защото не са внесени или просто не правят изобщо?

Благодаря предварително.

А според мен -женска кола е тази на която частите и ремонтите са им евтини ;)

voleex c30 ще се предлага и с cvt кутия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

90% от колите по улиците са над 10г и никакви съвременни тестове няма да минат и с 1 звезда.

Много ми е смешно, когато хора с коли с по 1 или 0 възглавници са много загрижени за "звездите" на GW от тестове.

Със сигурност Волекса е по сигурен от 15 годишните барутници, с които е пълно в Родината

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се не визираш мен с горното си мнение...

Защото е също много смешно да обобщаваш и събираш в изречение от 10-15 думи всички загрижени за сигурността си. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами дори и теб да визира е ПРАВ 100%, а нима не сме виждали размазани скъпи коли покрили с най-много точки тестовете??... така, че тези 10-15 думи са напълно достатъчни

Редактирано от ivoachov69

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хей!

По принцип, размазани скъпи коли, с много звезди (между другото, има и евтини коли с много звезди) и само размазани коли, с малко такива, са две напълно различни неща!

Едно е да стоиш в първите, съвсем друго във вторите! Това са безспорно доказани неща, с многобройни тестове!

А и "размазване" е широко понятие, което предполага дълга и обширна дискусия. Например- как се размазва, при каква скорост се размазва, до колко се размазва, кое се размазва, дали при удар наистина не трябва нещо да се размазва и.....т.н.......Не ми се влиза в такава полемика!

 

 

Не скачай, като доберман да защитаваш "каузата"!

Изпадането и в двете крайности- фанатично и сляпо да защитаваш нещо и другата, фанатично и сляпо да го отричаш, не са никак хубави състояния !!!

Не съм казал, че Great Wall са по-малко сигурни от други марки на по 15 години!

Всъщност, не съм споменавал изобщо марки!

 

И да, наистина е смешно да обединяваш "всички", по какъвто и да е критерии, в едно изречение!

Например, как и къде точно го видя това, че всички от тук загрижените за сигурността си, карат коли с 1 до 0 еърбега ...? Има камера в моя гараж ли...или в тоя на останалите загрижени?

Хайде без генерални обобщения, моля!

 

Между другото, с голямо любопитство очаквам тестoве на колите на Great Wall, правени от и публикувани на сайта на EURO NCAP.

http://www.euroncap.com/home.aspx

Редактирано от viggen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не смятам да защитавам "каузи", казвам кавото мисчя :), АЗ БИХ СМЕНИЛ 9 - годишната си Алфа с 10 еарбега за волекса, ето това е темата тук и това би било един ПРАГМАТИЧЕН ИЗБОР...

Редактирано от ivoachov69

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×