Jump to content
Great Wall Motors Фен Форум
nmnikolov

Необходими документи за изрядна газова уредба?

Recommended Posts

Отоново повдигам тази тема, защото е важна, но вече повече от година не мога да разбера какви документи трябва да имам за газовата уредба, за да е документално изрядна. Моята е сложена Май 2012 допълнително след закупуване на автомобила и нямам абсолютно никакви документи за тази газова уредба. В талона на колата си е единствено бензин, нямам и паспорт. Доста време отделих през тази 1 година да се ровя във форуми за да проуча въпроса, но навсякъде различни неща се пишат. Сериозният проблем за мен е какво би станало недай си боже при едно сериозно ПТП? Дали застрахователите няма да откажат изплащане на застрахованата сума заради документално неизправна газова уредба? Миналата година когато попитах Митвас дали не трябва да ми предоставят някакви документи като паспорт, извършен монтаж и дали трябва да се регистрира в някакъв орган ГУ ми заявиха, че въпроса е висящ за момента и предстоят законови промени. От тогава обаче минаха поне 7-8 месеца и все още нямам никаква представа как се процедира. Колеги, моля да споделите как стои при вас въпроса и съоветно имате ли описано бензи/газ в талона, имате ли паспорти и т.н.? Интересно ми е да споделят мнение колегите, които са си получили автомобила директно с газова уредба и всички регистрации и изваждането на документите са извършени от сервиза. Какво пише в техните талони, имат ли паспорти и бяха ли им сложени стикери "газ" на задното стъкло.

 

Edit:

Преди малко попаднах на тази тема: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=3662566&sid=782d1fd09ec7e718402f62a1113e93c7

Полицаите дори се и заяждат понякога...

Редактирано от nmnikolov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мина времето до преди 2 години, когато прегледа за газта бе отделно. Сега е с прегледа на колата и те питат имаш ли газова уредва. Някъде е с 10 лева по скъпо.Проверяват те с газоанализатор дали не издиша и те пускат. Документите за прегледа са и документи за газовата уредба. Т.е. се облекчи режима. Кола не се пали от газта , а от бензина щото се кара на газ и бензиновия  тракт  винаги се забравя.

ГОРЕ В ПОСТА : никъде не пише газова уредба , а гориво бензин и газ и щом има преглед - няма кой да се заяжда.

Редактирано от st.videv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де ама аз след като съм сложил газовата уредба не съм минавал на технически преглед, а такъв ми предстои едва през февруари 2015 година. До тогава така ли ще си карам с талон, на който пише само бензин? И дали няма точно за това да се заядат?

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не се притеснявай,когато дойде време за преглед на техническия пункт ще отбележат че имаш газова уредба и ще минеш спокойно.Газовата ти уредба е нова и няма проблеми,принципно към уредбата трябва да имаш паспорт,кога е сложена,номер и вместимост на бутилката и най вече отзад на стъклото трябва да има лепенка внимание ГАЗ.Защото забелязах,че на Ховарите май няма и за това може да бъдете глобени от служители на КАТ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Niki точно това е въпроса. От дилърите респективно Литекс твърдят, че няма нужда да се слагат лепенки "ГАЗ". Лично и аз съм питал и това твърдят. Минах на ГТП и въобще не ми я гледаха газовата. Сигурно 3 пъти им казах, че имам газ и ми казаха, добре няма проблем и всичко е наред.

 

Относно паспорт, имам попълнена информация, но е в жапката сега не мога да го цитирам точно. Изисках си да ми я попълнят защото не беше.

 

Сега при мен е ОК защото съм минал ГТП, но колегата не е. Но и аз нямам лепенка за ГАЗ. Остава си така неясно. 

 

Не съм видял нито един GW с лепенка за газ.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка лепенката се слага за да може да се уведоми пожарната при инцидент-катастрофа,късо съединение и или др неща,дано не се случват :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лепенката "ГАЗ" е задължителна и го пише в един от правилниците на КАТ. След като дилърите слагат газовите уредби, то те трябва да ги слагат. Ванка, ти на какво казваш паспорт? Предполагам не на гаранционната книжка на газовата уредба или точно на нея и казваш така? Аз друго освен нея нямам. Лепенка ГАЗ не съм слагал засега, защото няма да мога да паркирам в подземни гаражи на молове и т.н. А така няма как да разберат, че карам на газ.

Редактирано от nmnikolov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих. Попълнена ми е гаранционната карта. Това е оставило грешен спомен, че е паспорт. Нямам паспорт на газова уредба, като преди години каквито бяха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лепенката GAS БЕШЕ задължителна,както беше задължителен и отделния преглед,а за паспорта не съм на 100% сигурен,но и той отпадна май.Това ми го казаха с пункта за ГТП,тъй като на Нивата имам и метан и газ.Попитах я лепенка или преглед,нещо трябва ли да правя,тя ми каза,че ако усетя да мирише или ако има проблем да ида на газаджии и писа,че била наред инсталацията.Кое е вярно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Газовите и метанови уредби ще станат незаконни от 1 март догодина, ако в големия талон изрично не е посочено, че колите могат да се движат освен на бензин и на друго гориво.

Поставянето на инсталация за алтернативно гориво ще се счита за изменение в конструкцията на автомобилите според наредба № Н-3 на транспортното министерство, която влиза в сила от тази дата.

Промяната ще засегне 800 000 шофьори, които ще трябва да платят около 300-400 лева, за да получат протокол, според който колата им е проверена. С него трябва да отидат в КАТ, за да бъде вписано в големия талон, че колата може да се движи и на газ или метан. Едва тогава уредбите ще бъдат узаконени и собствениците няма да подлежат на санкция.

Единственият шанс шофьорите да спестят тези пари е до1 март да отидат в КАТ и да впишат в големия талон алтернативното гориво, с което колата може да се движи. Това се води смяна на регистрацията и струва само 20 лева, отбелязва "Монитор".

За целта трябва да носят всички документи на колата, валидна гражданска отговорност и да заявят желанието си за смяна на регистрацията.

Освен за завареното положение наредбата ще важи и за всички автомобили, които си слагат газови или метанови уредби след 1 март. Тогава обаче те ще са задължени да платят около 400 лв. за прегледа на изменението в конструкцията на колите си. 

 

Цената на услугата още не е уточнена, тъй като фирмите и сервизите, които ще я извършват, още имат време да кандидатстват за разрешително.

Експерти от "Пътна полиция" коментираха, че промяната не е толкова наложителна и все още има шанс министърът на транспорта да промени наредбата и или да удължи гратисния период или изобщо да отпадне това изискване.

 

http://www.dnes.bg/stranata/2013/11/24/800-hil-bylgari-uzakoniavat-gazovi-uredbi-sreshtu-400-lv.207188

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те ще си бъдат легални просто след 1 март 2014г ще излиза по скъпо да се узаконят газовите уредби,сега да минеш през кат ти струва 22лв за да смениш талоните,а след това ще се прави от частни фирми които май ще издават сертификат за да минеш през кат.Според мен това пак е някаква измислица за да напълнят малко хазната или за вдигнат цената на газта защото не се знае колко точно коли карат на газ.Другата изненада която се очаква е да се сменят пак регистрационните номера на колите защото не били точно по изискванията на ЕС,но за това по нататък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=2471916 пише, че глобата ако не си смениш талона е от 2000 до 7000 лв... Аз мисля да си сменя талона в следващите месеци, но се чудя какво точно са "всички документи на колата"? Не знам също дали трябва да се носи някакъв документ, че е сложена ГУ(аз май нямам такъв). Нека някой знаещ да ни светне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде по телевизионните предавания, чух мнение на експерт по въпроса, че наредба за вписване на наличие на алтернативно гориво съществува от доста години. но не се спазва. Разликата сега е, че трябва да се минава на ТЕХНОТЕСТ за конструктивно изменение.

 

В този ред на мисли нашите "фабрични" газови уредби, не беше ли редно да са вписани в големия талон?!

Но това са си празни думи, ще се пререгистрираме и това е.  Правят ни на маймуни с всякакви норми и изисквания.

 

Трябва да има ред в контрола на газовите уредби. Преди години за да минеш на ГТП, трябваше да си минал през специализиран сервиз и да са ти попълнили паспорта след проверка на изправността й. Това упражнение цели само да се впише, че имаш ГАЗ/МЕТАН. Въпроса е и какво като пише в големия талон, че имам газ?? Важното е да се проверява изправност, а тук се гледа хартийката да е в НОРМАТА.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това което разбрах за сега е, че трябва да се предостави в КАТ голям талон + паспорт за газовата. За сега не ми е съвсем ясно гаранционната книжка дали върши работа за пред КАТ. Това което искат е сериен номер, които го има в книжката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванката : В този ред на мисли нашите "фабрични" газови уредби, не беше ли редно да са вписани в големия талон?!

Но това са си празни думи, ще се пререгистрираме и това е.  Правят ни на маймуни с всякакви норми и изисквания.

 

И аз това питам, защото съм карам фабрична кола с метан и в големия талон си пише бензин/метан , аз вече сменях един път талон на колата понеже бяха сбъркали имената и вместо 20лв лизингодатела ме товари на 70лв сега пак 70лв............... Абееее ,ще се плаща,кво да се прави,ама ако бяха го вписали преди нямаше да се виси по опашки, на Голфарата и смених цвета и минах по каналите,понеже сложил тамън газовата ги питах ,дали е редно да се запише в талона така или иначе го сменям. Отговора беше "не няма такова изискване" а тогава минахме за 24мин барабар с отпечатването и ламинирането на талона,това беше точно преди Коледа миналата година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е новост и преди си се пишеше в талона втори вид гориво. Талон на колата и аз сменях заради някаква грешка, но мен не ме натовариха. На мен ми е интересно тези от вас, които са си купили колата още от началото с газова дали имат вписани в големия талон и Газ? Ако нямат то вината е в дилърите и те трябва да понесат вината, понеже всеки от нас си е платил за услугата да му регистрират колата, а накрая не е регистрирана коректно. Отделно както примерно е случаи с Манол (poroinik) той си купува кола с газова по договор, но газовата му я слагат след няколко месеца поради липса на налични газови. Тук вината е в Литекс и те трябва да поемат всички разноски за смяна на талона. При моят случай нямам никакви претенции към никого, защото сложих газовата допълнително след покупката.

Редактирано от nmnikolov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги за всички които са си купили колите с газови уредби от представителствата е трябвало да ви ги впишат още при първата регистрация,така че ходете при дилърите и им ги давайте да ги пререгистрират.Всички Фолксваген Кади който е фабрично на метан се регистрира и пише в талона газ/метан,а те са с фабричен метан поставен от завода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това изречение какво означава?

По силата на този факт не би следвало спрямо собствениците на тези моторни превозни средства да се прилагат санкции съгласно разпоредбите на ЗАНН. 

 

Хора, я снимайте този паспорт как изглежда. Аз май нямам такова нещо (търсих ама не намерих). Мисля че имам само някаква фактура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това изречение какво означава?

 

Хора, я снимайте този паспорт как изглежда. Аз май нямам такова нещо (търсих ама не намерих). Мисля че имам само някаква фактура.

 

Питал съм Митвас за паспорт за газовата и ми казаха, че такъв вече не се издава. Единственото, което имаме е фактура и гаранционна книжка, коята не знам дали ще приемат от КАТ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Здравейте,

искам да питам дали е възможно да се промени талона в най-близкия КАТ или трябва да се ходи в този където е регистриран автомобила .

Благодаря предварително.

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен много ме съмнява да може да се промени в най-близкия КАТ... Предполагам трябва да е там, където е регистрирана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига спекулации. Това е залепено в КАТ (снимката е от преди малко):

032080310-big.jpg?r=0

И след това хората са си тръгнали и пред КАТ София изглежда така (снимки от 14:30 днес):

post-5354-0-02503300-1385470065_thumb.jpg

 

post-5354-0-25274000-1385470071_thumb.jpg

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз колкото и да го чета не мога да разбера сто процента какво трябва да правя. Колата съм я регистрирал 11.2011 и е минала първоначален технически преглед тогава. Газта съм я монтирал някъде 03.2012. Т.е. според последното изречение от снимката би трябвало да не могат да ме глобят дори и да не си сменя никога талона. Малко двоен стандарт се създава - един милион коли със съществуващи газови минават между капките, а всички от 03.2014 нататък трябва да са в съответствие със закона...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го разбирам така, че ще трябва да си сменим талоните за да пише, че има и алтернативно гориво, но няма да минаваме проверка за изправност на газовите ни уредби, защото сме в заварено положение. Явно за смяна на талоните след като нямаме паспорт ще е достатъчно да покажем фактура, гаранционна книжка или пък просто да напишем декларация.

 

Отделно ние първоначален технически преглем сме минали коректно и макар, че след това сме сложили газови уредби в момента на поставяне не е имало изискване за допълнителен преглед на изправността на уредбата и сме в заварено положение. Следователно ще си минем на ГТП едва след като изтече 3 годишния срок и дотогава ще си свиркаме стига да не изменят пак правилата преди това.

Редактирано от nmnikolov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×