tishkov86 Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 здряавейте на ховъра , който си взех , както най-вероятно на всички гумите са good year wrangler ALL WEATHER това значи ли че са всесезонни и че мога с тях да карам и зимата или трябва да си набавя зимни гуми. някой карал ли е с такива гуми зимата и какви са впечатленията му!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pa4kov Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 здряавейте на ховъра , който си взех , както най-вероятно на всички гумите са good year wrangler ALL WEATHER това значи ли че са всесезонни и че мога с тях да карам и зимата или трябва да си набавя зимни гуми. някой карал ли е с такива гуми зимата и какви са впечатленията му!? Дилъра препоръчва да се сложат чисто зимни гуми. Въпреки, че може и да се кара с тези гуми, при тежки зимни условия (сняг, лед, киша) на тях не може да се разчита. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterst Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Изборът на гуми е доста сложен процес, особено свързан с нашите климатични условия, къде и как ще се използва колата и разбира се наличностите при вносителите. А дилъра си има стандартни приказки, защото повечето хора си нямат представа как се кара джип парт тайм със задно задвижване, та зимата наистина е най-добре със зимни гуми. Други дилъри са и вносители на гуми, та намекват за падане на гаранция, ако не купиш от тях едни (доста) скъпи гуми, които можеш да си намериш (същата марка, модел, размер) с 30-40% отдолу при нормалните вносители. Но това е друга тема. За зимата със задно задвижване си е доста опасно от завъртане, за това при много каране на асфалт и утъпкан сняг е добре гумите да са чисто зимни. Но и никога не трябва да се забравя, че внимателното шофиране е на първо място, пред всякакви гуми, 4х4 задвижвания и т.н. По-високата скорост и по-рязко завъртане на волан или забиване на спирачки и ефекта от всички "екстри" отива в канавката или на някои по-лоши места. Който кара из региони, където не се почистват често пътищата, ще усети, че зимните гуми в дълбок и мокър сняг почват да правят едни кофти номерца, като се замазват здраво и няма потегляне. За такива условия доста хора взимат по-агресивна шарка на AT (all terrain), а някои и на MT (mud terrain) гуми, за да може гумите да се самопочистват и да успяват да загребват снега. Тук обаче повечето МТ гуми са ужасни на утъпкан сняг и пързалят много повече от летни магистрални гуми (те самите МТ гуми се водят летни), но има и МТ гуми с ламели в блокчетата, както са и зимните гуми, та все пак има и възможност за по-голяма универсалност на използване. Такива МТ гуми се намират трудно при нашите вносители и цените са им доста високи, но на който му трябват - ще намери. Много хора, привикнали с парт тайм 4х4 системите ползват AT (all terrain) гуми, които са пригодени за ползване на всякакви терени, включително и на сняг. Това са гуми с компромис към всички терени, както са и всесезонните, но имат достатъчно добър успех и на кален терен, камънаци, неутъпкан сняг и могат да се ползват извън асфалтовите пътища. Хубавото на тези гуми е, че са правени да се използват на джипове, пикапи, малки камиони целогодишно и на всякакви пътища и климатични условия. При натрупан опит и повече внимание, с подходящо избрани АТ гуми може спокойно да се кара целогодишно по нашите пътища. Имат и друго предимство - направени са да издържат по-дълго, тъй като се ползват и в доста натоварени камиончета и пикапи (при някои марки и модели се разпознават по означението LT - light truck до размера на гумата и дебелината на протектора е по-голям от тези без това означение - примерно 16мм при LT срещу 11/13мм за тези без). Та моят извод от последните години е, че който не знае каква точно гума му трябва, то зимата кара чисто зимни и не се навира в дълбок сняг, а лятото си кара летни гуми, и пак не се завира където не трябва Иначе е кеф да се пори пресен пухкав сняг или да се правят дрифтове на някой голям (и празен) паркинг 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterst Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 (edited) Ето и един добър пример при модифициран Hover с добавен самоблокаж в задния диференциал, т.е. въртят и двете задни гуми и едната предна: И тук вече има и блокиращи касети и в двата диференциала, но снегът си е казал думата Нищо и никакъв сняг като дълбочина, хубави гуми (но не приличат да са АТ или МТ по шарка), блокажи..... ииии всички гуми се въртят, но колата не мръдва При стандартния Hover (т.е. без промени по диференциалите) положението ще е доста по-зле За това една лопата върши повече работа, а в такива условия е най-добре да има и помощ от приятел, та добавяме и въжето/колана за теглене в багажника като задължителна екипировка. Edited July 16, 2012 by peterst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gwfan Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Ако това са хубави гуми аз съм извънземен!?! Аз с рендака съм минавал в къде-къде по-дълбок сняг ... или гумите му нямат нищо общо с думичките "зимни" и "хубав" ... или драйвера е тотален некадърник. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterst Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 (edited) То шофирането на скорост през такива места са ясни. Въпроса е, когато колата спре на едно място. А и клипчетата показват добавените блокажи по най-добрия начин - на място в хлъзгавото и всички гуми се въртят. Вижда се и липсата на шофьор Та малко газ и сигурно се излиза от ситуацията на клипчетата, но може и да стане по-лошо Аз бях в подобна ситуация на Плана до конната база (до космическата станция), само че там положението беше доста кално (дълбокия мазен сняг е близък по гадост до калта) и ефекта без два блокажа (само с неясно работещо LSD отзад) беше здраво въртене на място около остта си и почти никакво помръдване, докато не разклатих колата напред-назад и успях да хвана по-твърда основа и с много натискане на 1-ва бавна успях да се измъкна със страхотен танц Е, лятото ходят и леки коли там, но тогава (март месец) не видях нито една да е слязла от асфалта А калчицата беше само 5 пръста, нищо особено................. Edited July 16, 2012 by peterst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turin Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Тези клипове са рекламни и показни за блокажите на диференциалите, затова така са ги направили – да се види как се въртят гумите заедно. На първото – заден блокаж, на второто – два. Иначе това не е пример за правилно каране в сняг, даже напротив. Но целта на видеото е друга, затова даже сигурно нарочно са я бухнали в сняг и са й превъртели гумите да загладят, за да може да снимат как се въртят колелата. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterst Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Спора какви гуми кога и къде, или пък кой е по-шофьор, може да бъде преместен някъде другаде. Че ще се почне как родителите ни били карали жигулита и москвичи с видинките, докато ги скъсат, кой от къде минавал и как минавал, но според мен изобщо не му е мястото тук в тази тема. Темата е какви гуми през зимата. И отговора е: зависи от терена и къде ще се карат, и вече съм написал моето мнение: Та моят извод от последните години е, че който не знае каква точно гума му трябва, то зимата кара чисто зимни и не се навира в дълбок сняг, а лятото си кара летни гуми, и пак не се завира където не трябва А който иска да кара с летни изтъркани сликове по замръзналия асфалт, стига да не пречи и да не създава опасност за останалите участници в движението! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ванката Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 (edited) С гумите на Ховера M+S тази зима карах по заледен път и градски условия по непочистени улици, както и го пробвах на неутъпкан сняг около 20 см. Гумите вършат работа и без никакви драми с внимателно каране. По непочистено околовръстно с 80 км/ч и 4H джипа си вървеше стабилно. За извън пътя при преспи определено смятам, че не са подходящи тези гуми. Мисля да си сложа чисто зимни гуми за следващия сезон. Според мен гумите са си добри. Гледах една Каптива със същия размер гуми пак Goodyear само че Ultra Grip M+S. Така че тези гуми не са екзотика и се ползват доста. Edited July 16, 2012 by leomm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterst Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Goodyear UltraGrip си е чисто зимна гума и според някои сравнения е една от най-добрите зимни такива: http://www.tirerack....sp?type=W&VT=LT Всесезонната Goodyear Wrangler All Weather HP е съвсем друго нещо и ето как стои спрямо конкуренцията им в класа за всесезонни гуми: http://www.tirerack.....jsp?type=SSTAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ванката Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Гледах го онзи ден, пишеше M+S.Не вярвам в тези жеги да кара със зимни или пък да не съм дал коректен пример, за което много съжалявам. Ще го проверя. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterst Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 M+S е означение за mud+snow, което е прекалено обобщаващо, но все пак с такова означение се предполага, че гумата все пак е тествана по някакви критерии за стабилност на сняг. За кал (mud) определено се изискват гуми с доста по-различна шарка Но и тук има един проблем. Някои "кални" гуми имат символ за М+S, а те откровено са си опасни при утъпкан сняг... По същия начин символ със снежинка върху гумата се поставя, след като е направен тест по изисквания от някакви организации. Тези означения имат различно значение примерно в Европа или в САЩ, където на едното място е тествано каране с висока скорост, маневриране, спиране и т.н, а на другото просто дали с гумата може да се потегли на сняг, така че присъствието на такива символи, не е признак, че гумата върши своята работа в такива условия. Също така дадена марка (GoodYear в случая) не определя качеството на гумите. Всички производители имат множество модели, някои хубави, други посредствени, трети продавани чрез договорки с производители на автомобили (Mitsubishi и Toyota май продават със "stock" гуми своите SUV Pajero 4 и Land Cruiser 150 с някакво AT на Dunlop, което по всички класации е просто гума, с която да подкараш автомобила до следващия гумаджия), но има масово хора, които карат години с тях. Съответните производители имат доста по-качествени гуми, но цените са малко по-различни и малко собственици правят такива замени веднага след покупката. По тази причина е добре да се преглеждат и тестове на разни списания или независими организации как се държат гумите при даден терен. Горе пуснах два линка за зимни и all weather гуми, но всеки може да погледне класациите на други източници и да си подбере своята гума. И тук възниква големия проблем в България, че просто липсват наличности от това, което човек търси. Дори и да е най-масовия размер, който се продава... За това и масово се кара със сток гумите, после се купува какво да е и хората почват да имат кофти мнение за дадена марка според един модел, който са пробвали. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radioworld Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Предполагам, че на всички пишещи в тази тема е ясно, че понятието "все сезонна гума" е компромис. Принципно такава материя не може да се произведе която да има едни качества и поведения през лятото и да ги променя в коренно различни през зимата .Такива гуми се произвеждат за масовия потребител, който кара повече в градски и сравнително почистени извън градски условия, и ако днес не успее да потегли заради малко повече сняг, не е фатално.Общо взето без екстремности и ако караш разумно да се прибереш жив и здрав. Друг е въпроса ако караш в планински условия или там където вали често и в големи количества сняг - тогава просто си купуваш зимни, защото с "все сезонни" рискуваш често да преспиваш по пътищата.Както и ако пролет - есен си в гората - естествено е да караш гуми предназначени за кал. В нашата страна може би 30% зимата е такава, че се налагат специални гуми за специални терени....и най-вече за тези които си падат по предизвикателствата. За останалите 70% са достатъчни и все сезонни да могат да се предвижват по пътищата (когато са почистени) разбира се..... Но иначе спор няма - темата е интересна и има много професионални мнения на които може да се доверим. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
st.videv Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 (edited) Днес си сложих l в сравнение с тия всесезонни Тойо, може да са по добри...Ще видим и ще пиша... Edited May 23, 2014 by st.videv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poroinik Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Много офтопик: Цените за толкова големи гуми направо "къртят"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
st.videv Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 (edited) Да, нали знаеш , че "Сиромах човек жив дявол" Edited May 16, 2014 by st.videv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterst Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 (edited) Тези Bridgestone са най-добрите зимни гуми за джипове и то не само по тестовете, а и от личен опит. Миналата есен при гумаджията ми показаха такава с ДОТ 2006-та, та грайфера си беше мек като на чисто нова зимна гума от същия модел, но дот 2012... Честито! Най-добрият избор за зима и асфалт Edited October 22, 2013 by peterst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
st.videv Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 (edited) Радвам се за оценката, за пръв път ще карам такава зимна. Edited May 16, 2014 by st.videv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki-25 Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Г-н Видев с здраве да си ги карате,аз тези дни сложих Nokian Lapponia W SUV Чисто нови и ще видя как ще се държат на пътя,малко солено ми излязоха,но новата гума си е нова и за това не правя компромис Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
st.videv Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Да си жив и здрав да ги караш... и овации соленото излизо сладко.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JI_GIT Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 някой пробвал ли е да сложи 16-ки джанти и гуми? Върти ми се в главата такава мисъл за зимата, а и за извън пътя - повечко гума, по-добре, а и борда като е по-висок, ще могат да се карат и с по-ниско налягане и ... такива ми ти работи Производителите също са повече, а и офроуд гуми има повече видове и шарки. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Весислав Кангов Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Преди Ховъра карах Рено Сафране-един истински кораб, по отношение на гуми съм признал лятни Goodyear, зимни Micnelin няма по добри за мен верно скъпи са но 5 зими карат, сега на ховъра има всесезонни марка няма Китайски можеби при дъжд само 4х4 е ок, иначе държат. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
st.videv Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Колега, виж да предната страница постовете ми. За сега се държат отлично, ама чакам снега Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki-25 Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Колегата Ванката беше се огледал за 16-ки джанти,но се отказа,даже мисля че някъде писа за този тип гуми. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Весислав Кангов Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Проба с оригиналните гуми на два сантиметра сняг, пълен провал, шейна е меко казано. Ще се наложи много бърза смяна, Bridgestone зимни как ви се струва колеги? Пробата е без 4х4,само задно. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.