agutti Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 (edited) Много ми е интересно, дали китайците мислят по въпроса с DRL светлините, защото ако не се лъжа директивата Directive 2008/89/EC влязла в сила още на 7 Февруари за задължително поставяне на такива светлини задължава. Аз до сега не съм виждал модел на лола с такива, но определено ще стоят много добре, особено ако се интегрират във фаровете на Волекса отгоре, като на астрите Между другото доста нови коли на други марки произведение в ЕС сякаш нямат DLR също Edited December 22, 2011 by agutti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vitku Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Няма такова нещо като задължително поставяне на отделни DRL светлини в завода. Задължително е каране с пуснати светлини - дали са DRL или къси - няма значение. Така производителите имат избор - или да слагат специални DRL светлини или не (и да с ползват късите светлини за тази цел). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 European Union Directive 2008/89/EC requires all passenger cars and small delivery vans first type approved on or after 7 February 2011 in the EU to come equipped with daytime running lights.[12] The mandate will extend to trucks and buses in August 2012.[13] The EU Directive requires that the DRL function must be produced by functionally specific lamps meeting the requirements of ECE Regulation 87 and mounted to the vehicle in accord with ECE Regulation 48.[14] Functional piggybacking, such as operating the headlamps or front turn signals or fog lamps as DRLs, is not permitted.[15] Явно има такава директива. Но се извинявам ако подведа някой, защото правните ми познания са от обща култура - директивите на ЕС трябва да се отразят в законодателството на всяка държава, но ако още не са отразени, то реално няма защо да се прилагат. Въпрос на време е обаче да стане задължително производството на колите в ЕС да включва DRL и Great Wall ще трябва да пипнат фаровете на колите. Диодите консумират много по-малко ток, виждат се прекрасно, но пък са скъпи, което кара бюджетните производители да ги избягват колкото могат. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gwfan Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Директивата касае всички НОВИ модели пуснати в производство след февруари 2011 ... доколкото рабрах и трите модела, които ще се сглобяват в бг са сертифицирани в европа преди тази дата, така че за тях не важи това. Да не говорим че тези коли няма да са европейско производство а просто ще бъдат асемблирани в страна член на европейския съюз с цел икономии и т.н. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Може би си прав, че ако модела е одобрен по-рано, може би директивата не го касае. Но до колкото разбирам не става дума за "пуснати в производство", а "одобрени" (approved on or after 7 February 2011). И законите в ЕС не касаят автомобилите произведени в ЕС, а по-скоро всички МПС-та продавани в ЕС. Тоест ако има приет закон за емисии, светлини, сигурност и тн то той няма да касае само европейските марки, а всички марки - не значи, че азиатските или американските внесени коли ще могат да минат метър. Сега тънкия момент е, че Voleex C30 и C20R получиха типово одобрение за ЕС преди няма и месец. Ще пусна запитване до Литекс Моторс дали ги касае и дали те ще са екипирани с DRL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ванката Posted January 20, 2012 Share Posted January 20, 2012 По въпроса с DRL питах много представителя на LM, но така и неможаха да ми отговорят има или няма за Hover. В брошурите и на сайта пише, че има дневни светлини. За съжаление такива неоткрихме в крайна сметка. От други канали достигна информацията до мен, че всъщност се предвижда следващи те екземпляри да имар дневни светлини. Това не важи за тези, които се продават в момента внос от Китай. Хубаво е да се коригира информацията на сайта за да не се подвеждат потенциалните клиенти. Пример: http://www.greatwall.bg/modules/autos/price-equipment/1/2011-12-hover-h5-1.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marto VM Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 проблемът с DRL модулите при Стийд е решен по следния начин: фаровете за мъгла са вързани така, че при стартиране на мотора се включват автоматично, а при пускане на фаровете изгасват. за Ховър никъде не пише, че разполага с такива - защото просто няма в момента. Съмнявам се, че някой дилър би рекламирал, че са поставени модули за Ховър. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neo Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Фаровете за мъгла не са дневни светлини и ако карате на такива без да има мъгла ви грози санкция от КАТ - личен опит! В един италиянски сайт видях снимка на Стиид с монтирани такива до фаровете за мъгла , не зная дали са фабрични или са сложени от местния дилър на фирмата но изглеждаха добре. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radioworld Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 В доста случаи глобяват, ако се кара едновременно на къси и фарове за мъгла - предимно вечер. През деня не ми се е случвало да ме спират ако карам само на фарове за мъгла + габарити. А по темата за светлините, все още производителите май не могат да вземат решение - светодиод или крушка. Между впрочем, не са толкова скъпи светодиодите (говорим за хубавите, другите са стотинки). Например, странно ми е в Хувъра, габарити и стопове - светодиод, а третия стоп - крушка ! Задни фарове за мъгла - светодиод, странични те огледалата - крушка и т.н......Странна ми е смесицата малко, ама те си знаят защо са го направили. Например по-трудно сменяемите светлини , не говорим за къси/дълги, спокойно могат да минат на светодиод - живота им е стотици пъти по-дълъг, а консумацията в пъти по-малко......скоро гледах новата с-3 на Ситроен, с панорамното предно стъкло - там много красиво и елегантно е направено осветлението в предната част на купето - не изглежда сложно, просто трябва да се сетиш...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marto VM Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Ако някой има проблем с КАТ при рутинна проверка, просто трябва да демонстрира на полицая, че при невключени светлини и фарове за мъгла, само при стартиране на мотора се включват автоматично - това е достатъчно за избягване на санкция. Иначе в Италия ги предлагат с DRL модули, монтирани от вътрешната стрнана на халогените в бронята - стои доста красиво! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeko Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 Здравейте колеги, относно дневните светлини, вече такива се предлагат фабрични, в Грейт Ауто, случайно ги видах на новите Волекси, монтирани до фарчетата за мъгла, чакам да се обадят за цената и колко време отнема монтажа!! Май го написх в грешна тема, затова го пействам и тук. Светлитине са с обикновенни крушки. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikosh Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Колеги искам да попитам дали някой знае дали може на фаровете на Ховер 5 30% от светлината да се направят като дневни светлини,или трябва да се монтира допалнително някакви крушки? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ванката Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 (edited) Всякакво изменение на електрическата инсталация свързано с рязане на кабел или трайно изменение води до отпадане на гаранцията на електрическата част. Това трябва да се има предвид при реализирането на дневни светлини. Официално за сега няма предвидени такива за Ховера. Edited August 7, 2012 by leomm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
newfan Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Здравейте колеги, От доста време ми се върти идеята, за смяна на крушките на габаритите отпред на Ховъра, с мощни светодиоди, които биха изпълнявали функцията на дневни светлини. Така няма да се включват късите, които са много по мощни консуматори и ще се кара на "ярки " габарити , които ще се виждат отдалече. Не знам дали има такива светодиоди и какъв е цокъла на габаритите, ще се разровя като имам малко свободно време. Не мисля, че това ще "повреди" гаранцията на ел. инсталацията?!?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turin Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Теоретично би трябвало да няма проблем. Но имай предвид, че за пред "органа" ще караш на габарити, а това е забранено. И аз съм мислил за такъв хак на моята кола, но проблемът е, че 1) реално губя габарити и 2) за пред куките на практика карам на габарити – и по двете точки съм неизправен... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ванката Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 (edited) Дори в Русия, нямат фабрични дневни светлини (или поне аз не можах да открия) за Ховер. Има много ръчно направени неща със светодиоди около фаровете за мъгла, директно на предната броня монтирани LED кружки, фарове какво ли не, но не и оригинални. Така че не може да се очаква да има официална разработка за H5. Поне аз не вярвам да стане скоро. Edited August 8, 2012 by leomm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikosh Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Е колеги явно ще си караме на фарчета хихихи какво да се прави ) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ванката Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 (edited) Да погледнем положително на нещата. Поне не се налага да ги мислиш дали са включени или не късите светлини. Оставяш врътката в положение на включени къси и забравяш за случая. Палиш си и си гасиш и шанса да те глобят е минимален. При други коли, след като изключиш и извадиш ключа и си тръгнеш остават да светят габаритите и после хоп няма ток. Така че положението не е толкова трагично. P.S Като допълнение към предния ми пост защо не вярвам да разработят дневни за H5 е и аргумента, че официялно са се отказали китайците да го произвеждат повече. Следователно няма "Business case". Edited August 8, 2012 by leomm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
newfan Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Това срещнах в нета от преди година...! Може да ви е полезно. И все пак ако не става с габаритите може да се сложат LED "крушки" на късите , подходящи по излъчване светодиоди и все пак с по-малка консумация.....и няма да нарушаваме правилника. Директива на Обединените нации касаеща дневните светлини « -: ноември 06, 2011, 22:38:06 » И така колеги, понеже имах "спор" с близък човек дали мога да ползвам на финландска територия ЛЕД светлини за дневни без да са пуснати габарити отзад реших да направя едно проучване и се натъкнах на директива която официлано е представена в сайт на финландското подразделение за автомобилен трафик или казано подобно на нашето СБА и технотест взети заедно. Доста неща се споменават тук и там по форуми колко е легално или не ползване на ЛЕД светлини, да не говорим пък колко от служителите на реда по пътя могат да започнат да ви изнудват по разни измислени точки. Да го кажем направо - това е евро директива приета и обнародвана следователно България като членка на ЕС е длъжна да ги спазва. И така текста в оригинал е тук: http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/r48r6e.pdf За вас ще цитирам и преведа пасажи които спред мен най ще са от полза: Страница: 72 , раздел: 6.19. 6.19. DAYTIME RUNNING LAMP (Директива No. 87) 13/ 6.19.1. Задължение - Главно за МПС, забранено за ремаркета 6.19.2. Брой - две. 6.19.3. Подредба - Без специално изискване. 6.19.4. Позиция 6.19.4.1. По ширина: разстоянието между вътрешните крайща на прилежащите повърхностти в хоризонталната ос не по-малко от 600 mm. Тази ширина може да бъде редуцирана до 400 mm където общата ширина на автомобила е по-малко от 1,300 mm. 6.19.4.2. Във височина: над земята не по-малко от 250 mm и не повече от 1,500mm. 6.19.4.3. По-дължина: отпред на автомобила. Това изискване да се изпълни така че отделената светлина да не създава дискомфорт на шофьора директно или индиректно чрез устройства и/или отразяване от повърхностти по превозното средство. 6.19.5. Геометрия на видимостта: Хоризонтално: навън 20° и навътре 20°. Вертикално: нагоре 10° и надолу 10°. 6.19.6. Ориентация - само напред 6.19.7. Електрическа свързаност 6.19.7.1. Дневно светещите светлини да се стартират автоматично ползвайки устройство свързано към системата за пускане и спиране на двигателя. ПОнякога е разрешено те да бъдат изключени ако те са свързани с режима ПАРКИНГ или СВОБОДНА при коли с автоматични трансмисии, при задействана ръчна спирачка и/или автомобила не е в движение. Същите трябва да се изключат автоматично при пускане на фарове за мъгла или нормалнилните светлини , освен в случаите когато по-късно биват ползвани за импулсно подавани предупредителни сигнали 14/ За повече подробности отнесете се към параграф 5.11. където се посочва кои светлини конкретно могат да бъдат изключени при наличие на включени дневни светлини А те са: 5.11. Електрическите връзки да са така направени че предни светлини, задни габарити , външни маркиращи светлини(ако има) и задно осветление на регистрационния номер да могат да се пускат и спират едновременно 6.19.7.2. Ако разстоянието м/у предните мигачи и дневните светлини е равно или по-малко от 40 mm, електрическите връзки на дневните светлини могат да са както следва: (a) Изключени; или ( тяхната интензивност да бъде редуцирана по време на режима Вкл. / Изкл.на предните мигачи. 6.19.7.3. Ако мигача е обединен с дневните светлини в едно у-во, електрическите връзки да са така направени че по време на работа на мигача лампата за дневни светлини тази страна да не работи. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Любомир Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 (edited) До сега карах на AUTO - светлините се включваха когато затъмнее, а и ползвах "изпрати ме до вкъщи". Пресвяткането на този режим е по лесно - става само с лостчето - 1, 2 три пъти - според зависи... От сега - само на къси - няма "изпрати ме до вкъщи", през деня трудно се забелязва дали ти свети синьото за дълги, особено ако си пресветнал на някого да му дадеш предимство и може да се забравиш на дълги... Монтирането на допълнителни дневни е решение, но едва ли скоро ще стане по сервизите. От половин година чакам някой да предложи ключодържател с марката да си го купя, а такива светлени кой знае кога ще се предлагат... Идея: Може ли по някакъв начин да се манипулира сензора за светлина така, че да са винаги включени светлините в режим AUTO? Edited August 9, 2012 by Любомир Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boyko23 Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 От половин година чакам някой да предложи ключодържател с марката да си го купя... Изпратете някой или дайте адрес за доставка на ЛС - ще Ви подаря един... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Любомир Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Изпратете някой или дайте адрес за доставка на ЛС - ще Ви подаря един... Благодаря за предложението, но смисъла на цитирането в контекста беше друг Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
almarkov Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Дневните светлини на моя Стийд ме дразнят още от първия ден,тъй като светят като свещи и реших да сменя крушките с диодни,но нищо не стана.Някой има ли представа защо на Стийда не светват(пробвах ги на Фронтера-никакъв проблем).Ще съм благодарен ако някой ме осветли по въпроса! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki.A. Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 (edited) Дневните светлини на моя Стийд ме дразнят още от първия ден,тъй като светят като свещи и реших да сменя крушките с диодни,но нищо не стана.Някой има ли представа защо на Стийда не светват(пробвах ги на Фронтера-никакъв проблем).Ще съм благодарен ако някой ме осветли по въпроса! Да имам представа защо става така. На доста от съвременните коли компютърът следи за изгорели крушки и повреда в тях. При завъртане на ключа минава чек проверка и ако отчете изгоряла крушка не подава 12V. Проблема с решава с допълнително съпротивление,някой от диодните крушки имат запоено такъв (SMD-резистор с съпротивление около 360-580 Ом ) На Hover-a смених всички габарити с диодни крушки вкл.и в купето, проблем имаше само с предните габарит,за това поставих такива с съпротивление,но много бързо сдадоха багажа поради високата температура която развиват. На опел Зафира пък не ми спира тока на габаритите,а ми изписва на таблото че имам изгоряла крушка и то не всеки път. На Hover-a имах следния парадокс ,когато ми изгоря едната диодна крушка"лява" ми изгасна и задния "ляв"стоп!!! Edited August 23, 2012 by Niki.A. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
almarkov Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 (edited) Дневните светлини на моя Стийд ме дразнят още от първия ден,тъй като светят като свещи и реших да сменя крушките с диодни,но нищо не стана.Някой има ли представа защо на Стийда не светват(пробвах ги на Фронтера-никакъв проблем).Ще съм благодарен ако някой ме осветли по въпроса! Проблема с крушките се реши много лесно.Оказа се ,че + и – на фасунгата са разменени/не знаех че това е от значение/ и вече съм със 24-диодни крушки които светят като ксенон. Edited September 30, 2012 by admin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.