leomm

Проблем с ГУ при намаляващо количество газ - H5

33 posts in this topic

През последните седмици се появи влошена работа на ГУ при намаляване на нивото на газ в бутилката или при изкачване на наклонено трасе. При намаляване на газта до светещи две лампички, колата в някои моменти вървеше доста трудно.

 

След разговор с други колеги, се отхвърли основната ми версия за проблем с качеството на газта, която зареждам. Проблема не ми се случваше първоначално честно, но след две-три седмици започна доста често да прекъсва.

 

След тази дискусия подозрението се прехвърля към бутилката. Това се дължи на забелязан проблем с някои от първите монтирани бутилки при Ховер. На някои колеги е сменена бутилката.

 

Последва посещение в сервиза.

 

Резултат: за сега сменената помпа на газовата уредба, която се намира в бутилката.

 

За момента всичко е наред. Проблема с намаленото ниво на газта не се забелязва и може да се използва цялото налично количество.

 

Предполагам има и други хора с такъв проблем, така че да се обърнат към оторизираните сервизи за отстраняване на проблема.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегата в работата, който кара учебния Hover ми каза, че и той е имал проблем с неговата бутилка и просто колата не е вървяла. Сменяли са му с друга, но пак същата работа едва след 10 000 км и с новата бутилка. Идвали са и от Виале специално да разследват случая. След това пак са му сменили бутилката и в момента май няма проблем. Поне засега... Аз само не мога да разбера защо така от Литекс Моторс упорито продължават да твърдят, че няма нужда от никакво техническо обслужване на тези газови уредби. Можеше поне на техническото обслужване на колата да гледат и газовата за грешки, да проверяват филтъра дали не е задръстен, да качват последния наличен софтуер. Хем знаят какво е качеството на горивото в България, хем тези бутилка са доста чувствителни. Ама те не та не, само при оплакване от клиента се проверява газовата. Когато питах Литекс Моторс дали има по-нов софтуер за газовата на Волекс ми казаха, че има но го слагат само при оплакване за газовата от клиента.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Действително е така,че трябва да се прави преглед на Газовата уредба,при мен когато отидох да ми я обслужат за смяна на филтъра я закачиха  и на компютара и нямаше проблеми и съм доволен,казва за Тойотата която е с обикновен ГИ.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Затова според мен и при най-малкото съмнение за нередност трябва да се посети сервиза или да се звънне на нац. им телефон за обслужване

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте ,

и при мен е същият проблема  с газовото . Сменяха помпа и пак същото. След посещение в сервиза във Варна ми се обяснява как това не е BMW и какво искам за толкова пари !!!!! Препоръчаха ми да запиша час за диагностика и се оказа , че има ЧАС за след две седмици а мазда с изгоряла крушка-ксенон влиза след мен и без час и се прави и диагностика и всичко !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   а автомобила ми трябва. Сменаха и кабели на свещи и свещи и след 6000 км проблемче  малко дъги по кабели  и отново за диагностика .....??? Тоя път се оказа "диагностика е болен " Това ли е гаранционното обслужване на Литекс се чудя дали да не ги осъдя и да върна автомобила. Или това е проблема на сервиза във Варна .

ИЗКЛЮЧИТЕЛНО СЪМ НЕДОВОЛЕН ОТ ОБСЛУЖВАНЕТО НА ТЕЗИ........... ВЪВ ВАРНА. НАПРАВО СЪМ БЕСЕН. АКО ИМАШЕ ВЪЗМОЖНОСТ ДА ЗАПАЗЯ ГАРАНЦИЯТА И ДА НЕ ПОСЕЩАТАМ СЕРВИЗА ВЪВ ВАРНА С УДОВОЛСТВИЕ БИХ ГО И ПОДМИНАВАЛ КАТО ГОЛЯМ КАМАК. ПРОСТО ТУК СА УНИКАЛНИ. МИСЛЕХ ДА ЗАКУПЯ ОЩЕ ЕДИН STEED 5 НО КАК ???? ПРИ ТАКОВА ОБСЛУЖВАНЕ. И  сега в момента отново чакане и аз имам steed 5 на паркинга пред блока и толкова. Не знам как да процедирам и какво да правя . Аааааа забравих  звънях и националният им номер за обслужване и пак същото във Варна . Моля за съвет

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лошото е че това не са сервизи на Литекс, тези са на договор към тях, както дори в София, за да ти решат проблема се отбии до Пловдив, знам колко е гадно, аз примерно преди ходех до Бургас от София....темата е дълга!

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен стана същият проблем. Вчера беше в Митвас, обявиха ми че съм записан за смяна на бутилката и помпата, да чакам обаждане до месец, защо какво не е доработено в тази система и въобще каква е причината за тази смяна. Нещо ми се губи връзката.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

бутилката си е съвсем обикновена, но е важен диаметърът, за да може рамото на нивомера и помпата да отчита/изпомпва пълното количество газ. Проблема с бутилките /до колкото си спомням/ беше за определена серия, доставяна от доставчик. В тая серия вътрешното покритие се отделяше на люспи. Доставчика вече е сменен, но дали бутилките от тая серия са свършили господ знае. Възможно е да не са и след стихване на шума около тях да са ги метнали да ги поставят. Моята не е сменяна, макар че е от порочната серия, но при оглед отвътре е перфектна. Бургазлиите, вярно са за похвала. При мен, като прекъсваше АГУ-то откриха и замениха освен филтър и помпа и един дефектирал инжектор. Отлични впечатления от сервиза.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ zhelev48, на колко хиляди километра е автомобила? 

На 63000 км. Може ли някой да ми каже колко литра е бутилката и колко фактически допуска пълнене?

Edited by zhelev_48
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

На 63000 км. Може ли някой да ми каже колко литра е бутилката и колко фактически допуска пълнене?

Колега бутилката е 62 л. аз лично пълня м/у 53-56 л. газ . зареждам само от бендита и съм доволен от Газта.

Ако на газовото изтича гаранцията по добре ги натисни да ти го оправят.Мога да ти дам телефона на моя газаджия  много съм доволен от него и си разбира , на моите коли тои е монтирвал газовите и вече 5 години от както ги е монтирал нямам никакъв проблем с тях ,спазвам си км. за профилактика.

Чакам с нетърпение да ми свърши гаранцията на Стиида и да отида при него да ми подържа газовото.

Тел на газаджията е 0894731116

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смениха помпата, интересно разхода спадна под 10л./100км. смесено.Имам към вас един въпрос. Правилно ли е, след изключване на двигателя и изваждане на ключа около 20-30 сек. отзад се чува помпата да бръмчи? Предупредиха ме, че ако пак се случи нещо с помпата в бутилката, няма смяня (Виале е фалирала) и трябва да монтирам нова, газав инжекцион с изпарител. Много не ме се иска да слагам инжекцион с изпарител, защото знам колко са капризни. Вече 10г.другите ми коли са били с такъв и проблемите им.Смяна  два филтъра през 7-10 Ккм. умора на пружинките на буталцата увеличава разхода и неравномерно работи(смяна и реглаж на стенд), Зацапване на буталцата с някаква черна гнус(трудно се чисти) почистване и смяна на "О" пръстени, втвърдяване на мембраните(смяна) 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смениха помпата, интересно разхода спадна под 10л./100км. смесено.Имам към вас един въпрос. Правилно ли е, след изключване на двигателя и изваждане на ключа около 20-30 сек. отзад се чува помпата да бръмчи? Предупредиха ме, че ако пак се случи нещо с помпата в бутилката, няма смяня (Виале е фалирала) и трябва да монтирам нова, газав инжекцион с изпарител. Много не ме се иска да слагам инжекцион с изпарител, защото знам колко са капризни. Вече 10г.другите ми коли са били с такъв и проблемите им.Смяна  два филтъра през 7-10 Ккм. умора на пружинките на буталцата увеличава разхода и неравномерно работи(смяна и реглаж на стенд), Зацапване на буталцата с някаква черна гнус(трудно се чисти) почистване и смяна на "О" пръстени, втвърдяване на мембраните(смяна) 

Колега, какъв  беше проблема при теб с газовата (симптомите) че се наложи смяна на помпата, питам защото при мен се появи някакво прекъсване (придърпване) по време на движение и го прави само на газ, на бензин го няма проблема.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не можеше да изчерпва цялата газ. Като останат две чертички и почва да придърпва и преминава на бензин. минавах 300км. и пълнех,поемаше 32-35л. и пак така.Сега след смяната не съм я изпразвал докрай,минах 400 км. и допълних, но ще пробвам, не препоръчително, че може да се нагълта с какво ли нещеш.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Този проблем с помпата на течната фаза съществува и при други производители. Имам приятел, които кара Субару с течна фаза на BRC и него го шашнаха като му обясниха, че помпата е консуматив и едвали не на 20 000 трябва да си я сменява. Същото нещо и на него му се е случвало.

 

При мен смениха само помпата на 27 000 км беше джипа като я монтираха на около 1500 км след като я купих. След това до 60 000 км никакви проблеми.

 

 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ванка, как стои въпроса със смяната на помпата от виале на брц, запознат ли си и възможно ли е? Трябва да имам резервен вариант ако и тази сдаде багажа. Говорим за течна фаза, без изпарител.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нямам информация за това, но предполагам че би било възможно и по-евтино от колкото да се смени цялата система. Определено мога само да предполагам за това. Трябва някои специалист да каже.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема не е в помпата. От това, което съм чел за този вид системи съм останал с впечатление че основен фактор е калпавата ни газ.

И не е само виале ... и други производители имат системи по тази иначе интересна технология ... но почти всички имат този проблем.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нормално ли е, след като изключа двигателя помпата бръчи още 10-15 секунди, защо?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Здравейте колеги,когато стартираше форума имаше колеги от Бургас със хувър мисля и ц10 от Бъргас. Та въпроса ми е към тях къде си поддържат газовата на виале ,само при дилъра или има и сервизи ,ремонтиращи виале.Аз имам автомобил от друга марка ,но с течна фаза на виале и събирам индо за подръжката ,благодаря предварително.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пак проблем с газовата с-ма. Започна да придърпва при рязко подаване на газ и накрая издъхна,спя да върве на газ. Колата излезеот гаранция и сега установиха проблема,прегоряла връзка към помпата и изгоряла пак помпа. В Митвас искат 900 лв.за подмяна на частите. Май ще се минава на обикновен газов инжекцион (поне по-малко главоболия,непритенциозен към горивото). Явно хубаво замислената с-ма Виале у нас няма почва за добра и безавариина работа. Сменя ли е някой от вас уредбата. Как работи новата и въобще плюсове и минуси,заслужава ли да се ремантира или да се минава на газов инжекцион с изпарител.

Edited by zhelev_48
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Привет колега,

И при мен предстои да реша тази дилема.

По отношение на с-мата - Проблема не е “у нас“ или по-точно по-голямата част. Самата с-ма е така конструирана, че въпросната помпа е консуматив. А той трябва да се сменя на около 30 х. км. (по описаните по-горе причини). Странното е, че самия производител казва, че веднъж монтирана с-мата не се нуждае от обслужване. Пак на техния сайт обаче препоръчват въпросната помпа да не се ремонтира, а да се слага нова!?? Доста противиречиво.

 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, terminator said:

Привет колега,

И при мен предстои да реша тази дилема.

По отношение на с-мата - Проблема не е “у нас“ или по-точно по-голямата част. Самата с-ма е така конструирана, че въпросната помпа е консуматив. А той трябва да се сменя на около 30 х. км. (по описаните по-горе причини). Странното е, че самия производител казва, че веднъж монтирана с-мата не се нуждае от обслужване. Пак на техния сайт обаче препоръчват въпросната помпа да не се ремонтира, а да се слага нова!?? Доста противиречиво.

 

Колега,как ти ще  решаваш проблема. Аз вече го реших,смятам да сменя с-мата,жалко добър разход даваше.Карал съм доста коли с газ.инжекцион и те си имат минуси. При определени км. на газ чистене на буталцата,реглаж на пружините им и разбира се смяна на двата филтъра.

Edited by zhelev_48
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Доказано е че разхода е много примамлив.

Ето опцийте пред мен:

1. Да намеря място за ремонт/подмяна на помпата на приемлива цена;

2. Да се свържа с въпросния производител и да си поръчам помпа от там (Холандия). Ако има и други луди да пробват такъв начин ще стане интересно. Ще разберем поне колко струва въпросната помпа и не по-малко важно какво е състоянието на тази фирма (фалирала не е ли?)

3. Да сменя с-мата.

Edited by terminator
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now