Jump to content
Great Wall Motors Фен Форум
valery

Профилактика на климатика

Recommended Posts

Здравейте,

 

Знаете ли дали трябва да се прави някаква годишна профилактика на тоя климатик ? Трябва ли да му сменям масло и антифризи на някакъв интервал или само когато започне да духа по-слабо?

 

Вие мерили ли сте температурата която излзиа от духалката ? С електронен термометър ли го направихте ?

 

Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е декларирано в сервизната книжка и си доволен от работата му, не прави нищо!

 

Обикновено веднъж отвориш ли го, ще трябва на 1-2 години да го отваряш пак за доливане на "фреон" понеже започват да изпускат микроскопични количества. На Хондата не бе пипан никога, докато един пишман майстор не ме посъветва "да го долеят" - 8 години след първата регистрация. Отвориха го, оказа се, че е перфектно пълен и не е имало нужда, а по-натам в официалния сервиз ми казаха, че съм дебил, че съм дал да ми отварят климатика - сега мога да започна да очаквам да изпуска и през година-две да допълвам, освен ако не са го затворили перфектно.

 

Ако започне да духа по-топло, първо си виж радиаторчето на климатика - важно е да не са се набили боклуци и листа в него. При мен това се оказа като ходих да "доливат".

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм се чудил какво пречи климатиците да се затварят "перфектно" и да не пропускат след отваряне?!

Тази чуденка ми е валидна както за авто-, така и за домашните климатици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли е това - при периодични проблеми и последното нещо, което ще направиш е да се върнеш при същия майстор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уффф. грамотни хора сте , отворете в нета и прочетете, няма такъв термин отваряне и затваряне на климатика- той си е затворена система.

Всяка пролет март или април, ............................................тене на въздух в купето и на мах.

/. :wav:

 - Който казва, че климатика не се преглежда - да си яде ушите и да приготви при за нов компресор -

Еее... може и втора употреба по 300-400 лева...

пропуснах- . Написано е на табелка отпред..

Айде стига спам...

Редактирано от st.videv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет вече два пъти ми се случва след 150 км. На климатик, релето спира да се чува (щрака) и климатика започва да духа хладно вместо студено. И така докато не спра колата за 5 мин и после си рабпти ок? Някой сблъсквал ли се е с това?

 

Kak ce обяснява това в сервиза...

Редактирано от valery
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже жегите отново настанаха, темата пак е актуална. Това лято имам същите премеждия с  климатика.  Пътувах от София до Шумен и на около 200-тия километър релето на климатика  пак спря да щрака и взе да духа леко хладен въздух. При все, че тази година го ревизирах в сервиза, които е в Дружба. За 4 години беше загубил 150 гр фреон и 20 гр масло, което мисля е нормално. Хайде някои да сподели ако е пътувал 300-400 км  на климатик дали има  същите проблеми.

 

 

Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същите проблеми. До В. Търново след 150км. тези дни и вече в колата започва да става жега. Да, не е по-зле от без никакъв климатик, но пък и като си купува човек кола с климатик не е, за да работи от дъжд на вятър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

забелязал съм, че климатика спира, когато карам във високи обороти или е много топло навън. предполагам, че понякога не може да се охлади антифриза  достатъчно бързо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във втората фаза на някои модели на дачия имаха сходни проблеми ... след продължително използване изпарителя замръзва ... оказа се препълване на климатика с фреон. След коригиране на количеството фреон проблема изчезва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във втората фаза на някои модели на дачия имаха сходни проблеми ... след продължително използване изпарителя замръзва ... оказа се препълване на климатика с фреон. След коригиране на количеството фреон проблема изчезва.

 

Моя Дъстър имаше подобен проблем, но се оказа че някой не е изчислил настройките правилно и се наложи смяна на блока за управление на климатика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×