valery 10 Posted May 17, 2014 Здравейте, Знаете ли дали трябва да се прави някаква годишна профилактика на тоя климатик ? Трябва ли да му сменям масло и антифризи на някакъв интервал или само когато започне да духа по-слабо? Вие мерили ли сте температурата която излзиа от духалката ? С електронен термометър ли го направихте ? Благодаря Quote Share this post Link to post Share on other sites
admin 147 Posted May 18, 2014 Ако не е декларирано в сервизната книжка и си доволен от работата му, не прави нищо! Обикновено веднъж отвориш ли го, ще трябва на 1-2 години да го отваряш пак за доливане на "фреон" понеже започват да изпускат микроскопични количества. На Хондата не бе пипан никога, докато един пишман майстор не ме посъветва "да го долеят" - 8 години след първата регистрация. Отвориха го, оказа се, че е перфектно пълен и не е имало нужда, а по-натам в официалния сервиз ми казаха, че съм дебил, че съм дал да ми отварят климатика - сега мога да започна да очаквам да изпуска и през година-две да допълвам, освен ако не са го затворили перфектно. Ако започне да духа по-топло, първо си виж радиаторчето на климатика - важно е да не са се набили боклуци и листа в него. При мен това се оказа като ходих да "доливат". 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Migel 11 Posted May 19, 2014 Винаги съм се чудил какво пречи климатиците да се затварят "перфектно" и да не пропускат след отваряне?! Тази чуденка ми е валидна както за авто-, така и за домашните климатици. Quote Share this post Link to post Share on other sites
feikot 36 Posted May 19, 2014 Парите за последваща поддръжка ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
admin 147 Posted May 20, 2014 Едва ли е това - при периодични проблеми и последното нещо, което ще направиш е да се върнеш при същия майстор. Quote Share this post Link to post Share on other sites
st.videv 40 Posted May 20, 2014 (edited) Уффф. грамотни хора сте , отворете в нета и прочетете, няма такъв термин отваряне и затваряне на климатика- той си е затворена система. Всяка пролет март или април, ............................................тене на въздух в купето и на мах. /. - Който казва, че климатика не се преглежда - да си яде ушите и да приготви при за нов компресор - Еее... може и втора употреба по 300-400 лева... пропуснах- . Написано е на табелка отпред.. Айде стига спам... Edited June 17, 2014 by st.videv Quote Share this post Link to post Share on other sites
valery 10 Posted September 20, 2015 (edited) Привет вече два пъти ми се случва след 150 км. На климатик, релето спира да се чува (щрака) и климатика започва да духа хладно вместо студено. И така докато не спра колата за 5 мин и после си рабпти ок? Някой сблъсквал ли се е с това? Kak ce обяснява това в сервиза... Edited September 20, 2015 by valery 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
valery 10 Posted June 27, 2016 Понеже жегите отново настанаха, темата пак е актуална. Това лято имам същите премеждия с климатика. Пътувах от София до Шумен и на около 200-тия километър релето на климатика пак спря да щрака и взе да духа леко хладен въздух. При все, че тази година го ревизирах в сервиза, които е в Дружба. За 4 години беше загубил 150 гр фреон и 20 гр масло, което мисля е нормално. Хайде някои да сподели ако е пътувал 300-400 км на климатик дали има същите проблеми. Благодаря Quote Share this post Link to post Share on other sites
nmnikolov 48 Posted July 3, 2016 Имам същите проблеми. До В. Търново след 150км. тези дни и вече в колата започва да става жега. Да, не е по-зле от без никакъв климатик, но пък и като си купува човек кола с климатик не е, за да работи от дъжд на вятър. Quote Share this post Link to post Share on other sites
valery 10 Posted July 5, 2016 Оплаквал ли си се гаранционно ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stan 0 Posted July 5, 2016 забелязал съм, че климатика спира, когато карам във високи обороти или е много топло навън. предполагам, че понякога не може да се охлади антифриза достатъчно бързо. Quote Share this post Link to post Share on other sites
radowolf 19 Posted July 5, 2016 Във втората фаза на някои модели на дачия имаха сходни проблеми ... след продължително използване изпарителя замръзва ... оказа се препълване на климатика с фреон. След коригиране на количеството фреон проблема изчезва. Quote Share this post Link to post Share on other sites
orionbg 11 Posted July 6, 2016 Във втората фаза на някои модели на дачия имаха сходни проблеми ... след продължително използване изпарителя замръзва ... оказа се препълване на климатика с фреон. След коригиране на количеството фреон проблема изчезва. Моя Дъстър имаше подобен проблем, но се оказа че някой не е изчислил настройките правилно и се наложи смяна на блока за управление на климатика. Quote Share this post Link to post Share on other sites