Ванката Posted December 24, 2013 Share Posted December 24, 2013 Още за ел. инсталацията на джипа - ако ви спрат левите или десни габарити на цялата кола, да знаете, че предния и задния светодиоден са вързани заедно във верига. Ако изгори крушката отпред спира и задния габарит. Проблема отне часове на техниците в два различни сервиза докато го открият - а той бил прост. Защо са го направили така не знам, но да не се шашкате ако спрат. Просто си сменете крушката на несветещата страна и готово. Не правете като него !!! - на мен смяната на едната крушка която струва 0,78 ст ми излезе 36 лева..... отидох до сервиза, гледаха 30 минути и казаха, че е нещо сериозно да я докарам друг ден да имат повече време. Тръгнах от сервиза и ме спряха катаджии, защото в сервиза изгасили фаровете и аз не обърнах внимание - имам навик да са постоянно включени. Отнесох фиш за 20 лв. На другия ден закарах колата, оставих я, хванах такси за центъра - 8 лв. След 10 минути ми се обадиха, че е готова - още 8 лв. на връщане - общо 36 лева за крушка на габарит ! Много полезна информация. След като видях, че не ми свети задният ляв габарит си помислих за изгорял бушон. Но за да е изгорял трябва да има проблем ... погледнах предния габарит и видях че не свети и веднага си спомних, че беше писано за този проблем във форума .... потърсих и го намерих. Потвърдено! Когато изгори крушката на предните габарити, спират и задните. Дори руснаците се чудят и се маят защо е така, но и при тях е така. За да я смениш малката крушка, особено лявата отнема не много време. Мога да кажа, че 5 мин. Първоначално ме стъписа големият сноп кабели които минават точно оттам и се чудех как ще ги преборя. Финално след търсене из интернет и се надявах руснаците да имат нещо повече по въпроса, но без резултат реших да направя каквото си пише в инструкцията. В инструкцията пише, че се завърта обратно на часовниковата стрелка фасунгата. За да достигна до нея, финално не местих никакви кабели, просто си промуших ръката през двата снопа и достигнах до крушката с не много усиля, но не и с лекота След замяната на малката крушка W5W, всичко вече е наред. Погледнах дясната страна и с радост установих, че там е детска игра. Няма елементи, които да пречат. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radioworld Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 Всяка смяна на крушка си е филм в тази кола.....макар и да си призная как се изложих пред една мацка решавайки да и сменя крушката за къси/дълги на една Форд Фиестаичка. Ми, не можах даже да намеря от къде се сменя...... Срам не срам закарах я в сервиз където разглобиха сума ти неща за една крушка.Аз нямаше да се справя ! Та в сравнение с това, Ховъра е направо песен. Единствено неудобно е, че няма много място за бъркане и също толкова видимост към това което правиш. Иначе като смениш по един път се научаваш и е по-лесно Много се чудих как се сменя крушка на задния номер - оказа се, че се сменя отвън с отверчица. Просто подпъхваш във външния край на габаритчето и внимателно натискаш за да излезе. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikosh Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 Здравейте колеги искам да ви попитам,някой знае ли какви лед габаритни крушчици мога да сложа за да не натовари колата и да ми даде късо на задният стоп,понеже сложих едни но не светят и си стоя със нормалните а искам да си сложа от Лед модела. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
feikot Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Няма как ЛЕД крушка да натовари инсталацията. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikosh Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Намерих причината а тя е че тези ЛЕД крушки са със по малки ватове, сложих едни който станаха. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
st.videv Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Покажи, какви си сложил Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radioworld Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 (edited) Да, ако може снимка или модел. Аз сега си търся Н3 лед. Смятам да ги сложа на фаровете за мъгла - така и така ги ползвам като дневни, поне да сменям по-рядко, че и там смяната си е незабравимо изживяване. Миналата седмица смених и двете и след като ги смених обърнах внимание, че са ми дали не 55 а 100 ватови - греят та се късат. Идеше ми да си разбия главата в картера, играх си да ги сменя близо час......поне си припомних всички псувни които знам. Както беше отбелязал г-н Видев, проблем за инсталацията няма проблема е за рефлектора. За това реших да търся ЛЕД крушки - намерих едни за 16 лв - http://www.avto.bim.bg/Diodna-krushka-H3-s-9-SMD_pr45333.html. То пък сега падна сняг и не ми се занимава. Но смятам да си ги поръчам, и при първа възможност - ЛЕД на допълнителните! Edited January 27, 2014 by radioworld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
st.videv Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Казвай къде ги намери или слагай и ако си доволен давай и на нас да си поръчаме.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki.A. Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 (edited) Смяната на крушките за мъгла си е найстина приключение,аз даже измислих и няколко нови псувни докото си свалях кожата от ръцете!!! И също си поръчах Н3-диодни които след месец чакане пристигнаха благопулучно и светят добре. Но монтажа им ще е като се затопли. p.s Купих два ,модела за да сравня кои светят по добре,но се оказа че едните са с много голям радиус и не могат да влязат на мястото на крушка Н3. когато имам възможност ще кача снимки. Но определено са с по добри диоди и корпус от посочените на колегата. Моя съвет е да потърсиш в eBey. Има доста добри модели на добри цени Edited February 4, 2014 by Niki.A. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
newfan Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Вчера смених крушките на късите светлини, че едната пак беше изгоряла. Вече мога и с вързани очи да ги сменям, просто защото, там не може да се гледа и пипа едновременно . Досега бях сменял само на десния фар, където е и по-трудно, но удивлението ми беше огромно когато разбрах, че на левия фар пружиниращите (телени) скобички, които притискат и закопчават цокъла на крушката са различна конструкция от тези на десния фар .....(5 минути чудене, чесане и псуване). Дали само при мен е така ?!?!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gwhover Posted November 22, 2017 Share Posted November 22, 2017 Тази тема ми даде добра отправна точка за да реша странен проблем след вечер чудене в гаража. След като изгоря крушка на заден габарит (последния фейслифт на H5), загасна и предния, светодиоден. Проверих всички бушони, бяха ОК. Изглежда ЕКУ-то измерва състояне на отворена линия и не включва релето (леви и десни габарити са на отделни релета), при мен ги включи едва когато сложих крушка отзад и дадох на контакт. Четох някъде, че решавали подобни проблеми и с откачане на + клемата на акумулатора (това води до ресет на ЕКУ-то). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gwhover Posted November 22, 2017 Share Posted November 22, 2017 On 1/13/2014 at 4:34 PM, Mikosh said: Здравейте колеги искам да ви попитам,някой знае ли какви лед габаритни крушчици мога да сложа за да не натовари колата и да ми даде късо на задният стоп,понеже сложих едни но не светят и си стоя със нормалните а искам да си сложа от Лед модела. Изглежда има защита за "прекъсната линия". Такава е доста полезна, защото твърде високо или ниско съпротивление по даден проводник, може да рече и прекъсване, късо и съответно... пожар в движение. Интересно е ако някой има данни с колко вата трябва да се натовари системата за габаритите, за DRL/мъгла и за късите светлини за да не сработва защитата, нека да сподели, за да знаем за бъдеще колко мощни LED да поръчваме Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nork Posted November 22, 2017 Share Posted November 22, 2017 преди 10 минути, gwhover написа: Изглежда има защита за "прекъсната линия". Такава е доста полезна, защото твърде високо или ниско съпротивление по даден проводник, може да рече и прекъсване, късо и съответно... пожар в движение. Интересно е ако някой има данни с колко вата трябва да се натовари системата за габаритите, за DRL/мъгла и за късите светлини за да не сработва защитата, нека да сподели, за да знаем за бъдеще колко мощни LED да поръчваме Аз съм сложил отделни дневни светлини. Вързани са през бушоните на светлините с отделен 5а бушон. На auto/off винаги светят през деня, а вечер си се включват автоматично фаровете. Недостатъка е когато на auto се включат само габаритите, но смятам и тях да ги сменя с Лед крушки. Другото е че несъобразих да сложа ключе когато си само на контакт да не светят, но не е бо клка голяма. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stm Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 Здравейте , на Ховер 2012 сложих лед крушки на късите светлини и на габаритите отпред ...Снощи установих че задните габарити не светят ..Чудя се по магистралата защо ми премигват и свирят колите които идват отзад /добре че не стана някоя беля / Запалвам двигателя - първоначално светват /което означава според мен че проблема не е в изгорял бушон или в самите светлини/ и изсгасват сами след 2-3 секунди задните габарити Като чета темата според мен е от това че съм сложил лед крушки на предните габарити . Лед крушката на фаровете свети бяло и ми се иска и габарита да е бял , да си запазя лед светлина и на габарите Ако правилно съм разбрал за да нямам такъв проблем трябва да натоваря към габарита за да отчита че има консумация . Как се прави , с какво и как ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zhelev_48 Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 Колеги,от всичките писания не разбрахте ли че китайците са вързали предния 5 ватов габарит като товарно съпротивление за дадния диоден. Изгаря 5 ватовата крушка спират и задните диодни габарити.Всяка подмяна на предния 5 ватов с други ще доведе до горе описаните от вас проблеми. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stm Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 6 hours ago, zhelev_48 said: Колеги,от всичките писания не разбрахте ли че китайците са вързали предния 5 ватов габарит като товарно съпротивление за дадния диоден. Изгаря 5 ватовата крушка спират и задните диодни габарити.Всяка подмяна на предния 5 ватов с други ще доведе до горе описаните от вас проблеми. Това го разбрахме .,, идеята е как да го прескочим ? Със съпротивление например , не знам дали ще стане Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gwhover Posted January 8, 2018 Share Posted January 8, 2018 (edited) Теоретично ще стане... закон на Ом му викат. Но има ли смисъл, освен за бялата светлина на LED крушката, при това 5 вата си е бая, тези резистори ще греят, да не стане някоя по-голяма беля. Аз не бих си го причинил, затова си карам с крушки. Edited January 8, 2018 by gwhover Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zhelev_48 Posted January 8, 2018 Share Posted January 8, 2018 Какво ще сменяте,колата си има много добри фарове. Нищо не пестите,ефекта от осветеност е съмнителен,а и всякаква подобна намеса може да има последиците казани по-горе от gwhover. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.