docdobrev

Фоторазказ: Заводът на "Грейт Уол" в Баховица година и половина по-късно

Recommended Posts

Много хубави снимки.

 

ПС. Не четете коментарите :) От тях ще се "убедите", че караме парче ламарина с 4 колела, което видиш ли трябвало да струва колкото Тата Нано :) Да живее Горубляне!

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20/27 снимки в галерията В момента се усвоява производството на новия кросоувър "Ховър" Н6, ако всички върви по план, той ще се прави в Баховица от края на септември.

Това май е най-смисленото казано в страничното каре.Много ми хареса статията,но все си мисля,че можеше да има поне още 30на снимки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа по всичко личи, че завода е ОК. Нещо, което в началото при първата копка изглеждаше много трудно постижимо...

Но... трудностите(предизвикателствата) никога не свършват...

Дано успеят да се справят и с намирането на пазари, и по този начин да се доближат до планирания капацитет!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тук май се намеси нещо българската политика....Колкото до пътя това е задължение по ЗУТ- с плащането на таксите по Разрешението за строеж, то там задължително се осигурява инфраструктурата. Тук пак се извърши гранзиозно обработване на общественото мнение, че едва ли не държавата мисли за Баховица.Глупости на търкалета.ДАНО ДА СЕ ДОСТИГНЕ ПРОЕКТНИЯ КАПАЦИТЕТ И НИ ЗАЛЕЯТ С ЕВТИНИ И КАЧЕСТВЕНИ АМТОМОБИЛИ.Щото имаше и напъни преди в България , ноооо угаснаха...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В статията пише, че излиза по едно МПС на 20 минути (предполагам - грубо казано).

Работи се на една смята, т.е. 8 часа дневно.

Това прави по 24 МПСта дневно.

При около 250 работни дни годишно - около и малко над 5000 автомобила годишно, ако асемблирането е с този темп или повече - ако засилят темпа.

Т.е. асемблирането не е само проформа покрай вноса, стига инфото в статията да е вярно.

Добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето едно актуално видео как се сглобява H6 в с. Баховица.

 

http://hardwarebg.com/33271-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%BA%D0%B0-%D0%B2-%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8-great-wall/

 

Използва се термина "сглобява", които е много коректен. Това си е един бутиков автомобил за момента. Има време да стане масов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добнре е направен последния репортаж. Но от клиповете се виждат няколко неща, които трябва да се оптимизират на поточната линия за по - бърза сглобка и по - удобна работа на работниците:

1. В началото на сглобяването, когато има само голо купе във доста заводи по света вратите се свалят и поемат по отделна поточна линия, където се оборудват и сглобяват като идват до автомобила в самия край на поточната линия, където само ги закачват. През това време работниците без никакви проблеми вкарват и монтират таблото и седалките с роботи. 

2. Както казах вече работниците трябва да монтират седалките и таблото с помощта на помощни роботи, които да поемат тежестта им. Представете си иначе какво ще стане ако един работник вдига всеки път и носи до клата седалки ако капацитета стигне няколко хиляди автомобила годишно и на всеки пет минути по линията минава кола. Ще му се съсипе кръста, гърба, ставите и много други неща.

3. При монтажа на гърнетата, маркучите и всякакво окабеляване от външната страна на пода на колата в много заводи купето се завърта на 90 градуса на поточната линия за да може работникът да монтира съответните части отново с помощта на повдигачи докато е прав и да не се налага да кляка всеки път или да се навежда всеки път.

4. При монтажа на гумите автомобила трябва да е на височина поне 1,5 метра, а работникът да поставя гумите с помощта на повдигач и да ги монтира с пистолета на сгъстен въздух, а не както сега колата да е на 20 см от земята, а едно момче да се навежда и да вдига гумите на ръка. Мотивите - отново ако се налага да го прави по 1 000 пъти на ден ще си съсипе здравето.

 

Въобще има доста неща, които трябва да се оптимизират за по - добра работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичките тия разсъждения са правилни, но ако всичко това бъде направено автомобила ще стане непродаваем. Идеята на завода и на колите е да се предоставя на пазара евтина технология, па макар и малко застаряла, сглобена почти на ръка с евтин труд и със остарели технологични линии. Иначе ще е абсолютно непродаваема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да се съглася. Техника, която ти подобрява производителността, означава по-малко и по-евтин персонал, което при достатъчен обем, би я изплатило доста бързо.

 

Ако направиш по-модерно оборудване с което да постигаш даден капацитет на работа с 800 човека, вместо 1000 човека, това са спестени, от заплати и други разходи свързани с работниците - 200 * 12к на година (ако приемем, че в провинцията един работник коства на компанията 12к на година, в заплата, данъци и прочее)? Това е над милион лева на година. Въпроса е, че за сега няма капацитет, с който да се оправдаят тези инвестиции. Ако почнем да произвеждаме наистина десетки хиляди автомобили на година, ще е различно...

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мите, нали си наясно че поточната линия, която монтираха в завода е бивша на Тойота, подарена на Грейт Уол в Китай и от там подарена на нашия завод в БГ след едно прилично рециклиране на определени компоненти. Къде тук видя инвестиции в съвременни и модерни технологии. Иначе си прав - да, това което пишеш е правилната икономическа логика, но не и в нашия случай. Тук идеята е да се произведе (под произведе разбирай асемблира) възможно най-евтино определен продукт за да е сравнително конкурентен на пазара. 

 

Иначе ще е супер да си имаме заваръчен, бояджийски и т.н. отдели като след време към тях да се добави и развоен отдел и дай Боже да започнем да правим и свой модели ... ама не му е дошло още времето на това време!

Редактирано от radowolf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази поточна линия не е подарена от Toyota, а купена от Great Wall, както двигателите в Great Wall не са подарени от Toyota, а произведени от Great Wall по лиценз. Няма чак такива компании, които да ти подаряват техника, но виж има компании, които продават техника, която смятат, че няма да даде технологично равенство на китайците ;) Toyota си продават старите технологии, които така или иначе биха спряли, но Toyota и преди 10 години са имали почти напълно роботизирани и изпипани поточни линии и автомобилни разработки далеч пред Great Wall.

 

В заводите в Great Wall в Китай, има много повече техника, точно заради по-голяма производителност и качество. Реалността в България завода да изглежда по гореописания начин е, че има 150 човека, които правят по "шепа" коли на ден. Ако някой ден се достигне капацитет от хиляди коли на месец, завода ще търпи промени. При 300 коли на месец, наистина няма смисъл да набиеш още някой друг милион за техника. При 3000 коли на месец, вече е друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази поточна линия не е подарена от Toyota, а купена от Great Wall, както двигателите в Great Wall не са подарени от Toyota, а произведени от Great Wall по лиценз. Няма чак такива компании, които да ти подаряват техника, но виж има компании, които продават техника, която смятат, че няма да даде технологично равенство на китайците ;) Toyota си продават старите технологии, които така или иначе биха спряли, но Toyota и преди 10 години са имали почти напълно роботизирани и изпипани поточни линии и автомобилни разработки далеч пред Great Wall.

 

В заводите в Great Wall в Китай, има много повече техника, точно заради по-голяма производителност и качество. Реалността в България завода да изглежда по гореописания начин е, че има 150 човека, които правят по "шепа" коли на ден. Ако някой ден се достигне капацитет от хиляди коли на месец, завода ще търпи промени. При 300 коли на месец, наистина няма смисъл да набиеш още някой друг милион за техника. При 3000 коли на месец, вече е друго.

Доколкото разбрах от догодина започват изграждането на цех заваръчен и цех бояджийски. Това означава, че изградят ли ги смятат да натиснат педалите и според мен поточните линии трябва да се оптимизират най - късно до изграждането на последните два цеха. После ще стане по - трудно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето така трябва да заработи завода при натискане на педалите :)

https://www.youtube.com/watch?v=0tnLuxmwUkk

 

https://www.youtube.com/watch?v=Tx9OTj6Gd0E

Редактирано от bobonikolov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търгнахме в грешна посока на обсъждане. Нека не сме по-специалисти от хората, които са планирали инвестицията и които работят в управлението на завода. :) Всяко нещо с времето си...

 

Страхотно е, че се изграждат млади хора с опит в автомобилостроенето. Плюс това се дава положителен сигнал към потенциални инвеститори - в България се правят коли. И то вече няколко години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търгнахме в грешна посока на обсъждане. Нека не сме по-специалисти от хората, които са планирали инвестицията и които работят в управлението на завода. :) Всяко нещо с времето си...

 

Страхотно е, че се изграждат млади хора с опит в автомобилостроенето. Плюс това се дава положителен сигнал към потенциални инвеститори - в България се правят коли. И то вече няколко години.

Да така е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване