Jump to content
admin

Технически спецификации на Great Wall Hover, който ще се произвежда в България

Recommended Posts

За сега има информация за двигателя, с който ще се произвежда Hover (H5) у нас:

 

Подобрена версия на добре познатия Mitsubishi Sirius двигател, версия 4G67, 2.4 литра, четири цилиндъра, редови, бензинов

Работен обем, см3 - 2 378

Мощност 100kW, 136 к.с.

Макс. въртящ момент, Нм - 200

Дължина/широцина/височина, мм. - 4649/1810/1735

Междуосие, мм. - 2 700

 

Повече информация за двигателя от Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Sirius_engine#4G67

 

Теглото на автомобила е 1805кг. По-късно ще намеря и снимки.

Edit: Нова информация от Automedia.bg:

 

Hover:

 

Дължина: 4649 мм

Широчина: 1810 мм

Височина: 1745 мм

Междуосие: 2700 мм

Мин. пътен просвет: 194 мм

Преден/заден ъгъл на заход: 30/24°

Обем на багажника: 810-2074 л.

Обем на резервоара: 70 л.

 

Двигател:

 

Бензинов редови 4 цилиндров, 2,4 литров, с два горни разпределителни вала и електронно управление на запалването.

Мощност 136 к.с.

Максимален въртящ момент 200 Нм.

Максимална скорост на движение 171 км/ч.

 

Източник:

http://www.automedia.bg/news/article_12913.html

 

Photo_1.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, има ли потвърждение за това какви точно ще са Ховърите тъй-като някъде четох че в България ще се произвеждат HOVER Haval 3. Името ще е Haval, тъй-като производителя искал да запази за най-добрия лукс модел името HOVER. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих темата важна и добавих информация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интерестно какво ги кара да използват вариант със 100КВт(136кс) , като нормално този двигател си вади  119КВт(162кс) . Иначе това е много здрав, изпитан  и безпроблемен мотор  , такситата Хюндай Соната с него не си знаят килиметрите .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а какъв ще е разхода на този двигател като се има предвид 1800 кг. тегло на джипката?!? ...и още нещо, защо няма да има дизелче за Ховъра, а само за пикапчето?!?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се че нещо сте пообъркали с тези двигате ли според wikipedia

4G67 e 16-клапанов DOHC  1836 сс. Диаметър х Ход на буталото [mm]: 81,5 х 88

но има 4G69 2378-кубика Диаметър е 87 мм и ход е 100 мм. Резултат е 162 к.с. (119 кВт) при 5750 об / мин

които има  приложения от 2009-до днес в  Great Wall X240

за кой мотор става дума, защото това ми се стува mix от двата от един кубатурата а от друг мощността.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недей така колега, не сме се побъркали, цитираме информация от разнородни източници. Както и да е, вече има обявена ценова листа и там се цитира двигател с работен обем 2378мм и мощност 136кс, вероятно става дума за модификация на 4G64, който според Wikipedia е двигател с работен обем 2350mm, мощност 152кс и се ползва в Great Wall Hover от 2006та насам. Може и да става дума за модификация на 4G69, който има точно 2378мм работен обем според любимата енциклопедия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте не исках да ви обидя имах предвид "объркали" а не побъркали надявам се не съм направил лошо впечатление  :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно няма нищо грешно, двигателя може да е 4G69, но поради някакви съображения  са му променили параметрите софтуерно на 136кс. И аз се чудя точно какви са причините !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ECU-то може да е програмирано по различен начин с цел по-ниски емисии и по-икономична работа на двигателя, ограничавайки и мощността. Което ми се струва доста логично - ако двигателя е наистина модел на над 8 години, едва ли тогава е покривал Euro 4 стандарта, който е въведен по-късно. Друг плюс, заради който може би са го направили е, че по-ниската мощност и по-ниския разход води до по-ниски данъци и акцизи, което за бюджетно ориентиран автомобил си е голям плюс (да не забравяме, че и в момента Hover & Steed с този двигател се продават и в България и в куп други страни, износ от Китай).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте момчета,

 

Преди няколко дена попаднах на тази информация:

 

jdv1306565528i.jpg

 

... и се чудя следното:

Ако наистина двигателят на този автомобил покрива само екологична норма Euro 4, това би означавало, че тези автомобили не могат да бъдат регистрирани като нови превозни средства в нито една държава от Европейския Съюз и ще се изнасят само за страни като Русия и Турция.

От 01.01.2011 в Европейския Съюз не може да бъде регистриран лек автомобил с двигател, който покрива екологична норма за емисии, по-ниска от Euro 5.

 

Дали има някаква по-актуална информация, за двигателите, които ще се вграждат в автомобилите, които ще се продават в България?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По слухове можем да предполагаме за 2 неща. Първо имаше някаква новина в медиите, че първите джипове заминават за Русия изцяло. Тепърва ще се правят showroom-и у нас, тепърва ще се правят сервизни центрове и тн, за да може да започнат продажби в България (а България е част от ЕС). Второ, в една от първите по-интересни новини от mobile.bg беше споменато, че колите ще имат Евро 5 двигател. Това, което предполагам аз е, че може би от 2012 като започнат продажбите в ЕС двигателя ще е обновен или изцяло сменен, така че да отговаря на нормата. Така или иначе нямат голям избор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз предполагам, че схемата ще е някаква такава... пускането на българските коли на европейския пазар ще е изместено в бъдещето.

Да се стягат малко и да измислят един дизелов двигател, че иначе не виждам как ще се справят на европейския пазар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те имат чудесен дизелов агрегат common rail, двулитров, 150кс, тяхна разработка. Виж цените на Steed, той се предлага с пикапа, заедно със 6 степенна транзмисия.

 

Между другото се опитвам да намеря повече информация за Euro 4/5 стандартите. Как се дефинира дали една кола издържа стандарта? Това емисии на конска сила ли са? Понеже явно няма проблем да си купиш нов Мерцедес с 6 литров двигател, който изкарва толкова емисии на километър, колкото няколко по-компактни автомобила общо. Та искам да разбера дали със сигурност не може да бъде регистриран нов автомобил с Euro 4 двигател в ЕС или просто данъците му са по-високи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам за вероятно малоумните си въпроси, но този чудесен дизелов двигател ще се монтира ли в другите модели, които ще се произвеждат в Ловеч? По-конкретно, ще има ли Hover и Voleex с дизелови двигатели? Ще има ли по-компактен дизелов мотор, защото C10 със 150 к.с. звучи прекрасно, но едва ли е икономически обосновано за серийно произвоство...

 

По отношение на екологичните норми, може би си попаднал на подходящ човек, защото няколко години се занимавах с хомологацията на новите модели именно на марката Mercedes-Benz (Балкан Стар) на българския пазар.

За да не изобретявам топлата вода, ще си позволя да цитирам немската Wikipedia:

 

Екологичните стандарти (например Евро-нормите) определят ограничения за моторни превозни средства по отношение на съдържанието на въглероден окис (CO), азотни окиси (NOx), въглеводороди (HC) и твърди частици (PM). Ограниченията са с различни критерии в зависимост от типа двигател (бензинов или дизелов двигател) и вида на превозното средство (леки автомобили, товарни автомобили и автобуси) и на определени периоди занижават максимално допустимите стойности на вредни емисии.

 

От 1 Септември 2009 година на територията на цяла Европа (Европейския Съюз, Швейцария и още няколко европейски държави) за леки автомобили важи екологична норма Евро 5, а от януари 2011 г. тя е задължителна за всички новорегистрирани леки моторни превозни средства.

 

За леки автомобили допустимите гранични стойности на отработилите газове се определят на база изминато разстояние (вредни емисии/км). За товарни автомобили и автобуси допустимите гранични стойности на отработилите газове се определят на база извършена работа (вредни емисии/киловат час).

 

Има още една много важна разлика в начина за определяне на екологичната норма на превозните средства - Леките автомобили се тестват на динамометричен стенд (валци), докато екологичната норма на товарните автомобили се определя като двигателят им (не целият товарен автомобил) се тества при 13 различни режима на натоварване на отделен стенд за двигатели. Причината за различното тестване на леки и товарни автомобили е най-вече благодарение на факта, че един товарен автомобил рядко излиза от завода като напълно комплектовано превозно средство. Примерно, един Mercedes-Benz Actros излиза като шаси с кабина от завода, а след това може да му се монтира както фургон (2 тона), така и бетон-помпа (30 тона). Един лек автомобил Mercedes-Benz винаги излиза напълно комплектован от завода и се знае, че двигателят ще трябва да тегли автомобил с маса в много по-малки граници (за конкретен модел примерно от 1,7 до 1,9 тона в зависимост от оборудването).

 

Практически разликата между бензинов автомобил отговарящ на изискванията на екологична категория Euro 1 и Euro 2 се нарича – катализатор + рециркулация на бензиновите пари от горивния резервоар.

 

Разликата между Euro 2 и Euro 3 пък е предимно в метода на изпитване. Разликата тук е, че при Euro 2 измервателните машини не взимат под внимание първите 40 секунди след запалването на студеният двигател на автомобила, когато вредните емисии в отработилите газове са най-много (още не е постигната оптималната за пълно изгаряне на гориво-въздушната смес температура в горивната камера, а пък хлабините между буталата и цилиндрите са причина за голямо количество картерни газове). При изпитването за Euro 3 се взимат предвид и първите 40 секунди след стартиране на студения двигател.

 

Разликата между Euro 3 и Euro 4 се постига предимно заради тези първи 40 секунди. Повечето бензинови двигатели отговарящи на екологична норма Euro 4 разполагат със системи за вдухване на свеж въздух в изпускателния колектор, което води до по-бързо загряване до работна температура на катализаторите. Катализаторите също са монтирани директно след изпускателния колектор, а не както преди – под автомобила.

 

Дизеловите Euro 5 двигатели пък разполагат почти задължително освен с катализатор и с филтър за твърди частици (вижте по-долу разликата между стойностите на твърдите частици между Euro 4 и Euro 5 и ще разберете защо), а бензиновите – често вече са с директно впръскване за по-оптимално изгаряне на гориво-въздушната смес.

 

Ето и стойностите на отделните екологични норми:

 

cqs1306614388j.JPG

Euronorms_Petrol.pngEuronorms_Diesel.png

 

Абе нещо не ми се получи много цитата, но общо взето са така нещата.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво стана, защо млъкнахте ... аз толкова се старах ...

 

...Понеже явно няма проблем да си купиш нов Мерцедес с 6 литров двигател, който изкарва толкова емисии на километър, колкото няколко по-компактни автомобила общо. Та искам да разбера дали със сигурност не може да бъде регистриран нов автомобил с Euro 4 двигател в ЕС или просто данъците му са по-високи.

 

Ами всъщност вече наистина не можеш да си купиш Mercedes-Benz с 6 литров двигател.

V12 агрегатът се спира от проиводство и вече няма да има наследник точно поради невъзможността за покриване на екологичните норми. То и преди S600 беше с кубатура 5513 ccm, а S65AMG - с 5980 ccm.

С 6 литров двигател беше преди S63AMG, или по-точно с 6208 ccm, но и той вече има наследник. Новият S63AMG е с Bi-Turbo V8 с работен обем 5461 ccm и директно впръскване.

 

Мисълта ми беше - в Европейския Съюз не можеш да регистрираш нов автомобил, чийто двигател не покрива екологична норма Euro 5. Голям проблем имат представителите на автомобилните марки, които имаха налични складови автомобили с двигатели Euro 4. Наложи се в края на миналата година да регистрираме всички такива автомобили, въпреки че все още не бяха продадени на клиенти. Всъщност се преборихме за един гратисен период от 3 месеца и до март месец  успяхме да намалим бройката...

 

Чакам с нетърпение техническите данни на моделите на Great Wall, които не само ще се произвеждат в Ловеч, но и ще се продават в България (Европейския Съюз), а няма да са за износ за трети страни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз с нетърпение чакам "техническите данни на моделите на Great Wall, които не само ще се произвеждат в Ловеч, но и ще се продават в България (Европейския Съюз), а няма да са за износ за трети страни."

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше някъде информация ,че GWM разработват съвместно с БОШ супер горивна система позволяваща покриването  на ЕВРО 6 , така че въпроса за ЕВРО 5  технически явно е решен отдавна. От есента започват да слагат и турбо на двигателя 1.5 бензин за Voleex C50 на първо време . Лично аз с нетърпение чакам обещаната специална разработка като "българска" кола под името LMC , защото в тези три модела не намирам моят автомобил .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли ще направят нов "български" автомобил. Най-много да измислят нова емблема и да направят бранд LMC, под чието име да се продават някои (или всички) автомобили правени тук, но не знам дали това е правилен подход - предстои да видим те какво ще решат.

 

Това, което трябва да се случи е просто да разширят гамата от модели, което така или иначе е в плановете им и няма как да стане от самия старт. Нека марката първо изгради центрове, да спечели поне някой друг клиент и ще могат да го направят.

 

Според мен Voleex C30 и  Voleex C50 са два страхотни модела, с чието производство гамата ще покрива нуждите на по-голямата част от потребителите. Ако добавят в един момент и по-големия Voleex C70 и някое комби базирано на C30, C50 или C70, с чудесните си цени и гаранция и АКО покажат завидно качество, ще спечелят като потребители повечето практични хора.

 

Иначе според това, което Dragan_Trial написа (за коетео изключително благодаря), дизеловият двигател ще е готов да бъде Euro 5 само с един филтър за твърди частици. До колкото помня имаше слухове, че скоро той ще се слага и на джипа, колкото до C10 - абсурд да сложат там този дизел. Колата е с габаритите на Toyota Yaris и близки показатели. Ако й сложат такъв дизелов агрегат, теглото й ще скочи с 200-300кг, а и вероятно въобще няма да се събере в мястото за двигател. Когато се правят малки мощни коли се слагат малки бензинови мотори със система за принудително пълнене (като 1.2-1.4 TSI двигателя на VW).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко хубаво (изпълнението ще го видим, рано е да го мисля сега), но шест или седем местен вариант?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

admin разсъждава адски правилно! Имайте предвид, че бъдещето на икономичните градски автомобили седи в ръцете на малките модерни бензинови двигатели с турбо пълнене. След 2014-та влиза в сила Евро 6, което ще постави в много тежко положение дизелите - ще повиши тяхната цена и ще направи трудно "ваденето" на коне... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже темата е за Hover-a, искам да питам, има ли някакви по-точни данни за раздатъчната кутия и понижаващите предавки? Така ми звучи много общо - има нещо, ама какво е, какъв тип е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

посещавам сравнително редовно форума, но това ми е първи пост

Според мен правят някакви нововъведения за дизеловия мотор и затова не го слагат на джипа, а само на пикапа. Предполагам че до 1 година ще се появи и такава версия. Ще видим дали сътрудничеството с Бош ще се отрази позитивно - според мен няма начин, днес автомобилостроенето, а и другите технологични производства е да намериш правилните партньори за всеки бизнес...технологии, патенти, лицензи, ноу хау, инвестиции... китайците ги знаят по-добре от нас тези неща...

 

В случая Бош за горивните и електрически системи са най-добрите. Симпатягите от Borg-Warner за пълноприводното задвижване и турбините ще доведе нашите китайски приятели до прилично ниво след няколко години - примерно като Хюндай, Киа, Санг Йонг - (сантафе-то е с борг 4х4, интересувах се да си купувам втора ръка, но вече се замислям, така или иначе няма да си отпусна пари за прищявки скоро).

Поздрав

 

Пожелавам си по ценна информация във форума, за да се ограмотяваме и преценяваме правилно +/- на автомобилите.

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×