Jump to content

Dragan_Trial

Members
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Dragan_Trial

  • Rank
    Newbie

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.dacia-bg.com/dacia/forum/index.php
  • ICQ
    110196422
  • Skype
    dragan_trial

Profile Information

  • Адрес:
    София, Бояна, тел. 0889257630, skype: dragan_trial
  • Карам:
    Dacia Sandero 1,5 dCi 85hp
  1. Здравей poroinik и честита придобивка! Поздравявам те за разумния според мен избор! Изчетох всичко в темата (доста съм закъснял, последните месеци нямах много свободно време) и виждам, че си доволен от колата, което е чудесно. Общо взето всички, които слизаме от кола на 15 години и се качваме в чисто нова кола сме очаровани. Страхотна екстра е електрическото сгъване на външните огледала! Ще си позволя да ти задам един контра-въпрос: Напъни се малко и се опитай да опишеш поне 5 неща, които не ти хареват в твоя Voleex C10. Интересно ми е какво ще споменеш освен малкия багажник... Още едно нещо не ми стана ясно след като прочетох цялата тема. Колегите от Great Wall дали успяха да предивижат COC-документите в КАТ, за да можеш да си получиш най-накрая постоянна регистрация? Преди време имаше същия проблем с една мъртвородена марка Sand. Безумие е тази система, защото автомобили, внесени от незнайни автокъщи нямат този проблем, а официални представители на определена марка трябва да се борят с месеци...
  2. Voleex C10 - 15 990 лева с ДДС Hover H5 - от 28 699 до 32 999 лева с ДДС Steed 5 - от 24 499 до 32 699 лева с ДДС
  3. Вчера се разходих веднага след пресконференцията по щандовете на всички марки, представени на автомобилния салон в София 10-19.06.2011. Щандът на Great Wall е доста впечатляващ, както по големина, така и по разнообразие на представените модели. Има един Voleex C30 (бензинов с автоматична скоростна кутия), два Voleex C10, гореспоменатия Hover H6 (който на мен ми хареса значително по-малко от H5), няколкот Hover H5, единият от които беше много наточен и няколко пикапа Steed. Еееей там в дъното имаше дори напълно електрически модел на Voolex C10, но за съжаление пък за сметка на това на нито един модел нямаше поставена цена - може би просто отидох много рано ... следващата седмица ща мина още няколко пъти през салона - дано публикуват и цени! Въпреки, че не си падам по джипове - този H5 определено ми хареса много. Всичките им модели са много луксозни, не знам - сигурно експонатите просто са с много високо ниво на оборудване. ИмашеHover H5 с бял кожен салон... Честно казано, си мислих че C30 ще е по-голям автомобил ... той всъщност е нещо като Peugeot 206 sedan...
  4. Какво стана, защо млъкнахте ... аз толкова се старах ... Ами всъщност вече наистина не можеш да си купиш Mercedes-Benz с 6 литров двигател. V12 агрегатът се спира от проиводство и вече няма да има наследник точно поради невъзможността за покриване на екологичните норми. То и преди S600 беше с кубатура 5513 ccm, а S65AMG - с 5980 ccm. С 6 литров двигател беше преди S63AMG, или по-точно с 6208 ccm, но и той вече има наследник. Новият S63AMG е с Bi-Turbo V8 с работен обем 5461 ccm и директно впръскване. Мисълта ми беше - в Европейския Съюз не можеш да регистрираш нов автомобил, чийто двигател не покрива екологична норма Euro 5. Голям проблем имат представителите на автомобилните марки, които имаха налични складови автомобили с двигатели Euro 4. Наложи се в края на миналата година да регистрираме всички такива автомобили, въпреки че все още не бяха продадени на клиенти. Всъщност се преборихме за един гратисен период от 3 месеца и до март месец успяхме да намалим бройката... Чакам с нетърпение техническите данни на моделите на Great Wall, които не само ще се произвеждат в Ловеч, но и ще се продават в България (Европейския Съюз), а няма да са за износ за трети страни.
  5. Съжалявам за вероятно малоумните си въпроси, но този чудесен дизелов двигател ще се монтира ли в другите модели, които ще се произвеждат в Ловеч? По-конкретно, ще има ли Hover и Voleex с дизелови двигатели? Ще има ли по-компактен дизелов мотор, защото C10 със 150 к.с. звучи прекрасно, но едва ли е икономически обосновано за серийно произвоство... По отношение на екологичните норми, може би си попаднал на подходящ човек, защото няколко години се занимавах с хомологацията на новите модели именно на марката Mercedes-Benz (Балкан Стар) на българския пазар. За да не изобретявам топлата вода, ще си позволя да цитирам немската Wikipedia: Екологичните стандарти (например Евро-нормите) определят ограничения за моторни превозни средства по отношение на съдържанието на въглероден окис (CO), азотни окиси (NOx), въглеводороди (HC) и твърди частици (PM). Ограниченията са с различни критерии в зависимост от типа двигател (бензинов или дизелов двигател) и вида на превозното средство (леки автомобили, товарни автомобили и автобуси) и на определени периоди занижават максимално допустимите стойности на вредни емисии. От 1 Септември 2009 година на територията на цяла Европа (Европейския Съюз, Швейцария и още няколко европейски държави) за леки автомобили важи екологична норма Евро 5, а от януари 2011 г. тя е задължителна за всички новорегистрирани леки моторни превозни средства. За леки автомобили допустимите гранични стойности на отработилите газове се определят на база изминато разстояние (вредни емисии/км). За товарни автомобили и автобуси допустимите гранични стойности на отработилите газове се определят на база извършена работа (вредни емисии/киловат час). Има още една много важна разлика в начина за определяне на екологичната норма на превозните средства - Леките автомобили се тестват на динамометричен стенд (валци), докато екологичната норма на товарните автомобили се определя като двигателят им (не целият товарен автомобил) се тества при 13 различни режима на натоварване на отделен стенд за двигатели. Причината за различното тестване на леки и товарни автомобили е най-вече благодарение на факта, че един товарен автомобил рядко излиза от завода като напълно комплектовано превозно средство. Примерно, един Mercedes-Benz Actros излиза като шаси с кабина от завода, а след това може да му се монтира както фургон (2 тона), така и бетон-помпа (30 тона). Един лек автомобил Mercedes-Benz винаги излиза напълно комплектован от завода и се знае, че двигателят ще трябва да тегли автомобил с маса в много по-малки граници (за конкретен модел примерно от 1,7 до 1,9 тона в зависимост от оборудването). Практически разликата между бензинов автомобил отговарящ на изискванията на екологична категория Euro 1 и Euro 2 се нарича – катализатор + рециркулация на бензиновите пари от горивния резервоар. Разликата между Euro 2 и Euro 3 пък е предимно в метода на изпитване. Разликата тук е, че при Euro 2 измервателните машини не взимат под внимание първите 40 секунди след запалването на студеният двигател на автомобила, когато вредните емисии в отработилите газове са най-много (още не е постигната оптималната за пълно изгаряне на гориво-въздушната смес температура в горивната камера, а пък хлабините между буталата и цилиндрите са причина за голямо количество картерни газове). При изпитването за Euro 3 се взимат предвид и първите 40 секунди след стартиране на студения двигател. Разликата между Euro 3 и Euro 4 се постига предимно заради тези първи 40 секунди. Повечето бензинови двигатели отговарящи на екологична норма Euro 4 разполагат със системи за вдухване на свеж въздух в изпускателния колектор, което води до по-бързо загряване до работна температура на катализаторите. Катализаторите също са монтирани директно след изпускателния колектор, а не както преди – под автомобила. Дизеловите Euro 5 двигатели пък разполагат почти задължително освен с катализатор и с филтър за твърди частици (вижте по-долу разликата между стойностите на твърдите частици между Euro 4 и Euro 5 и ще разберете защо), а бензиновите – често вече са с директно впръскване за по-оптимално изгаряне на гориво-въздушната смес. Ето и стойностите на отделните екологични норми: Абе нещо не ми се получи много цитата, но общо взето са така нещата.
  6. И аз предполагам, че схемата ще е някаква такава... пускането на българските коли на европейския пазар ще е изместено в бъдещето. Да се стягат малко и да измислят един дизелов двигател, че иначе не виждам как ще се справят на европейския пазар.
  7. Здравейте момчета, Преди няколко дена попаднах на тази информация: ... и се чудя следното: Ако наистина двигателят на този автомобил покрива само екологична норма Euro 4, това би означавало, че тези автомобили не могат да бъдат регистрирани като нови превозни средства в нито една държава от Европейския Съюз и ще се изнасят само за страни като Русия и Турция. От 01.01.2011 в Европейския Съюз не може да бъде регистриран лек автомобил с двигател, който покрива екологична норма за емисии, по-ниска от Euro 5. Дали има някаква по-актуална информация, за двигателите, които ще се вграждат в автомобилите, които ще се продават в България?
×
×
  • Create New...