Jump to content

Как да разпознаем истинския джип


Berg

Recommended Posts

  • Отговори 56
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Още една прекрасна тема, която възнамерявам да направя важна :) Възхищавам ти се на ентусиазма за такива материали!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за хубавата тема. За не много запознати с темата за джиповете тази информация е придобита с времето и с много търсене, а тук е събрата като за учебник. Продължавай все така ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Hover H6:

За голямо съжаление, според предварителните данни, чист паркетник.

 

И на мен H6 не ми допада но с нетърпение чакам Н7 ! :) Там нещата май са доста по сходни с Н5 но достта по модерни ,поне така съм чел из нета!

Редактирано от Niki.A.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И H6 и H7 ще са "паркетници" в този ред на мисли, че разпределението на въртящия момент към колелата и блокажите се контролират общо взето елекетронно. Но тъй като те целят масовия потребител - това въобще не е лошо. Общо взето в днешно време джипове не се купуват толкова за проходимостта им извън пътя и в гората, колкото защото:

 

1) По-сигурни са и доста по-просторни и удобни, заради което са често предпочитани за семейни коли

2) Имат по-здраво окачване и устойчиво купе, издържат повече на нашите пътища

3) Обикновения потребител не знае как да работи правилно с part-time 4x4 системи, а ситуациите, в които попада (стига да е в категория 1 и 2) са често решими от електронната система - тези за които се сещам са аква-планинг при мокро време, непочистени пътища зимата или кал и пясък като тръгне по някой път към вилата си или някоя хижа

 

Така че от една страна е жалко, че Great Wall за сега няма изгледи да предлага в бъдеще хубав джип за истински офроуд, но от друга страна предстои да имаме на разположение по-достъпни "паркетни" джипове.

 

Между другото BMW X5, Audi Q7, VW Tuareg, Mercedes ML са примери за не лоши "паркетници", които с достатъчно кадърно задволанно устройство могат да покорят доста препядствия, най-вече заради това, че са в 4х4 режим през цялото време (примерно 40:60 разпределено между мостовете) и при хлъзгави условия имат умни системи, които разпределят въртящия момент към тези колела, които могат да поемат най-много и издрапват. Но цената им е далеч над тази на колите, които обсъждаме в този форум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак ми се струва че е рано Н5 да бъде "пенсиониран". Ако има пазар за него, а според мен той има много приложения - горски, пожарни, полиция и много други, та струва си лекото му осъвременяване с някои по-модерни двигатели и продължаване на предлагането му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модела наистина не е толкова стар и в съчетание с двулитровия дизел или новия двулитров турбо бензин на Great Wall, джипът би бил атрактивен още дълго време. Но явно GW имат други планове за гамата им в ЕС. Вече Hover H5 не се предлага в България, и вероятно това така ще остане, освен ако не направи някое изненадващо завръщане с евро 5 двигател, произвеждан в Баховица, но нямаме информация за такива планове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен определено Н7 много ми допада на пръв поглед по долното описание от виртуалното пространство!!!

 

Машината има двулитров, бензинов,турбо мотор с мощност 221 к.с.Пиковият въртящ момент на бензиновия агрегат е 342 Нм, което заедно с немалката мощност ще позволяват на автомобила да ускорява от 0 до 100 км/ч за 10.6 секунди. Предавателната кутия е шестстепенна автоматична,максималната скорост на всъдехода е 180км/ч, средният разход на гориво е 10,6литра.Сред функционалностите му са смяна на предавката от волана, круиз контрол, камера за задно виждане, електронно запаметяване за настройките на шофьорското място, преден и заден парк асистент, система за следене на„мъртвите зoни“. Устойчивостта на Hover H7 e осигурена от стоманена рама, системи за асистирано движение по наклон и др.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Q7,Туарег (със сигурност) мога да кажа,че са паркетници колкото е и Лада Нива.За бмв-то и МЛ-а,не мога да кажа,защото не им знам принципа на задвижване.

 

Паркетник е тип-Тигуан,ЦРВ,Q5 и т.н. - тия,които използват Халдекс система за задвижване.Това е само пояснение :) ,че не са проходими като нивата е факт,но не са толкова калпави като точно паркетните :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак ми се струва че е рано Н5 да бъде "пенсиониран".

 

Да, рано е. Скоростта с която изчезна от пазара едва ли се дължи само на ниската цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако купето на Н7 е на отделна рама , което може би е така заради огромното тегло , всъщност се явава нов модел на Н5 и той вероятно ще отпадне поне за Европа . Доста рових из нета , но освен на едно място в наш източник не намирам потвърждение за тази рама .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От днес имам прясна информация от самите Литекс Моторс, че H5 няма да се произвежда в завода у нас почти със сигурност, но вероятно ще продължи да се продава внос - очаква се ревизирана версия с обновени двигатели/скорости. Сега акцентират на H6, който днес видях пред представителството им когато връщах малкия Voleex C10 от тест драйв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Китай са го спрели (Н5) ... това го знам със сигурност. Дано поне руснаците продължат да го сглобяват ... в същност не знам в русия или в украйна е завода им.

А иначе интереса в Китай към Н7 бил огромен.

Редактирано от gwfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност теорията за 4х4 е доста обемна и да се правят генерални изводи не е много редно

Теоретично може и да има много "най-добри", на практика се гледа кои са най-използваните джипове в експедиции и в райони без пътища

A най-разпространените са Тойота ЛК, Ланд Ровър Диско, Митсубиши Паджеро и още няколко все различни като концепции джипове

Да вметна една малка поправка - от така набедените паркетници има и такива, които са фул тайм с блокаж на централния диф.,

Такава е Рав4 1-во поколение, каквато имам от две години

Не бих казал че е супер офроудър, но определено може доста повече от прескачане на банкета

 

А Ховър наистина е едно от малкото предложения part time, или беше...

Редактирано от muf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновения потребител не знае как да работи правилно с part-time 4x4 системи...

 

А Ховър наистина е едно от малкото предложения part time, или беше...

 

Действително, part-time не е играчка за всеки. Малко хора оценяват най-сериозното предимство на тази система - голямата здравина на цялата трансмисия. Работата е там, че производителите винаги предвиждат риска от неправилни манипулации с раздатката и "преоразмеряват" якостта на карданите, диференциалите и полуоските, за да могат да издържат на напреженията. Казано иначе - желязото е дебело :) Чел съм, че запасът от здравина при УАЗ достига до 800 процента, тоест производителят е направил всичко осем пъти по-здраво.

 

Всъщност основното качество на истинския джип не е конструкцията, а здравината. Силата е в материала - всеки, който е разглобявал "Калашников" знае, че единствената тайна в него е състава на стоманата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Тъй като темата е за 4x4 системи и автомобили интересно ми е мнението ви за Субару по този въпрос, например Форестър?

Редактирано от julsi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това може би е един от най-добрите "абортирали" джипове.Хем е лека кола,хем е джип,има бързи/бавни и блокаж.Много е добро,стига да е гледано (като всички останали)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема, но според мен се разви в погрешна посока. Ще се опитам да обясня защо :D

 

Разпознаването на истинския джип не е в това дали има рама или не, или пък парт тайм раздатката или наличие на блокаж на средния диференциал при фултайм. Има много машини, които са високи, имат блокаж на междинния диференциал, имат и ЛСД в задния, но това не ги прави истински "джипове".

 

Както и има истински джипове без рама, поне не обособена такава, а интегрирана с купето (Jeep Grand Cherokee, Mitsubishi Pajero 3/4). Някои са с независимо окачване отпред и отзад - примерно Pajero 4.

 

За мен истинския джип е нещо различно - трябва да може да се доразвива по отношение на проходимостта. Събиране на (много) по-големи гуми от тези по спецификация; добавяне на блокировки в диференциалите; различни защити от удари отдолу (камъни; отрязани дървета, скрити във висока трева и т.н.); увеличаване на ходовете с променено адекватно окачване и т.н.

 

Здравата рама дава възможност за слагане на лебедка, с която да няма изкъртване на половината купе, както е при леките коли. Целите мостове пък позволяват добро "разчекване" при преодоляване на препятствия. Бавните скорости дават възможност за плавно изкачване и спускане без да се "пили" съединителя, а и дава нужния въртящ момент, когато е необходимо.

 

За блокажи и т.н. вече е отделна тема, но много от истински джипове идват фабрично или с някакъв самоблокиращ се заден диференциал, или с възможност за пълна блокировка. А за блокиране на междинния диференциал, когато го има, просто си е задължително условие, защото никоя електронна система не може да го компенсира (примерно голяма част от LandRover Discovery 2 нямат такъв блокаж, а ползват система за traction control и hill descent control),

 

По горните признаци пуснах и тема (http://forums.gwm-bg...ра-проходимост/) какви модификации могат да се правят при Hover H5 за подобряване на проходимостта, тъй като той отговаря на моите изисквания дори във фабричен вид. И тук остава надеждата Литекс Моторс да продължат да продават тази модификация на Hover-а и в бъдеще като го пуснат с двигател, покриващ евро стандартите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, че се включи :) Първите бегли впечатления показват следното:

 

- Защити от удари отдолу - има нужда.

- Повдигане и увеличаване на ходовете - не е излишно.

- Заден автоматичен блокаж - задължително.

 

След гаранцията. Или ако убедим "Литекс", преди това :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да напиша и за Q7, ML/GL, X5/6 и всички подобни, включително и всички субарута. Не са джипове и няма да станат. Имат страхотни изпълнения на 4х4, някои с механични блокировки, други с електронни на диференциалите. Вървят много, стабилни са. С подходящи гуми и луд шофьор могат да засрамят доста (шофьори на) истински джипове по леките черни пътчета. И толкова... (то и истинските джипки без малко подготовка от към гуми и повдигане и те толкова си могат :D)

 

Но най-малкото им липсват ходове на независимото им окачване, повечето от тях имат огромни джанти (18"+) и няма как да се намерят АТ и особено МТ гуми. Електрониката на някои (примерно Q7) прави такива глупости, че може да убие човек - примерно стръмно спускане на кален терен - електрониката "бие" спирачки на всяка превъртаща гума и така се получава страхотна шейна и при по-дълго спускане просто ще стане неконтролируемо.

 

За паркетниците не се намира лесно (ако изобщо се намерят) части за офроуд тунинг, най-малкото защото те изобщо не са правени с такава цел. Окачването в по-луксозните е въздушно и няма с какво да се замени, защото ще трябва и много интервенция по електрониката и софтуера. Огромните спирачни дискове, предназначени за тези магистрални зверове, движещи се със скорости над 200, не позволяват да се сложат по-малки джанти, а от там и борда на гумата е толкова малък, че налягането трябва да е много високо, което при офроуд е неприемливо. Елиминиране на електронните блокажи и слагане на механични такива също е много рядко срещана опция.

 

А Субарутата... Може да могат много, но не им е мястото при истинските джипове. Най-малкото защото са високи леки коли като концепция, както и другите споменати по-горе.

 

Към споменатите "паркетници" мога да прибавя и всички нови истински джипове, карани с магистрални гуми и виждали кал само по улиците на населените места. Тук мога да включа и Toyota 150/200, и Pajero 4, и Mercedes G, и LR Defender. Независимо от възможностите им като машини, техните собственици и шофьори ги правят да бъдат в класа на паркетниците :D

 

А за проходимост съм виждал Opel Astra от онези старите от средата на 90-те на най-невъзможни места. Да не говорим за старите ладички (не нива). Там проходимостта е в пряко следствие от прежалеността на колата, както и придобитите умения от шофьора, който е бил принуден все пак да мине. Но когато се опре до дълбоки коловози и кал, тогава трябва подготвен автомобил, който в случая би могъл да се получи от един истински джип по споменатите причини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:icon_thumleft: За съжаление "прежалеността" е голям проблем и за лъскавия Hover ;)

Радвам се, че тук има човек с толкова сериозни познания в офроуда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...