Jump to content

Проблем с акумулатора


Ванката
 Share

Recommended Posts

Здравейте,

 

Проблема с акумулатора се проявява, когато колата не е карана в продължение на 3-5 дни.

 

Замерването на акумулатора при заключено състояние с пусната аларма консумацията е 0,17 до 0,24 мА. Тази стойност е доста висока при положение, доколкото имам информация трябва да е около 0,06мА.

 

Колата е с допълнително поставена алармена система.

 

Проблема е наблюдаван вече 2 път за няма и два месеца. Собственика за определени периоди не кара колата през седмицата.

 

Първия път, когато беше паднал акумулатора из цяло беше в големите студове. Тогава можеше да се допусне, че е от студеното време. Съмнително стана когато в затопленото време възникна проблема.

 

След Великден колата може би ще влиза в сервиза и тогава ще я гледат повторно за утечка. Първоначалното замерване не е показало проблем.

Link to comment
Share on other sites

Тъй като си купих нови сонди ще измеря и аз утечката днес и ще пиша тук.

 

Между друтого предполагам имаш предвид 0,17-0,24 А, а не мА, защото 0,24 мА не може дори диода на алармата да задоволи :)

Link to comment
Share on other sites

При 0.2 А консумация в покой за 24 часа "заминават" 5 Ач от заряда на акумулатора. За 10-тина дена го смятай за напълно разреден.

Edited by InfoInfo
Link to comment
Share on other sites

0,06 - 0,09 e нормалната утечка, това е нов акумулатор и би трябвало и две седмици да не си карал да няма проблем, вероятно е от алармата , но пък тя би трябвало да е интерфейсна.... както и да е, мисля, че застрахователите сега изискват автомобила да е снабден с имобилайзер само и алармата не е задължителна, а акумулаторите мисля бяха варта?, макар и правени в китай трябва да са надеждни..

Link to comment
Share on other sites

Така, бях долу при колата да направя някои замервания. Интересното е, че при вдигнат капак на колата алармата започваше да пищи, независимо че всички врати бяха затворени. Утечката я мерих със затворен капак та беше малко зор, но се справих.

Без аларма консумацията е около 40 mA. С пусната аларма тока се колебае между 30 и 40 mA. Т.е. утечка няма (да отбележа, че Митвас отстраниха някаква утечка преди 2-3 месеца, но не знам колко е била тя като стойност). Следващото нещо беше да проверя напрежението на зареждане. Забележка - консуматори = къси, фарове за мъгла, радио и вентилатор на максимална сила.

 

Без консуматори при 1к оборота е 14,5V.

С консуматори при 1к оборота е 14,3V.

Без консуматори при 3к оборота е 14,5V.

С консуматори при 3к оборота е 14,3V.

 

Нещата ми изглеждат що годе нормални. Остава самия акумулатор да не държи ток. Колата често се кара на дълги разстояния така че изключвам възможността да не дозарежда достатъчно.

Link to comment
Share on other sites

Проблемен си е акумулатора.Аз съм с 5 годишен РОМБАТ и в София при -17гр.след двуседмично пребиваване на улицата ,цялата кола затрупана в сняг, запали си от раз без никакъв проблем.Имам си съответните аларма и други простотии-консуматори но проблеми от такова естество-не.

Edited by mir4o68
Link to comment
Share on other sites

колега poroinik и аз мисля, че е акумулатора, остава да видим дали ще го сменят ако създава още проблеми, за справка карам 6-годишен шевролет лачети, купен на лизинг, неговия акумулатор е некакъв корейски, но до сега нямам никакви проблеми с паленето дори и през зимата

Edited by ivoachov69
Link to comment
Share on other sites

Интересното е, че при вдигнат капак на колата алармата започваше да пищи, независимо че всички врати бяха затворени.

Ами нормално.

По принцип, под капака има бутон, кото при отварянето му, задейства алармата.

На коли без фабрична аларма се добавя такъв при монтажа и.

Link to comment
Share on other sites

Ако акумулаторът не " държи ток" е добре да се измери гъстотата на електролита на всяка клетка:

1,28 напълно зареден;

1,25 ОК;

под 1,23 разреден.

По симптомите, които описвате ми изглежда случай с дефектна клетка с намелена гъстота на електролита. Тогава тя се разрежда доста по бързо и акумулатора няма мощност да завърти стартера.

Обикновено и на необслужваемите акумулатори има възможност да се отворят и проверят отделните клетки, така че ако на някой му се занимава може да ги провери.

Link to comment
Share on other sites

само, че като ги говорим тия неща да си спомним, че автомобила е в гаранция, това ще го прави само сервиза! :)

 

Е то като е в гаранция какво пречи да си отвърти капачките на акумулатора? Да не са пломбирани?

Link to comment
Share on other sites

 

Е то като е в гаранция какво пречи да си отвърти капачките на акумулатора? Да не са пломбирани?

"Необслужваемите" имат едно капаче над пробките,просто се откъртва с отвертка и имаш достъп до тях :)

ето това имам предвид ,че не трябва да се случва

Edited by ivoachov69
Link to comment
Share on other sites

ако е така това е пак изкривеността на бг пазара, през 2006, когато се сдобих с нов шевролет лачети, се оказа ,че гаранция имам само на двигателя и скоростната кутия, попитах - "ами окачване ,амортисьори....?" уви НЕ, значи какво излиза за коли извън гаранция - купувам си нов акумулатор - дават ми гаранция, слагам си нови амортисори(в сервиз)дават ми гаранция, а за новия автомобил?!?, когато говорих с дилъра за GW останах с впечатленията, че нещата са по-добре вече, дано е така..

Link to comment
Share on other sites

ivanchov Какво общо има България и пазара,с фирмената политика ?

 

а защо фирмените политики на много компаний си приличат тоооолкова много?:)

Link to comment
Share on other sites

Ще ти кажа на някои фирми,Пежо примерно,колите които продават за България са с подсилено окачване и го няма прословутото меко возене на френски автомобил.Те имат гаранция на ходовата част.Шевролет,си правят кашкавалено окачване и за това не влиза в гаранцията,ГУ са решили ,че могат да се справят с нашите пътища и го поддържат...Ето ти фирмени политики.

 

Придържайте се към темата

Link to comment
Share on other sites

аз знам отговора на въпроса - защо сервизния интервал в България е на 15000 км, а в западна европа е 30000 в редки случаи 20к км?, не казвам, че производители и представители нямат право да определят този интервал, но пък и няма никаква разлика по между им, това е що се отнася до автомобили, а не ми се иска да задълбаем общо за нещата и ще видим, че фирмените политики си приличат, даже са като две капки вода и няма значение окачванията дали са кашкавалени или титаниеви или китайски такива :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Както писах Волекса влезе в сервиз за проверка на акумулатора и за евентуален проблем след празниците.

 

Резултата: Беше открит проблем с едната клетка на акумулатора, която може да се дължи и на тоталното разреждане на няколко пъти или е бил дефектен. Следователно е заменен с нов Монбат 45 ач гаранционно от Грейт Ауто.

 

За друг проблем не са казали да има, пък ако са открили и са го оправили кои го е грижа стига да няма проблем.

 

Това е за сега.

 

Много са коректни хората от Грейт Ауто. Доволен съм за сега от тях,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...