Jump to content
terminator

Качества на горивата, методи за постигане на икономия

Recommended Posts

ADMIN: Темата е отделена като възникална дискусия за качеството на горивата у нас. Темата, в която дискусията се провеждаше бе тази за Пристигането на газовите уредби за Great Wall

 

 

И аз ще кажа нещо за опита си с газовите уредби и бензините у нас (без да съм специалист в тази област, а само обикновен потребител). От 2007 г. имам пунто 98' втора ръка с "фабрична газова - италианска", поставена още през 1998 г. Не знам защо но само с газта от OMV и Shell нямам никакви проблеми (при положение разбира се, че кабери, свещи и др. си е наред + задължителен тех. преглед). При другите бензиностанции/газостанции колата просто не върви нормално (като спъната е или прекъсва), още не съм пробвал газта на Петрол.

За бензините - До сега зареждах по възможност само по-високооктанов 98, 100 - освен на горепосочените 2 бензиностанции имам отлични впечатления от 96+ (или подобно беше името) на Петрол.

 

Дали не е добре темата за качеството на горивата да се отдели като нова?

Edited by admin
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наистина темата за горивата би могла да е отделна:) Моето мнение за горивата е следното - най-доволен съм от бензините на ОМВ 95 и 100 октана. Според доста майстори било хубаво да се сипва отвреме на време 100октанов бензин за прочистване на двигателя. Било по-добре от разните му там добавки за бензините. От бензина на Петрол също съм доволен, но забелязвам, че винаги държат цени с 1 стотинка по-високи от другите вериги. На Лукойл рядко сипвам, От Шел нещо не съм доволен напоследък. Случвало ми се е, след сипване на бензин от тяхна бензиностанция, да свалям и да чистя свещи(страшен нагар имаше и по четирите, а бяха нови БЕРУ на около 4000км).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой провал ли да е слага малко ацетон в резервоара ? И преди да бъда оплют като куче, искам да кажа че много хора са правили измервания с личните си автомобили с бензин примесен с малко ацетон, примерно на резервоар по 100-200 мл и разхода им пада с около 7-10%. Тази вечер няма да мога да се занимавам но утре ще постна в отделна тема идеята. Аз лично не съм пробвал и най-вероятно няма да ми се налага със газовата уредба.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не си правете експерименти без да сте проучили хубаво всички факти които можете да намерите.

 

Mythbusters са направили измерване на разхода и с ацетон той малко се влошава, не се подобрява.

 

Отделно, че ацетона има невероятни свойства за разтваряне и с времето ще съсипе много по-бързо всички гумени уплатнения - дори да се подобряваше разхода с няколко процента, едва ли вредите от него биха били компенсирани. Иначе производителите щяха да препоръчват, а бензиностанциите щяха да предлагат ацетон като добавка или направо горивото да е примесено.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ацетона е много силен разтворител, но само на органични съединения. Относно бензиностанциите, те се чудят какво да пъхнат да увеличат разхода, ти ми говориш да ти спестят парите :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре, видя видеото и пак смяташ, че ацетона е добра идея да се сипва в горивото ли, особено след като си дал над 30 хиляди за автомобил? Аз пак казвам, не отричам никакви бабини пинизи, стига да се базират на факти, но опита ми показва, че ако нещо наистина работи, то се знае и използва масово. За това с ацетона не можах да намеря нищо освен форумни слухове, че сваляло разхода.

 

Разтваря ограничени съединения? Моите любителски познания по химия водят до това, че той най-добре разгражда пластмаса/гума, именно това съм посочил - зависимост какви са ти уплътненията по горивната система на колата, можеш голяма беля да направиш.

 

Няма такова нещо, да се чудят как да ти вдигнат разхода. Горивото продавано в ЕС е регулирано много стриктно и големите бензиностанции не си позволяват да избягат от евро-нормите, напротив. Това, че търсят как да излезнат с възможно най-голям маргин на печалбата е съвсем друг въпрос. Или че има картели и гориво внасяно от Румъния, Австрия и Гърция се продава на същата цена като това идващо от Лукойл Бургас.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не споря, понеже не съм го пробвал, ето някое друго видео, в което използват cruise control на 50 мили в час или около 90км/ч и спирам да пиша по темата тъй като нито ми ясна теорията нито имам практика с добавки.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Относно Ацетонът... Да, в добавките за почистване на горивната система и инжекторите, които се продават по бензиностанциите, наистина го има катото съставка. Обаче, в повечето случаи, в описанието на продукта пише по колко милилитра на 1 резервоар (50л) се слага - обикновено около 50-100мл на резервоар. Ако се сложи повече наистнина може с времето да си заминат оплътнения, гарнитури, маркучи,за които ацетонът би се явил разтворител. А иначе преди години, си спомня, че баща ми слагаше спирт в резервоара за да не замръзва бензина (тогава беше 85) а и да пали по-лесно.

А иначе има логика по-скоро да се слага чист спирт, отколкото ацетон. Скоро в предаването 5-та предавка сравняваха два автомобила Волво с еднакви двигатели, единият беше пригоден да работи с метанол, а другия си беше на бензин. Колата с метанола се ускорпваше доста по-бързо , постигна по-висока скорост, имаше по-голяма мощност, а отгоре на всичко беше и съвсем екологична -не отделя вредни емисии като дизеловите или бензиновите двигатели - само ВОДА и ВЪГЛЕРОДЕН ДИОКСИД:)

 

А самия етанол е доста по-евтин като производство от петролните горива:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако не се лъжа в Бразилия се кара много на етанол , за друга страна не съм чувал.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Спирт се слага в резервоара , защото водата , която се отделя от конденза или просто ни я пробутват с бензина, като по-тежка се отделя на дъното и през зимата може да замръзне , а и влезла във филтрите и инжекторите прави бели. Затова периодично може да се слага по малко спирт , който се разтваря с водата идеално и получената смес изгаря .

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

А тук , един си прави сам етанола за колата:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, един въпрос относно постигане на икономия. На 2 сравнително нови дизелови автомобила които карах наскоро когато отпусна газта на скорост и над 1500 оборота моментния разход е 0 литра. Аз си го обяснявам че смазочната система продължава да работи без да впръсква гориво в цилиндрите, бихте ли ми казали името на системата и дали е въведена при бензиновите двигатели и по специално при колите на GWM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абсолютно висчки коли с ECU управление (т.е. не-карбуратори), произведени през последите 20 години имат нулево потребление при ППХ.

Не е нито нищо ново, нито нещо уникално.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всички съвременни автомобили имат така наречения ППХ - принудителен празен ход. Ползва се обикновено когато се спускаш по надолнище. Карайки на скорост ако оборотите са над 1500 двигателя работи само с въздух (ЕКУ-то спира да подава гориво) ползвайки инерционните сили на автомобила. Ако оборотите паднат под 1500 се подава малко гориво за да не угасне мотора. По този начин се постигат големи икономии в разхода. Това важи и за бензиновите мотори, но там може би са малко по-високи минималните обороти.

 

Затова е полезно (и икономично) да се кара винаги на скорост, дори и по нанадолнище. А такива номера като гасене на колата или каране на свободна са отдавна в миналото.

 

ПП: Витку ме е изпреварил със секунда.

Edited by gwfan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ясно, благодаря за информацията.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема е отстранен. Дойде човек от Холандия да измие филтрите на помпата и всичко се оправи ;)

А сега сериозно. След разговор с Литекс, хората приеха нещата много сериозно. Пристигнаха с човек от Vialle, който направи всевъзможни проверки на газовата уредба, от софтуер до монтаж и не откри нищо нередно (освен недостатъчно налягане от помпата) т.е. монтажа и инсталирането бяха на ниво.

Последва демонтиране на помпата, а там... (леле майко) никой не беше виждал такова нещо по филтрите, нещо като свинска мас намазана на дебело.

Холандеца каза, че е виждал метални и разни други частици по тези филтри, ама такова нещо... ... (Уелкъм ту Бългерия ;) )

Това не е било мръсна газ, там май не е имало газ, а нещо друго!

Миене, събиране, зареждане и за сега, да чукна на дърво, колата е добре.

Доволен съм от реакцията на Литекс.

И тъй като май ще се окажат капризни към газта нашите коли, мисля, че ще от полза една тема за газстанциите с качествена и некачествена газ, където всички да даваме мнения от "опит". Тази идея оставям на админите да я ... онодат :)

Всичко това е много добре!

За качеството на горивата има отделна тема.

Share this post


Link to post
Share on other sites

То на сиромаха кога ще му провърви.... я газта мазна, я дизела замръзва, я бензина кофти......как да се проучат газ станциите коя предлага читава газ - нали всички от Лукойл зареждат. Каквото даде "майката" това купуваме ние......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тя газта е една / не знам в ЕКО дали не е от рафинерията в Солун /, но в самите бензиностанции стават "алхимичните" процеси , като замърсени резервоари , липса на филтри и кой знае още какви номера . Повечето вериги са на принципа франчайзинг и всъщност са собственост на различни субекти и логото не гарантира напълно еднаквост при работата. За малките самостоятелни газ-станции пък да не говорим ...

Всъщност имах пред вид всеки когато има впечатление от определена бензино/газ станция в посока + или - да сподели и в определена тема да има нещо като справочник тук да тук не !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Я стар бензинджия да се изхо.... пардон, да се изкаже по въпроса. Тъй:

1. В цистерна превозваща газ може да се превозва газ или пропан-бутан. Офф то па едно и също :P Искам да кажа, че пропан/бутанът е под налягане и самата конструкция помпите за зареждане и за разтоварване на цистерната не позволяват пълнене на друго.

2. Газта в София поне много рядко е Лукойл. Много по-често е внос от Съветския Съюз. Вагоните пристигат на разтоварището в Кремиковци и от там цистерните на Скорпион Ойл (OMV), Клачка, Еастра, Петрол Газ, Биомет (Вито Газ) и останалите превозвачи товарят и тръгват по бензиностанциите. Разтоварват, на Петрол слагат добавка и после вие отивате и пълните гръцка газ от ЕКО, Блу Форс от Петрол, австрийска газ от OMV, румънска на Ромпетрол и т.н. А тя една и съща навсякъде. Май само на Лукойл газта им е различна, т.е. нашенска, от където май идват и проблемите.

3. Принципно няма как през филтрите на цистерната и после през филтрите на помпата да преминат разни мизерии. Това по принцип. Но дефакто.....казва ли ти некой. Аз лично на моята карбураторна Фелицийка и сложих газова 2 дни след като я купих през май 2006. До днес освен да отвинтя 2-3 пъти годишно пробката на изпарителя за да изкапе мизерията (не че нещо изкапва де) нищо друго не съм правил. Зареждах на Петрол 2 год. докато работех там а сега на ЕКО, щот най-евтино. Но принципно на Петрол на Ботевградско шосе никога не сме имали проблем с калпава газ. Имало е доста случаи да ни докарат газ с по-високо съдържание на бутан (нормално относителното тегло е 520 - 540 гр / литъра. По високото съдържание на бутан увеличава относителното тегло на 560 - 570 гр / литъра). В такива случаи компенсирахме с количеството добавка и нещата си идваха на място.

Това са неща, които мога да кажа за газта. Въздържам се от коментар за бензина а за дизела в България не искам да ви разказвам. Понякога наистина ми става жал за някои хора, купили нова хубава кола и се чудят "брех маа му стара, ни щйе да въри таз кола". Ми не ще. Какво зареди? Нафта! От къде? От бензиностанция на ХХХХХХХХХХХ! Аха, а какво зареди? Ми нафта! А сигурен ли си?...... Дизела, който ни докарваха на нашата бензиностанция смърдеше на уличен канал преди дъжд а в цистерната имаше някаква мътно жълта течност. И тази течност в момента се продава за 2.65 лв./л. Не искам да коментирам повече.

А как се затлачват филтрите на колонките и колко пъти сме спирали работа да ги чистим, а зимата да извадим маргарина от филтрите на дизела, това пък е съвсем друга тема на разговор.

Ай стига съм ви отегчавал. На по бира още ше ви разказвам.

Edited by C2H5OH
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

За дизела мога да потвърдя, че е ужасен. Един приятел работеше на бензиностанция (както казва колегата) ХХХХХХХХХ :D И ми е споделял не една истории за "качеството" на дизела. За мене горивото за автомобили е бензин, но при коли за тежък офроуд е по-добре дизела. За хората, които търсят по някакъв начин икономията от дизела, бих ги посъветвал да си купят бензин с газ.

 

П.П. Спомням си,че GW бяха дали на някакъв депутат Hover H5, на който по-късно беше монтиран HHO генератор. Дали случайно някой да е намирал статии, какво се случва с тоя автомобил? Как му е понесло на новия двигател брауновия газ?

 

Поздрави

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ааааа, колега не ни отегчаваш:) Я разкажи и за бензина и дизела, че ми стана интересно:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ааааа, колега не ни отегчаваш:) Я разкажи и за бензина и дизела, че ми стана интересно:)

 

И на мен ми е итересно, ама човека иска бира за да продължи :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
:)Добре, има я:)
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И на мен ми е итересно, ама човека иска бира за да продължи :)

Ся да се утОчним. Казах "на по бира", а не че искам бира.

 

Схемата с дизела е такава - Лукойл не смогва да произведе достатъчното за България количество. Да де, ама потребителя си иска горивото. Съответно, въпреки че официално внос няма, дефакто повечето вериги внасят. И Петрол, и OMV, и Ромпетрол, и ЕКО внасят горива. Съответно ги предлагат помежду си. На нашата бензиностанция Петрол често са ни карали дизел от базата на OMV в Илиянци. Наши цистерни са доставяли на OMV. Идвали са ни горива от Лукойл, а наскоро видях газовоз на Петрол Газ да разтоварва на ЕКО. На нас са ни карали дизел от петролната база в Плевен, който смърдеше на уличен канал, дизел от петролната база в Пловдив, който беше перфектен и дизел от петролната база в Бургас, който по-скоро беше някакъв разредител, щот миришеше на терпентин и беше много бял. И тези бази са само 3 от десетте бази на Петрол из страната. Т.е. всеки доставя на всеки и от всякъде. Естествено всеки купува от там, където му е най-изгодно. От там следват разни добавки - Кинитрон, ЕСТО, Max Motion, Pro Force, Efix, V-Power и т.н., които в общи линии са едно и също нещо с различно име и от различен производител - керосин, дълговерижни алкохол-полимери и разни други високи фракции на петрола. С изключение на Петрол, където тези добавки се слагат при доставка във вливната фуния на всички останали горивата им пристигат миксирани. В зависимост от количеството на т.нар. депресатор - химикалът понижаващ температурата на кристализация на горивото, съответно има зимна и лятна нафта, пардон - дизел. Друг е въпросът с т.нар. парафин. Това е био-дизелът, който до миналата година беше по закон 3%. Да де ама по закон тази година е 5%. И именно това е компонентата в горивото, която се утаява при ниска температура и става на маргарин, затлачва филтри и горивни магистрали и кара колата да гасне баш кога не трябва. Приятели разни похвалиха Макс Моушъна и казаха, че не са имали проблеми в големите студове, но знае ли човек. Имаше един период, когато бяха стачките за скъпите горива Б.Б. беше договорил фиксирана цена на горивата и се бяха разбрали с Лукойл да не се слага био-дизел. Е тогава нямаше нито една замръзнала кола. Но...това беше тогава.

 

Друг момент е качеството на горивото. Заради сериозно зачестилите кражби отговорниците за доставките на горивата яко ги гони параноята. В момента схемата е такава - цистерната натоварва, шофьорът се обажда на шефа си, че тръгва и после няма право да спре до първия разтоварен пункт. През това време GPSа го следи къде е, с колко кара, колко харчи в момента, всички люкове и кранове дали са затворени и т.н. Датчиците на люковете и крановете са фотоклетки. Трудна работа да ги пре...ш. Спира цистерната на бензиностанцията, шофьорът веднага се обажда, че е стигнал и чак тогава със служител отиват първо да проверят и после чак да скъсат пломбите и да започне разтоварването.

По бензиностанциите също контролът е много сериозен. Проверка може да ти дойде по всяко време на денонощието, а лабораторията най-малко 2 пъти седмично идва, взема проби от горивата и си отива. След свързването на вливните фунии и колонките към НАП почти е невъзможно преливане да остане незабелязано. Освен това едно, че заплатите са ниски, друго, че клиентите те имат за роб и се отнасят с теб като с втора ръка човек, та и работата е непрестижна, камери те следят навсякъде, регионалните ти ръсят глоби за щяло и нещяло, управителите също, варианти за кражби са много малко и в един момент човек се чуди как да избяга от там. Т.е. искам да кажа, че за разлика от едно време в момента горива не се кръщават по бензиностанциите. Много е трудно да не кажа почти невъзможно. И какво остава - фирмите гледат да изтънят в горивото и да го купят колкото може по-евтино, за да могат да си изкарат 15, 16 дори 18 ст. на литър печалба. Така например Петрол купиха лятна нафта за зимния сезон 2010/2011г. и наливахме добавка за да я направим зимна. Не се заблуждавайте - цената е основно формирана от акциз и ДДС. След това следва картелното споразумение и на финала цената на дизела в България за разлика от останалите държави е по-висока от тази на бензина. Защо? Щото кой кара бензин. Обаче всичко останало се движи на дизел и газ. Съответно цената на бензина ниска, печели се от дизела и най-вече от газта. А защо картелно споразумение? Ами загледайте се първо в разликите в цените на различните вериги. Колко са? Макс 1 ст. И то тук таме. Иначе в общи линии са еднакви. Друго нещо - загледайте се как се сменят цените на горивата. Всички ги сменят в един и същ ден в полунощ, само OMV ги сменя в 12 на обяд. Ако обаче (това към колегите, които пътуват из Европата) се загледате в цените на горивата по европейските бензиностанции може да откриете до 10, 15, че даже и 20 цента на литър разлика. Но това е в Европа. Тук, в България законите на физиката не важат. А иначе картелно споразумение няма. Всичко е точно, коректно и ясно и на финала какво ни се случва? :sex:

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...