Jump to content
terminator

Качества на горивата, методи за постигане на икономия

Recommended Posts

"Ся да се утОчним. Казах "на по бира", а не че искам бира."

Е и аз това казах де, искаш да пием,а не искаш да черпим ;)

 

Евала за коментара. Много интересно как ни "оправят стабилно отзад", а ние само подозираме, че може би има някой зад нас!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ся да се утОчним.

 

Имам много ясен спомен, че когато ставаха стачките за скъпите горива, бяха изкарани малко данни, а именно, че едва 50-60% от горивото у нас идва от Lukoil Бургас, останалото е внос. За това и стана скандала и за това бяха спекулациите, че има картел - не може почти половината гориво да е внос, а при всички цената да е еднаква до последната стотинка, тоест българска, румънска, гръцка и австрийска нафта да се продават за 2.64лв/л.

 

Edit: Ето и източник, точно 50-60% цитират:

http://www.monitor.bg/article?id=300988

 

Андрей Делчев, шеф на Българската петролна и газова асоциация (БПГА), прогнозира дефицит на горивата и най-вече на керосин за зареждане на самолетите. Според него няма да е лесно да се компенсира спрялото производство, което е покривало 50-60% от нуждите на пазара.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги. Прочетох предишни мнения относно карането на скорост и разход 0/100 искам само да вметна,че не само ECU-то "казва" разхода да 0/100. Идва другия момент,че когато се движиш по наклон и си на скорост колелата започват да движат двигателя а не обратното (заради зацепването на зъбните колела на скоростната кутия) и другото, което е рейката на горивната помпа е затворена, или казано по-просто клапанчето което отсича гориво подаването е в горна крайна точка (надявам се съм обяснил като хората). тъй като този ефект съм го виждал и на по-стари коли на свободна разхода скача,докато на скорост не отчита (визирам мерцедеса на свако ми 190 мисля е `86 набор) има си стрекла economy същата работа на скорост нищо не отчита, по инерция отчита. Това лято бях в Бразилия няма бензиностанция, която да не предлага етанол. на снимката се виждат цените какви са. post-6320-0-71596500-1331026056_thumb.jpg със здраве и ползотворен ден :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Профански обяснено и неточно, но принципно правилно.

 

При движение на скорост, без подаване на газ и над определени обороти (варират според модели двигател, но най-често са около 1500-2000об./минута) ECU не подава сигнали към инжектора/инжекорите и те не втръскват горива в цилиндрите/колектора. Двигателя работи като въздушен компресор и не харчи грам гориво (без значение какво показва борда).

При падане на оборотите под критиччните (1500-2000) ECUто започва да подава сигнали към инжекторите и те да впръскват гориво, въпреки че двигателя е на скорост и без натиснат педал на газта (затворен дросел), за да не угасне двигателя при разко освобождаване от скорост.

Т.е. не става само да сте на скорост (моторна спирачка), а трябва и да сте над някакви обороти.

Стандартна функционалност за всички автообили в последните 25 години, с ECU управление (т.е. не карбуратори или механични инжекциони). Даже и за китайските.

 

 

А Бразия е най-големият производител на етанол. Държавна политика им е, заради липсата на сериозни петролни находища (и наличие на такива, в съседните, враждуващи държави). Масово се кара на Е85, а също и изнасят за САЩ.

Естествено е за сметка на девствените гори, които освоождават сериозен процент от кислорода на тази планета. Т.е. унищожават хиляди хектари гори, за да садят култури за дестилация на горива... екология в действие.

Цените с атакива, защото им е държавна политика и не са в ЕС (т.е. могат сами да си определят политиката).

Edited by Vitku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги, относно газовите уредби- от около 10г карам основно на пропан-бутан, първо една таврия, а от 6 г опел астра с газова инжекция, до сега -никакъв проблем. Разход и мощност на автомоила на газ и на бензин -1/1. В зависимост от качеството на газта и май по- скоро от съотношението пропан/бутан може да има леко хър-мър ,ама същото е и с калпав бензин.Сега чакам да видя как ще е газовата на волекса.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

моментът с нулевия разход на двигателя при движения на скорост и въртене на двигателя от въртенето на гумите идва от т.нар. cut-off система на дюзите

Share this post


Link to post
Share on other sites

ППХ-като си на скорост и си над 901 оборота си безплатен ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой знае ли точните обороти при който ECU-то спира да подава гориво за различните модели на GW? Конкретно за Voleex C10 ме интересува но мисля че и за другите модели ще е полезно да се знае.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За Voleex C10 - около 7200-7400 е прекъсвача - малко след началото на червената линия. Качествата на 16-клапановия двигател на тази кола си проличават рязко след 4000 оборота и приятното усещане се задържа до въпросните 7200-7400. Ако колата е разработена (над 5000км) е срамота, че питаш във форума такива въпроси :D

 

Редакция: Явно става дума за ППХ, а не при форсиране на двигателя на колко оборота ECU-то спира да подава гориво, за да не го повреди. То тогава, както хората са отговорили и по-долу, обикновено няколко стотин оборота над тези за празен ход, за да може при ряско натискане на съединителя, да не изгасне колата докато ECU-то отново подаде гориво. Тоест ако колата работи на 600 оборота на празен ход (колкото е Voleex-а), то на около 1000 и нагоре няма да харчи гориво.

Share this post


Link to post
Share on other sites

?!?!?!? нещо не схващам смешката Admin...

Мога и на 10000 оборота да се пробвам и като гръмне мотора икономията ще е пълна (0 разход на гориво) :)

 

Въпроса ми е по темата за икономията при ППХ (което забелязвам, че не съм уточнил в предния си пост).

 

А иначе дали наистина има такава защита (по свръхобороти) също ми е интересно, но няма връзка с темата.

 

А разработката на двигателя каква връзка има с написаното от мен въобще не успях да разбера.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Въпроса ти така е зададен че ми трябваше да го прочета 3-4 пъти за да схвана че питаш за движение с ППХ и в такъв контекст питаш кога спира (а според мен правилния въпрос е кога започва) да подава гориво ЕКУ-то. Защото в момента в който започнеш да се движиш на ППХ Екуто спира да подава гориво, т.е. разхода ти е 0. А като падне под определени обороти (за някои коли около 1500 а в случая около 900 според колегата по-горе) Еку-то започва да подава отново гориво за да не угасне мотора.

Ако искаш да те разбират правилно задавай въпросите си като хората.

Edited by gwfan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ми според мен и в двата въпроса има неква истина и логика!!! Щото , както започва да се подава гориво под 900 оборота за да не изгасне двигателя,така и ако почнеш да пускаш някой баир и не искаш да ускоряваш и от пет свалиш на четвърта или трета да ползваш двигателя като спрачка и той се форсира на над 4000 оборота примерно.Не спира подаването,а уж не натискаш педала грам. примерно показва 2-3литра, имаше няколко причини за това но не помня всичките.

Edited by Niki.A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е интересно, не виждам логика ако си по баира надолу, без да пипаш педала и колата е на 5000 оборота да кажем (което за мен не е форсиране), защо ECU-то би подавало гориво на двигателя? При мен на Хондата ако ще да съм на 3500 оборота (което е все едно 6000 на бензинов двигател) ако не натискам педала, разхода е нула. Почва да отбелязва, че вкарва гориво в цилиндрите на под 1200-1300 (при мен на празен ход седи на 800). Разбира се при бензиновия двигател може да е различно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е интересно, не виждам логика ако си по баира надолу, без да пипаш педала и колата е на 5000 оборота да кажем (което за мен не е форсиране), защо ECU-то би подавало гориво на двигателя?

 

Ами ако в двигателя изобщо не влиза гориво, при определени обороти, то значи, не би трябвало да има горене, но тогава би настъпило шоково охлаждане, а това хич не е добре.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хммм... то в двигателя със сигурност не влиза гориво и няма горене между да кажем 1000 и въпросните 4000-5000 оборота (разхода е нулев, това е така нареченият "принудителен празен ход" и двигателя определено не се "охлажда шоково". А Ники твърди, че над 4000 оборота отново започва да влиза гориво. Ако е така, причината е друга - най-малкото на 4000 и повече оборота вътрешното триене е дори по-голямо от да кажем 2000 оборота и двигателя си отделя доволно количество топлина, не мисля, че ще изстине :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз пък забелязах, че на първа и втора скорост при 90 градусов режим на работа на двигателя е като на смукач и колата сама си върви без да изгасва и поддържа минимални обороти и скорост.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nmnikolov: В другата тема (за нефабричен бордкомпютър) писа че имаш ELM327 устройство и показва разхода на гориво когато колата е в движение. Може ли да провериш при ППХ показва ли разход 0 и кога точно почва подаването на гориво при падане на оборотите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не мисля, че правилно изчислява програмата, която ползвам за Android. Доколкото знам тя прави някакви изчисления, а не взима от компютъра готови данни за разхода. Предполагам, че компютъра изобщо не подава такива данни за разхода принципно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...