Miller Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 (edited) Направих си труда да огледам на живо трите автомобила - Voleex C10, Hover H5 и Steed 5. Дизайнът на купето и на трите е добър. Качеството на изпълнение, ползваните материали - очевидно на доста ниско ниво. Салоните миришат непоносимо на долнопробни пластмаси. Седалките са по-скоро неудобни. Дизайнът на салоните и арматурните табла е лош. Не почуствах никакво удобство, напротив, неприятно усещане при досега с компонентите на салона. Сглобката на пластмасовите детайли е далеч от прецизна. И трите автомобила са шумни, дори когато двигателите работят на място и на празен ход. Поне звукът на стереоуредбата е поносим. Антикорозионната защита в задните калници е нанесена неравномерно, има непокрити места. След тези направени от пръв поглед констатации реших, че по-задълбочен оглед е безмислен. Цената и на трите модела е прекалено висока за качеството им. Не бих приел Great Wall дори като подарък. Интересно, къде смятат да ги продават, след като най-малко не отговарят на европейските изисквания за качеството на влаганите материали. Edited October 28, 2011 by admin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Earendil Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 (edited) Не съм оглеждал чак толкова под лупа, но ми направи впечатление 1 момент от горното изказване, а именно за шума.. На изложението С10 беше запален на празен ход и ми направи точно това най-голямо впечатление, че беше супер тих. Много по-тих от няколкото нови малки градски коли, с които мога да направя реално сравнение... Този момент ме кара да се съмнявам, дали и в останалите моменти няма преувеличение.. Edited October 27, 2011 by Earendil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poroinik Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Този момент ме кара да се съмнявам, дали и в останалите моменти няма преувеличение.. Има, има, ама аз си мълча - какво ли пък разбирам... Нищо, де, всеки има право на мнение. Все пак щом човека не би приел GW дори и като подарък явно за него има защо... Бих го помолил ако му подарят да ми го даде на мен - даже ще му дам и някой лев да е на плюс Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
feikot Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Всеки е свободен да си изрази мнението,но,винаги има едно но,а то е момента с предубежденията и стереотипите.В Китай,тия "Great rubbish" сигурно тряскат по 60-70 000 км годишно,а дори и за 2 години да е и пак марката е най-продаваната там. Какво става сега с въпросната марка,без значение дали е Ванг ли,Хуан мин,Джин джин или Грейт уол.Непознато нам име идващо от най-бруталната (да,такава е) икономика в света.Най-агресивните пазари и определено най-сериозния играч в бъдеще. Качеството-да,качеството...Разбира се,че няма да е на нивото на Бентли,то не знам и кой очаква да е такова,като струва колкото фара на Бентлито.Но какво даваш,че да очакваш нещо доближаващо се до сравнената марка. Не мисля да продължавам да дъвча едно и също нещо,което стотици пъти коментирахме и вече се изтъркваме. Милер,никой не ти е упрял пистолет на челото и да те кара да си купуваш какъвто и да е автомобил. Нима Ярис,Поло,Корса или която и да е от този клас се различава коренно ? А ? Дори и прословутата S класа на Мерцедес,мога да ти препратя възхваленото мнение на ползвател на този модел.Човека я е карал половин година и е правил 5 ремонта.После си купил Файтон. За последно ! Мнения относно критика по такъв начин,няма да бъдат толерирани,особено при наблодение от щанда.Купи я,карай я 100 000 км. ела коментирай. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radowolf Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Понеже вече съм ви казвал че съм мързелив а и това което искам да кажа съм го казвал вече, затуй ще се самоцитирам от друга тема та да си спестя малко писане: Оставете го човека бе! Все пак не всички разсъждават практично и прагматично! Има много хора (болшинството), които предпочитат 15 годишна бракма, на която ламарините са изгнили и половината и екстри не работят пред нов автомобил от непремиум марка! Е вярно че бракмата им стои повече в сервиза отколкото на пътя ама нали са гъзета! Света е шарен! Има за всеки по нещо! А бедния си е беден - няма значение финансово или интелектуално! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikid Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Miller Аз този модел го гледах поне 1 час и нищо такова , не забелязах , разбира се сравнявах най-вече с Ярис , защото това е оригинала. Безмислено е да сравняваме с коли от средния и премиум сегмента , коректното е да се сравнява със същия клас и подобна цена. Та ето какво си спомням: Твърда пластмаса има и в Яриса и то доста , приборите в средата са меко казани дамски и несериозни, седалките изобщо не са по-удобни , нито вратите са затварят по-добре , миризмата на пластмаса в С10 не ми направи някакво особено впечатление ,дизайна на интериора и екстериора на С10 е очевадно по-добър , двигателя работи съвсем нормално като шум и то при отворен капак , радиото има приличен саунд . За издържливостта на материалите и агрегатите тепърва ще видим на какво ниво са , но ако съдим по отзивите за С30 , който се използва и като такси не само в Китай , то няма да е по-ниско от бюджетните модели на другите марки , а може и да е по-добро . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miller Posted October 28, 2011 Author Share Posted October 28, 2011 Нищо против нямам китайските стоки, когато имат добро качество. Тествал съм много автомобили и сравнение между популярните марки и споменатата китайска е трудно да се направи. Но една прогноза мога да направя. След 100000км и редовни посещения на сервиза тези автомобили ще са за скрап. Четейки постингите виждам авторите им като служители на фирмата. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
feikot Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 Гарантирам ти,че никой от управата (аз,админ,говедо и радоулф) нямаме нищо общо,ама нищо общо с литекс моторс или грейт уол Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 Miller - ще променя името на темата на "Лични впечатления от колите Great Wall" - доста пресилено е такова изказване без да си карал никоя от колите и съдържа излишни обиди - ако влезна във форума на BMW и напиша тема относно ползваните коли на BMW - "BWM Premium Selection или Premium Rubbish" вероятно ще получа бан, тук сме по-толерантни, но не искаме обиди. Както feikot е написал - ние сме фен общество, направихме и поддържаме форума, за да помага на хората, които търсят информация за завода или марката - никой от нас няма нищо общо с Литекс. Дори никой от нас не кара Great Wall (може би само за сега). Един от хората писали в темата се включи във форума тъй като си купи такава кола и започна от скоро да я кара. Относно качеството на материалите - във въпросните три модела H5, Steed & Voleex C10, материала е от евтиния използван за интериор, това е факт. Но с абсолютна сигурност мога да твърдя, че не е по-нискокачествен от материала използван в ниския клас на много други автомобили с близък ценови клас - евтините модели на Chevrolet, Dacia, Peugeot, Renault, Fiat, Opel. И в C10 и в C30 двигателя работи много тихо (не се чува на празен ход от колата) или може би ти имаш много по-силен слух. Сега ако сравняваш джипа H5 с VW Tiguan/Tuareg, Honda CR-V, Mazda CX-7, BMW X5, Chevrolet Captiva или някой от другите SUV-овете, добре е да отбележим, че най-евтините сред тях са в диапазона от 50 и 100 хиляди лева или между 50% и 200% върху цената на H5. Може би всеки предпочита да кара немски или японски НОВ автомобил за 30 хиляди, но реалността е, че тяхната цена е много различна. А спрямо Dacia Duster, чиято цена е приблизително еднаква - интериора на Дъстъра не е особено по-качествен, колата е значително по-малка, по-ниска, по-лека, по-маломощна, по-нископроходима съответно и по-икономична, но просто нейното предназначение е доста различно. Във форума имаше 2ма човека със стария Hover H5, които казваха, че много си обичат колите и се радват, че сега ще ги има повече, ще има повече сервизи дето да разбират да ги правят и че ще има налични части. Има и един човек с нов H5, който пише от време на време при нас - той също писа, че е безкрайно доволен от колата за парите си. И моля те, разбери - не се опитвам да се заяждам или да упражнявам "права" във форума просто защото мога - винаги се радвам ако някой лично се свърже с мен, за да изложи аргументите си ако смята, че за нещо не съм прав - с отворено съзнание приемам критика. Просто искам хората, които четат форума да не остават с грешни впечатления. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radowolf Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 Подкрепям напълно написаното от admin (Митко) и feikot ... никой от нас няма нищо общо нито с Литекс Моторс, нито с Грейт Уол Моторс! Ние сме фен общество и се опитваме да бъдем безпристрастни и поддържаме форума чист, до колкото можем! Аз също съм оглеждал колите! Е не съм ги карал защото в габрово още нямат регистрации и тестдрайв с тях е невъзможен, но в момента в който ги регистрират ще направя тестдрайв и на 3-те предлагани модела! Колкото до твоето мнение - много е лесно да оплюеш нещо! Много по-трудно е обаче да публикуваш кадърно написан очерк опитвайки се да бъдеш безпристрастен! За това се искат умения, знания и култура на общуване! И в моята Дачия материалите не са махагон и естествена кожа, но това не означава че е по-малко автомобил от нейния брат рено клио - правено в Турция ... и аз предпочетох по-евтината и правена в европейския съюз версия на това дето се прави в страна извън европейския съюз и е по-скъпо при това, а вложените технологии са идентични, ако не и еднакви! Ако ще сравняваме - нека бъдем принципни и да сравняваме сравними неща! Някакси несериозно звучи да сравняваш ролс-ройс и голф или мерцедес и трабант! Като говорим за ябълки крушите нямат никакво място в кошницата! А колкото до прогнозата ти за 100-те хиляди км пробег - имаше подобни прогнози и за дачия логан, но в момента има коли по на 500 000 км и в общи линии кой знае какви проблеми с тях няма ... а и освен това се карат като таксита, т.е. скъсват им задниците от каране и пак нямат проблеми! За разлика от много премиум марки! За пример ще ти дам един бус на мерцедес с който пътувам от време на време - за 180 000 км вече два пъти му правят мотора - първия път гаранционно, втория поели от сервиза 50% от разходите ... извинявай ама ако това е кола!?! Може името мерцедес някога да е значело нещо, но в днешно време знам само едно - совите не са това, което са! Както се казваше в една реклама - не става само с ядене ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poroinik Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 Тъй като тук се засегна темата къде е правена дадена кола искам да добавя - има ли значение? Какво ако е в Турция, Китай, Мароко, Германия или Япония? Има технология, по която се прави кола и е малко наивно да смятаме, че в Мароко стоят под палмите и чакат да им падне фурма на главата, за да станат да завият един болт. Хора, Китай е космическа държава - нещо, което нито една европейска страна не е постигала сама. Турция има икономика, на която някои западноевропейски страни могат само да завиждат... Та нека освен предразсъдъците спрямо марките се отървем и от тези на къде-то Ето ви нещо интересно от уикито: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turin Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 За икономиката на Китай може да се говори много, темата е необятна. И все пак, това е страната с най-голям контрол върху политическите и социални свободи сред икономически развитите държави. С най-силен контрол върху Интернет. Страната, която се управлява от една-единствена партия, комунистическа партия. Партия, която е направила "културната революция" и е избила не знам и аз колко милиона китайци, свои си граждани. Като се говори за икономика, не може да не се отчита откъде са дошли и инвестирани тези пари, от кого са били откраднати и не може да не се отчита, че Китай все още е комунистическа страна, макар и през последните 10 и най-много 20 години да е с огромно развитие освен на икономика и военна сила, развитие и на политическото отношение към човешките свободи. Макар и на йота, Китай наистина се е преместил от времето, когато са избивали "несъгласните" масово по стадионите. Годините след Тянънмън не са същите като тези преди. Но това не е достатъчно, за да наливам пари в икономиката им. Не стига, че ми се налага да купувам дребни китайски стоки ежедневно. Покупката на автомобил е по-голямо нещо, което трябва да се мисли и в смисъла, който казвам по-горе – това са пари, които отиват в ККП. Ако имам избор, бих избрал парите ми да отиват другаде. И ако изобщо имам интерес към Грейт Уол, то е заради завода в Ловеч. И заради това, че някаква, макар и малка част от парите ще остават в България. Иначе са поредната китайска стока, която при налична алтернатива няма да погледна! Някой ще ми опонира, че това не е важно... важно е! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poroinik Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 Прав си. За някои хора моралните страни на една стока не са важни - за други са. Аз съм по средата. Но ако се замислим - петрола ни идва от авторитарни режими, в които "човешки права" е екзотична екстра. Навсякъде има несправедливост - ограничаването на свободите е само част от нея. Как примерно в една развита демокрация като Канада заради извличането на нефт от катранените пясъци се съсипва природата и условията за живот на хората и никой от управляващите не иска да ги чуе(плюс това, че ги репресират открито). Та тези хора надали се чувстват по-добре от китайците. Китай съвсем не е това, което е била преди 20 години, макар и да има все още проблеми в тази посока. При тях има и елементарното следствие от увеличаването на доходите и стандарта на живот - хората колкото по-добре живеят, толкова по-малко ги е грижа кой ги управлява. За съжаление моралната цена винаги се плаща от обикновения човек - тези, които са решили да си изнесат производствата в Китай не ги е грижа дали хората са щастливи или свободни - тях ги е грижа, че получават стока на ниска цена. Дълга тема, която няма да можем да изясним тук... Може да се получи добър спор по въпроса... При интерес - Радо, цепи я прави нова Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miller Posted October 28, 2011 Author Share Posted October 28, 2011 Каквито са ми впечатленията това и написах. Останах разочарован. Очаквах поне да не миришат. Посочените примери с недостатъци на различни марки не са показателни. Това са инциденти. Много водачи на МПС шофират така, както никоя кола не би понесла дълго. В случая става въпрос за характеристики на нов, неупотребяван автомобил. За да се направи представителна рецензия е нужно да се тества няколко дни, няма как да стане. Вярно, според калкулирането на цената може да излязат и най-добрите автомобили. Единствено в crash test изглеждат надеждни (което не е малко). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radowolf Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 За миризмата аз мога да ти опонирам защото тази която аз гледах не миришеше! Поне не по начина по който го описваш ти! А ако точно тази бройка която ти си гледал е миришела мога да го отдам на пътуването в контейнер от китай до тук сигурно поне месец е престояла в него и не се знае точно този екземпляр какво е понесъл! Но не мога да се съглася и на генерални изводи от една миризма! Колкото до няколко дневен тест - имам познати които точно това правят - взимат коли от дилърите и ги тестват в няколко дневен режим на смесено каране - магистрала, междуселски път, градски условия евентуален офроуд (ако колата е СУВ) и т.н. и с това си вадят хляба, защото после пишат просторни статии! Но там наистина се работи професионално и се казват всички плюсове и минуси ... без измислици, предубеждения и т.н.! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turin Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 Miller, аз гледах колите на автосалона в София лятото – и моите впечатления бяха за лоша сглобка. Гледах един оранжев С10 по-подробно, джипките ги обиколих само отвън набързо, понеже не съм фен на тоя клас коли принципно. За С10 – пластнасовите панели вътре бяха ужасно сглобени, централната конзола при лек натиск настрани се отместваше няколко пръста (което си е супер много), на много места панелите не съвпадаха (с малко не съвпадаха, но аз се заглеждах – явно другите гледаха отгоре-отгоре само). Седалките бяха много неудобни, тесни и като табуретки – но пък аз не съм карал Yaris, нито подобна – може така да са си по принцип. Тапицерията на седалките се виждаше, че има тук-там стърчащи кончета от шевовете – не изглеждаше добре и не вдъхваше доверие, че ще изкара години употреба без да се скъса по шева или разшие. Пак казвам – на пръв поглед си е лъскава кола, заоблена и достатъчно модерна, сложена под многото лампи и не изглежда зле. Но аз отделих време да пипна по-подробно и да се вгледам в дреболиите и гледката не ми хареса. Преди това бях гледал... какво бях гледал, май Ситроен, Субару и малко Киа. След това минах през щанда да Грейт Уол и от тях ми мина мерака да влизам и разглеждам коли... Ще кажете, че тия другите са друг клас коли – ами не е баш така, Киа например само иска да се добере до по-високия сегмент, иначе не е чак толкова по-високо. А и говорим за качество на сглобка на пластмасови панели и говорим за качество на зашиването на тапицерията – трябва ли кола да е в премуим класа, за да не се разпада и разшива? (примерно де, може и да издържат, знам ли) Това са моите впечатления. Пък дано да греша и в дългосрочен план се окажат читави коли. Исках да се изкефя на колите тогава, но направо ме отблъснаха от идеята... Иначе за вътрешно пространство и за размери и разположение в багажника няма да казвам – не ми харесаха, но нали не съм влизал в Ярис, може да е нормално и просто аз да не знам. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miller Posted October 28, 2011 Author Share Posted October 28, 2011 Нищо подобно в Тойота Ярис. В този форум явно има много участие на хора свързани по някакъв начин със завода производител. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radowolf Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 Няма и как да бъдат подобни и няма база за сравнение между С10 и Яриса. Освен това че дизайна е взаимстван, копиран или поне наподобява. Но това са два коренно различни автомобила. Не само по цена а и по много други характеристики. А колкото до забележката ти за форума - не, няма такова нещо - нито аз, нито admin, нито някой от другите имаме нещо общо със завода производител. Но всеки си има право на мнение. Пък било то и абсолютна фантастика. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turin Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Няма нищо общо с Yaris? Аз мислех, че е копие на Ярис по лиценз от Тойота...?!? Ако не е такова, значи е отново краден дизайн. Те GWM имат в историята си скандал с краден дизайн, ама мислех, че тук с тия модели е по лиценз. C10-Yaris, C30-Corolla, Steed-Hilux и т.н. Я някой да каже конкретно, ама с официални линкове, ако може – аз търсих, ама не намирам инфо нещо... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikid Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 (edited) Ама как да не е по-лицензи от Yaris/Vitz , това е толкова очевадно . Като се започне от купето , окачване, седалки ( системата за движение на задните ) , двигателите, всичко е идентично . Разликата е в дизайна отпред и на арматурното табло . Кой ще ги остави да направят такава нагла кражба , въпреки че в миналото имаха и такива модели ? Неясно защо ,обаче китайците не наблягат на факта ,че моделите са им базирани на лицензи и остава впечатлението ,че това са си чисто техни модели. С30 пък е базиран на Корола 9генерация модела за пазарите извън Европа , Ховър Н5 на базата на Toyota 4Runer , С50 на базата на Хонда Сивик седан актулната генерация . Разбира се те надграждат върху тази база с различен дизайн и нови доработки на моторите . В нашия форум аз съм пускал линкове с данни за тези неща , който се интересува да потърси тук или изобщо в нета. ПП. В нета попаднах на информация , че първоначално са закупили цялата поточна линия от Тойота и навсякъде по машините стои логото на Toyota Edited October 29, 2011 by nikid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miller Posted October 29, 2011 Author Share Posted October 29, 2011 Както добре знаем всички, себестойността на който и да е автомобил е в пряка връзка с неговото качество. В случая тази корелация е малко отвъд приемливия компромис, на който е способен европеецът. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radowolf Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Заканих се да не пиша повече и да не отговарям на такива постове ама не мога да се сдържа да попитам господина милер - колко хиляди километра пробег с колите посочени в тоя случай имаш навъртяни? Какво реално наблюдение върху качеството, издържливостта и стойността на тези автомобили имаш? Или просто обичаме да си лафим като в кръчмата! Спирам че пак ще изръся някаква простотия! Нямам нищо против негативни коментари! Но нека да имат поне някакво зрънце истина, факти, проверки, наблюдения и т.н. Иначе всеки от нас може да си бръкне в носа (некултурно е но може) и да извади нещо и да го размахва наляво надясно! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boyko23 Posted November 1, 2011 Share Posted November 1, 2011 Нищо подобно в Тойота Ярис. След като смело мога да кажа, че съм карал всичко и то по МНОГО; смятам, че това изказване е доста смело! Качеството на материалите в Ярис по нищо не превъзхожда Волекс, дори напротив. Опита ли да почукаш по таблото на Ярис? Чу ли кухия пластасов звук, който се формира от евтината пластмаса и отделенията за дребни предмети поставени по цялото табло? Последните засилват ефекта до неузнаваемост! Съжалявам, че нямам конкретни снимки от Ярис, но намерих на прима виста следните мои спомени от друг "европейски" автомобил с високо качество, които търсих, но не намерих при "китайското"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikid Posted November 1, 2011 Share Posted November 1, 2011 Както вече казах по-горе доста подробно съм сравнявал С10 с Ярис . Впечатлението ,което оставя С10 е за по-добро изпълнение . Вратите се затваряха с по-плътен звук ( може би защото все пак експоната беше обиколил доста изложения) , но това беше факт. Интериора изглежда по-луксозен , а таблото с уредите е на светлинни години от централния будилник в Ярис. Остава да видим дали ще се задържат дълго в тази кондиция материалите и агрегатите . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C2H5OH Posted November 1, 2011 Share Posted November 1, 2011 (edited) Колеги, голяма част от автомобилите от този клас са произведени с такива материали. radowolf май може да се изкаже за Дачията. След като разгледах доста голяма част от автомобилите на изложението лятото мога да кажа, че дори по-скъпи автомобили са произведени по същия евтин начин. И ето ви примерчета: Kia Picanto - от 18 965 лв. (тва изглежда почти кат мойта 16 годишна Фелиция) Renault Clio Symbol - от 17 640 лв. Suzuki Alto - от 16 233 лв. И да не говорим за тези според мен автомобилни недоразумения: Nissan Juke - 46 790 лв. и Ssang Yong Actyon - 45 600 лв. В сравнение с тях това си изглежда повече от добре: Edited November 1, 2011 by C2H5OH 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.