docdobrev

Фоторазказ: Заводът на "Грейт Уол" в Баховица година и половина по-късно

16 posts in this topic

Много хубави снимки.

 

ПС. Не четете коментарите :) От тях ще се "убедите", че караме парче ламарина с 4 колела, което видиш ли трябвало да струва колкото Тата Нано :) Да живее Горубляне!

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

20/27 снимки в галерията В момента се усвоява производството на новия кросоувър "Ховър" Н6, ако всички върви по план, той ще се прави в Баховица от края на септември.

Това май е най-смисленото казано в страничното каре.Много ми хареса статията,но все си мисля,че можеше да има поне още 30на снимки.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дааа по всичко личи, че завода е ОК. Нещо, което в началото при първата копка изглеждаше много трудно постижимо...

Но... трудностите(предизвикателствата) никога не свършват...

Дано успеят да се справят и с намирането на пазари, и по този начин да се доближат до планирания капацитет!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

И тук май се намеси нещо българската политика....Колкото до пътя това е задължение по ЗУТ- с плащането на таксите по Разрешението за строеж, то там задължително се осигурява инфраструктурата. Тук пак се извърши гранзиозно обработване на общественото мнение, че едва ли не държавата мисли за Баховица.Глупости на търкалета.ДАНО ДА СЕ ДОСТИГНЕ ПРОЕКТНИЯ КАПАЦИТЕТ И НИ ЗАЛЕЯТ С ЕВТИНИ И КАЧЕСТВЕНИ АМТОМОБИЛИ.Щото имаше и напъни преди в България , ноооо угаснаха...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

В статията пише, че излиза по едно МПС на 20 минути (предполагам - грубо казано).

Работи се на една смята, т.е. 8 часа дневно.

Това прави по 24 МПСта дневно.

При около 250 работни дни годишно - около и малко над 5000 автомобила годишно, ако асемблирането е с този темп или повече - ако засилят темпа.

Т.е. асемблирането не е само проформа покрай вноса, стига инфото в статията да е вярно.

Добре.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето едно актуално видео как се сглобява H6 в с. Баховица.

 

http://hardwarebg.com/33271-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%BA%D0%B0-%D0%B2-%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8-great-wall/

 

Използва се термина "сглобява", които е много коректен. Това си е един бутиков автомобил за момента. Има време да стане масов.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много добнре е направен последния репортаж. Но от клиповете се виждат няколко неща, които трябва да се оптимизират на поточната линия за по - бърза сглобка и по - удобна работа на работниците:

1. В началото на сглобяването, когато има само голо купе във доста заводи по света вратите се свалят и поемат по отделна поточна линия, където се оборудват и сглобяват като идват до автомобила в самия край на поточната линия, където само ги закачват. През това време работниците без никакви проблеми вкарват и монтират таблото и седалките с роботи. 

2. Както казах вече работниците трябва да монтират седалките и таблото с помощта на помощни роботи, които да поемат тежестта им. Представете си иначе какво ще стане ако един работник вдига всеки път и носи до клата седалки ако капацитета стигне няколко хиляди автомобила годишно и на всеки пет минути по линията минава кола. Ще му се съсипе кръста, гърба, ставите и много други неща.

3. При монтажа на гърнетата, маркучите и всякакво окабеляване от външната страна на пода на колата в много заводи купето се завърта на 90 градуса на поточната линия за да може работникът да монтира съответните части отново с помощта на повдигачи докато е прав и да не се налага да кляка всеки път или да се навежда всеки път.

4. При монтажа на гумите автомобила трябва да е на височина поне 1,5 метра, а работникът да поставя гумите с помощта на повдигач и да ги монтира с пистолета на сгъстен въздух, а не както сега колата да е на 20 см от земята, а едно момче да се навежда и да вдига гумите на ръка. Мотивите - отново ако се налага да го прави по 1 000 пъти на ден ще си съсипе здравето.

 

Въобще има доста неща, които трябва да се оптимизират за по - добра работа.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всичките тия разсъждения са правилни, но ако всичко това бъде направено автомобила ще стане непродаваем. Идеята на завода и на колите е да се предоставя на пазара евтина технология, па макар и малко застаряла, сглобена почти на ръка с евтин труд и със остарели технологични линии. Иначе ще е абсолютно непродаваема.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не мога да се съглася. Техника, която ти подобрява производителността, означава по-малко и по-евтин персонал, което при достатъчен обем, би я изплатило доста бързо.

 

Ако направиш по-модерно оборудване с което да постигаш даден капацитет на работа с 800 човека, вместо 1000 човека, това са спестени, от заплати и други разходи свързани с работниците - 200 * 12к на година (ако приемем, че в провинцията един работник коства на компанията 12к на година, в заплата, данъци и прочее)? Това е над милион лева на година. Въпроса е, че за сега няма капацитет, с който да се оправдаят тези инвестиции. Ако почнем да произвеждаме наистина десетки хиляди автомобили на година, ще е различно...

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мите, нали си наясно че поточната линия, която монтираха в завода е бивша на Тойота, подарена на Грейт Уол в Китай и от там подарена на нашия завод в БГ след едно прилично рециклиране на определени компоненти. Къде тук видя инвестиции в съвременни и модерни технологии. Иначе си прав - да, това което пишеш е правилната икономическа логика, но не и в нашия случай. Тук идеята е да се произведе (под произведе разбирай асемблира) възможно най-евтино определен продукт за да е сравнително конкурентен на пазара. 

 

Иначе ще е супер да си имаме заваръчен, бояджийски и т.н. отдели като след време към тях да се добави и развоен отдел и дай Боже да започнем да правим и свой модели ... ама не му е дошло още времето на това време!

Edited by radowolf
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тази поточна линия не е подарена от Toyota, а купена от Great Wall, както двигателите в Great Wall не са подарени от Toyota, а произведени от Great Wall по лиценз. Няма чак такива компании, които да ти подаряват техника, но виж има компании, които продават техника, която смятат, че няма да даде технологично равенство на китайците ;) Toyota си продават старите технологии, които така или иначе биха спряли, но Toyota и преди 10 години са имали почти напълно роботизирани и изпипани поточни линии и автомобилни разработки далеч пред Great Wall.

 

В заводите в Great Wall в Китай, има много повече техника, точно заради по-голяма производителност и качество. Реалността в България завода да изглежда по гореописания начин е, че има 150 човека, които правят по "шепа" коли на ден. Ако някой ден се достигне капацитет от хиляди коли на месец, завода ще търпи промени. При 300 коли на месец, наистина няма смисъл да набиеш още някой друг милион за техника. При 3000 коли на месец, вече е друго.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тази поточна линия не е подарена от Toyota, а купена от Great Wall, както двигателите в Great Wall не са подарени от Toyota, а произведени от Great Wall по лиценз. Няма чак такива компании, които да ти подаряват техника, но виж има компании, които продават техника, която смятат, че няма да даде технологично равенство на китайците ;) Toyota си продават старите технологии, които така или иначе биха спряли, но Toyota и преди 10 години са имали почти напълно роботизирани и изпипани поточни линии и автомобилни разработки далеч пред Great Wall.

 

В заводите в Great Wall в Китай, има много повече техника, точно заради по-голяма производителност и качество. Реалността в България завода да изглежда по гореописания начин е, че има 150 човека, които правят по "шепа" коли на ден. Ако някой ден се достигне капацитет от хиляди коли на месец, завода ще търпи промени. При 300 коли на месец, наистина няма смисъл да набиеш още някой друг милион за техника. При 3000 коли на месец, вече е друго.

Доколкото разбрах от догодина започват изграждането на цех заваръчен и цех бояджийски. Това означава, че изградят ли ги смятат да натиснат педалите и според мен поточните линии трябва да се оптимизират най - късно до изграждането на последните два цеха. После ще стане по - трудно.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Търгнахме в грешна посока на обсъждане. Нека не сме по-специалисти от хората, които са планирали инвестицията и които работят в управлението на завода. :) Всяко нещо с времето си...

 

Страхотно е, че се изграждат млади хора с опит в автомобилостроенето. Плюс това се дава положителен сигнал към потенциални инвеститори - в България се правят коли. И то вече няколко години.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Търгнахме в грешна посока на обсъждане. Нека не сме по-специалисти от хората, които са планирали инвестицията и които работят в управлението на завода. :) Всяко нещо с времето си...

 

Страхотно е, че се изграждат млади хора с опит в автомобилостроенето. Плюс това се дава положителен сигнал към потенциални инвеститори - в България се правят коли. И то вече няколко години.

Да така е :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now