Jump to content
nmnikolov

Смяна на спирачни дискове и накладки

Recommended Posts

Колеги, на колко време е нормално да се сменят накладки и спирачни дискове? По задните спирачни дискове вече се появиха драскотини, но на предните все още няма. Като спирам плавно при много ниска скорост чувам в купето триенето от предните спирачни дискове и накладки, което е малко дразнещо.

Edited by nmnikolov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега ако на дисковете няма голям ръб не са за смяна,освен ако не са криви де,по принцип накладките се износват по бързо от дисковете.Мойте първа смяна на накладките беше на 30к а сега със вторите съм минал 38к и има още живот в тях 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Задните дискове обаче предполагам са за смяна, след като имат дълбоки драскотини? Иначе аз съм на 40 500км. и досега не съм сменял накладките.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лично мнение - бих сменил само накладките. Няма как за 40к км да им стане кой знае какво на дисковете. Дори и да имат драскотини задните - какво от това. За да са за смяна дисковете доста накладки трябва да си изтъркал на тях...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

най-вероятно само накладките са за смяна. Ако по дисковете има чак талкова големи драскотини - могат да се шлайфат (доста сервизи предлагат тази опция).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз лично бих сменил само накладките,за задните дискове им е много рано за тези километри.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Основен показател за износеност на спирачен диск е достигането на неговата минимална дебелина.Аз лично бих го замерил и сменил ,ако е близо до тази граница.Определено 40 к .км си е рано за смяна на дискове ,но компромис с това не е здравословно да се прави.

Share this post


Link to post
Share on other sites

НА ВСИЧКИ СЪВРЕМЕННИ АВТОМОБИЛИ има датчик ,които отчита момента на "клатенето" хахаха, не на онова клатене, а  на клатенето в зависимост от теглото на автомобила и с колко пътници има в него...

Edited by st.videv
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

На Хондата първите дискове бяха сменени на 170 хиляди - от мен, като купих колата. Вторите (неоригинални, но маркови) вече карам 85 хиляди и имат сравнително малък ръб. Разбира се всичко зависи как караш колата и колко качествени са дисковете, но Волекса е с 400кг по-лек, а като ти гледам разхода - не си пилот състезател, така че е абсурдно под 100к да сменяш дискове (ако не са изключително тънки и некачествени).

Share this post


Link to post
Share on other sites

НА ВСИЧКИ СЪВРЕМЕННИ АВТОМОБИЛИ НА ЗАДНИЯ МОСТ има датчик ,които отчита момента на "клатенето" хахаха, не на онова клатене, а  на клатенето в зависимост от теглото на автомобила и с колко пътници има в него....задните спирачки се включват от тоя датчик само , ако автомобила е пълен на мах..Следователно задните спирачки работят в пъти по малко от предните... заден спирачен диск се сменя обикновенно на 150-170 к км,а и поне на 4 смени на накладки....ТЕ ТОВА Е ....ДРУГОТО СА ПСЕВДОМАЙСТОРИ. Мен ако ме питат ще ви кажа,  че двигателя е  " изтощен " и трябва да се зареди  и ти искаг 500 лева..това е истина идеше ми да му откъсна главата.В такива случай и при такива приказки давам консултации срещу заплащане" черпене" в пъти по ниско от товя дето са ви поискали.

 ООО и никакви шлайфания на дисковете още след първите 100-200 км и на накладките има същите черти, но огледални и по добре задържа, защото площта се увиличава...черпене една ракия до тук хахахахахахаха.

 

Адмирации, Майсторе! Казваш самата истина!   :hello2:   Не разбирам защо се стигна до тези локуми, за едни дискове и толкова наивни коментари. Явно ни е "фанала голямата  скука"........ :icon_shaking:

А това за "изтощен " двигателя не разбрах. Поздрави!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ХОРАТА ПИТАТ ЩОТО НЯКОЙ ГИ ЗАБЛУЖДАВА...

2. не съм майстор , а съм инженер...хахахах

3.това за изтощения двигател е истинска случка с един от топ архитектите на областта...така му казал едни.. в един частен сервиз и му поискал тия пари. КАТО МИ КАЗА И ПАДНАХ "възнак".... сега разбра ли, търсят се хора на който да им личи, че имат пари и се почва- дискове, бобини, накладки/ те са малко пари ,ама../ може и дясно бутало на двигателя/ не 1,2,3 или 4 , а дясно или ляво/ да се смени за 200 лева - термини различни.

ПЪК НАИСТИНА ИМА ХОРА ДЕТО СЕ ВЪРЗВАТ,като тоя колега сега за дисковете...

ЖИВИ И ЗДРАВИ И БОГ ДА ПАЗИ БЪЛГАРИЯ И СЕМЕЙСТВАТА ВИ...

Edited by st.videv
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В тази тема на бива да намесваме дилърите, защото не съм ги карал да гледат накладките и дисковете. Понеже забелязах драскотините по задните дискове и затова тръгнах да се ровя в интернет дали е от значение. Естествено четох, че най-важното е дебелината на диска, но имаше и коментари, че при драскотини трябва да се шлайфа диска или да се сменя. Затова пуснах темата тук, а и защото все пак караме китайски автомобили, при които със сигурност частите се държат по-различно от на останалите световноизвестни марки и все още нямаме натрупани еднозначни мнения. Летните гуми ги сложих преди няколко дни и накладките все още не са достигнали до минимума си, макар и задните да правят драскотини. Малко редактирах и първото мнение в темата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

НА ВСИЧКИ СЪВРЕМЕННИ АВТОМОБИЛИ НА ЗАДНИЯ МОСТ има датчик ,които отчита момента на "клатенето" хахаха, не на онова клатене, а  на клатенето в зависимост от теглото на автомобила и с колко пътници има в него....задните спирачки се включват от тоя датчик само , ако автомобила е пълен на мах..Следователно задните спирачки работят в пъти по малко от предните... заден спирачен диск се сменя обикновенно на 150-170 к км,а и поне на 4 смени на накладки....ТЕ ТОВА Е 

 

Видев,би ли ми обяснил за това твърдение малко по-обстойно,защото никога,ама никога не съм нито чувал,нито помислял за подобно нещо. Карал съм коли до сервиз или с развалени спирачки (неработещо или изпускащо цилиндърче при барабани) и мога да ти кажа,че само на преден мост се спира като на лед. И то на рено клио първа фаза от 92-3 г.,като натиснах спирачката и предните спирачки се задействаха,гумите блокираха,а колата просто продължи да се движи напред.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В тази тема на бива да намесваме дилърите, защото не съм ги карал да гледат накладките и дисковете. Понеже забелязах драскотините по задните дискове и затова тръгнах да се ровя в интернет дали е от значение. Естествено четох, че най-важното е дебелината на диска, но имаше и коментари, че при драскотини трябва да се шлайфа диска или да се сменя. Затова пуснах темата тук, а и защото все пак караме китайски автомобили, при които със сигурност частите се държат по-различно от на останалите световноизвестни марки и все още нямаме натрупани еднозначни мнения. Летните гуми ги сложих преди няколко дни и накладките все още не са достигнали до минимума си, макар и задните да правят драскотини. Малко редактирах и първото мнение в темата.

 

Аз мисля, че 95 процента от частите на "световноизвестните марки" коли са китайски. Дори тук се правят някакви компоненти и седалки за БМВ и Ауди. Спирачни дискове и накладки  за всеки модел има поне 10-15 производителя с огромни 100-200% разлики в цените...Проверете в Нета за произволен модел от Европа.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

На самия заден мост на автомобила има  ......

Edited by st.videv
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...