nmnikolov

Надеждни ли са гуми от 2008ма година?

Recommended Posts

Просто от любопитство след 5 години гумите не са ли загубили голяма част от свойствата си без значение колко е голям грайфера? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То проблема не е че колегата ги продава вместо да ги подари ... проблема е че има хора, които си купуват такива гуми и после я себе си, я някой друг ще претрепят.

 

Те дори и некарани гумите си губят свойствата защото просто материала старее ... и колкото и добре да са съхранявани, след определен престой в складовете им се намаля цената за да се продадат все пак.

Редактирано от radowolf
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ами момчета какво да правим ,бедни сме караме таратайки на по 15 г и гуми над 5 г.Това в кръга на шегата.Летните ми гуми на колата са с дот 2008 г,купувани чисто нови и независимо че имат грайфер така са нацепени,че.... Иначе ги мазах с някви мазила ,които предпазват гумата от слънце ,влага...Ама май не затова беше темата .Успех с продажбата ,пазар винаги ще има за гуми втора употреба.

Редактирано от mistarmi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е, че според мен е адски безотговорно да се кара с толкова стари гуми. Човек не кара сам на пътя и застрашава живота и на непознати, така че не говорим за живота само на 1 човек. Въпросът ми от предния пост беше рeторичен. Колкото и да сме бедни не може да застрашаваме така безотговорно живота на други хора! Гуми над 5г. стават само за каруци или за заговезни!

 

В петък вечерта към 18:15 минах по околовръстното на София в участъка между магистрала Тракия и моста на околовръстното на Казичене. Имаше задръстване от коли, полицейски коли, пожарна и линейки. По средата на платното лежеше труп на мъж с завита глава. Гледката беше отвратителна! Сега си представете челна карастрофа предизвикана именно от стари пластмасови гуми. Безотговорността на хората не може да се оправдае с нищо според мен.

Редактирано от nmnikolov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделих дискусията в отделна тема. Колегата, който продава някакъв продукт (гуми), има право да го прави на цената, която е преценил за добра, а хората имат избор дали да ги купуват или не. Някой може да ги вземе, за да си прави картинг писта, дали му е изгодно си е негова работа.

 

И за да не съм офтопик - моят скромен опит показва, че зимни гуми карани повече от 30-35 хиляди км или 3 сезона вече не са зимни гуми (даже 3тия сезон отбелязва начало на компромиси). Летни гуми карани повече 50 хиляди км или 4 сезона не са гуми, на които бих разчитал, че ще задържат колата на пътя на мокър асфалт.  При мотоциклетите са даже 2 сезона или до 12-15 хиляди км. При това всички горни километри/периоди са наблюдавани при маркови, висок клас гуми. Мога да предположа, че разните незнайни марки, които имат ниски показатели от излизането им от завода, очаквания надежден пробег е също по-нисък.

 

Отделно от това е добре да отбележим, че зимните гуми имат предимство единствено на лед и сняг. Дори при мокър асфалт и ниски температури (над 5 градуса) или дори минусови температури и сух асфалт, летните гуми имат по-нисък спирачен път, по-добро ускорение и по-добро поведение в завои - доказано от тестове. Предимствата на зимните гуми идват от шарката и по-мекия силикон/каучук, който не се втвърдява толкова при студ. Ако обаче говорим за зимни гуми на 5 години, нови летни гуми ще имат по-добро поведение на пътя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделно от това е добре да отбележим, че зимните гуми имат предимство единствено на лед и сняг. Дори при мокър асфалт и ниски температури (над 5 градуса) или дори минусови температури и сух асфалт, летните гуми имат по-нисък спирачен път, по-добро ускорение и по-добро поведение в завои - доказано от тестове. Предимствата на зимните гуми идват от шарката и по-мекия силикон/каучук, който не се втвърдява толкова при студ. Ако обаче говорим за зимни гуми на 5 години, нови летни гуми ще имат по-добро поведение на пътя.

 

Противоречиш си колега...

5 до 7 градуса температура на въздуха е границата между летните и зимните гуми и тук две мнения няма!

Редактирано от Boyko23

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не бързайте с изводите...вярно е , че гумата, като гума -физическо вещество претърпява вторична вулканизация /процес на превръщане на каучука под въздействие най-вече на сяра- в гума/

Редактирано от st.videv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Напълно съм съгласен с админ  за живота на гумите,но..пак всичко опира до парите.А и българина оценява една гума на първо място по грайфера ,след това следват марка ,година на производство и т.н. Дори върха на икономията е така нареченото шарене на гумите ,което представлява възстановяване на грайфера на гумата чрез изрязванае на каучук от нея със специален пистолет с нагряване и резец.Това се практикува най-вече при камионите,тъй като при тях ''месото'' на гумата е най-много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Противоречиш си колега...

5 до 7 градуса температура на въздуха е границата между летните и зимните гуми и тук две мнения няма!

 

За кое точно си противореча? При мокър асфалт, над 5 градуса, летните бият зимните. При сух асфалт, дори около и малко под нула градуса (не говорим за -10 и надолу), летните отново бият зимните по спирачен път и ускорение. В някои райони на България няма никакъв смисъл да се инвестират в два типа гуми, а в други райони и при друг тип употреба на МПС-то (ако караш само градско в София например и от време навреме насам натам) има и смисъл от всесезонни гуми.

 

Както казаха колегите - всичко е според парите. Аз лично бих взел за 500-600лв 4 нови гуми, които да карам 3-4 сезона и да продам за 150-200лв (така за 350-400лв ще съм карал с перфектни гуми - така един сезон каране ми е 100лв) от колкото да дам 150-200лв за износени гуми и да ги карам още 2-3 сезона докато и грайфер не им остане (така пак един сезон ми е 70-100лв + риска да не взема някой завой и да се пребия или да спра в някой и да изпочупя ламарините и да си докарам дебелия акт). Честно казано не мога да си обясня по кой критерии гумите втора ръка излизат на далавера, още повече че в днешно време има лесни и евтини кредити за хората, които им е трудно да извадят 500лв кеш. Може би ако почти не караш автомобила? Но тогава не би ли ти излязло по-евтино да не държиш кола от към данъци, задължителни застраховки и поддръжка, а да се движиш с таксита когато ти трябва по-спешно транспорт?

 

Всичко по-горе го казвам като върл поддръжник на идеята, че ако условията го изискват, ТРЯБВА да се кара с 2 отделни типа гуми и то читави, сравнително нови и добре поддържани такива. Аз самия на колата сменям летните на 3-4 сезона, зимни на 2-3 сезона, на мотора след всеки втори и карам само най-висок клас гуми от цолажа който ми трябва. Но по-скоро бих карал нови Дебика, Сава или Нексен (или които там са най-евтини за цолажа ми), от колкото Мишелин на 4-5 години и незнайно много километри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, че който ги хареса нека ги купи- те не са опасни повече от вашите гуми, иначе фирмата производител нямаше да си слага името. Ние не  сме състезатели...на писта. За мен тези гуми , ако са с нормален грайфер поне 4 мм са добри.Пък и едната е над 350 лева , като нова..

 

Моето мнение е тотално противоположно. Сигурен съм, че и най-известните и реномирани производители на гуми няма да дадат гаранция за качеството на своите гуми след 5 години! И съм сигурен, че моите зимни гуми са по-надеждни от тези 5 годишни гуми. Със зимните гуми компромис не бива да се прави и затова още като купих колата същия ден сложих Goodyear Ultragrip 8. Всички гуми си държа на склад и си плащам за това, балансират ми ги преди всеки сезон, а летните помпам с азот (да чукна на дърво 1 година  и 10 месецане съм помпал все още гума). Същите гуми Goodyear но за размер 235x65x17 струват само с 20-30лв. по-малко от Michelin Alpin.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си има мнениеи, аз го уважавам , но горе съм го писал 350 лева на гума.

Редактирано от st.videv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://curiosity.discovery.com/question/what-happens-aging-car-tires

 

Всяка крайност е грешна. Нито "карам 3 години и хвърлям", нито "карам докато не се изтърка до дупка". Хората от дискавъри са го казали - след 5-тата година трябва гумите да се проверяват всяка година и ако са ОК може да се кара. И пак както пише в тази статия - ако гумите не са били на джанта повечето време то те стареят много по-малко отколкото ако са били на джанта или монтирани на кола.

 

Peace!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Световните класации нямат класация за самите марки, а тестват отделните модели и размери и ги сравняват. И представянето при различните размери е различно. Когато си взимах моите зимни гуми в началото на 2012 гледах тестовете на ADAC и Goodyear бяха в първата тройка за размера на Волекс. А как реши, че на Волексите гумите са 50-60лв.? Най-евтините 15-ки са от 90лв. нагоре.

Редактирано от nmnikolov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ООО който си има брада си има и гребенче...

Редактирано от st.videv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали в Кауфланда не гледаш Goodrich, а не Goodyear, които на последните ADAC-и и други тестове са на равно или пред Michelin по всички показатели, включително издръжливост, само по цена не ги стигат :) Предубежденията не винаги са хубаво нещо. Малко като "Мерцедес и всички останали" - нека сме обективни и гледаме истински тестове проведени при равни условия, а не да пренасяме слухове от уста на уста. Аз лично съм склонен да давам доста пари за гуми, но най-вече за гумите, а не за скъпите маркетингови кампании на компанията производител.

 

Сега, дали ще вземеш Goodyear, дали Michelin, дали Dunlon, Nokian или Continental и другите марки в този клас, всичките ще дадът подобно представяне при нормално каране. Не сме изкарали колите на пистата. При разлика от -43лв, никога не бих избрал Michelin-а пред Goodyear-а, но пък за това тази зима избрах Continental-а, който освен, че е по-добър от Michelin-а е и по-евтин:

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/testove_zimni_gumi.php

 

 

@Poroinik, това с многото години каране може би е вярно ако не караш много. За това и цитирах някакви километри, при които наблюдавам при мен, че гумите се износват. Първите 2 зими (през които имаше адски много сняг) с нови гуми Falken изкарах без проблем. Миналата 3та зима, която беше по-мека, гумите започнаха да сдават и да изпадам в инетресни ситуации на разни заснежени баири. Но аз карам по 12 хиляди км на зима от раз и явно се изяждат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко, темата беше пусната заради обявата на pipo_07. Идеята ми е, че не може да се отговори еднозначно на въпроса "Надеждни ли са гуми от 2008-а година?", защото роля играят много фактори - колко, как и къде са карани, как са съхранявани и т.н.

 

ПП. Тук обсъждате колко страхотна била една или друга марка гуми, но аз ще продължавам да твърдя, че не само гумите правят колата стабилна на пътя, а и задкормилното устройство и преценката му за ситуацията. Като второто за мен дори е по-важно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе днес Ситроена , който карам в града и е с летни гуми/Зимни има и то с джанти и то Мишлен алпин втори сезон-нови, ама щото е за града не съм ги сложил/ беше шейничка по снега и мокротата.

 

То в България защото всеки сам преценява как да си кара и затова си караш шейничка зимата в града. Браво! Много ми е интересно как точно ще спреш при внезапна ситуация, въпреки големия ти опит на шофьор, който казваш, че имаш. 

 

А сравнението с цените в http://www.pazaruvaj.com са много некоректни, защото сравняваш различни марки гуми в различни магазини. Отделно, че като отвориш сайта на търговеца, който продава Michelin Alpin A4 за 147 лв. ще видиш, че каталожната им цена е 166лв., а след отстъпката 147лв. За сравнение пак в този сайт Goodyear Ultra Grip 8 е 141лв. преди и 133лв. след отстъпката. Нещо скъпички ми се вижда да ги дават. Ето за сравнение цените на гумите за 195x65x15 с товарен и скоростен индекс 91Т от Ем-Комплект:

 

1. Bridgestone Blizzak LM-32                      Каталожна цена: 135лв.      Цена с отстъпка: 112,05лв.

2. Continental Contiwintercontact TS850    Каталожна цена: 138лв.      Цена с отстъпка: 114,54лв.

3. Dunlop SP Winter Response 2                Каталожна цена: 138,35лв. Цена с отстъпка: 114,83лв.

4. Goodyear Ultra Grip 8                             Каталожна цена: 139,5лв.   Цена с отстъпка: 115,78лв.

5. Michelin Alpin A4 Grnx                             Каталожна цена: 147лв.     Цена с отстъпка: 122,01лв.

 

Ето още няколко известни магазина, където цените са дори и малко по-ниски (за 91Т):

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/advanced_search_result.php/s/195/h/65/r/R15/categories_id/2/page/1/sort/4d

http://medina-med.com/shop/

http://www.diana-ltd.com/search

Редактирано от nmnikolov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-856-0-36171700-1385623465_thumb.jpg

За кое точно си противореча? При мокър асфалт, над 5 градуса, летните бият зимните. При сух асфалт, дори около и малко под нула градуса (не говорим за -10 и надолу), летните отново бият зимните по спирачен път и ускорение. В някои райони на България няма никакъв смисъл да се инвестират в два типа гуми, а в други райони и при друг тип употреба на МПС-то (ако караш само градско в София например и от време навреме насам натам) има и смисъл от всесезонни гуми.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е прекрасна рисунка и прави добра генерализация, но говоря за истински тестове, където някой е показал даден клас летни гуми със съответния клас зимни гуми, как се представят при сух и мокър асфалт и ниски температури. Точно такъв бях гледал и нещата седят различно - ще го изровя като се прибера :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качих се на джипа и го спрях от движение.

Редактирано от st.videv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София не е страшно - там ловите снежинките във въздуха :laughing1: ! Кофти е тук в североизтока, че има преспи по метър и никой не им обръща внимание, а просто затварят пътя. Е да де, ама в града ха затвори го.... и се започват едни кански мъки, кървава пот и неистови усилия за измъкване на автомобила. Е тогава се вижда кой с какви гуми е и има разлика, но тя не е толкова в годината на производство, а в страната производител. Говорите за "Мишлен" - ето пример - два еднакви автомобила Ленд Ровър Дифендър, и двата с "Мишлен", един и същ размер, но различни ДОТ-ове и страна производител - 07/Франция срещу 11/Турция. Сещате ли се кои се държаха по - добре в продължение на две зими идентична експлоатация?! Да, старите гуми МОЖЕ да са сигурни, но те трябва да са били такива и като нови, както и да са съхранявани добре НАДУТИ, на сянка и без да се въргалят в някоя локва в дъното на склада. И невероятно за някои, но може да са по-добри и от нови, уж пак зимни. Мнението си е мое, породено от ядове и неволни усмивки и не товаря с него никого.  ... а за София може и с летни :tongue5:   Пазете се зимата и внимателно!

Редактирано от JI_GIT

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, пич съгласен съм с теб на 100%



 

Редактирано от st.videv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване