nmnikolov Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 Просто от любопитство след 5 години гумите не са ли загубили голяма част от свойствата си без значение колко е голям грайфера? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radowolf Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 (edited) То проблема не е че колегата ги продава вместо да ги подари ... проблема е че има хора, които си купуват такива гуми и после я себе си, я някой друг ще претрепят. Те дори и некарани гумите си губят свойствата защото просто материала старее ... и колкото и добре да са съхранявани, след определен престой в складовете им се намаля цената за да се продадат все пак. Edited November 24, 2013 by radowolf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mistarmi Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 (edited) Ами момчета какво да правим ,бедни сме караме таратайки на по 15 г и гуми над 5 г.Това в кръга на шегата.Летните ми гуми на колата са с дот 2008 г,купувани чисто нови и независимо че имат грайфер така са нацепени,че.... Иначе ги мазах с някви мазила ,които предпазват гумата от слънце ,влага...Ама май не затова беше темата .Успех с продажбата ,пазар винаги ще има за гуми втора употреба. Edited November 24, 2013 by mistarmi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nmnikolov Posted November 24, 2013 Author Share Posted November 24, 2013 (edited) Въпросът е, че според мен е адски безотговорно да се кара с толкова стари гуми. Човек не кара сам на пътя и застрашава живота и на непознати, така че не говорим за живота само на 1 човек. Въпросът ми от предния пост беше рeторичен. Колкото и да сме бедни не може да застрашаваме така безотговорно живота на други хора! Гуми над 5г. стават само за каруци или за заговезни! В петък вечерта към 18:15 минах по околовръстното на София в участъка между магистрала Тракия и моста на околовръстното на Казичене. Имаше задръстване от коли, полицейски коли, пожарна и линейки. По средата на платното лежеше труп на мъж с завита глава. Гледката беше отвратителна! Сега си представете челна карастрофа предизвикана именно от стари пластмасови гуми. Безотговорността на хората не може да се оправдае с нищо според мен. Edited November 24, 2013 by nmnikolov Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 Отделих дискусията в отделна тема. Колегата, който продава някакъв продукт (гуми), има право да го прави на цената, която е преценил за добра, а хората имат избор дали да ги купуват или не. Някой може да ги вземе, за да си прави картинг писта, дали му е изгодно си е негова работа. И за да не съм офтопик - моят скромен опит показва, че зимни гуми карани повече от 30-35 хиляди км или 3 сезона вече не са зимни гуми (даже 3тия сезон отбелязва начало на компромиси). Летни гуми карани повече 50 хиляди км или 4 сезона не са гуми, на които бих разчитал, че ще задържат колата на пътя на мокър асфалт. При мотоциклетите са даже 2 сезона или до 12-15 хиляди км. При това всички горни километри/периоди са наблюдавани при маркови, висок клас гуми. Мога да предположа, че разните незнайни марки, които имат ниски показатели от излизането им от завода, очаквания надежден пробег е също по-нисък. Отделно от това е добре да отбележим, че зимните гуми имат предимство единствено на лед и сняг. Дори при мокър асфалт и ниски температури (над 5 градуса) или дори минусови температури и сух асфалт, летните гуми имат по-нисък спирачен път, по-добро ускорение и по-добро поведение в завои - доказано от тестове. Предимствата на зимните гуми идват от шарката и по-мекия силикон/каучук, който не се втвърдява толкова при студ. Ако обаче говорим за зимни гуми на 5 години, нови летни гуми ще имат по-добро поведение на пътя. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boyko23 Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 (edited) Отделно от това е добре да отбележим, че зимните гуми имат предимство единствено на лед и сняг. Дори при мокър асфалт и ниски температури (над 5 градуса) или дори минусови температури и сух асфалт, летните гуми имат по-нисък спирачен път, по-добро ускорение и по-добро поведение в завои - доказано от тестове. Предимствата на зимните гуми идват от шарката и по-мекия силикон/каучук, който не се втвърдява толкова при студ. Ако обаче говорим за зимни гуми на 5 години, нови летни гуми ще имат по-добро поведение на пътя. Противоречиш си колега... 5 до 7 градуса температура на въздуха е границата между летните и зимните гуми и тук две мнения няма! Edited November 26, 2013 by Boyko23 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
st.videv Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 (edited) Колеги, не бързайте с изводите...вярно е , че гумата, като гума -физическо вещество претърпява вторична вулканизация /процес на превръщане на каучука под въздействие най-вече на сяра- в гума/ Edited May 23, 2014 by st.videv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mistarmi Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 Напълно съм съгласен с админ за живота на гумите,но..пак всичко опира до парите.А и българина оценява една гума на първо място по грайфера ,след това следват марка ,година на производство и т.н. Дори върха на икономията е така нареченото шарене на гумите ,което представлява възстановяване на грайфера на гумата чрез изрязванае на каучук от нея със специален пистолет с нагряване и резец.Това се практикува най-вече при камионите,тъй като при тях ''месото'' на гумата е най-много. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Противоречиш си колега... 5 до 7 градуса температура на въздуха е границата между летните и зимните гуми и тук две мнения няма! За кое точно си противореча? При мокър асфалт, над 5 градуса, летните бият зимните. При сух асфалт, дори около и малко под нула градуса (не говорим за -10 и надолу), летните отново бият зимните по спирачен път и ускорение. В някои райони на България няма никакъв смисъл да се инвестират в два типа гуми, а в други райони и при друг тип употреба на МПС-то (ако караш само градско в София например и от време навреме насам натам) има и смисъл от всесезонни гуми. Както казаха колегите - всичко е според парите. Аз лично бих взел за 500-600лв 4 нови гуми, които да карам 3-4 сезона и да продам за 150-200лв (така за 350-400лв ще съм карал с перфектни гуми - така един сезон каране ми е 100лв) от колкото да дам 150-200лв за износени гуми и да ги карам още 2-3 сезона докато и грайфер не им остане (така пак един сезон ми е 70-100лв + риска да не взема някой завой и да се пребия или да спра в някой и да изпочупя ламарините и да си докарам дебелия акт). Честно казано не мога да си обясня по кой критерии гумите втора ръка излизат на далавера, още повече че в днешно време има лесни и евтини кредити за хората, които им е трудно да извадят 500лв кеш. Може би ако почти не караш автомобила? Но тогава не би ли ти излязло по-евтино да не държиш кола от към данъци, задължителни застраховки и поддръжка, а да се движиш с таксита когато ти трябва по-спешно транспорт? Всичко по-горе го казвам като върл поддръжник на идеята, че ако условията го изискват, ТРЯБВА да се кара с 2 отделни типа гуми и то читави, сравнително нови и добре поддържани такива. Аз самия на колата сменям летните на 3-4 сезона, зимни на 2-3 сезона, на мотора след всеки втори и карам само най-висок клас гуми от цолажа който ми трябва. Но по-скоро бих карал нови Дебика, Сава или Нексен (или които там са най-евтини за цолажа ми), от колкото Мишелин на 4-5 години и незнайно много километри. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nmnikolov Posted November 27, 2013 Author Share Posted November 27, 2013 Така, че който ги хареса нека ги купи- те не са опасни повече от вашите гуми, иначе фирмата производител нямаше да си слага името. Ние не сме състезатели...на писта. За мен тези гуми , ако са с нормален грайфер поне 4 мм са добри.Пък и едната е над 350 лева , като нова.. Моето мнение е тотално противоположно. Сигурен съм, че и най-известните и реномирани производители на гуми няма да дадат гаранция за качеството на своите гуми след 5 години! И съм сигурен, че моите зимни гуми са по-надеждни от тези 5 годишни гуми. Със зимните гуми компромис не бива да се прави и затова още като купих колата същия ден сложих Goodyear Ultragrip 8. Всички гуми си държа на склад и си плащам за това, балансират ми ги преди всеки сезон, а летните помпам с азот (да чукна на дърво 1 година и 10 месецане съм помпал все още гума). Същите гуми Goodyear но за размер 235x65x17 струват само с 20-30лв. по-малко от Michelin Alpin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
st.videv Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 (edited) Всеки си има мнениеи, аз го уважавам , но горе съм го писал 350 лева на гума. Edited May 23, 2014 by st.videv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poroinik Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 http://curiosity.discovery.com/question/what-happens-aging-car-tires Всяка крайност е грешна. Нито "карам 3 години и хвърлям", нито "карам докато не се изтърка до дупка". Хората от дискавъри са го казали - след 5-тата година трябва гумите да се проверяват всяка година и ако са ОК може да се кара. И пак както пише в тази статия - ако гумите не са били на джанта повечето време то те стареят много по-малко отколкото ако са били на джанта или монтирани на кола. Peace! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nmnikolov Posted November 27, 2013 Author Share Posted November 27, 2013 (edited) Световните класации нямат класация за самите марки, а тестват отделните модели и размери и ги сравняват. И представянето при различните размери е различно. Когато си взимах моите зимни гуми в началото на 2012 гледах тестовете на ADAC и Goodyear бяха в първата тройка за размера на Волекс. А как реши, че на Волексите гумите са 50-60лв.? Най-евтините 15-ки са от 90лв. нагоре. Edited November 27, 2013 by nmnikolov Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
st.videv Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 (edited) ООО който си има брада си има и гребенче... Edited May 23, 2014 by st.videv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Не знам дали в Кауфланда не гледаш Goodrich, а не Goodyear, които на последните ADAC-и и други тестове са на равно или пред Michelin по всички показатели, включително издръжливост, само по цена не ги стигат Предубежденията не винаги са хубаво нещо. Малко като "Мерцедес и всички останали" - нека сме обективни и гледаме истински тестове проведени при равни условия, а не да пренасяме слухове от уста на уста. Аз лично съм склонен да давам доста пари за гуми, но най-вече за гумите, а не за скъпите маркетингови кампании на компанията производител. Сега, дали ще вземеш Goodyear, дали Michelin, дали Dunlon, Nokian или Continental и другите марки в този клас, всичките ще дадът подобно представяне при нормално каране. Не сме изкарали колите на пистата. При разлика от -43лв, никога не бих избрал Michelin-а пред Goodyear-а, но пък за това тази зима избрах Continental-а, който освен, че е по-добър от Michelin-а е и по-евтин: http://www.avtogumi.bg/oscommerce/testove_zimni_gumi.php @Poroinik, това с многото години каране може би е вярно ако не караш много. За това и цитирах някакви километри, при които наблюдавам при мен, че гумите се износват. Първите 2 зими (през които имаше адски много сняг) с нови гуми Falken изкарах без проблем. Миналата 3та зима, която беше по-мека, гумите започнаха да сдават и да изпадам в инетресни ситуации на разни заснежени баири. Но аз карам по 12 хиляди км на зима от раз и явно се изяждат. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poroinik Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Митко, темата беше пусната заради обявата на pipo_07. Идеята ми е, че не може да се отговори еднозначно на въпроса "Надеждни ли са гуми от 2008-а година?", защото роля играят много фактори - колко, как и къде са карани, как са съхранявани и т.н. ПП. Тук обсъждате колко страхотна била една или друга марка гуми, но аз ще продължавам да твърдя, че не само гумите правят колата стабилна на пътя, а и задкормилното устройство и преценката му за ситуацията. Като второто за мен дори е по-важно. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nmnikolov Posted November 28, 2013 Author Share Posted November 28, 2013 (edited) Иначе днес Ситроена , който карам в града и е с летни гуми/Зимни има и то с джанти и то Мишлен алпин втори сезон-нови, ама щото е за града не съм ги сложил/ беше шейничка по снега и мокротата. То в България защото всеки сам преценява как да си кара и затова си караш шейничка зимата в града. Браво! Много ми е интересно как точно ще спреш при внезапна ситуация, въпреки големия ти опит на шофьор, който казваш, че имаш. А сравнението с цените в http://www.pazaruvaj.com са много некоректни, защото сравняваш различни марки гуми в различни магазини. Отделно, че като отвориш сайта на търговеца, който продава Michelin Alpin A4 за 147 лв. ще видиш, че каталожната им цена е 166лв., а след отстъпката 147лв. За сравнение пак в този сайт Goodyear Ultra Grip 8 е 141лв. преди и 133лв. след отстъпката. Нещо скъпички ми се вижда да ги дават. Ето за сравнение цените на гумите за 195x65x15 с товарен и скоростен индекс 91Т от Ем-Комплект: 1. Bridgestone Blizzak LM-32 Каталожна цена: 135лв. Цена с отстъпка: 112,05лв. 2. Continental Contiwintercontact TS850 Каталожна цена: 138лв. Цена с отстъпка: 114,54лв. 3. Dunlop SP Winter Response 2 Каталожна цена: 138,35лв. Цена с отстъпка: 114,83лв. 4. Goodyear Ultra Grip 8 Каталожна цена: 139,5лв. Цена с отстъпка: 115,78лв. 5. Michelin Alpin A4 Grnx Каталожна цена: 147лв. Цена с отстъпка: 122,01лв. Ето още няколко известни магазина, където цените са дори и малко по-ниски (за 91Т): http://www.avtogumi.bg/oscommerce/advanced_search_result.php/s/195/h/65/r/R15/categories_id/2/page/1/sort/4d http://medina-med.com/shop/ http://www.diana-ltd.com/search Edited November 28, 2013 by nmnikolov Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boyko23 Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 За кое точно си противореча? При мокър асфалт, над 5 градуса, летните бият зимните. При сух асфалт, дори около и малко под нула градуса (не говорим за -10 и надолу), летните отново бият зимните по спирачен път и ускорение. В някои райони на България няма никакъв смисъл да се инвестират в два типа гуми, а в други райони и при друг тип употреба на МПС-то (ако караш само градско в София например и от време навреме насам натам) има и смисъл от всесезонни гуми. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Това е прекрасна рисунка и прави добра генерализация, но говоря за истински тестове, където някой е показал даден клас летни гуми със съответния клас зимни гуми, как се представят при сух и мокър асфалт и ниски температури. Точно такъв бях гледал и нещата седят различно - ще го изровя като се прибера Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
st.videv Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 (edited) Качих се на джипа и го спрях от движение. Edited May 23, 2014 by st.videv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JI_GIT Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 (edited) В София не е страшно - там ловите снежинките във въздуха ! Кофти е тук в североизтока, че има преспи по метър и никой не им обръща внимание, а просто затварят пътя. Е да де, ама в града ха затвори го.... и се започват едни кански мъки, кървава пот и неистови усилия за измъкване на автомобила. Е тогава се вижда кой с какви гуми е и има разлика, но тя не е толкова в годината на производство, а в страната производител. Говорите за "Мишлен" - ето пример - два еднакви автомобила Ленд Ровър Дифендър, и двата с "Мишлен", един и същ размер, но различни ДОТ-ове и страна производител - 07/Франция срещу 11/Турция. Сещате ли се кои се държаха по - добре в продължение на две зими идентична експлоатация?! Да, старите гуми МОЖЕ да са сигурни, но те трябва да са били такива и като нови, както и да са съхранявани добре НАДУТИ, на сянка и без да се въргалят в някоя локва в дъното на склада. И невероятно за някои, но може да са по-добри и от нови, уж пак зимни. Мнението си е мое, породено от ядове и неволни усмивки и не товаря с него никого. ... а за София може и с летни Пазете се зимата и внимателно! Edited December 5, 2013 by JI_GIT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
st.videv Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 (edited) Браво, пич съгласен съм с теб на 100% Edited May 23, 2014 by st.videv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.