peterst Отговорено 21 Септември, 2012 Share Отговорено 21 Септември, 2012 Просто карам стара очукана, ожулена, съдрана и изпочупена джипка, която според информация из нета е далечен пра-роднина на Hover-а и Steed-а. Другото е мерак, много четене, иииии малко каране извън пътя За това и гледната ми точка е по-различна от масово възприетата, та може би на много хора да им се струва направо странна, но какво да се прави Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
newfan Отговорено 21 Септември, 2012 Share Отговорено 21 Септември, 2012 Привет колеги, адмирации за хубавата тема и споделените мнения . Едно питане от лаик! Струва ли си да се използва поликарбонатно фолио за защита на лака и боята при забежки извън пътя, защото два пъти "излязох от асфалта", и двата пъти сякаш тръните драха мен..... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Berg Отговорено 21 Септември, 2012 Автор Share Отговорено 21 Септември, 2012 Защитата на боята силно ме вълнува, смятам да се консултирам със специалист по пастиране. А ти разкажи как е в Родопите Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
feikot Отговорено 22 Септември, 2012 Share Отговорено 22 Септември, 2012 Както имаме един лаф в off-road форума,най-проходимата кола е прежалената.Преди години имах жигула,с тая жигула къде съм ходил и какво съм правил,сега ме хваща страх като се замисля.А точни преди ден,минах от същото място с Нивата,където съм минавал с жигулата и то натоварен с поне 300 кг камъни и за момент се зачудих дали ще се изкача ... разбира се се качих. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Berg Отговорено 22 Септември, 2012 Автор Share Отговорено 22 Септември, 2012 (Редактирано) Ховъра е расов боен кон, но и за парад много върви, не става за прежалване (off - честит национален празник, току-що строиха войската ) Редактирано 22 Септември, 2012 от Berg Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
julsi Отговорено 2 Октомври, 2012 Share Отговорено 2 Октомври, 2012 (Редактирано) Поздравления и от мен! Особено към колегата peterst!!! ) Споменах Субару поради една единствена причина - системата 4x4, нали темата беше за това, а не за конструкцията!? За съжаление диференциалите с ограничено преплъзване използвани в Субару остават вече в историята, заместени от TCS , VSC и пр. Но да се върнем на нашите коли и специално на Н5-цата. С влизането на Евро - 5 варианта на автомобила ще има възможност за опционално добавяне на електронна блокировка на задния диференциал, както и задължителните вече дневни светлини. Редактирано 2 Октомври, 2012 от julsi Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radioworld Отговорено 2 Октомври, 2012 Share Отговорено 2 Октомври, 2012 (Редактирано) Въпрос от лаик - на няколко места в темата се казва...."потребител който не знае как да работи правилно с part-time".... Има ли нещо специално което да се знае и спазва при каране 4х4, part-time и т.н ? Основни правила или ситуации които трябва да се вземат под внимание ? Започнатата тема ми е много интересна, но ако някой може да даде съвет кое е специалното на този тип каране, със сигурност много хора ще са му благодарни.Благодаря предварително ! Защото аз не съм на ясно,признавам си Редактирано 2 Октомври, 2012 от radioworld Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
admin Отговорено 2 Октомври, 2012 Share Отговорено 2 Октомври, 2012 Как да използваме правилнo Part-Time 4x4 система - Почти винаги карайте в режим 4x2 (две задвижващи колела - от там и идва името на системата "part time 4x4" означава "само част от времето в 4x4 режим") - Включвайте в 4x4 режим само при настилки, при които приплъзването на колелата се очаква - сняг, лед, много мокра настилка (силен дъжд), много пясък, кал - Включвайте обратно в 4x2 режим веднага щом започнете да карате на суха настилка, която не позволява приплъзване - Не забравяйте, че в 4x4 режим всички колела се въртят с еднаква скорост, ако карате в 4x4 режим на сух асфалт, това ще доведе до повреди на диференциали/раздатъчна кутия доста бързо. Предполагам всеки знае, че колата когато не се движи при абсолютно права линия, левите й колела не се въртят със скоростта на десните, в 4x4 режим на PART-TIME система обаче, се въртят с еднаква скорост независимо дали завивате или карате направо - реално в 4x4 режим гумите ше се пързалят по асфалта, скапвайки се и натоварвайки много диференциалите. Това приплъзване не е проблем при мокър асфалт, сняг, лед, пясък, кал и тн, но при сух асфалт е пагубно - Не карайте в 4x4 режим с висока скорост, препоръката при Hover H5 е до 70км/ч, макар че дори такава скорост обикновено не предполага нужда от шофиране в 4x4 режим - Включвайте в 4x4 режим с ниска скорост, под 20км/ч, най-добре в спряло положение - Когато карате в 4x4 режим е добре да знаете, че завиването няма да е толкова прецизно и приятно като в 4x2 режим - Когато карате в 4x4 режим е добре да знаете, че ABS системата няма да работи правилно (всички колела се движат с еднаква скорост, спирачките не могат да отпуснат колелото, което е блокирало), тоест ако набиете спирачките рязко в завой, може да излетите от него, от което ABS-ът по принцип ви пази - Ако сте с пикап, най-добре в 4x4 режим да имате товар в колата, който да изравнява теглото на предния и задния мост Ако някой иска да допълни/препоръча нещо да бъде променено - нека го направи. Тогава мога да пусна тези "инструкции" като отделна важна тема в секциите Steed & Hover Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radioworld Отговорено 3 Октомври, 2012 Share Отговорено 3 Октомври, 2012 Благодаря на Admin за акуратния отговор Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radioworld Отговорено 3 Октомври, 2012 Share Отговорено 3 Октомври, 2012 Не зная дали тук е мястото на този клип, но тъй като все пак става дума за джипове, ето нещо което намерих: <iframe width="640" height="480" src="http://www.youtube.com/embed/c8TaiT_GtEU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
peterst Отговорено 3 Октомври, 2012 Share Отговорено 3 Октомври, 2012 (Редактирано) Ето оправения линк от поста на radioworld: А за парт тайм на кратко: трябва да се кара с акъл Изгледах го почти до края и информацията за Hover H5 с дизеловия двигател е притеснителна: няма да има бавни скорости. Това не е добре и слага колата в другия клас... Поне за мен това е непонятно такова осакатяване, защото няма дизел, който да компенсира бавните скорости, които се ползват не само за повишена въртящ момент, но и за забавяне на машината при спускания. Отделно някои неща се правят много по-лесно с бавни скорости дори при съвременен дизел с 400+ nm, почващи от доста ниски обороти. Но какво ли се учудвам, след като най-високото оборудване на Toyota Hilux няма блокаж на задния диференциал, а се разчита на електронните системи срещу приплъзване. Докато по-евтините модификации са със 100% такъв блокаж, който в кофти условия със сигурност ще работи, за разлика от електрониката, която само ще пречи. Редактирано 3 Октомври, 2012 от peterst Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radioworld Отговорено 3 Октомври, 2012 Share Отговорено 3 Октомври, 2012 Peterst, благодаря. Мъчих се да изкарам клипа така, ама не успях.....въпрос на умения И аз съм на същото мнение. Някой неща вместо да стават по-добри, стават по....."осакатени" както казваш. Може би цената,пазара и нуждите на потребителя определят това. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ванката Отговорено 4 Октомври, 2012 Share Отговорено 4 Октомври, 2012 (Редактирано) Според мен от това видео не е хубаво да се вадят генерални заключения за това какво ще се сглобява в България. Примерния Ховер във видеото няма бавни скорости, но има круиз контрол, нещо което при нас го няма. Има разлика между модификацията за Русия и за Европа. Нека да изчакаме да излезе някаква по-официална информация за това какво ще се произвежда въобще при нас. Чел съм преди време че специално за Русия са направени доста промени по колата и интериора по изискване на руснаците. Автомобилите не са едно към едно на всички пазари. Това ми дава надежда да си мисля, че при нас ще му сложат дизелов двигател и ще запазят основните функционалности и да подобрят някои недостатъци от сегашната партида. Редактирано 4 Октомври, 2012 от leomm Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
julsi Отговорено 5 Октомври, 2012 Share Отговорено 5 Октомври, 2012 Наистина всеки пазар разполага със собствена спецификация на моделите и това не важи само за GWM, а и за почти всички останали марки. Да не говорим, че Русия е един съвсем различен пазар от Европа, същото важи и за зимните гуми например. Колкото до Ховър аз дори съм фен повече на Н3, поради не толкова опънатата линия на фаровете, както и заради наличието на лост за режимите 4x4, макар Н3 да няма стабилноста на Н5 при влизане и излизане от завой. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Berg Отговорено 6 Октомври, 2012 Автор Share Отговорено 6 Октомври, 2012 ...информацията за Hover H5 с дизеловия двигател е притеснителна: няма да има бавни скорости. Това не е добре и слага колата в другия клас... ...Някой неща вместо да стават по-добри, стават по....."осакатени" както казваш. Може би цената,пазара и нуждите на потребителя определят това. Може би се опасяват дали трансмисията ще издържи по-високия въртящ момент на дизела плюс увеличението му, идващо от бавните скорости. Колкото до Ховър аз дори съм фен повече на Н3, поради не толкова опънатата линия на фаровете, както и заради наличието на лост за режимите 4x4, макар Н3 да няма стабилноста на Н5 при влизане и излизане от завой. И аз си мечтая за лост. Според мен бутоните са крачка назад заради "модернизацията" на салона. Опитът показва, че за включването и изключването на 4L с бутон понякога трябва много търпение и не малко късмет 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
peterst Отговорено 12 Октомври, 2012 Share Отговорено 12 Октомври, 2012 (Редактирано) Едно видео, показващо предимствата на Hover H5 спрямо два паркетника: http://www.youtube.com/watch?v=oX9mLuuddOA На първо гледане: ходове на окачването, големина на гуми (от там и по-голям clearance), бавни скорости и ... part time вместо виско муфа. Редактирано 12 Октомври, 2012 от peterst Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radioworld Отговорено 2 Февруари, 2013 Share Отговорено 2 Февруари, 2013 Нещо за кеф 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
peterst Отговорено 3 Февруари, 2013 Share Отговорено 3 Февруари, 2013 Аз и в другата тема писах, но внимателно с водата, че да не удавиш машината. Те хората за това слагат онези "комини", шнорхелите, та да не глътне вода през въздушния филтър А при бензинките има страхотната възможност да загасне във водата и после настава едно хубаво чакане колата да изсъхне 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ванката Отговорено 3 Февруари, 2013 Share Отговорено 3 Февруари, 2013 Ховер-а може да премине до 1 метър вода в нормално темпо. Така ми обясняваха като го разглеждах. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
peterst Отговорено 3 Февруари, 2013 Share Отговорено 3 Февруари, 2013 (Редактирано) Горната снимка няма нищо общо с нормално темпо. Във вода се кара с равномерна скорост, като се гледа да не се вдига вълна. Бил съм няколко пъти свидетел на "бързаци", които в по-сериозно наводнени улици (30 см са достатъчни ) влизаха с яката скорост, а после си оставаха с вдигнати капаци На фронтерата ми в книжката пише 30см, а съм газил 70см, но гледах да не правя глупости Всеки може да си премери колко му остава до въздушния филтър, както и до разни кабеляци из моторния отсек, за да прецени безопасната дълбочина, при която може без много рискове да се кара. Редактирано 3 Февруари, 2013 от peterst 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vitku Отговорено 4 Февруари, 2013 Share Отговорено 4 Февруари, 2013 В тая локвичка и нормална кола не можеш да удавиш. Много е плитка, а няколко капки вода нито ще влязат във въздуховода, нито ще стигнат до двигателя, нито пък бензин прави толкова лесно воден удар, като дизела. И как ще загасне колата? От тази локвичка ще намокри електриките през чисто новите им уплътения и конектори? Бъркаш го с 10-15 годишните морги, където заради нацепени уплътнения и изолации може да стане нещо на електриките с леко напръскване... 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radioworld Отговорено 4 Февруари, 2013 Share Отговорено 4 Февруари, 2013 (Редактирано) Всички имате право. Вярно, локвата не беше повече от 10-15 см. дълбока, просто беше много разлята. Вълната която се вдигна заля яко тавана и цялата кола .....и така няколко пъти (за снимката). После вдигнах капака за да видя къде се мокри при такова каране, и странно,че двигателя и кабелите имаха само капки тук там. Т.е - не личеше да е бил заливан така както беше отвън. Но както казвате, понякога и по-малко вода е нужна за да удавиш двигател - лично съм го изпитал с дизелов.....нищо особено, само дето бях 1800 лв. назад за едно бутало и две биели..... Редактирано 4 Февруари, 2013 от radioworld Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
peterst Отговорено 4 Февруари, 2013 Share Отговорено 4 Февруари, 2013 Днес 10-15 см без проблем, утре 1 м, както се спомена по-горе, но понякога се стига и до тук (след 15:20) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
st.videv Отговорено 26 Февруари, 2013 Share Отговорено 26 Февруари, 2013 Колеги, от три години търся джип хем комфортен хем и истински. Аз като бивш армейски офицер боготворя УАЗ, но комфорта му е никакъв. От 1 месец съм собственик на варианта за Италия CUV вече с 2500 км и поне 20-50 км.в кал. Тома е джипа.Няма РАФ-"4 нито разни други паркетници.Това е... 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cecodj Отговорено 30 Септември, 2013 Share Отговорено 30 Септември, 2013 Здравейте колеги, От известно време се замислям дали да си закупя Н5. Искам да попитам тук собствениците на тази джипка , относно поведението и на сняг и лед. Въобще как е положението зимно време. Искам да уточня, защо питам. Карам вече 5-та година Сузуки sx4 дизел, но едно нещо много ме дразни, особено зимно време при сняг. На колата ми и липсва ESP , което води до следното меко казано неприятно усещане. При скорост над 70 км.ч. ако задните колела захапят или навлезат в по-дълбок сняг управляващия има усещането ,че колата "носи" отзад или че ще "занесе" , завърти демек. Човек го полазват тръпки по гърба и престава да "шпори" . Когато колата е в режим, само предно предаване, този проблем липсва. Другото, което ми се е случвало е следното. При режим 4x4 ""auto"" или пък със " заключен диференциал" при скорости до 50 км. ч. в сняг около 25см. колата може да стане неуправляема при завой. Получава се нещо от рода на "избутване" от страна на задните колела, които явно са зацепили по-добре за снега, а предните се пързалят, въпреки че колата е по-тежка отпред. Много е гадно. Все едно си натиснал спирачката върху леда, колата за доста секунди е неуправляема, тоест ако си в завой то тя се движи напред и не завива. Понеже виждам, че Н5 също е без ESP се питах как се държи на пътя при зимни условия. Вече сузукито ми е тесничко, пък и човек карал веднъж нова кола трудно му се иска да се качи на стара, после. Това което ми харесва в Хувъра е големия обем, тоест мисля, че количеството пренесен товар, спрямо изразходените средства си струва. Напоследък и нафтата хич не я бива, та ми се иска да мина на бензин-газ. Ще бъда благодарен, ако някой ми отговори и си "побъбрим" тук. Късмет на всички. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.