Jump to content
revenue

Има ли на пазара коли сглобени в България

Recommended Posts

Някъде четох че вече има няколко десетки сглобени в България Волекси. Изкараха ли ги на пазара вече?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди седмица, като си вземах моя Волекс от дилъра, зададох същия въпрос, казаха ми ,че произвеждат но голяма бройка били поръчани от фк ЦСК за играчите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се струва, че вече им е време... Даже няма да е лошо скоро да обявят, че ще почнат да подготвят завода за Ховър Н6.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От няколко месеца и в нашите медии и в чуждите една и съща информация се поднася. Явно са предпазливи от към споделянето на нещо ново от Литекс, но хиляди (ако не и милиони) хора се интересуват и публиката е жадна за информация. Няма да е лошо да има нещо по-свежо като информация. Даже и в китайските медии се говорят същите нещата, което всички знаем до кога колко коли ще се произвеждат. Време е за актуализация с една дума. :)

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно хората са доста скептични към GW все още. Доста хора смятат, че първите броики от нашия завод ще са с ниско качество поне докато завода се "разработи". Според мен това е малко глупаво, но е възможно защото първите броики ще се продават само в България. Като българин си мисля, че възможно по-хубавите броики да са за чужбина, а останалите за вътрешния пазар. Знам че не е много вероятно защото от качеството н колата зависи и сигурността ти на пътя, а с това далавери не могат да се правят. Просто доста хора си мислят това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля точно обратното, че първите бройки ще са с мега-якото качество, защото ако стане гаф, може да е фатално. А пък и от друга страна, едва ли някой от завода ще иска да се изложи още в началото :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Лично аз съм карал като първа кола по пътищата и млад шофьор Москвич 21412 произведен в Ловеч. Тази кола за около 3 години в които я карах като сигурно 3-4 ползвател е имала ремонт на стартер, редовно късащ се маншон на предна полуоска и естествено слабата ламарина други проблеми не е имало. Москвича има ред конструктивни недостатъци, но от калпава сглобка не мисля да имало проблем. Колата за която говоря беше произведена есента на 1989 г, ако не ме лъже паметта, а аз я карах 2003г. Да не споменавам и камионите Мадара Шкода, произвеждани у нас. Едва ли са били по-зле от другите соц. сглобки. Нека не бъдем толкова предубедени. В примера с Мадара които дадох не е коректен защото някои компоненти са произвеждани в български заводи, докато GW, Москвич, Булгар Рено (Пирин), Маестро са сглобявани с готови компоненти. Не вярвам да не могат работниците в завода да се научат как се сглобяват при обученията, които се твърди че са им правени.

 

В кръга на шегата нещо да кажа. Като гледам по материалите от завода, доста от операциите се извършват на ръка. Гледайки филими за заводите на Бентли, Ферари и др, такива марки там целите коли се правят с ръчен труд. Защо и нашите коли да нямат качество на сглобките на тези марки. Всичко зависи от старанието и следването на процедурите. Ние можем да спазваме процедури само при добър контрол. Вярвам че контрола на качеството е на доста високо ниво.

 

Нека мислим позитивно все пак. Очаквам да има мнения от вече сглобени коли в с. Баховица (да видим до колко съм прав за качеството).

Редактирано от leomm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично съм много позитивно настроен към ловешкия завод защото е сериозна инвестиция. Иначе относно колите съм резервиран. Искам видя отзивите като станат колите тук във форума поне на 20-30 хил. км. и тогава ще му мисля. Не че мисля че ще се разпаднат, но ако повечето се разтракат няма да е добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма луд Китаец,има мрънкащ Българин.Хората си произвеждат автомобили за цял свят а ние мърморим колко е ниско качеството на производство.Вече 6та година работя на лаптопа си SoNY VAIO китайско производство от когото и ви пиша-не е мръднал горкия,а такъв тормоз -с кафе,вино и какво ли не е заливан ,незнам коя машинария би издържала-цял свят е обиколил с мен по морета, океани и по въздух.Нека оставим хората от Ловеч да работят,да трупат умения и да им пожелаем бъдещи успехи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От наблюденията, който имам до момента по темата, колите са с качество, сравнимо със западни модели и по-добри от някои от популярните корейски и японски автомобили. Едва ли някой би си позволил компромис с качеството, би създало много лоша репутация.

Редактирано от kida24

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малка корекция към мнението на kida24, не само японски и корейски, но и немски и италиански и френски въобще всичко, което се продава в EU.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да има! Първите бройки са налични на склад, а основните количества са на плаца на Литекс Моторс в с. Баховица.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да има! Първите бройки са налични на склад, а основните количества са на плаца на Литекс Моторс в с. Баховица.

 

Е айде бе, няма ли кой да щракне една снимчица?... :icon_bounce:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен е по - интересно как ще разбираме кои коли са сглобените в България и кои са сглобени в други страни.

Ясно е, че това ще става по VIN.

Някой знае ли коя цифра ще означава " България"?

Със сигурност това не е фирмена тайна - така, че който е виждал сглобените в Баховица ( разбирай, който работи в завода) може да сподели!

Ако пък някой друг знае - също да не се стеснява, а да пише! ;)

Редактирано от Migel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано по качеството да се разбере. Най-вероятно, като започнат да се продават колите произведени в България ще можем да избираме и нивото на оборудване. Чудя се базов модел с по-малкия двигател колко ще струва :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен е по - интересно как ще разбираме кои коли са сглобените в България и кои са сглобени в други страни.

Ясно е, че това ще става по VIN.

Някой знае ли коя цифра ще означава " България"?

Със сигурност това не е фирмена тайна - така, че който е виждал сглобените в Баховица ( разбирай, който работи в завода) може да сподели!

Ако пък някой друг знае - също да не се стеснява, а да пише! ;)

За сега няма разлика в буквите на шасито, тъй като са само сглобка!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега няма разлика в буквите на шасито, тъй като са само сглобка!

 

Един въпрос към julsi , с какви двигатели са сглобяваните в момента Voleex-и в Баховица?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Един въпрос към julsi , с какви двигатели са сглобяваните в момента Voleex-и в Баховица?

1.5 VVT 97 к. с.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора ltp, имаш ли информация дали ще има конфигурация с 1.3 или 1.0 в скоро време?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно наложително е да се пусне скоро и версията с 1.3 поне . Една позната се отказа от Волекса именно заради "мощния" мотор , който според нея ще я вкара в по големи и неоправдани разходи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно наложително е да се пусне скоро и версията с 1.3 поне . Една позната се отказа от Волекса именно заради "мощния" мотор , който според нея ще я вкара в по големи и неоправдани разходи.

 

... което не е много правилно - нито данъка му е по-голям, нито разхода на гориво (ако се кара спокойно и полека). Напротив, с по-големия си въртящ момент, много по-лесно ще поема натоварвания в ниските обороти, а карайки на висока предавка и ниски обороти се прави и по-голяма икономия. Сега, друг е въпроса че мотора е старичък като технология и не е от най-икономичните, но ако алтернативата е 1.5 и 1.3 и човек иска да кара икономично, то 1.5 е по-добрия вариант.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

... което не е много правилно - нито данъка му е по-голям, нито разхода на гориво (ако се кара спокойно и полека). Напротив, с по-големия си въртящ момент, много по-лесно ще поема натоварвания в ниските обороти, а карайки на висока предавка и ниски обороти се прави и по-голяма икономия. Сега, друг е въпроса че мотора е старичък като технология и не е от най-икономичните, но ако алтернативата е 1.5 и 1.3 и човек иска да кара икономично, то 1.5 е по-добрия вариант.

Смислено мнение... Маломощните мотори са икономични само на хартия - в реалния живот, нещата са други...

Относно разхода - имайте предвид, че данните за Волекс са реално постижимите, не каталожни данни измерени на лабораторен стенд!

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години като карах Рено Клио 1.2 градско със зимни гуми даваше 9 на газ, а лятото се радвах ако е около 8. Така че за 1.5 разход около 8 на газ за градско си е добре за мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Смислено мнение... Маломощните мотори са икономични само на хартия - в реалния живот, нещата са други...

Относно разхода - имайте предвид, че данните за Волекс са реално постижимите, не каталожни данни измерени на лабораторен стенд!

 

ОК Boyko23, след този коментар за реалният живот и хартията :mblah05: , да разбирам ли, че Voleex не се очакват да се сглобява с други двигатели?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

... което не е много правилно - нито данъка му е по-голям, нито разхода на гориво (ако се кара спокойно и полека). Напротив, с по-големия си въртящ момент, много по-лесно ще поема натоварвания в ниските обороти, а карайки на висока предавка и ниски обороти се прави и по-голяма икономия. Сега, друг е въпроса че мотора е старичък като технология и не е от най-икономичните, но ако алтернативата е 1.5 и 1.3 и човек иска да кара икономично, то 1.5 е по-добрия вариант.

Ами прав си ,защото общо взето харчат еднакво и по данни, но тя като чу 1.5 това я шокира ,тъй като си търси типичен градски автомобил , в момента кара нещо като 1.1 или 1.2.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×