Jump to content
Fitibaldi

каране на 4Н

Recommended Posts

Само при движение с ниска скорост (под 20 км/ч) в права линия или в неподвижно състояние може да се превключи от "2Н" в "4Н" режим.

Не превключвайте от "4Н" в "4L" режим по време на движение.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

garson, а до каква максимална скорост може да се използва 4H?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Различните производители дават препоръчителна максимална скорост за включване от 2Н към 4Н. За Исузу и Тойота Хайлукс това е 100 км/ч. Изключването от 4Н към 2Н няма проблем да се прави и при по-висока скорост.Аз лично до 130 км/ч не съм изпитвал никакви проблеми. Относно карането на 4Н на кратък сух участък не е проблем, особенно ако е относително прав където ъгловите скорости на колелетата са еднакви. При завой се получава недозавиване и вероятност за по-голямо износване в трансмисията. За пример ще спомена че колеги с Тойота Хайлукс успяха да вземат разстоянието София - Варна при почти сух път на включен 4Н режим(не обърнали внимание) без да нанесат повреди по колата :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

нормално то няма как да се счупи веднага те разните чаркове се износват постепенно и идва момента на големия ремонт :) а не вярвам гаранцията да покрива ремонта при такава повреда ( когато си карал на 4H на сухо ) :) а и мисля, че така и гумите ти се износват неравномерно което също е голям проблем за едно 4х4

Share this post


Link to post
Share on other sites

garson, а до каква максимална скорост може да се използва 4H?

Няма написана максимална скорост, а и тези 20 км/ч за превключване в "4Н" повече ми приличат на вързване на гащи. Няма проблеми да се превключи в "4Н" и при по-висока скорост.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами зачи супер! На офроуд може да се каже,че може да се кара с колкото ви стиска :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Н5 си е класически джип , 4х4 се кара само при нужда на път с лошо сцепление , иначе на сухо си е задно .

Който иска перманентно зацепени 4AWD ще трябва да изчака Н6 , който е с такова задвижване .

 

The H6 will debut at the Shanghai Auto Show next month. Price will range from 92.800 to 158.800 yuan. Two engines will available at the start, a 2.0 with 150hp and a 2.4, both with permanent 4wd. 2.5 diesel will be available for export.

Transmission: 5-speed manual or 6-speed auto. Size: 4653×1820×1725, wheelbase is 2680 and weight 1600kg.

Колега, откъде ги взе тези данни за Н6? Има ли повече подробности как ще е изпълнено това постоянно 4х4. Дали ще е истинко фул тайм 4х4 с междинен дефиренциал или ще е нещо паркетно с Виско муфа или многодисков съединител.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, откъде ги взе тези данни за Н6? Има ли повече подробности как ще е изпълнено това постоянно 4х4. Дали ще е истинко фул тайм 4х4 с междинен дефиренциал или ще е нещо паркетно с Виско муфа или многодисков съединител.

Full Time 4WD е с междинен диференциал , тези другите, за които казваш , паркетните варианти са AWD .

Навсякъде информацията за Н6 , е че е Full Time 4WD интересно точно какъв диференциал ще сложат ,това трябва да се провери в нета , ако има нещо по въпроса.

 

ПС. След доста ровене намерих ,че според руското списание За рулем междинния диференциал е тип Виско муфа

http://www.zr.ru/a/354354/

Edited by nikid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това, че пише 4WD, 4х4, AWD, quattro, full time, 4matic, xDrive, 4motion, XWD или каквото и да е няма значение това не показва каква точно е системата това са търговски наименования на различните марки.

Share this post


Link to post
Share on other sites

супер е информацията за Н6, но мен и Н5 ме блазни. Надали жена ми ще кара на лошо време :)

иначе AWD, 4WD, quattro, sincro, 4matic, 4motion са търговски наименования на различните марки. иначе всичко значи 4х4, а как е реализирано е според марката и модела имаше разни диаграми в offroad форума, ама не можах да ги намеря.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според статията цената на Н6 4х4 ще е от около 15 500 евро, което е цената и на Н5 (цените на GW в Русия и тук са почти еднакви)

Следователно можем да очакваме цени за Н6 от около 30-31 000 лева !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Цените в Русия се очакват да бъдат от 31хил. лв (650хил. руб.) за модел само с едно предаване до 40хил.лв (850хилл руб.) за модела с всички екстри 4х4 и автоматични скорости . Като тук вече има 6 еър бега и ESP.

Остава да видим цените у нас .

 

ПС . Според разни руски коментари въпреки , че от GW обявяват Н6 за изцяло тяхна разработка , те все пак признават , че са взаимствали от Honda CR-V , защото това бил най-харесвания SUV в Китай

Edited by nikid

Share this post


Link to post
Share on other sites

много обнадеждаващо. мен точно 2-та airbags малко ме притесняваха, но ги прежалих, защото и сегашната ми кола е само с 2.

иначе практиката е новият модел от всеки клас на всеки производител да си е с константна цена. примерно Новата Е класа е 100 хил. лв, ама тя и старата като през 2003 година е била 100 хил лв. и още по-предишния модел в далечната 1993 година е била 60 хил марки (еквивалент на 100 хил. лв.)

давам съвсем бегъл пример с цифрите. идеята е да обясня тенденцията :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всъщност за 850 000 рубли (~ 40 000 лв) ще бъде или с 2.0 дизел или по-големия бензин 2.4 (явно нов вариант на стария 2.4)

 

Би трябвало това което ме устройва мен (2.0 ТДИ механична кутия и по-ниско оборудване) да е към 35 000лв, което устройва напълно

Share this post


Link to post
Share on other sites

GW мисля, че имат и по-голям бензинов мотор тяхна разработка - 3.0 V6 ми се върти в главата

Share this post


Link to post
Share on other sites

Интересно...

Edited by Vitku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дилъра ми обясни че е разумно при 4х4 да карам с 50 км/ч, като на 1ва предавка до 10 километра на 2ра до 20 и на 5та до 50, което не ми се струва логично имайки предвид по-голямото усилие на двигателя да задвижи и двата моста. Иначе някой друг да имал проблем когато си загаси колата на 4H и на сутринта когато я запали да я сложи на 2H и да не влизат 1ва и 2ра скорост ? Трябваше да включа на 4Н и после пак да върна за да мога да потегля. А и много често задната скорост влиза супер трудно, трябва и да правя повторно натискане на съединителя, дано да е от факта че колата е на 1000 километра и не се е разработила скоростната кутия. Иначе съм изкачвал 10 метров кален баир по наклон над 60 градуса и там няма грешка, а бавните 4х4 не съм ги пускал и не мога да дам мнение.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дилъра ми обясни че е разумно при 4х4 да карам с 50 км/ч, като на 1ва предавка до 10 километра на 2ра до 20 и на 5та до 50, което не ми се струва логично имайки предвид по-голямото усилие на двигателя да задвижи и двата моста. Иначе някой друг да имал проблем когато си загаси колата на 4H и на сутринта когато я запали да я сложи на 2H и да не влизат 1ва и 2ра скорост ? Трябваше да включа на 4Н и после пак да върна за да мога да потегля. А и много често задната скорост влиза супер трудно, трябва и да правя повторно натискане на съединителя, дано да е от факта че колата е на 1000 километра и не се е разработила скоростната кутия. Иначе съм изкачвал 10 метров кален баир по наклон над 60 градуса и там няма грешка, а бавните 4х4 не съм ги пускал и не мога да дам мнение.

Да не е имал впредвид на бавни да се кара с такава скорост.... иначе няма логика. На 4х4Н трябва да може да поддържа поне до 120км/ч

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според мен е най- добре да не слушате дилърите (без да се обиждате ако има такива в форума) , а някой колега който вече има Ховър да прочете в книжката и да ни каже какво пише там. И аз съм съгласен с rexty, че може би дилъра е имал предвид за бавните иначе наистина няма логика никаква. Най- добрия вариант е ако от някъде се намери дигитална версия на user manual-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чел съм всичките книжки, при бавни предавки само до 20 км/час, а при 4х4 пише скорост до 70 км/ч. Доколкото ми каза една дилърка в офиса на ГУ София (официалния представител) цитирам "при бавни 4х4 и скорост над 20 км/ч се умаслява прекалено диференциала и няма да ми признаят гаранцията". Това според мен са по-скоро съвети как колата да служи най-дълго с минимално износване на ходовата част или както каза някой колега по-горе просто си вързват гащите. А в книжката пише че в режим на разработване на 4х2 на 1ва предавка до 15кмч, 2ра-35, 3-60 , 4 - 80 , 5-100кмч. Тоест да не стигат 3000 оборота някъде по мои наблюдения. Моя съвет е ако наистина не се налага да не приемате излишни рискове с колицата ви. А и дилъра който ни продаде колата ни каза че след 5000 км като ми махнат ограничителя колата ставала съвсем друга и след всеки следващ километър става все по-добра.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм очаквал, че колата има ограничител

Share this post


Link to post
Share on other sites

това е от offroad форума. мисля, че е доста полезно.

4x4formula1.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edited by Fitibaldi

Share this post


Link to post
Share on other sites

това е от offroad форума. мисля, че е доста полезно.

4x4formula.jpg

нещо си объркал не се отаря линка който си дал

Share this post


Link to post
Share on other sites

Отворил съм в момента ръководство на потребителя на Тойота Хайлукс която също е парт-тайм като GW: Няма разлика дали е на Н2 или Н4-максималната скорост е на 151 КМ/ч. Когато е на L4 - максималната скорост е 60 км/ч

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може би разликата идва от качеството на материалите. :evil1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...