Jump to content

каране на 4Н


Fitibaldi

Recommended Posts

Отворил съм в момента ръководство на потребителя на Тойота Хайлукс която също е парт-тайм като GW: Няма разлика дали е на Н2 или Н4-максималната скорост е на 151 КМ/ч. Когато е на L4 - максималната скорост е 60 км/ч

 

Hilux-а е доста по-модерен. Но и базовото му оборудване (което горе долу отговаря на това на Steed) за двойна кабина с 4х4 е 57 900лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, а на Грейт Уол в ръководството, какво пише? А може да питаме и Карлос Соуса, как е карал и как държи това 7-9-място с неговия Хавал:)

 

П.П. Ама сега да не започваме с това, че неговия е специално подготвен :) То това е ясно:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Hover и Steed засега са part-time.

Не ви трябва да дигате в режим 4х4 повече от 70 км/ч

Предния мост се включва само на офроуд , а там няма къде да вдигнеш 140 км/ч

При движение по асфалт ако е сух - не ви трябва 4х4,а ако е достатъчно заснежено за да може да се кара 4х4, отново максималната скорост няма да може да е повече от 70 км/ч

Такава е системата parttime - наистина опростена технология и наистина е странно че се предлага и в автомобили за 50-60 000 лв.

Тази ситема си струва при много каране в гората и в тежък терен

Новия Haval H6 обещава да е OnDemand, което вече си струва за шофьори с повече асфалт и малко гора (като за мен :toothy12: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след последните ми зимни преживявания с автомобили си мисля, че наистина в режим 4х4 70 км/ч е една доста добра скорост. за по-висока скорост надали ще се налага да си 4х4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно подкрепям последното мнение. Скоростта от 70 км/ч е даже висока за пътя от снимката (40 -50 км/ч е ок). Все пак когато шофираме по пътищата не сме на рали! Колите ни не са подсилени, движението е двупосочно, има и други участници на пътя, с които трябва да се съобразяваме!

post-715-0-17552100-1326263996_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне за мен без да подценяваме безопасността при лоши пътни условия, не е нормално да има такава разлика в максималните скорости на 2Н и 4Н. Без значение каква е марката на автомобила с парт тайм система, няма никакво значение кой колко е модерен, технологичен и скъп. Нека ако някой от пишештите тук е дилър или представител на вносителя да изясни въпроса. Ако това което колегите пишат за 70 км/ч е вярно, веднага би ме отказало от марката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз искам да карам BMW х6 хDrive50i, но не мога да си го позволя и затова карам грейт уола, ако ти си добре финансово, като приятел никога няма да ти тръгна да ти хваля плюсовете на GW освен съотношението цена/качество :)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"How fast can I drive in 4WD?". As fast as you like - none of the 4WD or AWD systems has any mechanical speed limitations. Speed will do no harm to the drive components.

 

There is one exception though. Owners of part time 4WD systems should be very cautious when using 4WD on slippery roads, because their handling is not as precise as full time 4WD and AWD.

For one, they should always shift back to 2WD when approaching dry surfaces (and back to 4WD on slippery stuff) because part time 4WD should never be used on dry surfaces. If you do, you can cause severe mechanical damage.

Also, when in part time 4WD neither ABS, traction control or stability control will work.

The faster you (accidentally) drive on hard surfaces in part time 4WD, the more likely it is that mechanical damage will occur

 

("Колко бързо мога да карам а 4WD?. Толкова бързо, колкото искате - 4WD или AWD системите нямат механични ограничения на скоростта. Скоростта ??няма да навреди на движещи се компоненти.

 

Има едно изключение. Собствениците на part time 4WD трябва да бъдат много внимателни, когато използват 4WD при хлъзгави пътища, защото боравенето с тях не е толкова точно, колкото на full time 4WD и AWD.

От една страна, те винаги трябва да се прехвърлqt обратно към 2WD, при приближаване на сухи повърхности (и обратно към 4WD върху хлъзгави неща), защото part time 4WD никога не трябва да се използва върху сухи повърхности. Ако го направите, вие може да предизвика тежки механични повреди.

Също така, когато polazwate part time 4WD, нито ABS, тракшън контрол или контрол на стабилността ще работи.

Колкото по-бързо карате (случайно) на твърди повърхности с part time 4WD, толкова по-вероятно е, да има механична повреда.)

 

С две думи - ако машината е part-time, няма смисъл от каране със 140 защото такава скорост е възможна само на сух път, а там part-time се кара само на задно

 

rexty, Toyota Hilux не е parttime, защото си има централен диференциал

Ето тук може да прочетеш още за видовете 4х4 и коя кола с каква система е

http://en.wikipedia....our-wheel_drive

Редактирано от Говедо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво общо има задвижването на 2та моста със АBS-а, не разбирам как по заледения път ще карам на 4х4 и ако се наложи да спра от скорост 50 км/ч с 2 тона машина по някое надолнище вероятно даже ще се засиля :D

Ако се сетя и ако има подходящи условия ще го пробвам за да знам какво карам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, първо не е вярно че алтернативите на GW при пикапите не са парт тайм. Тука мога да се подпиша с 2 ръце тъй като повечето са минали през ръцете ми. Тойота Хайлукс, Митсубиши Паджеро спорт, Исузу Д-Макс, Мазда БТ-50, VW Amarok Heavy Duty и много други са чисти парт тайм машини без никакви междинни диференциали. При никоя от тях няма ограничения в скоростта на 4Н и на никоя не се е проявил проблем след каране при скорост над 100км/ч(естествено не на сух асфалт). Това че съм карал и карам такива автомобили не означава че не съм отворен за равностойни предложения при по-изгодни финансови условия. За съжаление все още не мога да се убедя че единствено цената е фактор, който може да ме убеди. Все пак се търси някаква надежност и то в по-дългосрочен план.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

rexty, не че се заяждам, но я ми кажи къде ще караш със 100 км/ч с пикап? Освен на сух асфалт?

 

Hilux не е старата система part-time, пък ти си се подписвай с двете ръце колкото искаш

Бях ти пуснал линк, ето го - пише кои коли каква система са

http://en.wikipedia....our-wheel_drive

 

Mоже да избираш задно или 4х4, но има централен диференциал и може да си се движи колкото иска на 4х4

http://www.awdwiki.com/ru/toyota/

 

Така погледнато aкo и Исузото е класическа система part-time, то е доста скъпо, щом за подобни пари може да се вземе пикап със съвременна система за 4х4

Макар че който наистина иска offroаd точно Исузото не е толкова лоша оферта, но не и за тия пари

По тая логика предполагам и GW ще има добри качества на offroаd, където опростената твърда и механична система е доказана

Редактирано от muf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами на мокър асвалт може да кара с над 100 на 4H

a при паджеро има 2 скоростни кутии едната е part-time (при по- ниските нива на оборудване) и другата е Mitsubishi super select (с която можеш да караш на сухо и на 2H и на 4H)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може разбира се, но има ли смисъл.

След като може и само на задно.

Тънкия момент тук е че няма как класически part-time да се кара по асфалт изобщо с висока скорост.

Ако за други пикапи каране с 140 км/ч 4х4 е позволено, значи не са с тази система.

Няма как без централен диференциал, който да поема разликите в движението на колелата.

така че ако може да се кара бързо - не е part-time

Aко е part-time - не си струва да се плащат 50 -60 000 лева. Много по-добре е GW 30К

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

rexty, не че се заяждам, но я ми кажи къде ще караш със 100 км/ч с пикап? Освен на сух асфалт? Hilux не е старата система part-time, пък ти си се подписвай с двете ръце колкото искаш Бях ти пуснал линк, ето го - пише кои коли каква система са http://en.wikipedia....our-wheel_drive Mоже да избираш задно или 4х4, но има централен диференциал и може да си се движи колкото иска на 4х4 http://www.awdwiki.com/ru/toyota/ Така погледнато aкo и Исузото е класическа система part-time, то е доста скъпо, щом за подобни пари може да се вземе пикап със съвременна система за 4х4 Макар че който наистина иска offroаd точно Исузото не е толкова лоша оферта, но не и за тия пари По тая логика предполагам и GW ще има добри качества на offroаd, където опростената твърда и механична система е доказана

Колега, не се заяждам, но явно не си запознат с продукцията на Тойота. Това което си посочил като линк не се отнася за пикапа Хайлукс!

Прочети тук: http://toyota4x4.front.ru/hl_spec.htm . Ако искаш можем и на бас да се хванем, но не смятам за нужно повече да те убеждавам. А относно скоростта - по заснежените ни магистрали от последната седмица на какъв режим и с каква скорост предлагаш да се кара. Все пак 70км/ч е смешно ако няма интензивно движение, защото рискувате някой Москвич да ви задмине :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не се дърпайте излишно.

Препоръчва се да се минава в режим 4х при спряло положение или ниска скорост движейки се направо.При изключване няма ограничение.При движение в режим 4х няма ограничение в скоростта, стига да се движите по хлъзгав път.Но идеята за ограничението от 70км е, че в режим 4х разхода се покачва, натоварването на мотора също.А и при положение, че се ползва за лоши условия няма логика да се кара бързо.Защо не се кара в режим 4х по настилка със сцепление.По същество раздатката е редуктор който осъществява твърда механична връзка между двата моста.Когато завиете предна дясна и лява задна гума изминават различен път и ако не е хлъзгаво няма кой да обере разликата в оборотите.

Бавните се включват задължително и само когато не се движите а изключването може и в движение, но не при висока скорост.

По нагоре в темата някой бе писал, че има проблем при включване на скорости.Нормално е особено зимата да имате подобни проблеми,нормално е дори при напълно включен лост за 4х да не светне индикатора за пуснат преден мост.Това се получава заради маслото и специфиакта на самите зъбни колела.В такъв случай леко потегляне напред или назад помага за безпроблемното включване на моста.Хубаво е когато усетите, че не влиза лоста за скорсотите или за предния мост може да се позлава двойно амбриране и междинна газ.

Към колегата най-лесното правило, което може да спазва жена ти е когато вали независимо какво може да кара в режим 4х4 като това условие е не валидно при дъжд и натоварен автомобил например на 50%.

Карам Хайлукс а преди години Уаз и 2 те с еднакви системи 4х4, ох стана дълго дано не съм досадил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз искам само да добавя, че продължително не използване на системата 4х4 също и вреди не само карането по път с добро сцепление :) т.е. хубаво е там поне 1 път в месеца примерно да се включва да може да се смазват различните чаркове :) , че иначе да не се очудите като цяло лято не сте я ползвали как като доиде зимата не работи и да си викате кога се счупи като не съм я пускал :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не се заяждам, но явно не си запознат с продукцията на Тойота. Това което си посочил като линк не се отнася за пикапа Хайлукс!

Прочети тук: http://toyota4x4.front.ru/hl_spec.htm . Ако искаш можем и на бас да се хванем,

 

Не е хубаво да се твърдят неща, с които не си запознат. Така се заблуждават другите от форума и съответно те почват да ги твърдят и така се раждат форумните глупости.

 

Хайде да се хванем на бас.

Аз казвам че новите Hilux не са part-time, че имат междуосев диференциал и по тази причина нямат ограничение в скоростта при движение в режим 4х4. Системата на задвижване е Full Time Мulti Mod - може да избираш между задно, двойно с разпределен момент и двойно с блокиран междуосев деиференциал. Това не е part-time, oт 1996 г Hilux не се произвежда с part time, a e Full Time с междуосев диференциал

 

Ти твърдиш че новите Hilux са part-time

Давай, залагай :toothy9:

 

(Дали съм запознат с продукцията на Тойота не знам, в момента имам две Тойоти)

Редактирано от muf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не е хубаво да се твърдят неща, с които не си запознат. Така се заблуждават другите от форума и съответно те почват да ги твърдят и така се раждат форумните глупости.

 

Хайде да се хванем на бас.

Аз казвам че новите Hilux не са part-time, че имат междуосев диференциал и по тази причина нямат ограничение в скоростта при движение в режим 4х4. Системата на задвижване е Full Time Мulti Mod - може да избираш между задно, двойно с разпределен момент и двойно с блокиран междуосев деиференциал. Това не е part-time, oт 1996 г Hilux не се произвежда с part time, a e Full Time с междуосев диференциал

 

Ти твърдиш че новите Hilux са part-time

Давай, залагай :toothy9:

 

(Дали съм запознат с продукцията на Тойота не знам, в момента имам две Тойоти)

 

Колега, явно пазаруваме на различни места. В момента карам Хайлукс 2008 купен от вносителя на Тойота, който е парт тайм - за справка провери тук какво казват спецификациите(това е последният модел) http://www.toyota.com.au/hilux/specifications/workmate-4x4-double-cab-pickup-turbo-diesel-auto?wt.ac=VH_Hilux_RangeSpecs_WorkMate4x4DoubleCab_Specs

 

Между другото хубаво споменаваш че имаш 2 Тойоти, но какви - от Тойота до Тойота има огромна разлика. Ако все още не си убеден, може да се допиташ до офроуд форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КарашHilux без междуосев диференциал, 2008 г ?

 

Не вярвам, ще се хващаме ли на бас?

Мисля че ясно съм написал какво знам аз за Hilux, напиш и ти какво знаеш за твоя пикап.

Редактирано от muf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно няма да се хващаме на бас :icon_pale:

 

Ето малко да се образоваш, не очаквам да се извиниш за ината :

http://toyota-club.n...0_faq_4wd-2.htm

Посочените схеми за 4х4 на Hilux са:

1. Схема PartTime -ADD- до 95-а година - лека модификация на най-простата система - без междуосoв диференциал.

Това е системата и на Hover и на Steed

2. Схема MultiMode - това е новата, за която вече писах по-горе.

"Твоят" е с тази система , която е различна от горната в едно основно нещо (пиша го за стотен път) - има централен диференциал и колата може да се кара колкото иска на 4x4

Редактирано от muf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...