Jump to content

Recommended Posts

Малко преди да се отдадем на празнуване искам да попитам за карането 4х4. Представителите казват, че на 4Н се карало само в екстремни ситуации и то със скорости до 70 км/ч. Хич не ми се вярва да е така (или не ми се иска).

Днес пътувахме по МНОГО тежък път София-Девин, защото не бяха чистили и през целия път си мислех, че е за 4x4, но на много места можеше да се кара с над 100 (магистралата примерно). Ние бяхме с quattro и нямаше проблеми със скоростта, ама би било нечриложимо да карам с GW чрез цялото време с <70 или още по-зле само да включвам 4H - 2H.

За бавните ще се съглася, че има условия, ама за бързите...

ако може някой да разясни как се ползва подобна скоростна кутия или моля да даде линк.

 

ВЕСЕЛО ПОСРЕЩАНЕ НА 2012 ГОДИНА!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата при Hover е Part-time 4x4 ( буквално преведено " непълно работно време" ). Тази система се включва от водача когато той прецени, че му е необходимо 4x4. По голямата част от джиповете предвидени за истински оффроад използват именно тази система.

Плюсове:

По евтина за изработка.

По опростена и много надеждна.

По лесна за поддръжка.

По малко тегло.

Икономия на гориво понеже не караш постоянно с 4 задвижващи колела.

Минуси:

Неможеш да караш на сух асвалт на 4x4 независимо дали на бързи или на бавни. (на всеки по хлъзгав терен няма никакви проблеми) задалжително трябва еднакви гуми с проверени налягания, но то това си е за всеки джип. За скороста немога да кажа дали има ограничение до 70км, но е възможно. Системата изисква повече внимание и умение от водача. Много е неприятно при редуване на сух асвалт с заснежени или заледени участъци.

Редактирано от zlos7ar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита нова година и още малко да добавя след като се наспах :)

Ще си позволя да цитирам един колега от оффроад форума :

" Ако на Part Time се включи втория мост, когато движението се извършва по път с добро сцепление проблемът е, че се получава флуктоация на мощност, което претоварва раздатката и останалите елементи от трансмисията. По просто казано при движение по някаква крива различните колела изминават различен път, което изисква диференциал между тях, за да се осигури разминаването им. Когато пътят е с покритие с малко сцепление проблема се решава като гумите приплъзват една спрямо друга.

Затова неможе да се кара на 4х4 на сухо, защото рискуваш повреди в раздатъчната кутия.

Също ако дълго време карате само на заден мост и муфите са изключени това означава, че кардана стои само в едно положение, което не осигурява добро смазване и постепенно се износват само някои от шлиците. Най-добре е от време на време да се включват муфите. "

 

Или най- добре прочети тук и всичко ще ти се изясни http://www.offroad-b...light=part+time :)

Редактирано от zlos7ar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря. Ключовата дума беше part time. Не знаех, че е такава системата. Сега ще се запозная подробно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Н5 си е класически джип , 4х4 се кара само при нужда на път с лошо сцепление , иначе на сухо си е задно .

Който иска перманентно зацепени 4AWD ще трябва да изчака Н6 , който е с такова задвижване .

 

The H6 will debut at the Shanghai Auto Show next month. Price will range from 92.800 to 158.800 yuan. Two engines will available at the start, a 2.0 with 150hp and a 2.4, both with permanent 4wd. 2.5 diesel will be available for export.

Transmission: 5-speed manual or 6-speed auto. Size: 4653×1820×1725, wheelbase is 2680 and weight 1600kg.

Редактирано от nikid

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди около десетина години пътувах с един джип тойота на Американския Червен кръст, от тези с големия клиренс - страхотна машина, с отлична проходимост! Пътувахме през планински проход със сухи, мокри и заледени участъци, които се редуваха. До тогава не се бях возил на 4х4 и много исках да видя какво е усещането. Помолих го да пусне 4х4-то, но той ми обясни, че трябвало да има подходящ терен - мокро или заледено и всъщност го пусна точно на заледен участък и след като излезнахме на сухо го изключи. Така, че има логика. А иначе ако имам възможност, бих взел Ховър или Стийд с дизелов мотор и ръчна скоростна кутия, точно заради възможноста за блокиране на диференциалите и бързите и бавните предавки, което във версията с автоматичната скоростна кутия липсва, поне според този тест драйв:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А иначе ако имам възможност, бих взел Ховър или Стийд с дизелов мотор и ръчна скоростна кутия, точно заради възможноста за блокиране на диференциалите и бързите и бавните предавки

 

Не бъркай понятията включването на втория задвижващ мост и блокировките на диференциалите нямат нищо общо. Ховър няма блокировки на диференциалите.

Също няма централен диференциал и точно затова не може да се кара на 4х4 на сухо.

 

 

 

 

А това дето колегата питаше дали е вярно, че на 4х4 H трябва да се кара до 70км в час не ми се вярва. По възможния вариант е максималната скорост, при която можеш да превключиш от 4х2 на 4х4 да е 70км/ч но това трябва да се провери в книжката на автомобила защото при всеки модел/марка е различно.

Редактирано от zlos7ar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря ви много. много четох последните дни за 4х4 и малко взех да се разочаровам от part time системите, защото вземам колата за семейна и не знам как ще обясня на жената, че купуваме джип, ама не е 4х4 и не може да се кара постоянно 4х4 на сняг.

аз иди доди ще свикна и ще се науча как се кара. съглсих се, че това е истинската система за джип, а не AWD, но все пак жената не знам как ще реагира....

 

и още не мога да си отговоря на въпроса как се кара по път като днешния - девин - софия през кричим и стамболийски. там са почти обратни завои с яко заледени участъци... постоянно трябваше да превключвам ли или трябваше да си карам спокойно, макар да пише, че не трябва да се правят остри завои при 4Н?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами ако е било заледено на места и през другото време сухо трябва да превключваш постоянно или да караш на задно само

на сняг, на пясък, дори и на мокър асвалт няма проблеми да си караш на 4х4.

Колите с истинско 4х4 не са особенно много (субару, ландровер някои модели на тойота и т.н. да не изреждам) по- новите SUV са си един вид пак part-time само дето при тях втория мост се включва автоматично когато някоя гума пребоксува както сам се досещаш там всичко става с леко забавяне и при по- тежки терени това може да ти коства дълго ринене на сняг с лопатата примерно :) H6 най- вероятно е точно с тази схема

Редактирано от zlos7ar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето parttime джипове включват втория мост само при офроуд или в сняг.

В останалото време си е напълно достатъчно движение с един движещ мост.

Искам да кажа че системата е да си караш нормално на задно, а извън пътя и в дълбок сняг включваш 4х4

Редуването на заледен и сух път така или иначе няма да ти е по-лесно с паркетните системи ondemand, каквито са повечето днес.

На заледен път много по-полезна екстра са ESP и хубави гуми

 

В този смисъл ако няма да излизаш в гората, може би даже да не е нужно да вземаш версия 4х4.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джиповете които можеш да ги караш на сухо докато въртят постоянно 4те колела са в един друг ценови диапазон бих казал,че най- евтините са поне колкото 2 Ховъра и полвина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност при Н6 задвижването е :

Full time 4WD - also called permanent 4WD, can be used full time on all surfaces including pavement.

Full time 4WD was created to provide a vehicle with more traction and to make 4WD more useful for everyday life. The additional feature of a differential incorporated into the transfer case makes it possible to use 4WD all the time.

2WD is no longer available. Can still be a strong workhorse. Some rough terrain competence is retained - the priority is added stability as a safety gain for everyday driving.

Typical lever or switch settings are 4WD Hi, 4WD Lo. Very good off-road when center diff is lockable. Even better when combined with axle differential locks.

• All 4 wheels are permanently powered.

Prominent examples: pre 2006 Mercedes M-Class, Mercedes G500, LandRover, RangeRover, Toyota Prado, Lexus GX470.

 

Всъщност при Н6 задвижването е :

Full time 4WD - също така наричано постоянно 4WD, може да се използва постоянно на всички пътища включително асфалт.

Постоянното 4WD е създадено за да осигурява на автомобила по-добро сцепление и да направи 4WD по-полесно за ежедневна употреба. Допълнителната опция за диференциал в раздатъчната кутия позволява постояннопто използване на 4WD.

2WD повече не е налично. Все още е надеждно работно "добиче". Запазена е и способността дса се справя с по-груб терен, но приоритета е добавена стабилност (в смисъла на безопасност) при нормално то ежедневно шофиране.

Типичният лост за превключване на настройки има позиции 4WD Hi, 4WD Lo. По-добрите офроуд машини имат заключващ се диференциал, още по-добрите вариани - заключващи диференциали за всяка ос

• Всички 4 колела са постоянно задвижени.

Примери за това са : Mercedes M-Class преди 2006, Mercedes G500, LandRover, RangeRover, Toyota Prado, Lexus GX470.

Редактирано от Говедо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мдам. научих ги тия неща. има доста, които са си перманентно 4х4, а не само при нужда. те са доста по-лесни за управление от шофьори, които не си дават труда да научат малко повече за автомобилите си.

на мен реално ми трябва висок просвет, не толкова 4х4, но е хубаво да имаш някаква стабилност на лошо време като това в последните дни.

иначе като ходя за риба по черните пътища най-вероятно в 99% от времето ще съм само на задно.

а да питам за нещо, което прочетох също. някой използват 4L за качване на бордюри или за паркиране, а други казват, че това било лудост и простотия. кой ли лагер са прави?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер това не го очаквах ако и цената е добра както на другите модели ще има голям успех на евтопейския пазар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Действително , ако информацията е коректна Ховър Н6 се явява сериозен джип , а не паркетен . Остава да видим и цената за България , защото този централен диференциал струва пари .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а да питам за нещо, което прочетох също. някой използват 4L за качване на бордюри или за паркиране, а други казват, че това било лудост и простотия. кой ли лагер са прави?

 

може би за някой по- висок бордюр може да се използват бавните скорости, но за нормален бордюр и за паркиране не виждам какъв е смисъла най - вероятно нищо няма да се повреди за такова кратко растояние, но не виждам смисъл пак и тя белята става 1 път може да си паркираш на сухо 1000 пъти на бавни и нищо да не стане ама то нали знаеш, че белята става 1 път и то точно когато не я очакваш а и при включено 4х4 маневреноста на автомобила намалява радиусът на завой се увеличава т.е. мисля, че ще паркираш по- трудно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разбрах. мерси!

но все пак достатъчно често ми се случва да паркирам на страхотни баири, на които се случва колата да тръгва сама с блокирали задни колела при по-лигаво време. в такива моменти благодаря, че съм с автоматик и всеки път се питам: какво щях да правя с ръчни скорости? съединител ли щях да запаля или да паркирам някъде на по-равно. става дума за НАИСТИНА сериозни баири.

за такова паркиране на село баница дават

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко преди да се отдадем на празнуване искам да попитам за карането 4х4. Представителите казват, че на 4Н се карало само в екстремни ситуации и то със скорости до 70 км/ч. Хич не ми се вярва да е така (или не ми се иска).

Здравей!

За да сме максимално точни - на 4Н при този клас истински оффроуд возила се кара при лоша настилка. Но това не означава, че трябва да превключваш преди всеки завой и да изключваш веднага щом излезеш на кратка суха отсечка... Всичко е въпрос на "привикване" с машината, но щом по завоите има заледени участъци, то се предполага, че цялостната пътна обстановка е комбинация от сухо, мокро, заснежено и заледено. Което не е проблем за 4Н, още повече, когато се кара с разумна скорост (отново приемаме, че в такива условия няма да караш с максималните 170км/ч по завоите).

Цялата идея е, да се кара на 4Н, тогава когато наистина има нужда и да не я забравиш на почистената магистрала например...

Не знам, дали описвам правилно и разбираемо, но започнеш ли веднъж да караш автомобил с подобна система за 4х4; нещата се нареждат сами след кратък пробег...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много ти благодаря!

А, има ли ограничения на максималната скорост при 4Н?

Вероятно се привиква, но аз предпочитам преди това да знам нормативните уредби за да не счупя нещо от незнание.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами за максималната скорост незнам дали има но със сигурност има максимална скорост при която можеш да превключиш онт 2H на 4H но това вече трябва да се прочете в книжката на автомобила защото за всяка марка и модел е различно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мхм.

аз лично не виждам причина ако се кара по сравнително прав път да има ограничение за 4Н

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм запознат особено, преди десетина години бях чел за тази система някъде, не помня вече за коя марка и модел ставаше въпрос, но се казваше, че максималната скорост, при която може да се включи 4х4 или 4H, да речем е 50км/ч, което значеше, че ако се движиш с 100км/ч трябва да намалиш до 50 или под 50км/ч за да го включиш. Това го бях чел в известно списание за коли, в статия за някакъв джип.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

със сигурност е така. в offroad форума прочетох почти всичко за part time 4x4 и там един колега пишеше за неговия си джип, че след като е свикнал как се кара part time и си включва 4х4 като преминава в другата лента да изпреварва на магистралата ако е заснежено-заледено без да намалява.

но явно трябва да се поровим в книгите на GW за да видим какви са особеностите на тяхната скоростна кутия

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами няма ли някой собственик, я на Стийд , я на Ховър, да сподели какво пише в неговата книжка? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×