Jump to content

смяна ангренажен ремък


JI_GIT
 Share

Recommended Posts

След доста мислене /дали да дам 1200лв. срещу още 10к. км. гаранция/ и доста ровене по нета, реших да пристъпя към обслужването на 90 000 км. сам. Това е кадър от самото начало - 15.10 часа. Врътнах на ръка двигателя, за да се убедя, че ангренажният ремък, който съм закупил е с точния размер, форма и брой на зъбите. За улеснен достъп свалих перката на радиатора и предпазната кора отдолу. Продължих с пистовите ремъци - на климатика /той е с обтяжна ролка/, следва този на хидравликата и на алтернатора.

Наместих белега на разпределителния вал и продължих напред с разглобяването. За отбелязване е,че капакът на ремъка е разделен на три части - горна част /тази,която е свалена на първата снимка/, средна, метална част и долна пластмасова част. На средната и долната част закрепващите болтове са с различна дължина, поради което ги подреждах схематично по пода и след сваляне на частта ги нареждах по отворите на капака, така както са били. Това ми спести чуденето при обратния монтаж по-късно.

 

037364126.jpg?r=0

 

След демонтажа на пистовите ремъци, демонтирах и ремъчните шайби на водната помпа и на коляновия вал. След това демонтирах и долната част на капака на ремъка. На този етап така изглеждаше двигателят, сниман отгоре

 

037364125.jpg?r=0

 

 Забелязват се следи от изпотяване по водната помпа, което естествено не е добре, но тъй като такава не бях купил, то замяната ще извърша отделно, макар че това означава още веднъж подобно разглобяване. 

Така изглеждат белезите на коляновия вал и на маслената помпа и балансиращия вал зад нея

 

037364170.jpg?r=0

 

това е белега на другия балансиращ вал /малкия ремък/

 

037364174.jpg?r=0

 

Свалих ремъците, ролките и хидравличния обтегач 

 

Май вече не остана нищо за сваляне. 

 

Започваме монтажа. Това е паразитната ролка на ангренажния ремък. Разбира се избора на производител не е задължителен  :tongue3:

Да не се приема за реклама  :nono:

 

037364183.jpg?r=0

 

Малкия ремък /на балансиращия вал/ 65 зъба, формата се вижда. Направи ми впечатление, че по малкия ремък имаше много повече следи от износване, отколкото по големия. На снимката - новия Контитех  и стария Пауър Грип. Избора на производител - всеки сам.

 

037364185.jpg?r=0

 

Следва монтаж на обтяжната ролка на малкия ремък и обтягане на ремъка, при спазване на отметките на колянивия вал и на балансиращия вал. Монтажът на ролката е с полата към радиатора, както е видно от 3, 4 и 6 снимка.

 

037364188.jpg?r=0

 

Следва монтажът на хидравличния обтегач на ангренажния ремък - внимателно събран в изходно положение и застопорен, докато не дойде време да бъде приведен в действие. 

Старата и новата обтяжни ролки на ангренажния ремък. Ясно се забелязват следите от изхвърлена смазка по старата ролка и макар, че нямаше луфт и не шумеше при завъртане - свършила е! Монтираме новата.

 

037364190.jpg?r=0

 

Новия и стария ангренаж. На кутията преписах надписите на стария, че не се виждаха особено добре. Монтираме и завъртаме обтяжната му ролка обратно на часовниковата стрелка до упор в рамото посредством което я натяга хидравличния обтегач. При това рамото е легнало на стеблото на хидравличния обтегач, а самия той все още е затворен и блокиран с щифта /в моя случай с най малкия шестограм от комплекта ми/  

 

 

037364191.jpg?r=0

 

Затегнах болта на обтяжната ролка, проверих всички белези и издърпах щифта. Белезите бяха на място. Завъртях на ръка двигателят с 6 оборота на коляновия вал. Толкова са нужни за следващото съвпадане на всички белези. 

 

037364192.jpg?r=0

 

След монтажа на долната част на капака на ремъка и ремъчната шайба на коляновия вал, белегът й беше точно където трябва.

Следва монтажа на всичко останало по обратния на разглобяването ред, до постигане на крайния резултат.

 

След смяната на маслата и филтрите часът вече беше 20.20. Завъртане на стартера и запалване от първия път.  Естествено - доволна усмивка, докато двигателя мърка доволно - измиване, цигарка и...време е за бира и  раздумка с приятели.

 

 

 

 

 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Добра работа.

За водната помпа на предишния ми дизел ми казаха на 90 000км сменяш ангренаж и поглеждаш водната помпа ако всичко е ОК караш до 180 000км. и тогава я сменяш...

Link to comment
Share on other sites

Благодаря на колегата JI_GIT за обстойната информация относно смяната на ангренажния ремък ,подкрепена със снимков материал.Ще се възползвам от темата щом направя километрите и ще се потрудя сам.

   
Link to comment
Share on other sites

Снимки мога да направя много, но в темата не можах да кача повече от тези. Бях сложил доста повече и една по една ги махах докато ми позволи да си пусна темата. А водната помпа си личи,че е за смяна. На снимката се забелязват следи от изпотявания и полепналия прах. Луфт, макар и нищожен, също имаше. Мисля, че няма да изкара още един ремък - явно толкова и е живота. Хидравличният обтегач също е стария. При огледа нямаше луфтове, мазни следи, резтегнат 11мм., свит 1-1,5мм. "Както си требе" :downtown: /инфо от руския форум (червения)/.  Бавно и внимателно го прибрах и мисля, че ще изкара.

 

 

037364189.jpg?r=0

 

Това, което ми се е сторило подозрително, съм го сменил /с изключение на водната помпа/. Салници не съм сменял, но и от снимките се вижда, че в кутията на ремъците няма следи от масло или дори от изпотяване около тях. 

Edited by JI_GIT
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Здравейте колеги.От една седмица съм собственик на Gear Wall HOVER L -2,4 I /93 Kw./2009 g./benzin -gaz/motor model-4G64S4M/Внос от Италия/.Всички масла ги открих и смених.Но имам проблеми с намирането на ремаците.Два ангренажни с 4 ролки и три обслужващи с една ролка.Така казват капацитетите.В центара на GW  ги има но ми се струват скъпи Тотал 650 лв и труд около 150 лв.А аз има сервиз Авто ел.услуги и приятеля ми има авто сервиз с всички видове ремонти.Така че мога да си ги сменя.От къде другаде може да се закупят на сносна цена.Някой казва че джипа е Н3,друг казва че е Н5.Дайте съвети.Поздрави В.Милев.

Link to comment
Share on other sites

Двигателя 4G64S4M е толкова разпространен, че във всеки магазин ще ти предложат поне по 3 производителя на ремъци. Всички ремъци, ролки , паразитни, обтегачи и водна помпа 650 лева с ДДС в сервиз ,не на Греат уол...Маслата са си твоя грижа. Моторното според мен го слагай 10В40 за 5 нее мотора пък и нямаме такъв студ....

Link to comment
Share on other sites

Ок.Благодаря ти КЪНЧО.Ремъците ги поръчах. Но не мога да открия данните на обтягащата   ролка на пистовия ремък на компресора.Ако някой ги знае да ми ги изпрати....................Ако някой има път към Сл.бряг да ми се обади на  0888 608 971.Да пием по една ,,малка,, ракия.  Мое производство.

Link to comment
Share on other sites

Доуточнение, аз се казвам Канчо кръстен на старото дядово канче за хранене от Балканската война, спасило го от смърт. Просто като паднал и  се обърнало на гърдите му и там се е задържал шрапнела иначе отиваше в небитието....

Второ: двата пистови ремъка са еднакви, по размери и вид , дай ми време, но аз нея май не съм я сменял. Намаше нежда. мотора е направен много дуракоустойчиво. През водната помпа минават няколко ремъка и можеш да се движиш въпреки скасването. Аз скъсах ремък на хидравликата в Харманли и до Ахелой стигнах без проблеми. Само в града беше много тежък волана. На другия ден с Еконт от сервиза в Бургас на Гриат уол ми пратиха ремъка- някъде 15-19 лева и един монтьор за 5 го сложи. Същото е ако скъсаш на генератора или компресора. Водната помпа си се движи.Виж в сервиза в бургас- под носът ти е.

Виж от Мицибущи оутландер или Л200 или Хюндай елантра и ще го намериш...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Аз искам ролката за информация.Утре по Еконта идват ремъците за 47 лв А сервиза ми иска 96 лв за трита,Комплекта ангренажните с три ролки са 175 лв в сервиза на GW 560 лв.с хидравличния обтегач.Малко са убийци,но няма как. Днес свалих ролката и е супер.Само ремъците са напукани.Утре ги сменям.То дядоти е голяма история.И аз пазя алуминиевата манерка на баща ми от 2 световна.Ок Канчо.Благодаря и жив и здрав.Имаш ми номера,ако идваш насам, звънни.С здраве.

Link to comment
Share on other sites

Ето видя ли колко е полезен форума....жив и здрав. За сега нямам път нататък но ще видим....Пък и много го мразя нози Съни бииич...това да не се протоколира :P .

Link to comment
Share on other sites

Здравейте колеги.Честита новата година.Здраве и без аварийно каране.Първо искам да споделя премеждията с Ховара.На 31 дек.сина ми тръгна спешно за София.Но магистарлата я затвориха и стария път през Айтос,също.И по двата пътя ТИР –ове правят бели.Питаме за Средец –Ямбол казаха че се почиства.И тръгнаха от там.След два часа се обаждат че са попаднали в ад.Отпред 4 коли с ефета шофьори решават да изпреварят снегонрина и се забиват в преспите и блокирват пътя.Обръща и зад него също каталясали коли в снега.Никой не носи вериги.И сина ми.Но не слуша.Самоуверен.Той е с лек.автомобил ФОРД.чисто нов.В колата е снахата и малкия Васил Милев.-внука ми.Паля ИТАЛИАНИ-КИТАЕЦА и хуквам.С мен идва и зет ми с неговия сложебен джип МАЗДА..Стигаме криво ляво до Средец но там е същински Ад.Полицията не пуска.Над 100 коли блокирани към Ямбол.казват.Зет ми казва ,аз съм до тук.Той,ама не аз.Питам полицая ,обеснявам и те ме пускат.....Щом отоваш да спасяваш бягай,но внемавай.А и както гледаме си с ,забележете,СЕРИОЗНА  машина.Паля и потъвам в ада.След 10 км.ме настига пожарна и заедно продължихме.Но на един завой едно Беемве в канавката.Пожарникарите спряха да помагат ,а аз продължих.На 66 г съм,30 г от живота ми мина по морета и океани,от 5 урагана съм оцелял с корабите,2 пожара гасих и спасих корабите и екипажа,но в това което попаднах беше наистина ад.Вятъра с около 70-80 км.ч.сняг и видимост 50-60 м.Добре,че веднъж е минал снегорин и разбутал големите преспи.Но имаше по 30-50 см.нови.Джипа от Бургас на 4х4 скорост постоянна 60 км,и до с.Войник на три четири пъти се наложи да е снегорин.Без да забоксува,без да занесе.Стигам с.Войник и първата кола на сина ми.В снега.Еди трактор ги довлякал до селото и се върнал за другите коли.Аз казах на сина ми там да стои и чака.Обръщам,пускам аварийни,и всичко що свети отпред и от зад на джипа,събраха се към 15 коли и поведох колоната обратно.До Средец.Не искам никой да обиждам.Но имаше джипове с други марки,кортолясали в снега и ни напред,ни на зад.Когато стигнах полицейския пост и излязох да им благодаря че ме пуснаха,/аз и без тях щях да замина, прякола ми по корабите  е Лудия Макс/ единия полицай ми казва.Браво докара цяла колона.И да знаеш, че тези джипове са много тежки и корави и само за такива условия. Прибрахме се в Бургас към 18 ч. И започнахме да празнуваме и за Нова година и че се върнахме здрави.Това е колеги.Щях да го продавам,но се отказвам.Но и ако го продам,ще внеса пак такъв от Италия. Гордейте се ,че ги притежавате. После ще пиша и за ремъците и ролките.

  • Like 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Браво на Лудия Макс, на това се вика пресметнат риск....не е само в колата, а в устройството дето я управлява. Да си жив и здрав и ти и синът ти и внука и цялото ти семейство.Жипката да я караш все така с ум и разум и тя ще те вози безавариино. Бива си я машината, твърда и кОрава е , аз имам над 60000 км вече с нея, макар , че в такива екстремни условия не съм попадал. Това не е офроуд машина, но е жипка и половина...айде Васко ,честит ти имен ден на патерица....НАЗДРАВЕ ОТ МЕН ЗА ТЕБ И ЗА ВСИЧКИ ФОРУМЦИ....

Пусни му едно кадро на този жипчо, да го видим....

Edited by Kan4o
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Благодаря ти Канчо и за много години.Благодаря ти и за ценната информация и всички ремъци и ролки са открити и поръчани.Пристигнаха само пистовите/обслужващите 3 бр.за 47 лв. и Еконт такса 3.50лв.На фирмата Континентал.А от сервиза от  GW искат 100 лв..Ангренажените с 3 ролки на SKF 197 лв а те искат 560 лв.К,о правим сега.И защо го правят.И труд 126 лв.За труда ок.И аз съм занаятрчия.Дават гаранция на частите.Ами ако се скъсат и разбият двг.ще го оправят ли.Такива работи стават .Приятен ден.Всички части по нашите машини ги има в ,,АУТО ПАУЕР,, и ,,С ауто.,,.Он лайн поръчка.

15822273_1414787585221443_58909386_n.jpg

Edited by Vasil Milev
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Снимки мога да направя много, но в темата не можах да кача повече от тези. Бях сложил доста повече и една по една ги махах докато ми позволи да си пусна темата. А водната помпа си личи,че е за смяна. На снимката се забелязват следи от изпотявания и полепналия прах. Луфт, макар и нищожен, също имаше. Мисля, че няма да изкара още един ремък - явно толкова и е живота. Хидравличният обтегач също е стария. При огледа нямаше луфтове, мазни следи, резтегнат 11мм., свит 1-1,5мм. "Както си требе" :downtown: /инфо от руския форум (червения)/. Бавно и внимателно го прибрах и мисля, че ще изкара.

 

 

037364189.jpg?r=0

 

Това, което ми се е сторило подозрително, съм го сменил /с изключение на водната помпа/. Салници не съм сменял, но и от снимките се вижда, че в кутията на ремъците няма следи от масло или дори от изпотяване около тях.

Link to comment
Share on other sites

Аз, преди 10месеца смених ангренажния ремък и по същия начин забелязах че водната помпа е със същите симптоми, и по същия начин предположих,че може би ще издаяни барабар с хидравличния обтегач,но след два месеца смених помпата, а след още един месец и обтегача, защото прехвърли зъб☺

Edited by Joro_
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...