Recommended Posts

Питах и специално дали има някакво гаранционно обслужване на газовата уредба. Казаха ми, че единствено се сменя филтъра и то само ако е запушен.

 

Това не мога да го разбера. Доколкото знам на "обикновените" газови се сменя този филтър на определено време/км. А при нас как ще се разбере, че е запушен? Като изгори помпата? То аз в крайна сметка така и не разбрах имаме ли такъв филтър и къде се намира. Някои казват преди бутилката, други вътре в бутилката при помпата... Не ми се ще да прецаквам ГУ за 2к лв заради филтър за 15 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредната българска недомислица,караща шофьорите да се превърнат и в механици.Поройник най-добре като си сменяш масла и филтри да сменяш и този газовия.И при следваща смяна на масло и филтри да го смениш пак и да видиш как се задръства във времето.А пък ако ти се цапа на всеки 5000 км си го отваряй той филтър и го преглеждай,аз поне така бих направил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е въпроса кой ще сменя филтъра, а:

  • Има ли такъв?
  • Къде се намира?
  • Колко често се сменя?

Аз лично категоричен отговор на тези въпроси не съм видял до сега...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и на мен ми е странно да не се сменя на определен период. Също така както poroinik не мисля, че трябва да се чака докато започне да прекъсва колата и да не върви както трябва, за да се смени този филтър. А най-странното е, че ГИ е гаранционен и Литекс Моторс най-много трябва да се интересуват от това да е в изправност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега би ли споделил колко филтъра има газовата система(не вярвам да е много по-различна от на Ц10),къде се намират и на колко км се сменят по принцип?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Mistarmi, филтъра се сменя в зависимост от замърсеността на газта която караме. В сервиза ми казаха, че се сменят от 10.000  до 35.000 км. Зависи кога ще се запуши. Утре ще ходя да попълнят гаранционната карта и ще попитам точно за да мога да отговоря .

Редактирано от radioworld

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямате против ще преместя мненията ви в темата за газта. А това, което radioworld каза, ме озадачава. Как така като се запуши? То по тази логика и горивния и въздушния така да сменяме.... Поразпитай утре, моля те, като отидеш в сервиза.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтъра би трябвало да е някъде вътре в бутилката и със сигурност трябва да се провери в сервиза – там ще ти кажат и за смяната как стои точно въпроса. Успех и пиши как е минало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днес попитах в сервиза какви са тези филтри точно човека който се занимава с това - на газовите монтирани преди 2013 има 2 филтъра - на входа и на сондата. Този на сондата го наричат "чорапче", каквото и да означава това. Най често по него се отлагат примеси/налепи съдържащи се в газта....образува се нещо като графитена кал. Това са съставки които се съдържат в пропана и бутана в различни количества. Разбира се, те не са толкова много, но с течение на времето се натрупват. Също като цедките на смесителните батерии в баните - уж във водата няма нищо, а на няколко месеца се натрупват по мрежичката и струята започва да пръска в ляво и дясно. Та тези "чорапчета" са за да предпазват попадането и натрупването на тези примеси в сондата, защото може да повреди (сондата струвала някъде около 600 - 700 лв.) Според някакви нови изисквания, на газовите монтирани през тази година не се поставя входен филтър а само на сондата. Това е за всички - и Стийда, и Волекса и Ховъра. Това успях да разбера от човека който се занимава с газовите в моя сервиз. А наистина, последните седмици, колата въобще не вървеше на газ - точно като запушване. С него изминах 25.000 км. преди да го сменя и сега отново всичко е наред. Т.е няма задължителна смяна, просто като се замърси се усеща колата почва да не върви, да се променят обороти, да рита и глъхне като и подадеш газ, че даже и да гасне, и тогава отивате да го сменят защото е вътре в бутилката. При мен това мина гаранционно. Много зависи каква газ зареждаме, защото има случаи на замърсени филтри още на 10.000 - 11.000 км. Съвета беше да се избягват неизвестни бензиностанции и колонки на които доставката на газ е съмнително от къде и как. Съжалявам, че не поисках да снимам един такъв филтър за да го покажа, ама като отида за нещо до сервиза ще го направя.

 

Не знам до колко мога да бъда полезен, питах хората за това което се сетих и това са техните отговори.

Редактирано от radioworld

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето още нещо интересно което намерих относно газовите:

 

 Газови инжекциони с директно впръскване в цилиндрите.
- Газов инжекцион се монтира на почти всички автомобили с инжекционова система. При този вариант впръскването на горивото се осъществява с инжектор за всеки цилиндър и се контролира от компютъра на газовия инжекцион. При тази газова уредба автомобила е по-икономичен и не губи своята динамика.
3) Изправни кабели, бобини, свещи и запалителна система са много важен елемент за правилната работа на конвенционалните газови уредби и газови инжекциони метан и пропан бутан.
4) Смяната на въздушния филтър се прави на по-често в интервали (5000км). Задръстеният въздушен филтър води до по- голям разход на газ, понижена мощност и до нестабилна работа на двигателя.
5) Филтъра на течната и газова фаза също са консуматив който трябва да се сменя.
6) Газовата уредба удължава живота на двигателя с около 40%.
7) Препоръчително е паленето на бензин и превключване на газ при достигане на температура 40-50 градуса или по-висока.
B) Каквато и LPG система да изберете, знайте, че добрата работа и поддръжка на колата на бензин са задължителни за да работи безпроблемно и на газ.
9) Препоръчително е автомобила да се кара периодично на бензин.

Пропан-бутанът, известен също като LPG (втечнен петролен газ) е смес от леките въглеводороди пропан (C3H8) и бутан (C4H10), които се намират в газообразно агрегатно състояние при атмосферна температура и налягане. LPG се извлича предимно от находищата на петрол и природен газ или се получава при преработката на нефт в рафинериите. При нормални температура и налягане LPG е в газообразно състояние, а при повишено налягане, в течно състояние.
Използването на LPG като горивна система, има редица предимства. На първо място разбира се е икономията с до 50% на разходите за гориво, сравнено с бензина. Много се спори и по въпросът за надеждността, безопасността и износването на двигателя при използването на пропан-бутан. Газта не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера, тъй като попада в двигателя в газообразно състояние. Това в голяма степен намалява износването на цилиндрите и увеличава ресурса на двигателя. Гориво-въздушната смес изгаря почти изцяло, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. LPG горивото влиза в двигателя в газообразно състояние, лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, която изгаря почти напълно малко по-бавно, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал. L.P.G. удължава живота на катализатора и ламбда сондата на автомобила. Пропан бутана е с високо октаново число (103-105). Използването на L.P.G. способства за опазване на околната среда със значително по-малко вредни вещества, съдържащи се в изгорелите газове. Наблюдава се и намаляване на токсичността на отработените газове тъй като пропан-бутанът не съдържа олово и сяра, както и значително по-безшумна работа на двигателя. За по-ефикасна работа при автомобили с обикновени газови уредби е важно, смесването на газта чрез ( плочка-смесител) да се извършва максимално близо до всмукателните колектори.
При газовият инжекцион, горивото се впръсква чрез дюзи в смукателните колектори и количеството му се оптимизира и прецизира постоянно посредством компютъра на тазовия инжекцион. По този начин се запазват динамичните характеристики на автомобила и се оптимизира до максимум разходът на гориво. Последното поколение инжекционни системи дава разлика от едва 2% в мощността на автомобила, сравнено с бензина.
Газовата инжекционна система е значително по-прецизирана от конвенционалната. При нея рисковете от повреда в двигателя са сведени до минимум, като в същото време автомобилът запазва почти изцяло своите динамични характеристики, поради по-доброто изгаряне.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно. Благодаря за информацията. За смяната на това чорапче трябваше ли да изпуснат газта или не? Интересно как филтъра на входа не се сменя, а той би трябвало да обира по-голямата част от мръсотията... Поне така ми е логично да става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да ти кажа и аз се замислих над това но казаха, че са сменили само на сондата.... да, изпуска се газта и предварително ме предупредиха да не оставям много в бутилката.  Ще си поставя за цел да попитам и ще искам да направя някоя снимка на тези филтри.

Редактирано от radioworld

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно. Искрени благодарности за информацията!

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нищо ! Нали за това сме форум - да си помагаме и съветваме, не да се надлъгваме ! :wav:

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не искам да правя реклама на дадена фирма, но се чудя и се мая при положение, че караме доста газови на Vialle защо изобщо не се споменават на сайта на дистрибутора за България?!

 

Защо не се представят, че се монтират и на китайските коли?

 

Предполагам че не е проблем да се мине на една диагностика при тях, да видим как са нещата с вече монтираните ГУ от Литекс. Диагностиката не е промяна на конфигурацията или изменение на конструкцията, така че не би следвало да има проблем с поддръжката.

 

Сайта е (тук имаше връзка към корпоративен сайт, които вече не е нужен съгласно отговора на Бойко).

Редактирано от Ванката
Премахване на връзка към корпоративен сайт

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под официален, аз разбирам истинския сайт на Виале. И след кратка проверка, излиза следното:

http://www.vialle.nl/lpg-producten/verkooppunten-inbouwcentra/locaties-verkooppunten.html?L=1

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приемам корекцията :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак интересен момент с газовото !

 

Миналата седмица смених газовия бойлер !

Ходих до София и на връщане от останали 3 черти на индикатора на газовото обърна изведнъж на бензин ? Помислих си, че нещо не съм заредил като хората или, че газта не е добра. Заредих до горе, бутилката взе 25 литра. Означава, че е имала още около 20 в нея. Както и да е, тръгнах и в момента който изгасна първата чертичка колата пак обърна на бензин - бях изминал 134 км. И не иска да се върне на газ. Пак заредих до горе - взе 15 литра. И пак след 130 км - обърна на бензин.

Прибрах се в Бургас, и на другия ден отивам в сервиза - още докато кажа какви проблеми имам и ми казаха, че ще ми сменят бутилката с нова.

Оказа се, че това е кампания на Литекс, тъй като бойлерите не били добре обработени отвътре и след време ръждясват. Заменят ги с нови (казват добре направени този път) в рамките на гаранцията, като ти зареждат и 30 лв. газ за причиненото неудобство !!!

И така беше - оставих я, след 4 часа отидох да си я взема с нова бутилка и газ за 30 лв. Та заинтересувайте се за вашите автомобили !

 

Брех, има надежда и ние да заработим както хората по света...... :wav:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за интересната информация. Това отдавна се знае за бутилките, но в някои случай, като при мен смениха само помпата. Сега, ако сменят бутилката и ми сипят за 30 лв, ще излезе че е ново действие.

 

Питам се, ако е кампания не би ли следвало да бъдем уведомени, както с азбеста в гарнитурата?!

 

Да е жив и здрав админа, че направи този форум, че да разберем какво се случва в сервизите и какви неофициални кампании има :) 

 

А пък може просто да разчитат, че така или иначе някога, ще минем през сервиза, та покрай този повод ще оправят и това?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също лятото смених помпата. Но за бутилката тогава нищо не казаха. Както написах, смяна на бутилка е кампанийно. Т.е, ако не искаш да смениш, отпада гаранцията. Е, верно, че някой сервизи не го правят, но други са много стриктни.

Когато ми спря помпата, беше време и за смяна на масло и филтри. Отидох в сервиза, и ми казаха - смяна на газовата помпа гаранционно минава през смяна на азбестовите гарнитури с нови. И исках не исках - смених ги. В програмата на компютъра е въведена всяка кола, какво е правено и какво предстои да се прави по гаранционното обслужване. Всичко което предстоеше светеше в червено и не пускаше да се влезе и въведе примерно, че е сменено маслото докато не се извърши смяна на гарнитурите. А като не се въведе  означава, че съм пропуснал срока за смяна и гаранцията отпада. Не, че не може да се пише примерно - сменил гарнитурите, а те да не са. Никой няма да проверява. За това казах, че някой сервизи са стриктни, а други не толкова.

Все пак, заинтересувайте се за тази кампания дори и да нямате проблем в момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имало господ.... От октомври чакам да ми прегледат колата във Варна. Днес в Бургас отидох и след 2 часа ми се обадиха, че е готова!!! Чудо невиждано - само два часа. Все още обаче не зная дали да се радвам или да псувам. Бутилката ми е от тия, кампанийните и не я смениха. За сметка на това, обаче имам нов софтуер и сменен един инжектор на газовата. Сега като наложа това, което беше с това, което е след сервиза намирам, че няма нищо общо. И динамиката е значително по-добра, и двигателя работи по-равномерно, и при режими над 2500-3000 об/мин. не прекъсва, и самоволното превключване на бензин го няма, и пр. Дано само това да са били косурите, а като дойде време за смяна на бутилката, пак може да я сменят - засега всичко е О.К. и ще хваля сервиза. Взех си и визитка и ако се наложи, ще бягам пак до Бургас. ...а до тогава, следват тестове, ще се оглеждам и ослушвам, пък каквото сабя покаже!

Редактирано от JI_GIT
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко ще е наред !  Няма автомобил който се кара и да не покаже някакъв проблем, малък или по-голям. И който ти каже, че само кара и нищо не се налага да прави - не му вярвай ! Няма такава кола. Все нещо се обажда. Важното е да е по-рядко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес напълних бутилката до горе и следва ново засичане на разхода. Целта този път ще е да уточня разликата преди и сега и дали неправилно работещата АГУ е имала някакво възпитателно действие спрямо мен /като стил на каране/, а оттам и спрямо разхода. :confused2:  След като я заредих изпробвах вола дали има нещо против да работи над 5к оборота. Няма! Остана и да не надува много сметката за гориво и всичко ще е наред. Следва продължение....    и нови данни за сравнение.

   Със здраве!

Редактирано от JI_GIT

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарантирано при скорост до 90 км, плавно потегляне и каране по сравнително равен терен на 5-та, колата гори около и малко под 10/100 газ. Скорост над 100 км. и нещата се променят в плюс 2 - 3 литра на 100 км. Изпробвам го вече 53.000 км и резултата е почти един и същ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

целият проблем е от помпата, но вече това е отстранено като такъв. Сега има договореност за доставка и монтаж на Ланди Ренцо, газови инжекциони с изпарител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване