Jump to content
johnnie

Нов завод за китайски коли в Брезник

Recommended Posts

Китай строи завод за електрически автомобили и автобуси у нас

 

Китайски автомобилен производител, с подкрепата на американския милиардер Уорън Бъфет са подписали договор с българската компания „Булминерал” за изграждането на завод за производството електрически автомобили и автобуси.

 

Това съобщава АФП, като цитира официална информация на китайската информационна агенция „Синхуа”.

 

Китайската компания Build Your Dreams (BYD) и българската „Булминерал”са подписали договор за изграждането на завода в град Брезник, на около 50 км. западно от София, където ще се произвеждат между 40 и 60 електрически автобуса на ден, заявява пред „Синхуа” генералният директор на „Булминерал”, Александър Усачев.

 

Капацитетът за производство на автомобили на завода ще бъде определен в следващите три месеца.

 

Стойността на инвестицията не е обявена.

 

Китайската компания BYD е листвана на борсата в Хонконг, а американският милиардер Уорън Бъфет е миноритарен акционер.

 

Представител на BYD за Европа е изразил пред „Синхуа” радостта си, че българската компания ще помогне на китайския си партньор да развие бизнеса си на Стария континент.

 

Това втория китайски автомобилен производител, който разширява дейността си към България, след като това направи Great Wall Motor, който през февруари лансира първия си завод за сглобяване на автомобили в Европа, край българския град Баховица, припомня АФП.

 

След завършването на завода в Баховица през 2015 г. се очаква годишната му продукция да достигне 50 000 автомобила.

 

 

Източник: http://btvnews.bg/svetut/kitai-shte-stroi-zavod-za-elektricheski-avtomobili-i-avtobusi-u-nas.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хубава е тази новина ако стане реалност,ще се открият много работни места и този край ще се съвземе от страна на безработицата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесна новина! Ще следим с интерес развитието.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стискам палци да стане. Явно след 5 години ще имаме сериозна конкуренция и при електрическите автомобили. Пък ако дойде още някои производител, направо ще стане весело.

 

Много радостна новина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз даже и нова тема пуснах преди да видя тази.Да,наистина прекрасна новина,а и не може да се отрече познанието и кадрите ни в авто-ПС-тата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук говорят, че първият автобус ще е сглобен още ФЕВРУАРИ 2013: http://www.economy.b...o-fevruari-2013 Чули недочули нашите журналисти - още не са изяснили на кой парцел ще се прави завода, а говорим за начало на производство след 2 месеца :) Ако опита с Great Wall се повтори, то завода ще е готов към края на 2014та най-рано (ако наистина са готови да наливат пари и много да бързат), 2015-2016та реалистично.

 

Тук поне са превели по-правилно, явно ставало дума за ВНЕСЕН, не произведен :) :

http://autoclub.bg/i...enu=16&id=12285

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://autoclub.bg/i...68290788LAZ.JPGАко започналите преговори между Литекс Моторс и китайската YUTONG BUS завършат с успех то в Ловеч скоро ще се издигне още един завод за автобуси :

Yutong Bus държи 25% от вътрешния пазар и 15% от износа на автобуси, произвеждани в азиатската страна, а през изминалата година компанията е произвела 46 700 автобуса и планира през тази броят им да достигне до 52 000

 

През втория ден от посещението си в Китай министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев се срещна с няколко компании от азиатската страна, които проявяват интерес да инвестират в страната.

Компанията Yutong Bus, която е един от водещите световни производители на автобуси, проявява интерес да започне производство в България в партньорство с "Литекс Моторс". В момента между двете компании текат преговори, които се очаква да бъдат финализирани скоро. Това стана ясно по време на срещата на министър Добрев с представителите на Yutong Bus г-н Кент Чън и г-н Бери Люй. Yutong Bus държи 25 % от вътрешния пазар и 15 % от износа на автобуси, произвеждани в азиатската страна. През изминалата година компанията е произвела 46 700 автобуса и планира през тази броят им да достигне до 52 000.

Министър Добрев представи пред г-н Чън насърчителните мерки, които предлага страната ни на чуждите инвеститори. Специално внимание сред тях бе отделено на персоналния асистент, който трябва да подпомага контактите на всеки инвеститор с местните власти. Г-н Чен изрази задоволство от предоставените възможности.

Компанията Yutong Bus проявява интерес към производството на автобуси за нуждите на обществения градски транспорт, специални автобуси за училищата, както и междуградски автобуси.

 

ИЗТОЧНИК:autoclub.bg

А ето и какви други производители още имат интерес към този вид индустрия:

 

ЛАЗ със завод за автобуси и тролейбуси в Габрово

 

 

29.11.2012 | Авто новини: Автоновини » Камиони и автобуси

A+ | A-

 

 

 

Ръководството на Автобусни заводи „LAZ”, Украйна е взело решение да пристъпи към изграждане на завод за автобуси и тролейбуси в Габрово, това беше съобщено днес по време на официално представяне в града на производството на украинските заводи.

„Нашият стремеж е да предоставяме висококачествени транспортни услуги в целия свят. Днес имаме шанса да стъпим нa нови пазари и в Габрово да има производство на автобуси, на който пише – "Произведено в България”, заяви днес Владислав Спектор, директор маректинг на Лвовски автобусни заводи. Според него в началото на следващата година ще започне планирането на инвестицията и в края на пролетта щe бъде ясна визията на конкретния бизнес план за нея. Той уточни още, че производствения капацитет в Габрово ще позволи годишно да се произвеждат между 500 и 800 автобусa и тролейбуса, за което ще бъдат открити над 600 работни места.

Заместник–кметът на община Габрово Климен Кунев съобщи за проведените по-рано разговори между кмета на града Таня Христова и президента на Лвовски автобусни заводи Игор Чуркин, при които е постигнато споразумението за стартирането на новото производство, като уточни, че града разполага не само с традиции в машиностроенето, но и с професионални училища, което създава всички предпоставки за успех на инвестицията. Той пое ангажимент за диалог с ръководствата на Техническия университет и на Професионалната техническа гимназия за създаване на специалности в полза на производството на автобуси. Според него дo лятото на следващата година можем да се надяваме да бъде произведено първото превозно средство в Габрово. Представянето на Автобусни заводи „LAZ” уважи Н.Пр. Микола Балтажи, извънреден и пълномощен посланик на Украйна в България.

Историята на популярния в СССР и света бренд ЛАЗ започва през миналия век. Марката е основана през 1945 г. и през петдесетте години на миналия век украинците започват да бълват превозни средства за превоз на пътници. Специално разработени рейсове ЛАЗ са използвани за превоз на космонавтите до стартовата площадка в Байконур. През деветдесетте години на XX век LAZ достига кота 14 600 броя годишно и общо количество над 3 650 000 произведени автобуса - рекорд, с който са вписани в "Книгата на рекордите на Гинес".

Източник: Община Габрово и ЛАЗ

 

Ако се реализират всички тези проекти то в България производството на автобуси ще се съживи.

http://autoclub.bg/image.php/image.jpg?width=700ℑ=/Files/AutoNews/868290788LAZ.JPG

http://autoclub.bg/image.php/image.jpg?width=700ℑ=/Files/AutoNews/679343631image_210841361.jpg

Редактирано от bobonikolov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото прочетох по тяхната преса, интервюто с директора на завода ЛАЗ, то:

- завода им в Украйна работи на 25% от капацитета си, тъй като в Украйна няма пари за обновяване на парковете с автобуси и тролейбуси, както и бавят плащанията по вече закупените такива. Затова са решили да продават в Русия (ясно защо) и да влязат в ЕС през нас

- тук ще се доставят части за "едрогабаритен монтаж", т.е. купе, двигател, ходова част, т.е.с минимална усилия, нещото ще става "произведено в EC". Т.е. само сглобка на полуготови автобуси.

- така, внасяйки не автобуси, а части, ще избегнат допълнителните мита и акцизи и автобусите ще станат с 20-25% по-евтини от европейските аналози. Това което прави и ЛМ.

- българското производство се надяват на първо време да го пласират у нас, Румъния и Сърбия

- до края на другата година ще се уточнява и планира, а евентуално 2014-а ще се строи и произвежда.

Ако стане е добре, защото в Габрово също трудно се намира работа. Няколко стотин работни места означават много за местния пазар на труда.

Редактирано от Vitku

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има повече такива "заводи" за сглобяване на автомобили/автобуси и прочее, ще има и по-голям интерес за българските фирми да предложат части, които отговарят на изискванията на компаниите у нас - като цени и качество. В един момент, вярвам, че част от интериора, а може би и ходова част, електроника и прочее ще започнат да се произвеждат на местния пазар. И за ЛМ и за ЛАЗ и за тези китайци BYD, които уж ще правят завод за автобуси и автомобили.

 

И дано наистина е така - не само ще се намери работа за няколко стотин до няколко хиляди човека в конкретните райони (Ловеч/Баховица, Габрово, Брезник), но и ще се пръкнат още производствени вериги на още повече места. Глобално (за България) това може да окаже осезаемо влияние на икономическото развитие/стабилност на държавата.

 

Сигурен съм примерно, че щом Язаки произвежда окабеляване за автомобили у нас (Ямбол/Силистра), значи тази продукция е по-евтина, от колкото внос от Китай/Русия. А след като Язаки са лидери в това производство и изнасят за Форд и куп други известни марки, то би било логично в един момент окабеляването на всички автомобили/автобуси у нас да се прави на наша земя. Могат да се дадът (и вече сме давали) и куп други примери за работещи производства на части у нас, които снабдяват западните марки, а не снабдяват (за сега) тези, които имат заводи у нас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко извън темата, може би, но в Сопот има производствени мощности също:) Говори се за приватизация на ВМЗ-то. Ами да го предложат на китайците:) Тъкмо работещите там ще си запазят работата, а и ще започнат да си взимат заплатите:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно при всеки един от случаите компаниите са избирали региони с по - ниско заплащане. Иначе нищо не им пречеше някоя от тях да сключи договор за сътрудничество с "Кента" Омуртаг и там да си започнат производството. Хем има база хем и квалифициран състав.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ме прощават граовци , ама в Брезник не знам да има човешки ресурс за такова производство . Който е ходил в това градче може да го потвърди . Ако е вярна новината, вероятно става въпрос за някакво дооборудване , иначе не мога да си го представя . Дано да е вярно все пак , защото това един от доста западналите райони .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересни методи за стимулиране проявява Бойкича,ама пък е добре за всички :) Сглобяван или производство пак е нещо,от сглобяване,някой ден може да се трансформира в производство

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Брезник завода ще се помещава в съществуваща административна сграда и две халета, които са основно ремонтирани през последната година. Ремонтът е приключил през ноември. Явно се чакат (а може би са дошли вече) поточните линии и китайските обучители.

 

За електро-автобусите с батерии – стойността на проекта е 135 млн. евро в първата си фаза, като последващата фаза предвижда и производство на компоненти в България и инвестицията ще бъде много по-голяма, каза още Добрев.

 

Набират персонал за електрическите автобуси

Изпратено от elli901 на Вт., 18/12/2012 - 09:57

 

Брезник става входна врата към Европа на гиганта “Би Уай Ди”. Тук ще се намира първата и единствена засега производствена база в Стария континент на китайската компания. Приоритетно ще се сглобяват електрически автобуси, коментира Михаил Иванов – изпълнителен директор на новоучреденото българо-китайско дружество “Ауто груп мотърс”. В очакване на поточните линии са два цеха с обща разгъната застроена площ 10 000 кв.м. Първите електрически автобуси, които ще излязат от брезнишкия завод ще бъдат с дължина 12м. В зависимост от претенциите на клиента дължината може да достигне 18м.Броят места също ще бъде съобразен с изискванията на потребителите.

Автобусите ще бъдат съоръжени с климатици,предвидени са места за багаж, рампи и места за инвалиди. Пробегът им с едно зареждане е приблизително 250км. Батерията е в гаранция до 2 000 зареждания, което се равнява на 500 000 км пробег, поясни Иванов. Капацитетът на завода е до 60 автобуса на месец.

Електрическите автомобили, които ще излязат от Брезник ще бъдат с марката Е6. “Ауто груп мотърс” ще се стреми да постигне достъпна цена на продуктите си за гражданите, увери Иванов. Специални оферти ще бъдат предлагани на общини, превозвачи, куриерски фирми,таксиметрови компании.

От тази седмица започва набирането на персонал. Ще се търсят технически грамотни местни кадри. Те ще бъдат обучавани веднага от китайски работници, които се очаква да дойдат в началото на 2013г. заедно с първите части на електроавтобусите. На първия етап в Брезник ще се извършват само операциите по сглобяване на превозните средства. Сега се водят разговори за изграждане на голям машиностроителен парк у нас, обхващащ цялото производство на “Би Уай Ди”. Все още не е избран регионът, в който той ще бъде локализиран. Производствената му мощност ще бъде десет пъти по-голяма от тази на брезнишкото предприятие.

Паралелно се преговаря с водещи компании за поставяне на бързозарядни станции за електромобилите. Те ще бъдат разположени на удобни за целта места – големи търговски центрове, бензиностанции, много посещавани паркинги. Могат да се предвидят и мобилни зарядни станции, разказа Иванов.

Китайският концерн е стъпил в Европа преди две години, като открил свой офис и създал дъщерно дружество в Холандия. Там е регистриран електрически автобус, който е изцяло тестов. До няколко седмици се очаква Би Уай Ди да получи европейски сертификат,съобщи Иванов. Производството ще тръгне от бившия завод за алуминиева дограма в Брезник, купен от българската “Булминерал” преди около две години. Районът е избран заради изгодната цена на сделката и високата безработица. Проучване на “Булминерал” показало, че 38 предприятия в Пернишки регион са затворени по време на прехода и кадрите им не упражняват техническите си способности. Затова от ръководството на смесеното предприятие се надяват бързо да наберат качествена работна ръка.Очаква се да бъдат открити 120-150 работни места. Брезнишкият завод три пъти е посещаван от китайските партньори,които горещо одобрили производствената база и работната среда.

Предприятието ще бъде режимно. Не се разрешава снимане с камери, фотоапарати, изземват се и телефоните, притежаващи заснемащи устройства.

“Би Уай Ди” е водеща компания в сферата на автомобилостроенето и в производството на батерии, увери Иванов. По думите му китайският концерн държи 30 на сто от световния пазар на батерии,има изнесени производства в много страни, а в САЩ партньор му е “Моторола”. Тръгналата от Перник “Булминерал”, с настоящо седалище във Варна има две собствени мини за добив на въглища в Украйна, завод за обогатяване на въглищата и кораби за транспортирането им,разказа Иванов. Компанията е започнала строителство и на голям завод за екопелети и екобрикети във Варна.

източник:градски вестник

Редактирано от qass

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Китайски мотор за Брезник

 

"Голяма нова сграда - няма как да я пропуснете." Описанието, с което двамата мъже на централната улица на Брезник ни упътват към новия завод за производство на електрически автобуси, дава почти пълна представа какво означава проект от такъв мащаб за града.

 

Стойността на целия китайски проект е 135 млн. евро. Част от парите вече са вложени в новата сграда, която българският партньор е построил през последната една година. Това включва два цеха и административна сграда, доставено е и механичното оборудване за единия от цеховете. "Инвестицията в Брезник вече е за над 30 млн. лв.", каза Александър Усачов от "Булминерал", който е и член на надзорния съвет на новото дружество.

 

В момента усилията са фокусирани върху завода в Брезник. От него през февруари трябва да излезе първият тестов електрически автобус, който да мине сертификация в България. Европейската сертификация вече е направена от подразделението BYD Europe на китайската компания, което се намира в Холандия. Масово производство може да започне едва след като приключи тази процедура. "Трудно можем да се ангажираме със срокове, защото одобрението зависи от администрацията, от агенциите за изпитване. Едва след това ще имаме ясен график", каза Ишбранд Ху от BYD Europe и член на борда на "Авто груп моторс".

 

Вторият етап от проекта предвижда изграждане на технологичен парк с няколко различни производства. Той е много по-мащабен от първия и за него ще е необходима и по-голяма площ. В бъдещия парк компанията планира да произвежда три основни продукта, всичките за европейския пазар: зарядни електростанции, акумулатори и LED осветление. И в трите области китайският партньор има сериозен опит.

 

"За това, което ние искаме да правим, ни е необходима логистика. По-изгодно ни е да сме близо до море или до гръцката граница, откъдето отново да превозваме товарите си до най-близкия морски път", каза Усачов.

Редактирано от qass

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Заводът за електробуси в Брезник готов

 

Ето какво каза в интервю за EconomyNews.bg Михаил Иванов, ръководител на завода на „Булминерал” ООД в град Брезник.

 

Г-н Иванов, на какъв етап е строителството на завода и кога се очаква да бъдат приключени всички дейности?


Заводът е напълно готов. В момента текат регистрационни документи и вкарване в експлоатация. Това ще стане може би до месец, но не искам да се ангажирам с конкретна дата или срок. Знаете, че това са документални процедури и понякога отнемат повече време от предвиденото. Когато приключим с тези две неща, ще обявим точната дата за официалното откриване и ще поканим медиите и всеки, който иска да присъства

 

Какъв пазар ще търсите за автобусите?
В началото надеждите ни ще бъдат насочени към българския пазар, така че очакваме първо да стъпим на местния пазар. Все пак това ще бъдат чисто електрически автобуси, затова очакваме да се разгърнем и на европейския пазар. След подписването на договора с китайските ни партньори, имаше сериозен интерес от страна на немските медии към нас. Така че имаме потенциал и възможности да се развиваме в Европа, но плановете ще дойдат с производството. /обновена/

 

Досие
Eлектрическият автобус BYD eBus12 е с дължина 12 метра. Използва собствено производство литий-желязо-фосфатната батерия, с която може да измине до 250 км с едно зареждане в градски условия. Технологията вече се е доказала в 10-милионния град Шенжен – към декември 2012 електрическите автобуси на BYD са изминали общо близо 12 милиона километра. BYD eBus12 са част от градския транспорт на холандската провинция Friesland (Фризленд), а в момента същият модел е подложен на тестови изпитания в Брюксел. BYD се котира на Хонконгската фондова борса и акционер в нея с 10% дял е американският милиардер Уорън Бъфет.
Пазарната цена на един автобус BYD eBUS12 e 2,1 млн. юана или 501 хил. лв.


 

Редактирано от qass

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×