Jump to content

За "джобните" китайски навигации - евтина навигация за колата


admin

Recommended Posts

На последната среща на форума стана дума за навигации и обещах да пусна линкове за варианти, които според мен си струват.

 

Първо, вече в магазини като Плесио, Мултирама, Техномаркет, Технополис, Метро и сигурно още десетки други, има евтини китайски навигации - такива без марка или с някаква нечувана марка, които можете да видите на място и имат цена до 150лв. Алтернативния вариант са няколкото големи сайта за китайски стоки. При тях доставката навсякъде е безплатна, но нещата се чакат по 2-3 седмици. Случвало се е стоката да бъде задържана на митницата (в София това е Централна Гара - за плащане на 20% мито при предоставена разпечатка на плащането от paypal). До сега съм поръчвал десетки пъти различни неща и не е имало проблеми. А именно:

 

http://dx.com/

http://www.tinydeal.com/

 

Ето и един конкретен модел:

http://dx.com/p/5-0-lcd-windows-ce-5-0-core-gps-navigator-w-fm-transmitter-internal-2gb-memory-europe-maps-41578

 

 

Друг интересен вариант е - вече има таблети с Андроид за под 150лв, 7-10 инча, батерията не държи много, но става за навигация в колата, а и целене на прасета на дивана вкъщи:

http://www.tinydeal.com/shenxingzhe-pd10-7-multi-touch-android-40-8gb-tablet-pc-gps-p-57020.html

 

В сайтовете има хиляди евтини електроники, зарядни, стойки. Ако изберете варианта с таблет, трябва да си изберете и аксесоари за кола. Варианта със специализирана навигация има всичко в комплекта.

 

Винаги гледайте дадения продукт да има повече потребителски оценки и ревюта и то положителни. Android таблетите ТРЯБВА да пише, че имат GPS (не всички имат), на практика на всички от тях може да се инсталира софтуер за навигация - има хакнати варианти, най-популярни са iGo & Sygic. За джобните навигации най-често се ползва iGo като в интернет има карти за цяла Европа, включително пресни карти за България, български език, камери и бензиностанции - всичко, което може да ви трябва като тръгнете на път.

 

Ако някой се сеща нещо да добавя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Ще може ли линкове за карти за iGO8?

 

За картите необходимо ли е да се гледа резолюцията или това е за приложенията на отделните устройства?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Картите тук - http://forum.pocketbulgaria.com/viewtopic.php?t=27215

Малко е объркващо с тия магнети, но търси навтекските карти (NQ 2012 Q3 са последните). Те като че ли са най-пълните за момента. Освен карти е добре да си сложиш и спийдкамери, предупреждения за водача, допълнителна информация за адреси и други подобни благинки. А най-добре да започнеш със смяната на iGO8 с iGO Primo 2.0 (ако си с Win CE устройство).

Резолюцията е без значение, т.е. картите са еднакви за всички резолюции, устройства и операционни системи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който има въпроси за iGO да ме пита мен. Аз я ползвам от доста време и постоянно следя всички промени по нея, тегля нови камери, скинове, карти и т.н. И наистина ако отговаряте на минималните изисквания за версия на Android, то си качете задължително iGO primo, която е в пъти по-добра от iGO8!

Редактирано от nmnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Да се разпиша и тук :D

 

Китайските навигации са наистина много добри алтернативи. В момента се намират нови 5" навигации с правилните параметри (резолюция, рам, екстри) за под 150 лева директно на момента в български магазини с гаранция 2 години, което за мен обезсмисля чакането на нещо от китайски сайт. Но въпросът за мястото на покупката не е толкова важен, защото има алтернативи - бързо и скъпо или по-бавна доставка, но доста по-евтино.

 

Най-хубавото на китайските навигации е, че може да се качват различни навигационни програми и така да се направи добра подборка, която да отговаря на изискванията на шофьора от към карти, гласово навигиране, визуализация на картата и т.н.

 

По-важно е за как и къде ще се ползва навигацията.

 

За мен 5" екран е оптимален за нормално ползване в лека кола или джип. По-малка навигация се вижда по-трудно, а по-голяма я прави доста неудобна за разнасяне.

 

Друг въпрос е къде ще се ползва навигацията, за да се прецени какви навигационни програми ще се ползват. Програмите са в пряка връзка с картите, които са създадени и България е добър пример как до преди 3 години нямаше добра и подробна карта, освен офрм картата за гармин, което директно ограничава избора до оригинален гармин или wince навигация с гармин мобайл хт. Но в момента положението е различно и двата големи производителя на карти - tomtom и navteq имат доста подробни карти на България. Това дава голямо разнообразие от програми за ползване, тъй като много от тях ползват карти точно на тези производители - igo, sygic, copilot и т.н. Независимо от това разнообразие, единствената за момента карта с офроуд пътища е само за гармин...

 

Освен вярни и подробни карти, навигацията трябва да може и да навигира, а тук идват вече и спецификите при различните програми за навигация. Някои са ужасни от към напътствия - примерно гармин ти казва да завиеш малко след завоя :toothy9:И това е с топ модел за 900+ лева................. Други нямат добри гласови напътствия на български език - пример е copilot, където преводът е прекалено буквален постоянно се чува комбинацията "продължете направо и завийте надясно", което идва от "just ahead turn right". Да не говорим, че на някои са подбрали ужасни гласове, които да ти говорят и ти идва да изхвърлиш навигацията от някой висок мост в много дълбока река :D

 

Хубаво имаме навигиране, ама някой трябва да направи добър маршрут. Тук вина за кофти маршрути имат не само програмите, които могат да те прекарат по невероятни места, ами и самите карти, където някои пътища не са описани какви са и се получават нелепи ситуации - примерно да те прекара по изровен черен път, защото е маркиран като първокласен, вместо да минеш 2 километра в страни по асфалта, или направо да се опита да те прекара през реката, където няма мост, но някой е отбелязал, че има път :D

 

Още един фактор е преизчисляване на маршрута при допускане на грешка. Не става въпрос за обратни завои и въртене яко по малките улички, ами за времето, за което успява да преизчисли наново маршрута. Може да подминеш 20-30 пресечки (цяло селце!!), а навигацията още да се чуди. Тук стават и големите обърквации :D

 

По-старите версии на програмите (навигациите) имат маршрутизиране по скорост, дължина (най-къс маршрут), по трудност и т.н., но новите вече го предлагат в по-изпипан вариант като алтернативни маршрути на един екран, а не с чакане и ръчкане по настройките.

 

За мен много важна функция е планирането на маршрут по точки, като може да се тръгне от крайна цел и да се добавят междинки; да се карат подред от начална точка към следваща и т.н., както и подреждане, за да е най-оптимално пътуването, т.е. да няма връщане към точка, през която може да се мине по-рано.

 

Разбира се и всички други стандартни екстри като POI-та, камери и т.н. са си от значение. Но по-важно е някой да ъпдейтва тези файлове, а това изисква интернет общност, която да ползва дадената навигация и постоянно да подновява информацията.

 

Всичкото това горе го изписах, защото програмите се определят от операционната система, под която върви устройството. Да, много е готино с андроид, ама примерно искаме да ползваме офрм картата, а до преди седмица-две нямаше работещ вариант на неруутнати устройства (като повечето китайчета, за които не се знае какво имат вътре). Отделно самата програма е нестабилна и трябват страшни гимнастики за нещо, което примерно под wince не е проблем за инсталиране, тъй като отдавна има готови сборки, изпитани във времето. Да, и за андроид ще бъде така след време, но към настоящия момент всичко е на принципа проба-грешка, а времето и нервите са пари, понякога по-скъпи от топ модел навигация :D

 

И излизаме на сравнението - китайче с wince или с android. Аз ползвам китайче с wince6, като на него върви без грижи igo 8.3, което за мен все още е най-удобната от към ползване навигация. Имам и андроидски таблет 7" с igo primo 2, но няма нищо общо с 8.3-ката за моето лично ползване. За друг примото е по-удобно - значи е по-добре да си вземе андроидска машинка, макар да има и примо 2 за wince. Така че излиза, че за любителите на гармин и иго 8, по-добре е wince, докато за останалите програми, андроида е по-подходящ. След време и гармин ще върви стабилно на всички китайчета с андроид, та и там нещата ще се променят, макар производителите да продължават да ползват wince, което се ползва масово във вградените автомобилни навигации и така ще има ъпдейти на навигационните програми за wince още дълги години.

 

По-важното е човек да прецени добре преди да си купи навигация. Някои искат мазни картинки, претрупана с поита, знаци, пешеходни пътеки, 3д сгради и какво ли още не карти, като резолюцията трябва да е още по-мазна и да няма големи квадратни пиксели; други предпочитат навигацията да си върши работата и да е ориентировъчна само - 480х272 стигат за ориентация каква маневра те чака, както и за бърза справка за реална скорост, ограничение и как изглежда пътя като завои в близка дистанция.

 

Специално при любителите на офроуда в България е хубаво да има две навигации едновременно: една примерно с iGO 8.3 за нормална навигация по асфалта, друга с гармин и ofrm, която на асфалт за мен е неудачна за навигиране (за гледане само става :lol:. Офроудската карта се ползва да се гледат какви са пътищата като маркировка (лесна, средна и екстремна трудност; за джип, мотор, атв), тъй като маршрутизирането не подбира дали ще минеш по 4H (за 4х4 машини - hard трудност) или по някой зелен/син (атв или моторджийски) път, а повечето гармини заменят маркировката на пътя с маршрутизирана (примерно дебела лилава лента), което я прави почти невъзможна за ползване. По-добре е да се ползва записан трак, който някой друг вече е преминал, но и тогава гарминският софт на повечето им устройства успява да покрие пътя (ако трака съвпада точно) и да не се вижда добре точно каква е маркировката. Тук идва на помощ iGO 8.3, където спокойно могат да се зареждат (конвертирани предварително) и гледат тракове, записани от някой с гармин, което е масовия случай при траковете в офроуд форума. Така се гледа по записания трак, като се прави справка с гармина дали няма да се забута човек в нещо вече маркирано като трудно в картата.

 

За малко да пропусна и създаването на маршрути на компютър/лаптоп и последващото им ползване в автомобилната навигация. Тук гармин води с техните мапсорс и бейзкамп, като може да се създават маршрути (като отделни междинни точки) или директно да се конвертира генерирания маршрут в трак, за да не се даде възможност на навигацията (при други настройки) да използва някой алтернативен път. Тук iGO също са добре, тъй като маршрути могат да се правят в PC версията на програмата, като после се прехвърлят и на устройството, но крайното навигиране си остава според настройките на навигацията (бърз, къс, лесен, икономичен), а не според РС-то, което може да е било с други. Пробвал съм само с маршрути към igo 8.3 (pc и pna версии), но предполагам, че същите от igo 8.3 pc ще могат да се заредят и на примото. Отделно тракове могат да се рисуват на ръка и в гугел ърт, като след последващото им записване, трябва да се конвертират към igo формата, примерно с едноименната програма route converter.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...