Jump to content
admin

За "джобните" китайски навигации - евтина навигация за колата

Recommended Posts

На последната среща на форума стана дума за навигации и обещах да пусна линкове за варианти, които според мен си струват.

 

Първо, вече в магазини като Плесио, Мултирама, Техномаркет, Технополис, Метро и сигурно още десетки други, има евтини китайски навигации - такива без марка или с някаква нечувана марка, които можете да видите на място и имат цена до 150лв. Алтернативния вариант са няколкото големи сайта за китайски стоки. При тях доставката навсякъде е безплатна, но нещата се чакат по 2-3 седмици. Случвало се е стоката да бъде задържана на митницата (в София това е Централна Гара - за плащане на 20% мито при предоставена разпечатка на плащането от paypal). До сега съм поръчвал десетки пъти различни неща и не е имало проблеми. А именно:

 

http://dx.com/

http://www.tinydeal.com/

 

Ето и един конкретен модел:

http://dx.com/p/5-0-lcd-windows-ce-5-0-core-gps-navigator-w-fm-transmitter-internal-2gb-memory-europe-maps-41578

 

 

Друг интересен вариант е - вече има таблети с Андроид за под 150лв, 7-10 инча, батерията не държи много, но става за навигация в колата, а и целене на прасета на дивана вкъщи:

http://www.tinydeal.com/shenxingzhe-pd10-7-multi-touch-android-40-8gb-tablet-pc-gps-p-57020.html

 

В сайтовете има хиляди евтини електроники, зарядни, стойки. Ако изберете варианта с таблет, трябва да си изберете и аксесоари за кола. Варианта със специализирана навигация има всичко в комплекта.

 

Винаги гледайте дадения продукт да има повече потребителски оценки и ревюта и то положителни. Android таблетите ТРЯБВА да пише, че имат GPS (не всички имат), на практика на всички от тях може да се инсталира софтуер за навигация - има хакнати варианти, най-популярни са iGo & Sygic. За джобните навигации най-често се ползва iGo като в интернет има карти за цяла Европа, включително пресни карти за България, български език, камери и бензиностанции - всичко, което може да ви трябва като тръгнете на път.

 

Ако някой се сеща нещо да добавя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за полезната информация. Варианта с таблета е доста интересен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще може ли линкове за карти за iGO8?

 

За картите необходимо ли е да се гледа резолюцията или това е за приложенията на отделните устройства?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Картите тук - http://forum.pocketbulgaria.com/viewtopic.php?t=27215

Малко е объркващо с тия магнети, но търси навтекските карти (NQ 2012 Q3 са последните). Те като че ли са най-пълните за момента. Освен карти е добре да си сложиш и спийдкамери, предупреждения за водача, допълнителна информация за адреси и други подобни благинки. А най-добре да започнеш със смяната на iGO8 с iGO Primo 2.0 (ако си с Win CE устройство).

Резолюцията е без значение, т.е. картите са еднакви за всички резолюции, устройства и операционни системи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който има въпроси за iGO да ме пита мен. Аз я ползвам от доста време и постоянно следя всички промени по нея, тегля нови камери, скинове, карти и т.н. И наистина ако отговаряте на минималните изисквания за версия на Android, то си качете задължително iGO primo, която е в пъти по-добра от iGO8!

Редактирано от nmnikolov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се разпиша и тук :D

 

Китайските навигации са наистина много добри алтернативи. В момента се намират нови 5" навигации с правилните параметри (резолюция, рам, екстри) за под 150 лева директно на момента в български магазини с гаранция 2 години, което за мен обезсмисля чакането на нещо от китайски сайт. Но въпросът за мястото на покупката не е толкова важен, защото има алтернативи - бързо и скъпо или по-бавна доставка, но доста по-евтино.

 

Най-хубавото на китайските навигации е, че може да се качват различни навигационни програми и така да се направи добра подборка, която да отговаря на изискванията на шофьора от към карти, гласово навигиране, визуализация на картата и т.н.

 

По-важно е за как и къде ще се ползва навигацията.

 

За мен 5" екран е оптимален за нормално ползване в лека кола или джип. По-малка навигация се вижда по-трудно, а по-голяма я прави доста неудобна за разнасяне.

 

Друг въпрос е къде ще се ползва навигацията, за да се прецени какви навигационни програми ще се ползват. Програмите са в пряка връзка с картите, които са създадени и България е добър пример как до преди 3 години нямаше добра и подробна карта, освен офрм картата за гармин, което директно ограничава избора до оригинален гармин или wince навигация с гармин мобайл хт. Но в момента положението е различно и двата големи производителя на карти - tomtom и navteq имат доста подробни карти на България. Това дава голямо разнообразие от програми за ползване, тъй като много от тях ползват карти точно на тези производители - igo, sygic, copilot и т.н. Независимо от това разнообразие, единствената за момента карта с офроуд пътища е само за гармин...

 

Освен вярни и подробни карти, навигацията трябва да може и да навигира, а тук идват вече и спецификите при различните програми за навигация. Някои са ужасни от към напътствия - примерно гармин ти казва да завиеш малко след завоя :toothy9:И това е с топ модел за 900+ лева................. Други нямат добри гласови напътствия на български език - пример е copilot, където преводът е прекалено буквален постоянно се чува комбинацията "продължете направо и завийте надясно", което идва от "just ahead turn right". Да не говорим, че на някои са подбрали ужасни гласове, които да ти говорят и ти идва да изхвърлиш навигацията от някой висок мост в много дълбока река :D

 

Хубаво имаме навигиране, ама някой трябва да направи добър маршрут. Тук вина за кофти маршрути имат не само програмите, които могат да те прекарат по невероятни места, ами и самите карти, където някои пътища не са описани какви са и се получават нелепи ситуации - примерно да те прекара по изровен черен път, защото е маркиран като първокласен, вместо да минеш 2 километра в страни по асфалта, или направо да се опита да те прекара през реката, където няма мост, но някой е отбелязал, че има път :D

 

Още един фактор е преизчисляване на маршрута при допускане на грешка. Не става въпрос за обратни завои и въртене яко по малките улички, ами за времето, за което успява да преизчисли наново маршрута. Може да подминеш 20-30 пресечки (цяло селце!!), а навигацията още да се чуди. Тук стават и големите обърквации :D

 

По-старите версии на програмите (навигациите) имат маршрутизиране по скорост, дължина (най-къс маршрут), по трудност и т.н., но новите вече го предлагат в по-изпипан вариант като алтернативни маршрути на един екран, а не с чакане и ръчкане по настройките.

 

За мен много важна функция е планирането на маршрут по точки, като може да се тръгне от крайна цел и да се добавят междинки; да се карат подред от начална точка към следваща и т.н., както и подреждане, за да е най-оптимално пътуването, т.е. да няма връщане към точка, през която може да се мине по-рано.

 

Разбира се и всички други стандартни екстри като POI-та, камери и т.н. са си от значение. Но по-важно е някой да ъпдейтва тези файлове, а това изисква интернет общност, която да ползва дадената навигация и постоянно да подновява информацията.

 

Всичкото това горе го изписах, защото програмите се определят от операционната система, под която върви устройството. Да, много е готино с андроид, ама примерно искаме да ползваме офрм картата, а до преди седмица-две нямаше работещ вариант на неруутнати устройства (като повечето китайчета, за които не се знае какво имат вътре). Отделно самата програма е нестабилна и трябват страшни гимнастики за нещо, което примерно под wince не е проблем за инсталиране, тъй като отдавна има готови сборки, изпитани във времето. Да, и за андроид ще бъде така след време, но към настоящия момент всичко е на принципа проба-грешка, а времето и нервите са пари, понякога по-скъпи от топ модел навигация :D

 

И излизаме на сравнението - китайче с wince или с android. Аз ползвам китайче с wince6, като на него върви без грижи igo 8.3, което за мен все още е най-удобната от към ползване навигация. Имам и андроидски таблет 7" с igo primo 2, но няма нищо общо с 8.3-ката за моето лично ползване. За друг примото е по-удобно - значи е по-добре да си вземе андроидска машинка, макар да има и примо 2 за wince. Така че излиза, че за любителите на гармин и иго 8, по-добре е wince, докато за останалите програми, андроида е по-подходящ. След време и гармин ще върви стабилно на всички китайчета с андроид, та и там нещата ще се променят, макар производителите да продължават да ползват wince, което се ползва масово във вградените автомобилни навигации и така ще има ъпдейти на навигационните програми за wince още дълги години.

 

По-важното е човек да прецени добре преди да си купи навигация. Някои искат мазни картинки, претрупана с поита, знаци, пешеходни пътеки, 3д сгради и какво ли още не карти, като резолюцията трябва да е още по-мазна и да няма големи квадратни пиксели; други предпочитат навигацията да си върши работата и да е ориентировъчна само - 480х272 стигат за ориентация каква маневра те чака, както и за бърза справка за реална скорост, ограничение и как изглежда пътя като завои в близка дистанция.

 

Специално при любителите на офроуда в България е хубаво да има две навигации едновременно: една примерно с iGO 8.3 за нормална навигация по асфалта, друга с гармин и ofrm, която на асфалт за мен е неудачна за навигиране (за гледане само става :lol:. Офроудската карта се ползва да се гледат какви са пътищата като маркировка (лесна, средна и екстремна трудност; за джип, мотор, атв), тъй като маршрутизирането не подбира дали ще минеш по 4H (за 4х4 машини - hard трудност) или по някой зелен/син (атв или моторджийски) път, а повечето гармини заменят маркировката на пътя с маршрутизирана (примерно дебела лилава лента), което я прави почти невъзможна за ползване. По-добре е да се ползва записан трак, който някой друг вече е преминал, но и тогава гарминският софт на повечето им устройства успява да покрие пътя (ако трака съвпада точно) и да не се вижда добре точно каква е маркировката. Тук идва на помощ iGO 8.3, където спокойно могат да се зареждат (конвертирани предварително) и гледат тракове, записани от някой с гармин, което е масовия случай при траковете в офроуд форума. Така се гледа по записания трак, като се прави справка с гармина дали няма да се забута човек в нещо вече маркирано като трудно в картата.

 

За малко да пропусна и създаването на маршрути на компютър/лаптоп и последващото им ползване в автомобилната навигация. Тук гармин води с техните мапсорс и бейзкамп, като може да се създават маршрути (като отделни междинни точки) или директно да се конвертира генерирания маршрут в трак, за да не се даде възможност на навигацията (при други настройки) да използва някой алтернативен път. Тук iGO също са добре, тъй като маршрути могат да се правят в PC версията на програмата, като после се прехвърлят и на устройството, но крайното навигиране си остава според настройките на навигацията (бърз, къс, лесен, икономичен), а не според РС-то, което може да е било с други. Пробвал съм само с маршрути към igo 8.3 (pc и pna версии), но предполагам, че същите от igo 8.3 pc ще могат да се заредят и на примото. Отделно тракове могат да се рисуват на ръка и в гугел ърт, като след последващото им записване, трябва да се конвертират към igo формата, примерно с едноименната програма route converter.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×