Ванката Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 Здравейте, Какво може да се тегли с двигателя на H5 4G69, които е с 136 к.с. 200hm? Конкретно въпроса ми е свързан с теглена на каравана или ремарке, което да влиза в границите на B категория (ако е възможно). Добавянето на Е (B+E) струва на цената на пълен курс и си иска време и прилична сума пари. Какво е безопасно да се тегли без да се рискува проблем със скоростната кутия, трансмисията, двигателя? Все пак е хубаво и да знаем максимума какво може да се тегли, ако имаш B+E, защото това може да се поправи, но спецификациите на колата са константа за момента. Благодаря Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fitibaldi Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 виждам, че ти караш Н5 и в книжката трябва да пише максимално допустимо тегло на дърпан товар (ремарке, каравана) аз не виждам проблем щом е автомобил и има ремарке да можеш да си дърпаш спокойно без да се притесняваш. най-малкото се замисли ладичките и москвичите с какви ремаркета си ги виждал в близкотоминало Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 Тегленето на ремарке, каравана натоварва на път по-малко автомобила, от колкото "ковчег" за багаж на покрива, заради въздушното съпротивление. Но ако е много тежко трябва по-внимателно да потегляш, за да не износваш съединителя много. Както е писал Fitibaldi, виж какво казва потребителското ръководство към автомобила, но с доста по-слаби автомобили не е имало проблем да се теглят ремаркета по няколко стотин килограма, Hover-а няма да се задъха. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlos7ar Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 (edited) ЗДП - според чл. 150а, ал2, т.3 : категория B - автомобили, чиято допустима максимална маса не надвишава 3500 кг и броят на местата им за сядане, без мястото на водача, не превишава 8; към тях може да се прикачва ремарке с допустима максимална маса не повече от 750 кг; допустимата максимална маса на състава не надвишава 3500 кг; допустимата максимална маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото превозно средство; така, че отговорът на твоя въпрос е ремарке с обща маса 750кг Ремарке над 750к трябва да имаш Б+Е и отделна спиирачка на самото ремарке. Също ако ремаркето ти е до 550кг примерно и си го натоварил с 600кг могат да те глобят за претоварване, така че гледаи какво пише в документа на ремаркето и на табелката му. Edited March 11, 2012 by zlos7ar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ванката Posted March 11, 2012 Author Share Posted March 11, 2012 (edited) Аз си мислех да тегля каравана. Пред време ги гледах кемперите, но са си скъпички. После минах на каравана, но явно по-удобно ще е с кемпер. Иначе като мощност Ховера си става за теглене така ли? Защото според някои мои познати тези 200nm са малко. Edited March 11, 2012 by leomm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Говедо Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 Освен ако няма да теглиш огромна каравана - трябва да са достатъчно. Моята Витара със своя 1.6 двигател и около 122-132nm, тегли спокойно ремарке с товар около тон. По спомени караваните с една ос са винаги под един тон. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ванката Posted March 11, 2012 Author Share Posted March 11, 2012 Следователно една стандартна каравана и няколко колела и багаж не би следвало да е проблем. Благодаря Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fitibaldi Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 моята двуосна каравана я тегли една тойота версо 1.8 и нямаше проблеми. off: иначе по размишленията ти за кемпер и каравана... кемперите са много модни, но те задължават да стоиш на едно място или винаги да има с теб някой с кола, докато караванат я нивелираш, стационораш и после си щъкаш с колата където ти душа иска. миналата година покрай вилата ми мина една много мощна група от пикап, който дърпаше яхта, отгоре му 2 windsurf-а и много багаж в пикапа, зад тях 4 кемпера и 2 джипа накрая Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ванката Posted March 11, 2012 Author Share Posted March 11, 2012 Явно и аз ще слагам теглич, както сигурно много хора вече са направили има си за какво да се ползва. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
feikot Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 Какво изобщо го подлагате на съмнения,дали ще може да тегли... Правете си сметка,горе долу,колкото тежи колата,толкова може да тегли.Иначе казано,двигателя има ресурс да тегли 2 купета. С всички е така.С трабант да не ви казвам колко кг съм влачил,а по книжка моя пасат може да тегли 1700 кг. до 14% наклон,сега,ако теглиш 1 тон ремарке и си се натоварил и качваш Шипка примерно,нормално да се задъха,но нормално И съобразен товар с пътя от където ще се минава-никакъв проблем.А Хувъра,с обикновено ремарке (до 750 кг., което не му трябва Е) никъде,никога няма да види проблем,освен ако феродовия не е по-гладък от огледалния. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlos7ar Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 И ремарке и за каравана над 750кг трябва Б+Е, така че прави си добре сметките Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ванката Posted March 12, 2012 Author Share Posted March 12, 2012 Въпроса ми беше глобално за ремарке или каравана, дали мощността на двигателя е добра, да не се претовари нещо. Нямам опит с теглене и не съм запознат. Поради факта, че се говори масово как този автомобили (товарен все пак) е само с 200нм, пък един седан с турбо дизел имало повече нютон метри. Затова я отворих темата. Ясно стана че джипката може да се справи с такава задачка. И като му дойде времето ще се модифицираме с камиончето с впрегатно устройство. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
feikot Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Нютон-метрите,показват ускорението,което прави автомобила...какво го коментирате това.Гледа се МОЩНОСТ,киловати или конски сили... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ванката Posted March 12, 2012 Author Share Posted March 12, 2012 Подвел съм се Значи стигнахме до извода че си е супер машинката, Точка Благодаря за коментарите Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fernando Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 (edited) Все си мисля, че за теглене Нм са от първостепенно значение. Камионите от 400 к.с. имат въртящ момент 2600-2800 Нм, в същото време един спортен автомобил пак 400 к.с. има въртящ момент няколко пъти по-малко. А кое може да тегли товар след себе си и кое по-трудно, всеки сам може да прецени. За Ховъра не би трябвало да има някакъв проблем с тегленето на каравана. Edited March 13, 2012 by Fernando Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SP1 Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Е да де, ама я впрегни спортната кола в 10 тонно ремарке. Ще си боксува и няма да го мръдне особено, защото и самата кола е много по-лека. А иначе някъде бях гледал клип на Ховър как дърпа камион, без проблем. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
feikot Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Все си мисля, че за теглене Нм са от първостепенно значение. Камионите от 400 к.с. имат въртящ момент 2600-2800 Нм, в същото време един спортен автомобил пак 400 к.с. има въртящ момент няколко пъти по-малко. А кое може да тегли товар след себе си и кое по-трудно, всеки сам може да прецени. За Ховъра не би трябвало да има някакъв проблем с тегленето на каравана. Нали се сещаш,че тук си говорим за коренно различни скоростни кутии и предавателни числа ? Преди няколко години,първите ми трактори бяха ХТЗ по 16 коня и едно Самоходно шаси,което е 20 коня,мисля,че не е нужно да ти казвам,че ХТЗ-тата с троен плуг не се замисляха.По тази логика,закачи един троен плуг на 150 кубиков скутер примерно (горе долу същите конски сили трябва да е) и какво ще стане. Прекалено различна посока поема разговора,защото едната машина е предназначена за едно,другата за друго.С две думи,при ЛЕКИТЕ коли ( в които влизат и СУВ-овете) нютон метрите са точно това нещо,което като подадеш газ и те залепя на седалката,а конските сили са онова нещо,което като караш с над 180-190 ти мести дали по-бързо или по-бавно стрелката на скоростомера.НМ се гледат за ускорение Приложената сила,върху задвижващите колела. http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fernando Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Мисля, че и двамата имаме предвид едно и също. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radioworld Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Допълнение към тези които искат да теглят каравана или ремарке. Фабричния теглич на Great Wall позволява натоварване по хоризонтала 2000 кг. и натоварване по вертикала(на теглича) 120 кг. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.