Jump to content

Теглене на каравана с H5


Ванката
 Share

Recommended Posts

Здравейте,

 

Какво може да се тегли с двигателя на H5 4G69, които е с 136 к.с. 200hm?

Конкретно въпроса ми е свързан с теглена на каравана или ремарке, което да влиза в границите на B категория (ако е възможно). Добавянето на Е (B+E) струва на цената на пълен курс и си иска време и прилична сума пари.

 

Какво е безопасно да се тегли без да се рискува проблем със скоростната кутия, трансмисията, двигателя?

 

Все пак е хубаво и да знаем максимума какво може да се тегли, ако имаш B+E, защото това може да се поправи, но спецификациите на колата са константа за момента.

 

Благодаря

Link to comment
Share on other sites

виждам, че ти караш Н5 и в книжката трябва да пише максимално допустимо тегло на дърпан товар (ремарке, каравана)

аз не виждам проблем щом е автомобил и има ремарке да можеш да си дърпаш спокойно без да се притесняваш.

най-малкото се замисли ладичките и москвичите с какви ремаркета си ги виждал в близкотоминало :)

Link to comment
Share on other sites

Тегленето на ремарке, каравана натоварва на път по-малко автомобила, от колкото "ковчег" за багаж на покрива, заради въздушното съпротивление. Но ако е много тежко трябва по-внимателно да потегляш, за да не износваш съединителя много. Както е писал Fitibaldi, виж какво казва потребителското ръководство към автомобила, но с доста по-слаби автомобили не е имало проблем да се теглят ремаркета по няколко стотин килограма, Hover-а няма да се задъха.

Link to comment
Share on other sites

ЗДП - според чл. 150а, ал2, т.3 : категория B - автомобили, чиято допустима максимална маса не надвишава 3500 кг и броят на местата им за сядане, без мястото на водача, не превишава 8; към тях може да се прикачва ремарке с допустима максимална маса не повече от 750 кг; допустимата максимална маса на състава не надвишава 3500 кг; допустимата максимална маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото

превозно средство;

 

така, че отговорът на твоя въпрос е ремарке с обща маса 750кг

 

 

Ремарке над 750к трябва да имаш Б+Е и отделна спиирачка на самото ремарке.

Също ако ремаркето ти е до 550кг примерно и си го натоварил с 600кг могат да те глобят за претоварване, така че гледаи какво пише в документа на ремаркето и на табелката му.

Edited by zlos7ar
Link to comment
Share on other sites

Аз си мислех да тегля каравана. Пред време ги гледах кемперите, но са си скъпички. После минах на каравана, но явно по-удобно ще е с кемпер. Иначе като мощност Ховера си става за теглене така ли? Защото според някои мои познати тези 200nm са малко.

Edited by leomm
Link to comment
Share on other sites

Освен ако няма да теглиш огромна каравана - трябва да са достатъчно. Моята Витара със своя 1.6 двигател и около 122-132nm, тегли спокойно ремарке с товар около тон.

По спомени караваните с една ос са винаги под един тон.

Link to comment
Share on other sites

моята двуосна каравана я тегли една тойота версо 1.8 и нямаше проблеми.

off: иначе по размишленията ти за кемпер и каравана... кемперите са много модни, но те задължават да стоиш на едно място или винаги да има с теб някой с кола, докато караванат я нивелираш, стационораш и после си щъкаш с колата където ти душа иска.

миналата година покрай вилата ми мина една много мощна група от пикап, който дърпаше яхта, отгоре му 2 windsurf-а и много багаж в пикапа, зад тях 4 кемпера и 2 джипа накрая :)

Link to comment
Share on other sites

Какво изобщо го подлагате на съмнения,дали ще може да тегли... Правете си сметка,горе долу,колкото тежи колата,толкова може да тегли.Иначе казано,двигателя има ресурс да тегли 2 купета. С всички е така.С трабант да не ви казвам колко кг съм влачил,а по книжка моя пасат може да тегли 1700 кг. до 14% наклон,сега,ако теглиш 1 тон ремарке и си се натоварил и качваш Шипка примерно,нормално да се задъха,но нормално И съобразен товар с пътя от където ще се минава-никакъв проблем.А Хувъра,с обикновено ремарке (до 750 кг., което не му трябва Е) никъде,никога няма да види проблем,освен ако феродовия не е по-гладък от огледалния.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Въпроса ми беше глобално за ремарке или каравана, дали мощността на двигателя е добра, да не се претовари нещо. Нямам опит с теглене и не съм запознат. Поради факта, че се говори масово как този автомобили (товарен все пак) е само с 200нм, пък един седан с турбо дизел имало повече нютон метри. Затова я отворих темата. Ясно стана че джипката може да се справи с такава задачка. И като му дойде времето ще се модифицираме с камиончето с впрегатно устройство.

Link to comment
Share on other sites

Нютон-метрите,показват ускорението,което прави автомобила...какво го коментирате това.Гледа се МОЩНОСТ,киловати или конски сили...

Link to comment
Share on other sites

Все си мисля, че за теглене Нм са от първостепенно значение. Камионите от 400 к.с. имат въртящ момент 2600-2800 Нм, в същото време един спортен автомобил пак 400 к.с. има въртящ момент няколко пъти по-малко. А кое може да тегли товар след себе си и кое по-трудно, всеки сам може да прецени.

За Ховъра не би трябвало да има някакъв проблем с тегленето на каравана.

Edited by Fernando
Link to comment
Share on other sites

Е да де, ама я впрегни спортната кола в 10 тонно ремарке. Ще си боксува и няма да го мръдне особено, защото и самата кола е много по-лека. А иначе някъде бях гледал клип на Ховър как дърпа камион, без проблем.

Link to comment
Share on other sites

Все си мисля, че за теглене Нм са от първостепенно значение. Камионите от 400 к.с. имат въртящ момент 2600-2800 Нм, в същото време един спортен автомобил пак 400 к.с. има въртящ момент няколко пъти по-малко. А кое може да тегли товар след себе си и кое по-трудно, всеки сам може да прецени.

За Ховъра не би трябвало да има някакъв проблем с тегленето на каравана.

 

Нали се сещаш,че тук си говорим за коренно различни скоростни кутии и предавателни числа ?

Преди няколко години,първите ми трактори бяха ХТЗ по 16 коня и едно Самоходно шаси,което е 20 коня,мисля,че не е нужно да ти казвам,че ХТЗ-тата с троен плуг не се замисляха.По тази логика,закачи един троен плуг на 150 кубиков скутер примерно (горе долу същите конски сили трябва да е) и какво ще стане.

 

Прекалено различна посока поема разговора,защото едната машина е предназначена за едно,другата за друго.С две думи,при ЛЕКИТЕ коли ( в които влизат и СУВ-овете) нютон метрите са точно това нещо,което като подадеш газ и те залепя на седалката,а конските сили са онова нещо,което като караш с над 180-190 ти мести дали по-бързо или по-бавно стрелката на скоростомера.НМ се гледат за ускорение :) Приложената сила,върху задвижващите колела.

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B0

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Допълнение към тези които искат да теглят каравана или ремарке. Фабричния теглич на Great Wall позволява натоварване по хоризонтала 2000 кг. и натоварване по вертикала(на теглича) 120 кг.

 
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...