Jump to content

Теглене на каравана с H5


Recommended Posts

Здравейте,

 

Какво може да се тегли с двигателя на H5 4G69, които е с 136 к.с. 200hm?

Конкретно въпроса ми е свързан с теглена на каравана или ремарке, което да влиза в границите на B категория (ако е възможно). Добавянето на Е (B+E) струва на цената на пълен курс и си иска време и прилична сума пари.

 

Какво е безопасно да се тегли без да се рискува проблем със скоростната кутия, трансмисията, двигателя?

 

Все пак е хубаво и да знаем максимума какво може да се тегли, ако имаш B+E, защото това може да се поправи, но спецификациите на колата са константа за момента.

 

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

виждам, че ти караш Н5 и в книжката трябва да пише максимално допустимо тегло на дърпан товар (ремарке, каравана)

аз не виждам проблем щом е автомобил и има ремарке да можеш да си дърпаш спокойно без да се притесняваш.

най-малкото се замисли ладичките и москвичите с какви ремаркета си ги виждал в близкотоминало :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тегленето на ремарке, каравана натоварва на път по-малко автомобила, от колкото "ковчег" за багаж на покрива, заради въздушното съпротивление. Но ако е много тежко трябва по-внимателно да потегляш, за да не износваш съединителя много. Както е писал Fitibaldi, виж какво казва потребителското ръководство към автомобила, но с доста по-слаби автомобили не е имало проблем да се теглят ремаркета по няколко стотин килограма, Hover-а няма да се задъха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗДП - според чл. 150а, ал2, т.3 : категория B - автомобили, чиято допустима максимална маса не надвишава 3500 кг и броят на местата им за сядане, без мястото на водача, не превишава 8; към тях може да се прикачва ремарке с допустима максимална маса не повече от 750 кг; допустимата максимална маса на състава не надвишава 3500 кг; допустимата максимална маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото

превозно средство;

 

така, че отговорът на твоя въпрос е ремарке с обща маса 750кг

 

 

Ремарке над 750к трябва да имаш Б+Е и отделна спиирачка на самото ремарке.

Също ако ремаркето ти е до 550кг примерно и си го натоварил с 600кг могат да те глобят за претоварване, така че гледаи какво пише в документа на ремаркето и на табелката му.

Редактирано от zlos7ar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Аз си мислех да тегля каравана. Пред време ги гледах кемперите, но са си скъпички. После минах на каравана, но явно по-удобно ще е с кемпер. Иначе като мощност Ховера си става за теглене така ли? Защото според някои мои познати тези 200nm са малко.

Редактирано от leomm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен ако няма да теглиш огромна каравана - трябва да са достатъчно. Моята Витара със своя 1.6 двигател и около 122-132nm, тегли спокойно ремарке с товар около тон.

По спомени караваните с една ос са винаги под един тон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моята двуосна каравана я тегли една тойота версо 1.8 и нямаше проблеми.

off: иначе по размишленията ти за кемпер и каравана... кемперите са много модни, но те задължават да стоиш на едно място или винаги да има с теб някой с кола, докато караванат я нивелираш, стационораш и после си щъкаш с колата където ти душа иска.

миналата година покрай вилата ми мина една много мощна група от пикап, който дърпаше яхта, отгоре му 2 windsurf-а и много багаж в пикапа, зад тях 4 кемпера и 2 джипа накрая :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво изобщо го подлагате на съмнения,дали ще може да тегли... Правете си сметка,горе долу,колкото тежи колата,толкова може да тегли.Иначе казано,двигателя има ресурс да тегли 2 купета. С всички е така.С трабант да не ви казвам колко кг съм влачил,а по книжка моя пасат може да тегли 1700 кг. до 14% наклон,сега,ако теглиш 1 тон ремарке и си се натоварил и качваш Шипка примерно,нормално да се задъха,но нормално И съобразен товар с пътя от където ще се минава-никакъв проблем.А Хувъра,с обикновено ремарке (до 750 кг., което не му трябва Е) никъде,никога няма да види проблем,освен ако феродовия не е по-гладък от огледалния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса ми беше глобално за ремарке или каравана, дали мощността на двигателя е добра, да не се претовари нещо. Нямам опит с теглене и не съм запознат. Поради факта, че се говори масово как този автомобили (товарен все пак) е само с 200нм, пък един седан с турбо дизел имало повече нютон метри. Затова я отворих темата. Ясно стана че джипката може да се справи с такава задачка. И като му дойде времето ще се модифицираме с камиончето с впрегатно устройство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля, че за теглене Нм са от първостепенно значение. Камионите от 400 к.с. имат въртящ момент 2600-2800 Нм, в същото време един спортен автомобил пак 400 к.с. има въртящ момент няколко пъти по-малко. А кое може да тегли товар след себе си и кое по-трудно, всеки сам може да прецени.

За Ховъра не би трябвало да има някакъв проблем с тегленето на каравана.

Редактирано от Fernando
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да де, ама я впрегни спортната кола в 10 тонно ремарке. Ще си боксува и няма да го мръдне особено, защото и самата кола е много по-лека. А иначе някъде бях гледал клип на Ховър как дърпа камион, без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля, че за теглене Нм са от първостепенно значение. Камионите от 400 к.с. имат въртящ момент 2600-2800 Нм, в същото време един спортен автомобил пак 400 к.с. има въртящ момент няколко пъти по-малко. А кое може да тегли товар след себе си и кое по-трудно, всеки сам може да прецени.

За Ховъра не би трябвало да има някакъв проблем с тегленето на каравана.

 

Нали се сещаш,че тук си говорим за коренно различни скоростни кутии и предавателни числа ?

Преди няколко години,първите ми трактори бяха ХТЗ по 16 коня и едно Самоходно шаси,което е 20 коня,мисля,че не е нужно да ти казвам,че ХТЗ-тата с троен плуг не се замисляха.По тази логика,закачи един троен плуг на 150 кубиков скутер примерно (горе долу същите конски сили трябва да е) и какво ще стане.

 

Прекалено различна посока поема разговора,защото едната машина е предназначена за едно,другата за друго.С две думи,при ЛЕКИТЕ коли ( в които влизат и СУВ-овете) нютон метрите са точно това нещо,което като подадеш газ и те залепя на седалката,а конските сили са онова нещо,което като караш с над 180-190 ти мести дали по-бързо или по-бавно стрелката на скоростомера.НМ се гледат за ускорение :) Приложената сила,върху задвижващите колела.

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Допълнение към тези които искат да теглят каравана или ремарке. Фабричния теглич на Great Wall позволява натоварване по хоризонтала 2000 кг. и натоварване по вертикала(на теглича) 120 кг.

 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...