Jump to content
Vesko

Електрически схеми

Recommended Posts

Има ли някъде публикувани електрическите схеми на автомобилите на ГВ?

Редактирано от Vesko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Какой ГВ интересует электрическая схема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за Voleex-а дали ще се намерят схеми?

 

Повдигам въпроса отново, с оглед на някои конструктивно-производствени недоразумения, отнасящи се до лошата видимост на контролните уреди денем, при включени къси светлини, и търсенето на възможности за решаване на този проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагате си модул, който включва само късите на някакъв процент и си решавате проблема. Таблото и нищо друго в колата не свети - само късите светлини. Така хем отговаряте на буквата на закона, хем ще си виждате таблото като хората.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При поставяне на оригинални дневни светлини в сервиз срещу около 400 лв не се ли постига същия ефект, да не свети таблото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, същия ефект се постига.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагате си модул, който включва само късите на някакъв процент и си решавате проблема. Таблото и нищо друго в колата не свети - само късите светлини. Така хем отговаряте на буквата на закона, хем ще си виждате таблото като хората.

 

То хубаво, да си го сложим тоя модул, ама нали пак трябва да има схема, за да се знае къде, аджеба, да се свърже тоя модул?

Тука в Русе, при дилъра, иначе са много любезни, но явно и те не са съвсем в час, говориха ми нещо от сорта, че трябвало да се прави ъпгрейт на някакъв софт, за да станела работата.

 

И накрая, да ме извиняват, ама това си е съществен конструктивно-производствен недостатък и би следвало да бъде отстранен за сметка на производителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда от схема. Устройството се захранва с два кабела вързани към плюса и минуса на акумулатора, а от самото устройство излизат няколко кабела които се свързват към единия от фаровете (обикновено левия командва и десния) и готово. При палене на двигателя устройството чака динамото да подаде ток и пуска намален волтаж (6, 7 или повече волта) към късите светлини и така задейства "дневни светлини". При пускане на фаровете от лоста на волана, устройството се гаси. При гасене на фаровете устройството се пуска пак. При гасене на двигателя устройството гаси "дневните" с намаляващ интензитет ... нарича се екстра "изпрати ме до вкъщи".

Има много такива устройства на пазара - от 30 до 60 лв. Въпрос на вкус е да си избереш подходящо. А ако монтажа бъде направен в оторизиран сервиз срещу някаква сума няма да ти пада и гаранцията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това устройство не е сертифицирано за модела - не е оригинално и съответно не е одобрено от производителя, няма как да не ти падне гаранцията, защото тя не се поддържа от сервиза, който ти го слага, а от производителя (представляван от Литекс Моторс в България). Тоест това устройство без да е одобрено от Great Wall/Литекс Моторс, няма как да се сложи, защото реално няма гаранция, че не е дефектно - а негов дефект може да ти скапе акумулатора, фаровете или друга електроника, а може да се запали и да ти изгори цялата кола - тогава кой ще ти покрие гаранцията? В крайна семтка Great Wall дават гаранция на електрониката, която са произвели/избрали/поставили те самите, а не всяка китайска чикия, която някой закачи в колата (било то и в оторизиран сервиз).

 

Единствения начин за дневни светлини (без да падне гаранцията на колата) е ако си купиш оригинални такива на съответната цена от 400лв (както leomm е казал, аз нямам никаква идея какви са цените) - за тези оригинални аксесоари си отговарят Литекс/Great Wall - те са си ги тествали, те са ги предложили и ако нещо се случи с автомобила, проблема се отстранява от тях.

 

Редакция: Ако в Русе са ти казали, че флашването на софтуера на колата може да реши проблема, направи точно това - при много коли фаровете се управляват от компютъра, знам със сигурност за приятел с Peugeot, който срещу 30лв в представителството му направиха фаровете да се пускат с паленето на колата и да си изгасят сами с гасенето (ако лостчето е на off). Знам и за друг приятел с чисто нова Mazda 6 на който му казаха, че на тази кола фаровете не се управляват от компютъра и съответно не могат да го направят така - искаха му над 200лв по спомен за такова устройство, което да ги пуска или му казаха да си сложи една лепенка на датчика за светлина (защото фаровете се пускат сами на тъмно) и тогава винаги ще мислят, че е тъмно и винаги ще светят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В допълнение към admin, ще кажа че този режим в които чрез настройка на компютъра да ти светят само късите при запалване на двигателя, а когато се включат късите да се изключва този режим се казва "Скандинавски". Много коли дори и по-стари го имат. Не съм се сетил досега да се разровя из нета дали го им при GW или да питам някое служебно лице. Базирайки се на факта, че Волекса има доста общо с Тойота най-вероятно може да и да го има.

 

Моля те разпитай ги хората в сервиза в които са ти казали за новия софтуер, какво точно ще постигне. Може да се окаже, че проблема ти е разрешим за 10 мин.

 

Съмнява ме да ти пуснат късите да ти светят като дневни, защото продават отделно такава функция, но може да ти отстранят проблема с таблото.

Редактирано от leomm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Волекс информация от Митвас:

 

Всичко общо без труд излиза 464,66лв.

Поздрави,

Редактирано от nmnikolov
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес отново минах през сервиза на Ес Транс (дилър на Грейт Уол в Русе), за да поразпитам как се движи проблемът с лошата видимост на контролните уреди денем.

Оказва се, обаче, че нищо не се движи, а всичко е заседнало на някакво килийно-пещерно ниво, и на никой не му дреме за реакцията на потребителите.

Вярно, менаджерът беше, както винаги, отзивчив и любезен и веднага осъществи връзка с някакъв, така наречен "специалист", който обаче, ми предложи да ми сложи някаква "платка", която щяла да ми включва късите светлини. Много мило от негова страна, ама аз не съм инвалид (Слава Богу) и мога все още сам да си включвам това, което ми е необходимо. Така че, проблемът с видимостта на контролните уреди остава открит за сега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×